owad Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Po 10tys 60% to jest ok? Chyba czegos nie kumam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 ba, to sprzęt regenerowany a nie nowy. Wątpię czy miały 80% na dzień dobry. Taki sklepowy Kajaba też pewnie tyle nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 U mnie z sls było tak: zaczął się pocić, lekko siadł, jak jedździłem na pusto to było ok, ale jak zapakowałem szpej do nurkowania to amorek siadł i nie wstał. W drogę pojechałem, ale na wybojach nie było właściwej amortyzacji i tłukło mi z tyłu. Jak się wybierasz na urlop z lekkim bagażem to może dasz radę, załadowanym forkiem może być ciężko. No chyba że to pierwsze stadium agonii:-) W końcu zmieniłem na zestaw firmy z 4 z przodu. u mnie podobna historia, sie naczytalem o tych sls'ach i obserwowalem gadziny od dawna, jeden sie pocil i i odrobine (ok 1-1,5cm) przysiadl ale subiektywnie bylo dlugo jako tako, po czym mam wrazenie ze w krotkim czasie sie posypalo. Tez mi zaczal dobijac zaladowany (tez nurkowym gratem w wydaniu tec;) a zaraz pozniej i nie zaladowany, o tyle wrednie ze juz niebezpiecznie sie robilo bo ewidentnie jeden byl gorszy i kulal na jedna nozke. Wymienilem na zestaw KYB'owy, graty w cenach hurtowych, robocizna wlasna takze w sumie AFAIR okolo tysiaka sie zamknalem. z rezultatu zadowolonym, polecam. PS. po tej stronie, z ktorej amor byl wylany guma pod sprezyna mi znacznie napuchla i ni cholery nie pasowala juz w gniazdo, podwinalem, zlozylem do kupy jak sie dalo i na razie jest OK ale jak by sie kto zabieral za temat to zwroccie uwage i zamowcie zawczasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Wymieniam w najbliższym czasie tył na Kayaby amorki plus sprężyny Ironman.. jak bardzo "nie tak" jest wymiana tylko tyłu? W sumie to coś czytałem że daje rade tak ale sie zaczynam stresować... geometria obowiązkowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Jak budujesz dom i będziesz woził dużo cementu, to ok ;-) Ja wolałem, żeby auto stało równo. Ale mój kolega założył Ironmana tylko na tył (do Forestera SF) i też było znośnie, tylko, że budował dom ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Jak budujesz dom i będziesz woził dużo cementu, to ok ;-) Ja wolałem, żeby auto stało równo. Ale mój kolega założył Ironmana tylko na tył (do Forestera SF) i też było znośnie, tylko, że budował dom ... hmmmm... kurczee, raczej sie na budowe domu nie zanosi Amorki z przodu mam jeszcze dość dobre, wystarczyłyby same sprężyny? P.S Dzięki TOMA, za wiesz co już doszło! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Tak, z przodu Ironaman do amortyzatorów OEM. A nie taniej dać sprężyny Kayaba na tył tylko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 taniej pewnie tak... ale zabieg ma zwiększyć prześwit Ty masz i z przodu i z tyłu ironmany - dobrze zrozumiałem z Twojej wypowiedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Panowie, a moglibyscie pomierzyc wysokosc forka od osi kola (i od ziemi) do blotnika ze sprezynami kyb i iron? Tak dla porownania do oryginalu. No chyba ze juz ktos to robil a ja nie znalazlem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Beren, rozumiem chec zwiekszenia przeswitu, ale czemu tylko z tylu? Parkujesz tylem nad studzienka kanalizacyjna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Narazie to będzie z tyłu tylko, zobacze jak będzie się jeździć i najwyżej domontuje z przodu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Nowe mają pomiędzy 80-90%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 (edytowane) Właśnie wymieniłem amorki na Kayaby i sprężyny na ironmany - tylko tył na razie. Przejechałem 50km drogi powrotnej i jestem zadowolony bardzo Nie ma tragedii z twardością, tył siedzi fajnie wysoko. Natomiast, czy ktos wie czy to nie jest źle że jest niesamowicie mały prześwit pomiędzy sprężyną w miejscu gdzie lezy na dolnym mocowaniu a nadkolem? Bo dosłownie 1mm czy coś. Boje sie czy nie będzie sie trzeć... Edytowane 22 Czerwca 2013 przez beren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Oooo, niezly dryblas teraz z niego . Dzieki za zdjecie, teraz bede wiedzial co wybrac jak przyjdzie moja kolej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Za twarde springi, takie jak ironmany, zabiją ci te nowe kayaby. Lift robi się poprzez założenie amora o dłuższym skoku i odpowiednio do niego dobranej sprężynie, też dłuższej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Za twarde springi, takie jak ironmany, zabiją ci te nowe kayaby. Lift robi się poprzez założenie amora o dłuższym skoku i odpowiednio do niego dobranej sprężynie, też dłuższej. Masz na myśli jakies konkretne amortyzatory? I w jakim czasie myślisz, że zniszcza amortyzatory? To z własnego doświadczenia piszesz? Czy ktoś kto ma już taki zestawa Kayaba + ironmany może sie wypowiedzieć czy miał taki problem? I po jakim czasie /kilometrach? Mogłem przegapić ale nie doczytałem sie żeby ktoś pisał o takim problemie. To by było nie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Za twarde springi nie zabiją amorów samą twardością -wręcz przeciwnie, ale jeśli wyraźnie unoszą budę to np. wjeżdżasz w dziurę ,koło opada i amor jest na max wyciągnięty.To może go szybko wykonczyć. dodatkowo koło jest wtedy w powietrzu. Musisz zobaczyć zwis koła od pozycji neutralnej(jak stoi) do opuszczonego koła (podniesiony cały tył) . Jeśli nie osiągasz takiej wartości w jeździe to dobrze ( nie ma pewności,jak jest na dziurach ).Dlatego jest ryzyko .Powolna jazda w terenie i nieczęsta nie jest problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 . Jak nie zapomnę zrobię fotke przed wyjazdem przy pełnym obciążeniu i wrzucę na forum. W moim odczuciu jeżeli nie chcesz podnosić forka to zestaw KYB jest niemal idealnym zamiennikiem. Obiecane fotki z pełnym zbiornikiem lpg - wchodzi ok 63l: i tutaj auto już w pełni zapakowane, z pełnym zbiornikiem: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Za twarde springi, takie jak ironmany, zabiją ci te nowe kayaby. Lift robi się poprzez założenie amora o dłuższym skoku i odpowiednio do niego dobranej sprężynie, też dłuższej. Masz rację, dotyczy to jednak typowego liftu terenowego (np 4 ... cale) W przypadku liftu 1,5 cala producent (czyli w tym przypadku Ironman) nie zaleca wymiany amortyzatorów na dłuższe i wyraźnie podkreśla, że sprężyny te to "minilift" i przeznaczony jest do amorów o seryjnej długości (z tego co pamiętam to wymienia nawet KYB). Nie zaleca tylko pozostania na SLS-ach. Co do trwałości tego rozwiązania to mój Forek przejechał na nim 80 tyś km, 4 razy przetrwał plejady na terenowej (Kielce 4 miejsce, Gronów 2, i 3 w Bełchatowie i Podlesicach), do tego okazyjnie pojawia się w NPnP, więc raczej nie ma lekko... Jak więc widać nie straszne mu ani dobicia ani latanie w powietrzu... Rozwiązanie to jest na pewno trwalsze od seryjnych SLS-ów, które wytrzymywały rok... tzn jedne Plejady @@beren, nie stresuj się i ciesz się autem no i śmiało DZIIIIDA!!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Podsumowanie dla potomych :-) - amorki DAICHI, 140 zł sztuka (zamiennik KYB334344, też dwa lata gwarancji, podobno też japońskie i bardzo dobre, ale raczej patrząc na cenę to Chiny:-)), Możesz podać linka do tych amorków albo napisać gdzie je kupiłeś? Może być na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Za twarde springi, takie jak ironmany, zabiją ci te nowe kayaby. Lift robi się poprzez założenie amora o dłuższym skoku i odpowiednio do niego dobranej sprężynie, też dłuższej. Masz rację, dotyczy to jednak typowego liftu terenowego (np 4 ... cale) W przypadku liftu 1,5 cala producent (czyli w tym przypadku Ironman) nie zaleca wymiany amortyzatorów na dłuższe i wyraźnie podkreśla, że sprężyny te to "minilift" i przeznaczony jest do amorów o seryjnej długości (z tego co pamiętam to wymienia nawet KYB). Nie zaleca tylko pozostania na SLS-ach. Co do trwałości tego rozwiązania to mój Forek przejechał na nim 80 tyś km, 4 razy przetrwał plejady na terenowej (Kielce 4 miejsce, Gronów 2, i 3 w Bełchatowie i Podlesicach), do tego okazyjnie pojawia się w NPnP, więc raczej nie ma lekko... Jak więc widać nie straszne mu ani dobicia ani latanie w powietrzu... Rozwiązanie to jest na pewno trwalsze od seryjnych SLS-ów, które wytrzymywały rok... tzn jedne Plejady @@beren, nie stresuj się i ciesz się autem no i śmiało DZIIIIDA!!! Dzięki Tak sobie właśnie myślałem, jak czytałem posty z przed paru już lat o tym że niektórzy już wtedy latali na IRONMANAch, że chyba by napisał ktoś jakby mu się posypały przez to amorki znacznie szybciej. Także dzięki Góral z Łodzi za Twoją opinię. Oczywiście dość subiektywnie się z nią zgadzam :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paziu Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Podsumowując bardzo kształcącą dyskusje... Do Forester 2.0 2006 r. można zamiast oryginalnych SLS założyć zestaw: amortyzator KYB334344 (lub zastepnik) + sprężyny RC6431? Czy zamiast sprężyn KYB mogą zostać oryginalne od SLS czy bezpieczniej zmienić na KYB? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Paziu, pierwsze pytanie TAK, drugie NIE, koniecznie trzeba założyć inne sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paziu Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 I wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redrobo Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 Drodzy koledzy, zakupilem zestaw zamienny dlaa SLS (Kayaba sprezyny + amortyzatory). Czy mam zakupic do wymiany jeszcze gorne mocowania amortyzatora? Czy moga zostac te po SLS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się