radnor Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 nie zapominajmy, ze dochodzi do tego boxer i symetryczny (zbalansowany) uklad przez co jest bardzo dobrze kontrolowany. Czuje ze Lagacy 2D nie bedzie tak fajny na sniegu jak moj byly OBK 2,5 MT poniewaz dochodzi turbo, ktore robi auto trudniejsze do ogarniecia. Tak szczerze, to czytam wszedzie o boxerze, ze nisko, ze symetryczny wiec zbalansowany, a 'inconvenient truth' jest taka, ze ten idealnie zbalansowany uklad z niskim srodkiem ciezkosci EVO objedzie na torze bez problemu, chociaz ma normalny, poprzeczny sinik. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 ale podobobno w EVO granica jest nie do opanowania. cytryny tez objezdzaly solberga to nie ma nic do tego. Dzisiejsze Quattro sa luxusowymi autami i tez objada (RS4 i RS8) STI nikt ich w rajdach jako basis jednak nie wykorzystuje. Rallyteams maja swoje powody. EVO ma zdecydowanie bardziej aktywny AWD i jest bardziej dynamicznym autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Tak szczerze, to czytam wszedzie o boxerze, ze nisko, ze symetryczny wiec zbalansowany, a 'inconvenient truth' jest taka, ze ten idealnie zbalansowany uklad z niskim srodkiem ciezkosci EVO objedzie na torze bez problemu, chociaz ma normalny, poprzeczny sinik. :? http://www.youtube.com/watch?v=Gr2oU6apN_A acha.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Dzisiejsze Quattro sa luxusowymi autami i tez objada (RS4 i RS8) STI Też nie można jednoznacznie i z całą pewnością mówić, że objadą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 to zalezy gdzie. Na szuter sa za ciezkie, na autobanie bez kaganca objada, na sniegu nie bo znowu za ciezkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Wg tego co napisał Tomasz_555 to najnowszy haldex też spina stale... Jeżeli tak jest to już nie jest haldex tylko torsen. Bo haldex w swoim założeniu jest dołączanym napędem a nie stałym tak jak torsen. koniec kropka. Tak jak pisze Graf, budowa jest zupełnie inna. Można powiedzieć, że w samej idei torsen jest czysto mechaniczny, haldex hydrauliczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziedzic_Pruski Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Dzisiejsze Quattro sa luxusowymi autami i tez objada (RS4 i RS8) STI Chwilunia... Audi ma dwa razy wieksze silniki. To tak jakby porownywac tamte Audi do Veyrona, ktory ma silnik odpowiednio dwa razy wiekszy niez ten pierwszy. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 no dobrze ale jak to jest z tym DCCD? bo z tego co czytalem to jest to cos w rodzaju recznie programowalnego Haldexa w duzym przyblizeniu... tez jest plytkowe sprzeglo i jest ono sterowane automatycznie lub recznie... czyli Subaru do STI wpakowalo cos "gorszego"? PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 DCCD to sterowanie aktywnym centralnym dyfrem w haldexie nie ma czegoś takiego jak centralny dyfer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 ale podobobno w EVO granica jest nie do opanowania. cytryny tez objezdzaly solberga to nie ma nic do tego. Dzisiejsze Quattro sa luxusowymi autami i tez objada (RS4 i RS8) STI nikt ich w rajdach jako basis jednak nie wykorzystuje. Rallyteams maja swoje powody.EVO ma zdecydowanie bardziej aktywny AWD i jest bardziej dynamicznym autem. ale pitolisz......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 No sorry, nasza marka jest najlepsza i w ogóle ale ... S-AWC jest raczej rozwiązaniem jak na razie technicznie mistrzowskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 ale podobobno w EVO granica jest nie do opanowania. cytryny tez objezdzaly solberga to nie ma nic do tego. Dzisiejsze Quattro sa luxusowymi autami i tez objada (RS4 i RS8) STI nikt ich w rajdach jako basis jednak nie wykorzystuje. Rallyteams maja swoje powody.EVO ma zdecydowanie bardziej aktywny AWD i jest bardziej dynamicznym autem. ale pitolisz......... gdzie ? http://www.bryx.de/wp-content/uploads/2 ... aehnen.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KALI Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 A mam pytanie, czy widział ktoś tego typu filmiki ale z imprezą sti MY03 ? Ciekawi mnie jak ta (starsza) wersja poradzi sobie przy takich próbach. Btw. to dobry dowód na to, że Quattro wcale nie jest takie rewelacyjne jak myslałem. Dzisiaj pokazałem te filmiki koledze z pracy, który jeździ A4 1.8 T Q i nie mógł w to uwieżyć, robił wielkie oczy tak samo jak ja gdy widziałem je po raz pierwszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciex Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Podobne było już w innym wątku: Mój zaprzyjaźniony spec od motoryzacji twierdzi, że to jest torsen, ale mocno zintegrowany z elektroniką, a ta głupieje w takich sytuacjach. Pojawiły się też głosy, że to dość sztuczne sytuacje i w praktyce nie jest tak źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KALI Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Podobne było już w innym wątku: ten filmik wrzuciłem wyżej. w praktyce nie jest tak źle. W praktyce jest bardzo dobrze, jeżdże Quattro prawie 2 lata i bardzo sobie chwale ten napęd, nigdy nie zdarzyło mi się mieć z nim kłopotów. Więc w praktyce napewno nie jest tek jak na filmikach. Ale interesuje mnie jak zachowała by się impreza MY03 w podobnych testach. Nie miałem możliwości osobistego porównania napędów w S i w A dlatego coś takiego by mnie bardzo interesowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciex Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 ten filmik wrzuciłem wyżej. na pewno? jakoś u mnie nie jest pod tym linkiem inny... choć owszem podobne porównanie, a tytuł nawet taki sam. Ale interesuje mnie jak zachowała by się impreza MY03 w podobnych testach. Nie miałem możliwości osobistego porównania napędów w S i w A dlatego coś takiego by mnie bardzo interesowało. A oglądałeś wszytkie porównania z wątku? Generalnie w S-AWD one się praktycznie nie różnią. Nawet w forku z 2007 nie ma żadnej elektroniku oprócz ABSu (żadnego ESP itp) więc czysta mechanika i powinna tak samo działać. A filmy z forkiem chyba widziałeś. Nie ma takich problemów jak Q5 ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 .i.KALI.i., jeżeli chodzi o test tylnej osi, który wrzuciłeś (2 pierwsze filmiki). To nie znam żadnego Subarowego AWD, niezależnie od rodzaju skrzyni, modelu auta, które by sobie z tym nie poradziło (myślę o sprawnym aucie). (Właściwie to mogę mówić tylko za 4EAT i zwykły 5MT, ale w nowszych/droższych rozwiązaniach z STI, Legacy GT na pewno nie będzie gorzej.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KALI Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 na pewno? jakoś u mnie nie jest pod tym linkiem inny...choć owszem podobne porównanie, a tytuł nawet taki sam. Aaaaa.... Myślałem o tym co Ty wrzuciłeś a dałem inny. Mea culpa... citan, mam nadzieje, że tak właśnie jest ale strasznie chciałbym zobaczyć podobne porównanie właśnie dla tego konkretnego modelu (bądź ewentualnie dla jakiegoś modelu Subaru z lat ok 2001-2005, takie szersze ramy czasowe ale ważne, żeby to nie był najnowszy wypust tylko starsze modele) Będę bardzo wdzięczny jak ktoś znajdzie coś w tym stylu. EDIT: I tak jeszcze po debacie z kumplem zastanawiamy się jakby wyglądało takie porównanie: Mamy: Audi S4 265 koni (tyle dokałdnie ma seria) 2000 rok Subaru Impreza WRX STI 265 koni powiedzmy rok 2003 oba auta na identycznych oponach zimowych (marka, model, rozmiar) Stajemy na drodze równo ośnieżonej obok siebie na tzw. kresce i na sygnał ruszamy równo z gazem w podłodze, na pół gazu czy jakkolwiek, ważne, żeby dokałdnie tak samo. Które będzie szybsze? Z danych technicznych wynika, że na suchym 0-100 mają takie same czasy, czyli porównujemy w tym momencie tylko i wyłącznie napędy i ich skuteczność. Jak myślicie, jakby taki test wypadł? Ja szczerze mówiąc jestem w kropce, nie faworyzuje żadnej marki, pomimo, że obecnie mam S4 to przecież chce jak najszybciej STI także wynik tego testu ma zaspokoić jedynie moją ciekawość i nie dąże do tego, żeby pokazać jakie to Audi jest świetne czy odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Btw. to dobry dowód na to, że Quattro wcale nie jest takie rewelacyjne jak myslałem. Dzisiaj pokazałem te filmiki koledze z pracy, który jeździ A4 1.8 T Q i nie mógł w to uwieżyć, robił wielkie oczy tak samo jak ja gdy widziałem je po raz pierwszy. ale czy przypadkiem z 1.8TQ A4 nie ma Haldexa? :roll: jak tam silnik ustawili? wzdluznie? PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Z tego co slyszalem to Haldex i X Drive (Lamelle) potrafa sie zuzywac w X drive dodatkowo okladziny i tarcze. Viskoza i Torsen jedynie popsuc Haldex jest bardzo wytrzymaly kumple cwiartkowcy strzelaja czesto i nic sie nie dzieje tylko olej trzeba czasem wymienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KALI Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 ale czy przypadkiem z 1.8TQ A4 nie ma Haldexa? Nie. A3/S3 - Haldex A4/S4/RS4 A5/S5/RS5 A6/S6/RS6 itd. Wszystko to Torsen niezależnie jaki silnik, jak montowany itd. Wszystkie modele powyżej A3/S3 mają torsen od samych początków produkcji. Także wszystkie testy na powyższych filmikach była robione na torsenie. Tak teraz głośno myśle czy takie zwykłe A3 z haldexem by sobie lepiej nie poradziło w tej sytuacji. Bo po pierwsze jak ustawimy tył na rolkach to nic się nie zmieni bo będzie ciągnął przód, jak ustawimy przód na rolkach to poczuje poślizg i dołączy tył a to szarpnięcie może właśnie pozwoli zjechać z rolek. Jak wróce z pracy poszukam jakiś filmików i pomyśle też gdzie można by było to sprawdzić bo z dostępem do S3 nie mam problemu, pełno znajomch z klubu A3 ma. Na początku traktowałem tą dyskusje jako czysto teoretyczne wywody nie mające większego sensu ale teraz naprawde mnie to wciągnęło i ciekawi mnie bezpośrednie porównanie napędu Audi do napędu Subaru. Dlatego wybaczcie długość moich postów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 citan, mam nadzieje, że tak właśnie jest ale strasznie chciałbym zobaczyć podobne porównanie właśnie dla tego konkretnego modelu (bądź ewentualnie dla jakiegoś modelu Subaru z lat ok 2001-2005, takie szersze ramy czasowe ale ważne, żeby to nie był najnowszy wypust tylko starsze modele) od 1:38. To jest model 2007, ale 4EAT montowane było od zawsze, starsze modele nie powinny dużo odbiegać zachowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KALI Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 citan, ten filmik widziałem i jeżeli tak samo zachowują się starsze modele to chylę czoła dla konstruktorów Subaru. Wiem, że Audi Quattro nie wjechałoby na ta pochylnię. A test Legacy (7:23) rozwalił mnie na łopatki całkiem. tylko jedno koło miało przyczepność, pozostałe 3 na rolkach a auto i tak bez większych problemów wjechało. Podziwiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 czytalem porownania i STI 09 byl Schneekönig wygral z 911 Turbo. Na sniegu bardzo wazna jest waga auta. W tescie STI zdeklasowal Porsche. http://www.autobild.de/artikel/allradan ... now=33#mmg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KALI Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 haubi65, a jak wypadło w tym teście Q7 na tle innych bo ja obsługuję jedynie polski i angielski także z tego tekstu nic po za obrazkami i nazwami aut nie rozmiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się