Jump to content

Thomas

Użytkownik
  • Content Count

    300
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Dobry

About Thomas

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 09/18/1971

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    Forester 2.5XT EZ V.2007
  • Zainteresowania
    inżynieria ekstremalna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A kto Ci kaze wypinany hak wypinac...?!? Przeciez mozesz z nim jezdzic... A tak serio to wydaje mi sie ze jak sie dostanie mocniejszy strzal w dupke to z hakiem mozna miec wiecej problemow niz bez. Ale blacharzem nie jestem.
  2. Tez mialem twarde sprzeglo, tyle ze w 2.5XT. sprzeglo caly czas dzialalo OK. Dopiero przy okolo 270kkm przebiegu, jak silnik zaczal brac olej, podczas remntu silnika zrobilem sprzeglo "przy okazji". Stara tarcza byla wyraznie ciensza oraz lapa sprzegla byla nadpeknieta. Nowa lapa, nowe sprzeglo, NOWA SPREZYNKA!!! NIE ZAPOMNIJ!!! koszt jakies 20 pln, wszystko nasmarowane (oprocz okladziny sprzegla) i teraz mam miekki pedal. Oczywiscie w porownaniu do VW, Skoda i inne to twardy. Ale w porownaniu do tego co bylo to jest miekko. Ze sprezynka mialem klopot. Powyzej 3500obr zaczynala brzeczec. Trzeba bylo drugi raz wyciagac skrzynie. Zwroc uwage!!! Tomek
  3. Panowie Informacyjnie Jak macie seryjne wydechy to OK. Ale jak macie jakis wydechowy mod zainstalowany to morze byc mala rzezba konieczna... Ja mam Wydech supersprinta to musialem troche skracac rure bo mi po nagrzaniu napieprz... o hak. Poza tym montaz bez problemu. Polecam zainwestowac w hak wypinany. Tomek
  4. Bez przesady... Mam 173cm wzrostu i wkladalem na dach Forestera po 4 rowery. Jakos dalo rade, sposobem... pod garazem trzeba potrenowac "na sucho"... Oczywiscie zgadzam sie ze platforma na dach to komfort. Ale przygode z rowerami i Foresterem zaczynalem jak nie mialem haka. Teraz bym pewno bez wahania platforme zakupil. Belki maja dodatkowa zalete ze mozna na zime box zamontowac i wozic narty.
  5. Bez przesady... Mam 173cm wzrostu i wkladalem na dach Forestera po 4 rowery. Jakos dalo rade, sposobem... pod garazem trzeba potrenowac "na sucho"... Oczywiscie zgadzam sie ze platforma na dach to komfort. Ale przygode z rowerami i Foresterem zaczynalem jak nie mialem haka. Teraz bym pewno bez wahania platforme zakupil. Belki maja dodatkowa zalete ze mozna na zime box zamontowac i wozic narty.
  6. Przed wejsciem w zakret odpusc, a na poczatku zakretu dodaj gazu...
  7. Thomas

    Hak do SG

    Smrod palonej gumki miesza sie ze smrodem palonych opon i wszystko zostaje w tyle... A tak serio, jak pisalem wyzej, tlumol napier.. mi o rame haka. no i na razie lepszego wyciszenia nie wymyslilem. Jak sie gumka zjara to wymienie na nowa. tomek
  8. Thomas

    Hak do SG

    U mnie troche ciasniej jest...
  9. Jestes pewnien ze to silnik?!? Tak jak napisal Kris. Jest duze prawd. ze to oska sie zatarla. Mialem to. Rozebrac wszystko, nasmarowac i lata jak nowe... Tomek
  10. Thomas

    Hak do SG

    Czesc Polecam hak wypinany (czy automat to nie wiem, ja robie to recznie...). Nic Ci za przeproszeniem nie sterczy z tylu jak go nie potrzebujesz... Hak wazy okolo 20kg a nie 200kg zeby mial Ci obnizyc zawias. Tez lubie zjechac z asfaltu i nie zawadzam niczym o glebe. Zawias mam Ironman + KYB. Moj hak jest jakiejs znanej polskiej firmy. Kupilem uzywany od Forumowicza. Brakowalo mi jakichs blaszek, podkladek. Niestety polska firma nie chciala mi doslac za oplata brakujacych czesci. Zorganizowalem je sobie sam. Hak kosztowal mnie 200pln (wypinany) Do tego wiazka ful wypas 13 pin za jakies 160-180pln. I brakujace sruby a wlasciwie nowe sruby za laczna kwote ok 50pln. Robilem dla siebie to musialo byc jak najlepiej. Przy "parkingowych manewrach" nic nie przeszkadza. Wkurza mnie ze po deszczu lub po wizycie na myjni mam w gniezdzie troche wody. Zrobilem dziurki wiertarka zeby woda sama wylatywala. I teraz jedna wazna uwaga!!! Jaki masz wydech?!? Jak seria to powinno byc OK. Jak mam od katalizatora do konca Supersprinta. Backbox napier.. mi troche w belke haka i jak sie nagrzal to mi sie blokowal i drgania silnika przenosily sie na nadwozie. Musialem rure skrocic o jakies 10mm i obwiazalem koncowke guma zeby nie walilo. Reasumujac jestem zadowolony!!! Troche rzezby mialem z "ominieciem" tylnego przeciwmgielnego swiatla w Forku podczas jego wlaczenia z jazda z przyczepa... Tomek
  11. Panowie Pytanie pewno malo profesjonalne: czy opony AT moga sluzyc jako zimowe?!? Czy jest cos takiego jak wersja letnia i zimowa opon AT??? Moje zimowki sie koncza. Wlasciwie sie juz skonczyly. To znaczy maja jeszcze jakies 4mm bieznika ale maja ponad 10 lat. To chyba sie juz zamortyzowaly... Nowe chcialbym zakupic z bardziej agresywnym bieznikiem. No i pomyslalem o AT, ale ta zima... dzieki Tomek
  12. Jezeli jestes pewien ze to pompa wspomagania to sprawdz najpierw szczelnosc wezyka od zbiornika do pompy. W 95% pomaga uszczelnienie albo wymiana wezyka.
  13. Kontrolka cisnienia oleju jest czerwona, a to oznacza ze jak sie zaswieci to trzeba NATYCHMIAST wylaczyc silnik a nie jechac kilkanascie kilometrow obojetne czy po autostradzie... Kontrolka CHECK dla porownania jest pomaranczowa. Czyli jak sie zaswieci to masz informacje ze cos silnik boli. Mozesz kontynuowac jazde ale odwiedz mechanika w najblizszym czasie... Tomek
  14. Thomas

    IRONMANy w terenie

    Zgadzam sie z Kolega olej. Drugi raz bym tego zestawu nie wzial. Ale jak pisalem, 10 lat temu nie bylo duzego wyboru a Irony+KYB byly sprawdzone. Jak jezdzisz sam to jest taczka, wozek widlowy... twardo ale wyzej. Natomiast nie dlugo po montazu jechalem z moja Ex i dzieciakiem do Wloch. W bagazniku kratka, spokojnie jakies 100kg wody mineralnej (10 zgrzewek), bagaze po sufit... tyl dociazony... BAJKA jak szedl. Bardzo mila sprezysta amortyzacja. Nie chcialo mi sie dziur w asfalcie omijac. Dupa nie siedziala. Praca zawieszenia godna polecenia... ale pod obciazeniem. Dlatego jak ktos wozi zlom albo inne ciezary i jezdzi poza asfaltem to polecam ten zestaw. Tomek
  15. Thomas

    IRONMANy w terenie

    Czesc Mam w SG2.5XT Ironmany +KYB od prawie 10 lat i zrobilem na tym zestawie grubo ponad 200kkm. Na dzien dzisiejszy wybral bym cos bardziej miekkiego. Ironman ma na przodzie +50kg a na tyle +200kg o ile dobrze pamietam. W efekcie jak jade sam to przod nieco sie ugina a tyl przuechodzi jak wozek widlowy w magazynie, ugnie sie tylko opona. Zeby tyl zacza pracowac trzeba zapakowac dwie osoby, wrzucic jakies 100kg do bagaznika albo podpiac przyczepe (zaladowana). Jezeli chodzi o teren, zapewne pytasz o tzw. wykrzyz, to masz stanowczo wiekszy przeswit. Od czasu jak mam Ironamny nie zdazylo mi sie zawadzic spodem o cokolwiek. Oczywiscie w extremum sie nie pcham. Z wykrzyzem to jest tak ze trzeba jechac. Jak zatrzymasz sie ze dwa kola sa w gorze to stoisz. A rozpedem takie cos przejedziesz. Teraz na rynku jest chyba wiecej gotowych zestawow. Ironaman podnosi ale jest twardo. Tomek
×
×
  • Create New...