Skocz do zawartości

Thomas

Użytkownik
  • Zawartość

    259
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Thomas

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 18.09.1971

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    Forester 2.5XT EZ V.2007
  • Zainteresowania
    inżynieria ekstremalna
  1. Szosa Transfogarska i dostępność w październiku

    Jeżeli zjeździłeś kilka jakichś przełęczy w Alpach (Grossglockner, Gerlos, Stilfserjoch, Gothard) to można jechać przy okazji. Szału nie ma. Jeżeli jesteś w sprawach przełęczy "swieżynka" to OK. Ja znam trochę Alpy i jak byłem na Transalpinie i Transfogarskiej rok temu w październiku to raczej byłem rozczarowany. Poza tym w porównaniu do Alp, brak jakiejkolwiek infrastruktury turystycznej. Brak parkingów, brak restauracji (albo w październiku pozamykane). Na pewno specjalnie z PL bym się tam nie pchał.
  2. Mazury

    Witam wszystkich, a szczególnie tych, którzy mieszkają na Mazurach... Na tegoroczny urlop w maju - czerwcu potrzebuję namiarów na kogoś kto na Mazurach wypożyczy mi łódkę w celu opłynięcia kilku jezior (dokładna trasa oczywiście do ustalenia). Fajnie by było jak by ta osoba pokazała mi rejony Mazur, ciekawe miejsca, które nie figurują w oficjalnie dostępnych przewodnikach. Rewelacyjnie by było jak by ten Przewodnik mówił po niemiecku, lub chociaż po angielsku. Generalnie poszukiwany Przewodnik "z inicjatywą"... Czy ktoś z Was zna kogoś takiego?!? Możecie kogoś polecić?!? dzięki Tomek
  3. Subaru forester II 2.5 xt

    Padł przy 223.100km Manual Z ciekawości zdjąłem dekiel i okazało się że na zębach satelitów są ubytki materiału. Działać działał, ale jak z otwartymi szybami jechałem w lecie obok jakiegoś muru czy płotu to podczas dodawania gazu słychać było hałas. Po odpuszczeniu brak hałasu. Trochę denerwujące było.
  4. Subaru forester II 2.5 xt

    Po pierwsze: Gratuluję wyboru!!! Po drugie: nie takie uszczelki straszne jak je malują. Ale do konkretów. Mojego mam już prawie 7 lat. W tym roku w maju będzie mieć 10 lat. Szukałem go rok w całej Polsce i był trzecim do którego pojechałem żeby oglądać. Jak kupowałem miał 58kkm. Teraz ma prawie 270kkm. Czy poprzedni właściciel robił uszczelki, nie wiem. Jak z nim rozmawiałem to ogarniał temat, wiedział co siedzi w środku. Ja uszczelek nie robiłem. Z tego co wiem, jak nie będziesz zapieprzać 200km/h non stop z gazem wbitym w podłogę po niemieckich autobahnach to uszczelki będą żyć. Ja moim raz jechałem 200km/h i mi wystarczyło. Nie to nadwozie do takich prędkości. Po autobahnach jeżdżę 130-150, w niemczech do 170. Ale zawsze na zasadzie: gaz i odpuść. Uszczelki się dostają tyle ognia a i paliwa idzie mniej. Pozostałe usterki: - zawieszenie to standard. Zrobiłem zaraz na początku. Od ponad 150kkm mam Ironmany i KYB. Furka stoi trochę wyżej i jest twarda. "0" słownie zero problemów. - wymiana tylnego dyfra. W ASO od 9000 do 11000pln brutto. Znalazłem w Wwie z jakiegoś anglika. Koszt 600zł + 200 wymiana. Do dzisiaj spokój. - dalszych usterek nie mogę sobie przypomnieć... Oczywiście regularne przeglądy, regularna kontrola oleju, rozrząd itd itp. Wszystko kosztuje ale w zamian mam święty spokój. Nie widzę dla niego godnego następcy. Elektroniczne komputery na 4 kołach za grubo ponad 100kpln nie bardzo mnie interesują. Sam przy nich nic nie zrobię. A po 7 latach i przejechanych 200tyś km mój forester potrafi mnie zaskoczyć i wywołać uśmiech na mojej twarzy. Pali benzynę, olej i opony. Zapomnij i zużyciu paliwa poniżej 10 na sto. Raczej 11-13. Mi ostatnio wyszedł 14,4. Olej, teraz już nie liczę. Kiedyś policzyłem to mi wyszło coś około 330cm3 na tysiąc. Znajdź dobry zadbany egzemplarz i będziesz zadowolony. Powodzenia
  5. Witam Zawsze na mrozach (zbliżają się) rano jak odpalam mojego SF2.5XT to jak nie zdążę szybko odpuścić kluczykiem rozrusznika to słyszę odgłos jak ze starych wrotek... Takie hamowanie obracającego się czegoś (wiem czego) na zużytym łożysku bez smaru... Czy ktoś z Was to miał?!? Podejrzewam sam bendix do wymiany. Na razie wszystko działa, ale... Powyższa dolegliwość występuje tylko w zimie. Jak jest ciepło to jest cisza. Czy jak będę mieć rozrusznik na stole do wymiany bendixa to wymienić coś jeszcze na zasadzie "przy okazji"?!? Może łożyska rozrusznika?!? Znacie rozmiary tych łożysk? Z góry dzięki za wszelkie uwagi.
  6. Łożysko ? Forek SG

    Mi pompa buczy tylko na zimnym silniku.
  7. Dym Forester XT - duch znikąd

    Mój czasami tak ma jak prowadzę go spokojnie do max 3000obr. i zachce mi się mu wcisnąć... to wtedy potrafi puścić z siebie chmurę jasnego dymu. Za pierwszym razem miałem plecy mokre. Dodatkowo zauważyłem to poza naszym krajem. teraz juz to po mnie spływa. TTTM
  8. Reflektor Lewy Subaru Forester MY06

    Lewy od 2.5XT z ksenonem z anno domini 2007 posiadam... tylko ma jedno mocowanie od góry ułamane. 600-904-754
  9. Reset licznika dziennego

    Nie problem wyjąc wskaźniki i je rozebrać. Nie wiem jak się dostać do tej wlutowanej płytki. Kiedyś taki problem miewałem z kalkulatorem. Trzeba było rozebrać go i na odwrotnej stronie gumowej klawiatury przetrzeć styki benzyną ekstrakcyjna. Z reguły pomagało. Nie pomagało jak styki były wyklepane. No i mam wrażenie że ja też mam ten styk wyklepany, ale żeby to sprawdzić nie mogę się na tę płytkę dostać... Pozostaje resetować licznik "na ciepło".
  10. Reset licznika dziennego

    Witam Wszystkich Mam problem z resetowaniem wskazań licznika dziennego A i B oraz z przełączaniem między A i B. Po prostu coś tam nie kontaktuje, przynajmniej mam takie wrażenie. Muszę strasznie mocno naciskać przycisk żeby załapało i przełączyło na B lub A, a najgorzej jest z resetem bo trzeba trzymać. Czasami mam wrażenie że wcisnę nie długo ten przycisk do środka wskaźników. Potem cholera palec boli. Teraz jak jest zimno to strasznie mnie to denerwuje. Jak było ciepło, lub jak samochód jest ciepły to działa znacznie lepiej, ale bez rewelacji. Wymontowałem deskę, rozebrałem z obu stron ile się dało, napsikałem Bremsenreiniger Wuertha że aż się lało, przedmuchałem sprężonym powietrzem, pomogło na trochę, ale potem wrócił do poprzedniego bezkontaktowego stanu. I teraz pytania: - czy da się to rozebrać bardziej?!? - czy w tym wieku ten typ tak ma? Pacjent to XT 2.5 2007 - czy czeka mnie wymiana całej deski na nową (całe wskaźniki)? - jak to naprawić? Miał ktoś z Was podobny problem? Jak sobie z nim poradził??? Dzięki z góry za wszelkie odp. Tomek
  11. Jadąc Seilbahnem wyżej, ponad obie jaskinie polecam Fuenffingers Aussichtsplatform. A po stronie południowej, tzw Suedwand, obok miasteczka Ramsau am Dachstein jest Der Dachstein z atrakcjami typu: Treppe ins Nichts, Haengebruecke, Eispalast. Tylko bilet drogi jak cholera i trzeba rezerwować wcześniej. Ale przy słonecznej pogodzie raz w życiu można sobie pozwolić...
  12. Przewody w stalowym oplocie

    Sprawdziłem co włożyłem: FDB 1639 Ferodo Premier - czy to są zwykłe...??? Pamiętam że kolejne w typoszeregu były dużo droższe...
  13. Przewody w stalowym oplocie

    Witam Mama pytanie: czy jak w 2.5XT założę na seryjnych hamulcach przewody hamulcowe w stalowym oplocie to poczuje jakąś różnice w hamowaniu?!? Koła 17" seria, zacisk seria, klocki Ferodo zwykłe, tylko przewód będzie stalowy... Trzeba szykować na to jakieś 400zł + robocizna dlatego pytam. Chciałbym poczuć wydane pieniądze nie tylko w portfelu ale też pod nogą. dzięki za wszelkie info Tomek
  14. Zbiornik paliwa

    Witam Czy ktoś może mi w miarę prosto i łopatologicznie wytłumaczyć jak jest przelewane paliwo z jednej części zbiornika do drugiej. Chodzi mi o te dwie jakby komory przedzielone wybrzuszeniem na wał napędowy. Ostatnio miałem nie miłą niespodziankę. Wracałem z kobietą z Zakopca. Zapaliła mi się rezerwa, zresetowałem licznik żeby wiedzieć ile przejechałem na rezerwie. Zawsze było spokojnie 50-70km. Po jakichś 25km bleeeeee…. Stoimy. Chyba brak paliwa. Na szczęście do stacji blisko. Jakiś Merc się zatrzymał i mnie podciągnął te półtora kilometra. Myślę sobie, cos tu nie gra. Jak zaleję i zapali to ewidentnie brak paliwa (ale dlaczego tak szybko stanąłem?!?). A jak zaleję i nie zapali to coś grubszego. Zalałem 20 litrów. Odpalił od pierwszego. Dojechałem jakieś 30km do domu. Następnego dnia weszło jeszcze 35 pod korek. Razem 55litrów. Parę razy zdarzało mi się wlewać 56-57 i samodzielnie dojechać na stację. Wskaźnik paliwa opadał wtedy jeszcze niżej niż teraz jak stanęliśmy… Pytanie, co to mogło być?!? Czy tam się coś zapchało? Domyślam się że paliwo z tej drugiej części nie zostało zassane. Wobec powyższego rozumiem że smok paliwa jest w innej części niż wskaźnik paliwa. dzięki
  15. Błąd katalizatora

    Od czasu zamontowania tulejki zapomniałem że miałem problem...
×