Skocz do zawartości

Krzysztov

Użytkownik
  • Zawartość

    466
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Krzysztov

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 14 Listopad

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Zakopane
  • Auto
    były: GT 99, STI 06; jest: RS3 8V

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Krzysztov

    Kubica w F1

    Niedawny odcinek WilliamsTV; Od około 4 minuty do końca jest rozmowa z Robertem Kubicą. Szczególnie polecam uwadze fragment z 8:25, kiedy zostaje wbita subtelna szpileczka w etatowych kierowców, co nie umyka czujnej uwadze Roba Smedley'ego
  2. Krzysztov

    Walbro czy Deatshwerks?

    Jeśli chcesz mieć 100% pewności, że lecąc pełnym bokiem na oparach paliwo nie "ucieknie", to zainwestuj w swirl pot i kogoś, kto wie jak to zamontować.
  3. Krzysztov

    Hot Hatch Hysteria

    W Lagunie Coupe spisuje się dobrze, jest bezawaryjne, a używane kompletne zawieszenie skrętne kosztuje coś w okolicach 2 tys. PLN, co sugeruje mały popyt (ergo nie psuje się). Więc pewnie można założyć, że w MRS powinno być podobnie.
  4. Krzysztov

    Kubica w F1

    Williams trochę przytkał wybijające szambo:
  5. Krzysztov

    FELGI - co, gdzie i jak?

    Na zdjęciach są raczej Rota Grid, ponieważ JR mają zazwyczaj po dwa rozstawy otworów. Ostatecznie mogłyby to być Volk TE37, ale pewnie kosztowałyby więcej niż cały ten zacny Forek.
  6. Krzysztov

    O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    Elektryki bardzo rzadko mają jakiekolwiek skrzynie biegów. Dzięki bardzo korzystnym charakterystykom mechanicznym i sprawnościowym silników elektrycznych najczęściej jest tylko pojedyncze, stałe przełożenie między wałem wyjściowym silnika, a kołami. Niedługo zapewne zacznie pojawiać się przekładnia ZeroShift, żeby optymalizować zużycie energii, ale to tam, gdzie zasięg będzie kluczowy. Ja czekam na kompaktowego elektryka z zasięgiem min. 350km, przyspieszeniem do 100 poniżej 4 sekund i ceną nie wyższą niż konwencjonalne HH i wtedy zacznę się zastanawiać nad zmianą daily-drivera na takiego Melexa. W końcu trzeba oszczędzać bezołowiową, żeby nam na dłużej wystarczyła.
  7. Krzysztov

    Hot Hatch Hysteria

    Przed liftem blok jest odlany z żeliwa wermikularnego, po lifcie ze stopów aluminium (niestety). Każdy kij ma dwa końce i zysk 25kg może zostać okupiony mniejszą trwałością i podatnością na podnoszenie mocy. Inżynierowie niezawodności (choć bardziej powinno się ich nazywać inżynierami zawodności) na pewno pochylili się nad tym tematem i odpowiednio zaprojektowali resurs. To jest powód dla którego przez myśl mi nie przeszła wymiana na nowego sedana.
  8. Krzysztov

    Hot Hatch Hysteria

    Mam przedlifta i kiedy składałem zamówienie nie było w opcji ceramiki. Standardowe tarcze przy moich zastosowaniach są wystarczające, po prostu sprawnie zatrzymują auto, ale bez fajerwerków. Na tor mogą być niewystarczające. Nie wiem jak polift, mój czasem pluje przodem pomimo opcjonalnych szerszych kół, więc do zastosowań torowych skłaniałbym się ku M2. W moim odczuciu RS3 jest świetnym daily i połykaczem kilometrów, ale bez wielkich ambicji torowych.
  9. Krzysztov

    Hot Hatch Hysteria

    Automat nie wtrąca się kiedy będziesz w trybie... manualnym Musisz przesunąć lewarek skrzyni z położenia D/S w prawo. Na zegarach wyświetli się M* zamiast D* lub S*. Przełożenia można wtedy zmieniać zamiennie łopatkami przy kierownicy lub lewarkiem na tunelu jak w skrzyni sekwencyjnej. Super sprawa w trasie, pełna kontrola nad pracą silnika jak w manualu bez używania sprzęgła.
  10. Krzysztov

    Hot Hatch Hysteria

    Oczywiście, że nie, mój błąd. 8b klasyczny automat.
  11. Krzysztov

    Hot Hatch Hysteria

    135xi z dwusprzęgłową skrzynią było moim zdaniem rewelacyjne i pozamiatało M4, które testowałem tego samego dnia. Miało dosyć ciasne wnętrze, ale jego design był dla mnie lepszy niż w MB A (jestem uczulony na ten tablet w A). Układ kierowniczy bardzo precyzyjny, zawieszenie dobrze radziło sobie z nierównościami. Kultura pracy silnika, sposób w jaki rozwija moc i oprogramowanie skrzyni moim zdaniem najlepsze w klasie. Wyraźnie większość momentu trafia na tylną oś, co sprawiało mi sporo frajdy. Ani A45 ani S3 (wtedy jeszcze nie było RS3) nie miały startu. Idealny dupowóz, zwłaszcza w porównaniu do A, które zapamiętałem jako narwane i mało dojrzałe (szarpiąca skrzynia, za głośne i zbyt ewidentnie sztuczne strzały z wydechu). Jeśli nie miałeś okazji jeździć to gorąco zachęcam do wypróbowania 140. Ostatecznie wybrałem RS3 ze względu na świetną ofertę i większy potencjał w podnoszeniu mocy, ale byłem bardzo bliski zaliczkowania 135.
  12. Krzysztov

    Hot Hatch Hysteria

    Nie było w planach i20N? W swoim czasie mówiono o AWD i okolicach 350KM. Edit: jednak chodziło o koncept RN30 na bazie i30.
  13. Krzysztov

    Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.

    Podejrzewam, że nowe Volvo są zbyt nowe, by FHI zdążyło przygotować cokolwiek inspirując się nimi. To nie jest tak, że na rok (ani nawet na dwa lata) przed premierą można kompletnie zmienić zatwierdzony design, bo "w sumie konkurencja wpuściła coś ładnego."
  14. Krzysztov

    Top Gear - nowy sezon!

    To są relatywnie stare materiały stworzone na potrzeby Clarkson Hammond & May Live (aka TG Live po rozpadzie ówczesnego formatu). Widziałem je w zeszłym roku na CH&ML w Warszawie.
  15. Krzysztov

    Hot Hatch Hysteria

    @carfit, gorąco polecam RS3. Prowadzi się jak typowe Audi (tzn. czasem lekko wyciąga przodem), ale jest przewidywalne i wystarczająco szybkie. Choć z tego co pamiętam nie lubisz sleeperów, ale to też ma swoje zalety
×