Skocz do zawartości

Róznica między S-AWD ( subaru ), Quattro, 4Matic A Xdrive:)


eMTe

Rekomendowane odpowiedzi

nie zapominajmy, ze dochodzi do tego boxer i symetryczny (zbalansowany) uklad przez co jest bardzo dobrze kontrolowany.

Czuje ze Lagacy 2D nie bedzie tak fajny na sniegu jak moj byly OBK 2,5 MT poniewaz dochodzi turbo, ktore robi auto trudniejsze do ogarniecia.

 

 

Tak szczerze, to czytam wszedzie o boxerze, ze nisko, ze symetryczny wiec zbalansowany, a 'inconvenient truth' jest taka, ze ten idealnie zbalansowany uklad z niskim srodkiem ciezkosci EVO objedzie na torze bez problemu, chociaz ma normalny, poprzeczny sinik. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale podobobno w EVO granica jest nie do opanowania. cytryny tez objezdzaly solberga to nie ma nic do tego. Dzisiejsze Quattro sa luxusowymi autami i tez objada (RS4 i RS8) STI nikt ich w rajdach jako basis jednak nie wykorzystuje. Rallyteams maja swoje powody.

EVO ma zdecydowanie bardziej aktywny AWD i jest bardziej dynamicznym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak szczerze, to czytam wszedzie o boxerze, ze nisko, ze symetryczny wiec zbalansowany, a 'inconvenient truth' jest taka, ze ten idealnie zbalansowany uklad z niskim srodkiem ciezkosci EVO objedzie na torze bez problemu, chociaz ma normalny, poprzeczny sinik. :?

 

http://www.youtube.com/watch?v=Gr2oU6apN_A

acha.... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego co napisał Tomasz_555 to najnowszy haldex też spina stale...

 

Jeżeli tak jest to już nie jest haldex tylko torsen. Bo haldex w swoim założeniu jest dołączanym napędem a nie stałym tak jak torsen. koniec kropka.

Tak jak pisze Graf, budowa jest zupełnie inna. Można powiedzieć, że w samej idei torsen jest czysto mechaniczny, haldex hydrauliczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze ale jak to jest z tym DCCD? bo z tego co czytalem to jest to cos w rodzaju recznie programowalnego Haldexa w duzym przyblizeniu... tez jest plytkowe sprzeglo i jest ono sterowane automatycznie lub recznie... czyli Subaru do STI wpakowalo cos "gorszego"?

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale podobobno w EVO granica jest nie do opanowania. cytryny tez objezdzaly solberga to nie ma nic do tego. Dzisiejsze Quattro sa luxusowymi autami i tez objada (RS4 i RS8) STI nikt ich w rajdach jako basis jednak nie wykorzystuje. Rallyteams maja swoje powody.

EVO ma zdecydowanie bardziej aktywny AWD i jest bardziej dynamicznym autem.

 

 

ale pitolisz.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale podobobno w EVO granica jest nie do opanowania. cytryny tez objezdzaly solberga to nie ma nic do tego. Dzisiejsze Quattro sa luxusowymi autami i tez objada (RS4 i RS8) STI nikt ich w rajdach jako basis jednak nie wykorzystuje. Rallyteams maja swoje powody.

EVO ma zdecydowanie bardziej aktywny AWD i jest bardziej dynamicznym autem.

 

 

ale pitolisz.........

 

gdzie ?

 

http://www.bryx.de/wp-content/uploads/2 ... aehnen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie, czy widział ktoś tego typu filmiki ale z imprezą sti MY03 ? Ciekawi mnie jak ta (starsza) wersja poradzi sobie przy takich próbach.

 

 

Btw. to dobry dowód na to, że Quattro wcale nie jest takie rewelacyjne jak myslałem. Dzisiaj pokazałem te filmiki koledze z pracy, który jeździ A4 1.8 T Q i nie mógł w to uwieżyć, robił wielkie oczy tak samo jak ja gdy widziałem je po raz pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne było już w innym wątku:

 

 

Mój zaprzyjaźniony spec od motoryzacji twierdzi, że to jest torsen, ale mocno zintegrowany z elektroniką, a ta głupieje w takich sytuacjach. Pojawiły się też głosy, że to dość sztuczne sytuacje i w praktyce nie jest tak źle. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne było już w innym wątku:

 

ten filmik wrzuciłem wyżej.

 

w praktyce nie jest tak źle.

 

W praktyce jest bardzo dobrze, jeżdże Quattro prawie 2 lata i bardzo sobie chwale ten napęd, nigdy nie zdarzyło mi się mieć z nim kłopotów. Więc w praktyce napewno nie jest tek jak na filmikach.

Ale interesuje mnie jak zachowała by się impreza MY03 w podobnych testach.

Nie miałem możliwości osobistego porównania napędów w S i w A dlatego coś takiego by mnie bardzo interesowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten filmik wrzuciłem wyżej.

na pewno? jakoś u mnie nie jest pod tym linkiem inny...

choć owszem podobne porównanie, a tytuł nawet taki sam.

 

Ale interesuje mnie jak zachowała by się impreza MY03 w podobnych testach.

Nie miałem możliwości osobistego porównania napędów w S i w A dlatego coś takiego by mnie bardzo interesowało.

A oglądałeś wszytkie porównania z wątku? Generalnie w S-AWD one się praktycznie nie różnią.

Nawet w forku z 2007 nie ma żadnej elektroniku oprócz ABSu (żadnego ESP itp) więc czysta mechanika i powinna tak samo działać. A filmy z forkiem chyba widziałeś. Nie ma takich problemów jak Q5 ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.i.KALI.i., jeżeli chodzi o test tylnej osi, który wrzuciłeś (2 pierwsze filmiki). To nie znam żadnego Subarowego AWD, niezależnie od rodzaju skrzyni, modelu auta, które by sobie z tym nie poradziło (myślę o sprawnym aucie).

(Właściwie to mogę mówić tylko za 4EAT i zwykły 5MT, ale w nowszych/droższych rozwiązaniach z STI, Legacy GT na pewno nie będzie gorzej.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno? jakoś u mnie nie jest pod tym linkiem inny...

choć owszem podobne porównanie, a tytuł nawet taki sam.

 

Aaaaa.... Myślałem o tym co Ty wrzuciłeś a dałem inny. Mea culpa...

 

citan, mam nadzieje, że tak właśnie jest ale strasznie chciałbym zobaczyć podobne porównanie właśnie dla tego konkretnego modelu (bądź ewentualnie dla jakiegoś modelu Subaru z lat ok 2001-2005, takie szersze ramy czasowe ale ważne, żeby to nie był najnowszy wypust tylko starsze modele)

 

Będę bardzo wdzięczny jak ktoś znajdzie coś w tym stylu.

 

EDIT: I tak jeszcze po debacie z kumplem zastanawiamy się jakby wyglądało takie porównanie:

 

Mamy:

Audi S4 265 koni (tyle dokałdnie ma seria) 2000 rok

Subaru Impreza WRX STI 265 koni powiedzmy rok 2003

 

oba auta na identycznych oponach zimowych (marka, model, rozmiar)

 

Stajemy na drodze równo ośnieżonej obok siebie na tzw. kresce i na sygnał ruszamy równo z gazem w podłodze, na pół gazu czy jakkolwiek, ważne, żeby dokałdnie tak samo. Które będzie szybsze? Z danych technicznych wynika, że na suchym 0-100 mają takie same czasy, czyli porównujemy w tym momencie tylko i wyłącznie napędy i ich skuteczność. Jak myślicie, jakby taki test wypadł?

 

Ja szczerze mówiąc jestem w kropce, nie faworyzuje żadnej marki, pomimo, że obecnie mam S4 to przecież chce jak najszybciej STI także wynik tego testu ma zaspokoić jedynie moją ciekawość i nie dąże do tego, żeby pokazać jakie to Audi jest świetne czy odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw. to dobry dowód na to, że Quattro wcale nie jest takie rewelacyjne jak myslałem. Dzisiaj pokazałem te filmiki koledze z pracy, który jeździ A4 1.8 T Q i nie mógł w to uwieżyć, robił wielkie oczy tak samo jak ja gdy widziałem je po raz pierwszy.

 

 

ale czy przypadkiem z 1.8TQ A4 nie ma Haldexa? :roll:

 

jak tam silnik ustawili? wzdluznie?

 

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy przypadkiem z 1.8TQ A4 nie ma Haldexa?

 

 

Nie.

A3/S3 - Haldex

A4/S4/RS4 A5/S5/RS5 A6/S6/RS6 itd. Wszystko to Torsen

niezależnie jaki silnik, jak montowany itd.

 

Wszystkie modele powyżej A3/S3 mają torsen od samych początków produkcji. Także wszystkie testy na powyższych filmikach była robione na torsenie.

 

Tak teraz głośno myśle czy takie zwykłe A3 z haldexem by sobie lepiej nie poradziło w tej sytuacji. Bo po pierwsze jak ustawimy tył na rolkach to nic się nie zmieni bo będzie ciągnął przód, jak ustawimy przód na rolkach to poczuje poślizg i dołączy tył a to szarpnięcie może właśnie pozwoli zjechać z rolek.

 

Jak wróce z pracy poszukam jakiś filmików i pomyśle też gdzie można by było to sprawdzić bo z dostępem do S3 nie mam problemu, pełno znajomch z klubu A3 ma.

 

Na początku traktowałem tą dyskusje jako czysto teoretyczne wywody nie mające większego sensu ale teraz naprawde mnie to wciągnęło i ciekawi mnie bezpośrednie porównanie napędu Audi do napędu Subaru. Dlatego wybaczcie długość moich postów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

citan, mam nadzieje, że tak właśnie jest ale strasznie chciałbym zobaczyć podobne porównanie właśnie dla tego konkretnego modelu (bądź ewentualnie dla jakiegoś modelu Subaru z lat ok 2001-2005, takie szersze ramy czasowe ale ważne, żeby to nie był najnowszy wypust tylko starsze modele)

od 1:38. To jest model 2007, ale 4EAT montowane było od zawsze, starsze modele nie powinny dużo odbiegać zachowaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

citan, ten filmik widziałem i jeżeli tak samo zachowują się starsze modele to chylę czoła dla konstruktorów Subaru. Wiem, że Audi Quattro nie wjechałoby na ta pochylnię.

 

A test Legacy (7:23) rozwalił mnie na łopatki całkiem. tylko jedno koło miało przyczepność, pozostałe 3 na rolkach a auto i tak bez większych problemów wjechało. Podziwiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...