Skocz do zawartości

Naczelnik

Użytkownik
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Cz-wa
  • Auto
    Forester 2.0X MT MY'06

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Naczelnik

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. O LPG stoi w drugim wierszu. Luzy sprawdzone 5k, temu bez problemu. at Tedimy a może i coś odpięli, generalnie był kibel z tą wymianą bo zaraz po odebraniu auta "zapalił" się tempomat i check engine. Na 3 cylindrze wypadały zapłony, mechanik zamienił na kolejna nowa świecę i silnik zaczął pracować bez wywalania zapłonu. Po tej wymianie jak by silnik się troszkę przytykał tak około 3k obr/min..
  2. Koledzy proszę o pomoc. Historia była taka że coraz bardziej nie podobała mi się praca silnika ( szarpnięcia silnikiem na biegu jałowym) więc wymieniłem świece tym bardziej że przejechałem już na nim 35k po uprzednich 45k na benzynie. Problem jest taki że silnik gaśnie na dojazdach do skrzyżowań wtedy kiedy mam wciśnięte sprzęgło do zmiany biegów w szczególności hamując i skręcie czyli wtedy kiedy pompy zabierają dużą część momentu. Co zauważyłem po wymianie świec to to że silnik nie podbija obrotów wtedy kiedy uruchamiają się wentylatory chłodnicy, więc spadają one na jakieś 600 /min i troszkę szarpie. Przed wymianą świec było dokładnie odwrotnie, i też dość wyraźnie(1100 na wentylatorze a potem szarpnięcie i chwilowy spadek do 500) co tez mnie popchnęło w kierunku zmiany świec.
  3. Naczelnik

    awaria tempomatu

    Pozwolę sobie odkopać temat. U mnie kolejność była inna. Wpierw zaczęła migać kontrolka tempomatu a dopiero po jakichś 30 kilometrach zapalił się "check engine"... Nie pomogło rozpięcie aku do skasowania samego błędu. Jakieś sugestie...?
  4. Chyba jednak "dotarcie" wtrysków benzynowych uleczyło obydwa problemy.
  5. Jeśli komuś mogłoby się przydać to: przejażdżka kilkudziesięciu kilometrów na benzynie odmuliła auto na zimnym silniku. Wtryski zapieczone musi. Co do szarpania przy puszczeniu "gazu" dalej czekam na pomoc.
  6. No mulenie raczej na BP. Jak już ma "stopnie" i przełączy się na LPG to nie dławi się od otwartej przepustnicy.
  7. Koledzy, po roku użytkowania pojazdu z instalacją LPG zauważyłem, że zaraz po uruchomieniu silnika auto ma tendencję do "przymulania' po wciśnięciu pedału gazu. Trwa to nie długo, zaraz jak się trochę rozgrzeje ten problem znika natomiast odrobinę dłużej pozostaje efekt jak w temacie. Nawet po przełączeniu zasilania na LPG, ale zanim wskazówka temperatury uzyska "poziom" wyraźnie wyczuwalne są przyhamowania silnikiem po gwałtownym zdjęciu nogi z pedału gazu w szczególności na niskich biegach. Efekt znika na rozgrzanym silniku. Jakieś sugestie co do przyczyny, może ktoś miał podobnie?
  8. Koledzy słyszałem że są pianki i pianki. Możecie polecić konretnego producenta po którego piance oponę można wyczyścic a potem zwulkanizować? Słyszałem że te starsze niszcza oponę.
  9. Koledzy przeczytałem wsie wątki związane z centralnym zamkiem i pilotem. Niestety dysfunkcja jest nie dokładnie ta sama lub zalecane rozwiązania nie działają. Stało się tak że nahle centralny zamek przestał reagować z pilota (zintegrowanego z kluczykiem). Pierwsza myśl sprawdzić oryginalny zapasowy, nic nie pomogło. Druga wymieniłem baterie w "starym" pilocie, znów nic. Potem przejrzałem "fuse'y" tez nic. Wyciągając bezpiecznik nr 3 w kabinie centralny zamek z palca też przestawał działać. Później przestudiowałem forum/fora i spróbowałem zaprogramować obydwa piloty jeszcze raz. Znów bez skutku. Co jak wydaje mi się istotne to to, że zamek działa z przycisków(centralny i każdy pozostały) w drzwiach. Nie działa za to używając kluczyka w drzwiach kierowcy. Nie wiem czy tak ma być czy nie, bo w moim drugim aucie centralny zamek przekręcając kluczykiem zamek w drzwiach kierowcy zamyka/otwiera również pozostałe drzwi. pomocy
  10. Koledzy to już wiemy, ale wiemy też, że jest rozwiązanie bardziej sensowne w formie wentylatorka. Tylko że linki już nie działąja.
  11. Koledzy odgrzeje stary wątek. Linki jak wygląda patent z wiatraczkiem już nie działają. Może ma ktoś zdjęcia na dysku czy tez parametry tego wiatraczka. Jeżdżę Forkiem od niedawna ale "mrożenie" i "dopalanie" już zdążyło mi sporo krwi napsuć. Z góry dzięki
  12. Koledzy takie pytanka. Czy taki element jak na poniższym zdjęciu, opisany w katalogu znanej firmy dystrybującej części samochodowe, jako "dystans gumowy, resorowanie" w zakładce "amortyzacja tył", ma swoje miejsce na trzpieniu amortyzatora będąc niewidocznym pod jego gumową osłoną? I czy takowy "odbój" występuje w wersji z SLS? Pytam bo zamieniłem SLS na KYB i sprężyny Pospring. No i przy LPG "stoi" na 74 centymetry, ale dzwięk przy" dobijaniu" mi isę nie podoba.
  13. No dobra, drgania klapy bagażnika ogarnięte regulacją zaczepu, tak jak koledzy wskazali i za co Wam serdecznie dziękuje. Pozostał problem hałasu, szczególnie z prawej strony, po wjechaniu w spory dół, tak jak już wcześniej pisałem. Biorąc pod uwagę ofertę znanego sklepu z czesciami samochodowymi do mojego samochodu, ale w wersji bez SLS rodzi się pytanie. Czy taki element jak na poniższym zdjęciu, opisany w katalogu wspomnianej przeze mnie frimy jako "dystans gumowy, resorowanie" w zakładce "amortyzacja tył", ma swoje miejsce na trzpieniu amortyzatora będąc niewidocznym pod jego gumową osłoną? I czy takowy "odbój" występuje w wersji z SLS?
  14. Ok sprężyny mam pod instalacje gazową czyli ciut twardsze, ale czemu tyko jedna strona? A w którym miejscu mają one być. Rozumiem że nie chodzi o poduszki amortyzatorów i ich zużycie?
  15. Koledzy może miał ktoś kiedyś coś podobnego. Problem polega na drganiach przenoszonych na karoserię z zawieszenia. Na wiosnę zaraz po zakupie zamontowałem sprężyny "pospring" i amortyzatory Excel-G. Kicha jest taka że coś mi się tłucze z prawej strony jak wjeżdżam na policjanta lub duży dół. Pojedyncze "sprężyste" tąpnięcie. Pojechałem na diagnozę zawieszenia(trzepaki itd-luzów wszelkich brak) i oczywiście w 2 niezależnych badaniach sprawność amortyzatorów była odpowiednio wysoka i podobna dla obydwu stron. Natomiast przy tej okazji (w obydwu stacjach) zauważyłem że przy teście prawego koła w wibracje wpada klapa bagażnika powodując dość znaczny hałas. Takiej hecy z lewym kołem nie ma. Nie mam pojęcia czy jedno ma coś z drugim wspólnego(wibracje na trzepakach i tłuczenie na drodze) ale wku...wia jedno i drugie mnie tak samo. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie lub doświadczenia to proszę o pomoc. Dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...