jarmaj Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 mkur, nie chcę Cię martwić ale w tej rozmowie z dzarmadzi jesteś ... skazany na pożarcie Plus jest taki, że możesz się sporo dowiedzieć w temacie napędów. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 jarmaj naprawdę wystarczy poczytać http://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF i porównać dane na temat przyjęcia przez rynek, awaryjności oraz wpływu na przyszłość z Subaru Leone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 nie chcę Cię martwić ale w tej rozmowie z dzarmadzi jesteś ... skazany na pożarcie Obawiam się, że masz rację Coś mi chodzi po głowie, że ktoś gdzieś w sposób bardzo przystępny opisał poszczególne rodzaje napędów, wyjaśniając jednocześnie działanie dyferencjałów i ich blokad :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 mkur, nie chcę Cię martwić ale w tej rozmowie z dzarmadzi jesteś ... skazany na pożarcie Plus jest taki, że możesz się sporo dowiedzieć w temacie napędów. uwielbiam takie wtopy jarmaj miło Cię znowu "zobaczyć" i poczytać 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rpw Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Jeżeli już chcesz mówić o tym, co spowodowało popularność i rozwój AWD, to jest to tylko i wyłącznie Audi Quattro i jego sukcesy w rajdach. I to od tego momentu zaczął się rozwój czterołapów. Innymi słowy napęd Subaru był wymyślony wcześniej ale może być traktowany jako niszowy. Natomiast popularyzacja AWD nastąpiła dzięki Audi. Dobrze rozumiem? :wink: Rozumiem też, że każda firma wymyślała swoją technologię AWD i te systemy są autorskie? Czy napęd Subaru lub Audi jest klonem Jensena albo jeszcze czegoś innego? Ps. Tu podobno występuje Jensen :arrow: No i tu :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=QQjok3rY4JQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rpw Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Akurat Jensen miał to trochę podobnie rozwiązane jak potem Sierra i Escort Cosswort - napęd na wał idący do przedniego dyfra był przekazywany łańcuchem. Czyli Subaru i Audi użyły swoich pomysłów na AWD? BTW - fajnie ten Jensen wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikad Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Jensen FF był w GT4, strasznie fajny wóz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rpw Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 bo każda marka będzie twiedziła że przecież ona wszystko sama. :wink: Oczywiście. 8) Dzięki za ciekawe info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 W latach 70-tych subaru było niszowe ale jensen jeszcze bardziej. Poza tym FF sprzedawał się w minimalnych ilościach a Leone było jednak po prostu kompaktem. Każdy chwali swoje, jasne, jednak to pomysły i konsekwencja FHI zainspirowała innych do wdrażania "4x4" do zwykłych aut, na pewno nie jensen, który upadł quatro robiło szał,owszem, ale po pierwsze było technicznie zupełnie czymś innym niz późniejsze wcielenia by audi a po drugie było kojarzone czysto sportowo. Obecne "quatro" to tylko i wyłącznie marketingowy chwyt mający na celu spijanie tamtej właśnie śmietanki, jakkolwiek torsen nie byłby wspaniały. Co innego s-awd subaru - nieprzerwanie rozwijana myśl inżynierska właśnie od czasów pierwszego Leone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 W świetle powyższego haldex to nie jest AWD tylko właśnie 4x4, gdyż haldex dopina drugą oś (przeważnie tylną) tylko i wyłącznie w momencie uślizgu ergo nie jest to stały napęd wszystkich kół tylko dołączany, aczkolwiek w pełni automatycznie i podobno w haldexie 4 baaardzo szybko. Napęd wszystkich kół to napęd wszystkich kół, niezależnie od tego jak jest realizowany. Terenówki też maja przecież dołączany napęd jednej osi. Z książkowego punktu widzenia nie ma rozgraniczenia na AWD i 4x4. Jest po prostu napęd wszystkich kół realizowany różnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Haldex tylko z założenia dopina drugą oś bo taka była jego pierwotna konstrukcja, różnica prędkości obrotowych przedniej i tylnej osi uruchamiała pompę oleju, która zwiększała ciśnienie oleju w sprzęgle wielopłytkowym. Zwiększające się tarcie w sprzęgle wyrównywało prędkości obrotowe przenosząc moment na oś o większej przyczepności. Obecnie Haldex ma pompę zasilaną eleketrycznie i elektronicznie sterowaną więc ciśnienie w sprzęgle może być regulowane niezależnie od prędkości obrotowych poszczególnych osi. Możemy zatem tak ustawić algorytm sterowania, że na podstawie wielu czynników: prędkość pojazdu, prędkość obrotowa silnika, przyspieszenia poprzeczne, położenie koło kierownicy itp itd układ może w określonym stopniu przenosić moment na drugą oś. Co do Torsena i wiskozy to niestety ale wiskoza musi ustąpić miejsca torsenowi, który z racji tego, że jest przekładnią zębatą ma większą sprawność od wisko. Dodatkowo ze względu na zasadę działania jest bardziej przewidywalny od wiskozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Można tylko jeszcze raz polecić: http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html - niezawodne kompedium wiedzy Co do tego co "prawdziwe" a co nie - pozostawmy może to dziennikarzom ... W naszym kraju niestety dość mocno pokutują kiepskie gazetowe kalki - - np volvo awd - to "napęd na cztery koła", a skoda 4x4 - "to jest śmieszne" ... Choć to taki sam haldex Co nie zmienia faktu że haldex w saabach jest lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 mkur, co do tzw. skarbnic (krynic) wiedzy polecam również zerknąć tutaj : [edycja moderatora] sory, nie wolno Naprawdę dobrze napisane Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Grzesiek_67, Jak Ci się udało wkleić link z kreski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Obecnie Haldex ma pompę zasilaną eleketrycznie i elektronicznie sterowaną więc ciśnienie w sprzęgle może być regulowane niezależnie od prędkości obrotowych poszczególnych osi. Możemy zatem tak ustawić algorytm sterowania, że na podstawie wielu czynników: prędkość pojazdu, prędkość obrotowa silnika, przyspieszenia poprzeczne, położenie koło kierownicy itp itd układ może w określonym stopniu przenosić moment na drugą oś. . Skoro tak, to czy da się takiego haldexa zacipowac, żeby napęd szedł stale na obydwie osie? Szczgólnie w takim A3 3.2V6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Giechu, nie wiem, wziąłem w [] i dało radę 8) Uważam, że post jest na tyle merytoryczne, że jego miejsce pochodzenia dla włodarzy tego Forum powinno być neutralne. Zresztą, po prostu się lubmy :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Ostatnio chyba engine forum "zmądrzał" i już nie myli kropek z kreskami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Uważam, że post jest na tyle merytoryczne, że jego miejsce pochodzenia dla włodarzy tego Forum powinno być neutralne Niewątpliwie 8) Skoro tak, to czy da się takiego haldexa zacipowac, żeby napęd szedł stale na obydwie osie? Szczgólnie w takim A3 3.2V6. Pewnie można, tylko z uwagi na brak centralnego dyfra będzie to cały czas "lock" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Skoro tak, to czy da się takiego haldexa zacipowac, żeby napęd szedł stale na obydwie osie? Szczgólnie w takim A3 3.2V6. Pewnie można, tylko z uwagi na brak centralnego dyfra będzie to cały czas "lock" Czyli dlugo nie pojezdzi, fakt. Swoja droga, swita mi ze stare volvo (kanciaki V70 AWD na bank) mialy tez wiskoze, w czym jest ona gorsza od wiskozy subarowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziedzic_Pruski Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 I to po Audi zaczęły błyskawicznie powstawać kolejne wyczynowe konstrukcje 4WD, ich cywilne odpowiedniki i tak poleciało. I dalej to są lata, kiedy Subaru było w zasadzie nieznaną marką. Czyli nasuwa sie pytanie, na ktore trudno jednoznacznie znalezc odpowiedz: kiedy scooby stal sie popularny. :wink: Czytajac powyzsze extremista postawil by wniosek, ze Subaru zawdziecza swoj rozwoj i popularnosc Audi. :wink: Jednoczesnie obok dwu powyzszych karkolomnych twierdzen gdzies na orbicie kraza dwie magiczne daty: 1972 (to oczywiste) i 1996 (AWD jako standard). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się