Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Np. A45amg czy Focus RS

 

A45 po sensownym doposażeniu kosztuje niewiele mniej niż RS3. Różnica przy tym pułapie jest naprawdę niewielka. W dodatku mając na uwadze ogólną jakoś(ć) A-klasy oraz jej całokształt - moim zdaniem jest warta dopłaty. Co do Foki - zgoda, na papierze wygląda dobrze. Po wyeliminowaniu krzykliwego koloru i spoilera będzie jeszcze bardziej niewidoczna niż A3/RS3. Ale akurat z F RS nie miałem nic wspólnego, więc nie będę polemizować jak jeździ. Na pewno fajnie, że ma manuala. 

 

Z założenia przyjmujemy, że każdy HH nadaje się też w miarę do jazdy na co dzień

 

Kilku z tu obecnych dzieliło się spostrzeżeniem, że małżonki jednak niezadowolone z tych "zwykłych" kompaktów, które mężowie skwapliwie pożyczają od nich weekendami. Na sugestię, aby uszczęśliwili samych siebie tymi HH, pojawiły się jakieś nieśmiałe wzmianki o parkowaniu i dziurach. ;) Stąd moje pytanie.

 

Nie ma i nie będzie ??? No proszę Cie..... ja przyjmuję, że foka już istnieje......

 

Focusa JESZCZE nie ma do jazd i JUŻ nie ma, bo przydział się skończył. Wyżej napisałem, że R400 raczej nie będzie.

 

To jest argument z czapy..... z każdą marką możesz negocjować.....  więc według mnie nie można brać tego pod uwagę

 

Ktoś kilka postów wcześniej dowodził niską cenę STI mówiąc, że nigdy nie kosztowało go więcej niż 180 tys. PLN (co musiało być ceną wynegocjowaną indywidualnie lub ceną za demówkę - nie wnikam, nie chcę wiedzieć, nie chcę w cudzej kieszeni grzebać) i wtedy nikomu ten argument nie przeszkadzał. I nie, nie z każdą marką można się targować. Np. z MB nigdy nie udało mi się urwać więcej niż 2%.

 

O co mnie w tym wszystkim chodzi? Wielokrotnie w tym temacie pojawiały się raczej negatywne wpisy nt. RS3, zwłaszcza dotyczące jego ceny, przez co stało się takim chłopcem do bicia. Niedawno zostało nawet postawione na równi z M4! Co było lekkim przekoloryzowaniem, moim zdaniem. Fakt, ta cena nie jest najniższa, ale mimo wszystko dostaje się na nią kawał fajnego auta, które nadal wpisuje się w ideę HH. Zupełnie pomija się pozostałe aspekty takie jak skuteczny układ napędowy, wysoką jakość wykonania, doskonałą ergonomię, przyjazną obsługę serwisową (niestety kupując nawet najdroższe auto popularnej marki obsługa również jest na poziomie "popularnym" - temat przerobiłem) i gigantycznego kopa w każdych warunkach, który nieustannie wywołuje banana w akompaniamencie klasycznego żeliwnego R5 turbo. Te i wiele innych aspektów powodują, że w moich oczach dostałem produkt, który jest wart każdej pozostawionej u dealera złotówki. Więc wbijam tu i bronię! A nad Subaru znowu pomyślę tak szybko, jak dostanie nowy silnik i odzyska swoją dawną pozycję w hierarchii aut sportowych, kiedy rywalizowało na równi z 911, czasem wg niektórych nawet z Ferrari, oferując przy tym praktyczność, a to wszystko za znakomitą cenę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz rację, ja mam rację ......  :D
 
Cieszmy się, że rynek HH tak szybko się rozrasta - to już pewnie odrębny segment.....
Każdy ma wybór na co wydać mniejsze czy większe pieniądze.....
Dobrze, że jest taka różnorodność cenowo/modelowa, coś się musi dziać na drogach.
 
Ja nie twierdzę, że RS3 to zły samochód..... to moim zdaniem pewnie świetne auto.... a o cenie nie mówmy, jak kogoś stać to niech kupuje i się cieszy, bo pewnie jest z czego  :thumbup:
 

A nad Subaru znowu pomyślę

 

No pewnie, nie ma co się zarzekać ....  ;)  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gentlemani o pieniądzach nie rozmawiają ;)

 

Dyskusja trochę jak na temat zegarków. Po co kupować taki za kilka/kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy skoro taki za "stówę" pokazuje tą samą godzinę :P

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu znow mozna przytoczyć temat wina ;)

 

Nie wiem moze ja jestem inny ale ja nie rozumie dlaczego A45 moze kosztować 188K , a M2 i RS3 kosztują 270K.Jak by nie było to ta sama klasa , premium podobne moce i osiagi wiec co ma tam kosztować 100K wiecej nie rozumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. Samochody dla dziewczyn kosztują mniej ;)

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wpadnij do Krakowa swoją meganką, gdzie sworznie wymieniac trzeba co 4 miesiące, a jak spadnie 5 cm śniegu to trakcję ledwo na 4 biegu złapiesz, pościgamy się i zobaczymy która auto jest dla bab ;)

 

Co do Audi, nie rozumiem ceny. Nie będę nikomu zaglądał do kieszeni, ale A45 jest co najmniej 60 tysięcy tańsze od RS3. Zresztą znajomy kupił RS3, niedługo się przejadę to zobaczymy co i jak. Wczoraj odebrał, mówi że brzmi rewelacyjnie. Ciekawe jak bardzo pluje przodem? :P

 

Co do BMW, poniosło ich z ceną i szkoda, ze nie odchudzili bardziej tej dwójki. M4 można wyrwać nowa z salonu za 330 tysięcy. Sprawdzone :)

 

Co do liczenia pieniędzy, że zamiast auta można mieć dom itd. Kiedyś pewien bardzo bogaty Niemiec powiedział mi coś takiego: Kup najdroższy dom, na jaki możesz sobie pozwolić, i najtańszy samochód, w jakim możesz się pokazać. Jeździł Turbo S :D

Edytowane przez Zelazny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawa jest prosta. Samochody dla dziewczyn kosztują mniej ;)

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wpadnij do Krakowa swoją meganką, gdzie sworznie wymieniac trzeba co 4 miesiące, a jak spadnie 5 cm śniegu to trakcję ledwo na 4 biegu złapiesz, pościgamy się i zobaczymy która auto jest dla bab ;)

 

Ale czy ja napisałem że damskie samochody nie mogą być szybkie ;)

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem moze ja jestem inny ale ja nie rozumie dlaczego A45 moze kosztować 188K , a M2 i RS3 kosztują 270K.Jak by nie było to ta sama klasa , premium podobne moce i osiagi wiec co ma tam kosztować 100K wiecej nie rozumie.

 

No tak, auta podobne mocowo i klasowo..... a cena jakby z innej półki.

 

Może BMW i Audi poszły na całość i postanowiły maksymalnie wyśrubować cenę jak tylko się da. Może audi uważa, że to jest najlepszy kompakt w klasie premium - lider....  i ma prawo tyle sobie za niego chcieć  ???? Osiągi jak na klasę HH rzeczywiście szczytowe.... ale AMG mocno depcze po piętach i nie ma takich zapędów cenowych..... o focusie nie wspomnę...... Spece od marketingu tak to skalkulowały....... 

Beemka faktycznie odleciała z ceną.... nie znajduję uzasadnienia dla takiego stanu rzeczy.... może podobnie jak audi chce uchodzić za lidera klasy ??

 

 

Ale czy ja napisałem że damskie samochody nie mogą być szybkie ;)

 

Oczywiście , że tak....  :biglol:  :biglol:  :biglol:   Zdradził Cię ton wypowiedzi i emotka z mrugającym oczkiem  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sprawa jest prosta. Samochody dla dziewczyn kosztują mniej ;)

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wpadnij do Krakowa swoją meganką, gdzie sworznie wymieniac trzeba co 4 miesiące, a jak spadnie 5 cm śniegu to trakcję ledwo na 4 biegu złapiesz, pościgamy się i zobaczymy która auto jest dla bab ;)

 

Ale czy ja napisałem że damskie samochody nie mogą być szybkie ;)

:P

 

Wczoraj latałem po zakrętach po śniegu meganką RS cup. O ile z trakcja po przesiadce z Subaru jest słabo, to tak jak to skręca i jak tyłek sam się jej prostuje i słucha kierowcy to jest bajka. Da mnie najlepszy hot hatch z tej dawnej szkoły (manual + FWD). ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie sobie daję radę z babskimi autami. MINI JCW i RX8 są tego niepodważalnym dowodem ;) Jeśli RS3 do tego schematu pasuje - tym lepiej. Tyle, że będę musiał go (ją?) przechrzcić. Ryszard na Ryszarda? https://youtu.be/igRkc2AraQk?t=1m35s

 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem moze ja jestem inny ale ja nie rozumie dlaczego A45 moze kosztować 188K , a M2 i RS3 kosztują 270K.Jak by nie było to ta sama klasa , premium podobne moce i osiagi wiec co ma tam kosztować 100K wiecej nie rozumie.

 

Dokładnie.

 

 

 

Świetnie sobie daję radę z babskimi autami. MINI JCW i RX8 są tego niepodważalnym dowodem ;)

 

Jeśli RX8 jest babskim autem, to rozumiem, że prawdziwi mężczyźni jeżdżą tylko  STARem 660 :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuję definicję męskiego samochodu z forum Evo ;) :

Jak nie stoisz w korku bez 400koni i robienia kangurka co ruszanie , to masz damskie auto

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

ha ha dobre  :biglol:  :mrgreen: ale coś w tym jest  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.topgear.com/car-news/big-reads/ford-focus-rs-vs-rivals

 

Nie wie czy było, ale ciekawe.

 

2 fajne cytaty, o focusie RS:

In many ways, it’s a modern-day Mitsubishi Evo, born to flatter the driver, but also to deliver those hero moments that you can’t wait to embellish in the pub.

I o audi rs3:

we’ve already established that it’s a bit of a one-trick pony – crushing in a straight line but inert with steering lock applied

Czyli nie tylko mnie się wydaje że ono ryje przodem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli RX8 jest babskim autem, to rozumiem, że prawdziwi mężczyźni jeżdżą tylko  STARem 660

 

Kiedy pisałem te słowa nie znałem definicji babskiego auta - bazowałem na przypuszczeniach wysnutych z wcześniejszych wpisów w tym temacie. Na szczęście dzięki koledze Matros1 teraz jestem już pewien, że mam komplet babskich cacuszek  :P Do czasu aż RX8 będzie miał te 400+KM, co mam nadzieję nastąpi już niedługo. Intensywnie nad tym pracuję. :)

 

 

we’ve already established that it’s a bit of a one-trick pony – crushing in a straight line but inert with steering lock applied

 

Trzeba mocno przesadzić, co w ruchu drogowym zdarza mi się stosunkowo rzadko, więc dziś też śpię spokojnie. Poza tym raczej w normie. Choć pewnie na jakiś ostrych patelniach dostałbym wciry od CTRów i całej reszty.  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak nie stoisz w korku bez 400koni i robienia kangurka co ruszanie , to masz damskie auto

Powiedz to 150KM RX-7 w której Cię Marcin na Ułężu ganiał :P
Prawdziwy mężczyzna powożący damski samochód spokojnie będzie szybszy od dupy za kółkiem męskiego samochodu :P;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co gorsza tak oto wyglada panel drzwi w aucie za 400K.

Zaryzykuje stwierdzenie ze Mondeo obecne jest szlachetniej wykonane.

post-1135-0-29091600-1456081745_thumb.jpg

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co gorsza tak oto wyglada panel drzwi w aucie za 400K.

Zaryzykuje stwierdzenie ze Mondeo obecne jest szlachetniej wykonane.

 

Przyznaje racje , moja szwagierka miesiąc temu kupiła nowe X1 , zapłaciła 210 tys. na szczęscie benzyne 2.0 , ogladałem to w srodku , przez grzeczność powiedziałem że fajny wóz  ;)  :P . Do żonki powiedziałem …. dramat i szkoda kasy ……  :)

Jakość wykonania , plastiki , deska , powiem wprost , naprawdę słabe , nowy FXT , nie ma sobie nic do zarzucenia pod tym wzgledem , jest podobnie , z tym że lepszy napęd i 60k tanszy 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę OT ale tak mi się skojarzyło z powyższymi postami, że marki premium to dobry kit wciskają klientom. Byłem w salonie Audi z kolegą i oglądałem sobie nowe A4, piękne, w wersji ze wszystkim lub prawie wszystkim za 297 k PLN. To co mnie zaskoczyło to opony -Hankook. No kurcze, nie czuł bym się dobrze dając worek kasy i dostać Hankooki, nawet jeśli to najwyższy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co gorsza tak oto wyglada panel drzwi w aucie za 400K.

 

...w zeszłym roku jako zastępcze auto w ramach naprawy... "podstawiła mi wypożyczalnia nowe X5", na początku...myślałem Ok. fajnie...zobaczę na własne oczy nowy model z zewnątrz trochę odświeżony... widziałem wcześniej i pomyślałem, ze środek pewnie tez wygląda porządnie...w stosunku do modelu wcześniejszego który dobrze znałem...  

 

i co się okazało... cala deska....wloty nawiewów.... plastiki ..itp.... były w stanie "opłakanym" w stosunku nawet do klas wiele wiele niższych.....!

 

poszedłem dalej....otworzyłem bagażnik.... wyłożenie tapicerki w okół koła miejsca na koło zapasowe.... przyklejenie wykładziny do części metalowych... w opłakanym stanie...(jakies ciągnące się strzępki uciętego materiału z klejem) .- stwierdziłem wtedy , że "idzie jakieś nowe", oszczędności na wielu płaszczyznach...a cena "z logo" pozostała, co gorsze była to wersja za 300-350 tys.

 

oczywiście można kupować dzisiaj wszystko, co się komu podoba...ale to chyba nie o to w tym chodzi....

Edytowane przez Barteq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...