Skocz do zawartości

Róznica między S-AWD ( subaru ), Quattro, 4Matic A Xdrive:)


eMTe

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli torsen jest taki dobry, to kto mi wytłumaczy dlaczego w R8, topowym sportowym audi jako quattro jest zwyczajne (?) sprzęgło wiskotyczne?

 

Jeżeli to prawda to jedyne tłumaczenie to taki sam powód, dla którego w A3/S3 jest haldex, czyli brak miejsca na elementy torsena.

Zaraz postaram się potwierdzić na 100% jak to jest w tym R8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli torsen jest taki dobry, to kto mi wytłumaczy dlaczego w R8, topowym sportowym audi jako quattro jest zwyczajne (?) sprzęgło wiskotyczne?

(poprzedni mój post z rozpiską napędów quattro w ferworze dyskusji chyba został przegapiony...)

 

Sportowe samochody są tradycyjnie tylnonapędowe. Również Audi R8 jest tylnonapędowe, żeby jednak poprawić jego trakcję "dorzucono" przedni napęd (koncepcja tego napędu pochodzi z Lamborghini). Rozdział momentu sterowany jest różnicą obrotową przednich i tylnych kół.

 

Podsumowując: wiskoza jest lżejsza, prostsza i wystarczająca jako "wspomaganie" napędu tylnych kół. Ten samochód ma dawać poczucie prowadzenia klasycznego auta sportowego RWD, a nie być rajdową czteronapędówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowe samochody są tradycyjnie tylnonapędowe. Również Audi R8 jest tylnonapędowe, żeby jednak poprawić jego trakcję "dorzucono" przedni napęd (koncepcja tego napędu pochodzi z Lamborghini). Rozdział momentu sterowany jest różnicą obrotową przednich i tylnych kół.

 

Podsumowując: wiskoza jest lżejsza, prostsza i wystarczająca jako "wspomaganie" napędu tylnych kół. Ten samochód ma dawać poczucie prowadzenia klasycznego auta sportowego RWD, a nie być rajdową czteronapędówką.

 

 

a w praktyce wygląda to tak:

 

r8vs911-vi.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowe samochody są tradycyjnie tylnonapędowe. Również Audi R8 jest tylnonapędowe, żeby jednak poprawić jego trakcję "dorzucono" przedni napęd (koncepcja tego napędu pochodzi z Lamborghini). Rozdział momentu sterowany jest różnicą obrotową przednich i tylnych kół.

 

Podsumowując: wiskoza jest lżejsza, prostsza i wystarczająca jako "wspomaganie" napędu tylnych kół. Ten samochód ma dawać poczucie prowadzenia klasycznego auta sportowego RWD, a nie być rajdową czteronapędówką.

 

 

a w praktyce wygląda to tak:

 

r8vs911-vi.gif

 

Wydaje mi sie, czy ta 911 jedzie ze dwa razy szybciej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie dlaczego jest tak kiepska opinia o Haldex'ie? zeszlej zimy mimo sporej ilosci sniegu nie miale zadnych klopotow z trakcja czy ogarnianiem TTki z quattro/Haldex i ESP.

Przy wylaczonym ESP mozna spokojnie bawic sie w jazde bokiem a przy wlaczeniu nawet mocno przetrzymane kontry nie konczyly sie obrotem a powrotem do jazdy w wyznaczonym kierunku...

celowo na lotnisku wylaczalem ESP, robilem wahadlo i jak auto juz nie za bardzo dawalo sie ogarniac kierownica to wlaczalem ESP - "magicznie" z jazdy bokiem auto wracalo do jazdy na wprost mimo kontry.

Nie taki diabel straszny jak go maluja tu na forum :)

jeden jedyny raz polegl naped jak zmuszony bylem wjechac w zaspe i autko sie "wykrzyzowalo" - unoszac tylne prawe kolo z 10cm nad ziemie - pomoglo dopiero 2 krotne szarpniecie liny przez Jepa Cherokee (za pierwszym razem za diabla nie udalo sie wyrwac TTki z zaspy w ktora wjechalem zmuszony do ominiecia innego auta)

PZDR!

 

-- 18 lis 2010, o 12:14 --

 

zreszta jak dokladnie jest przy DCCD? tam juz tez nie ma mowy o permanentnym 50:50% tylko jest mozliwosc zmiany. czyli siedzi jakas elektronika i dozuje wg zadanego przez kierowce scenariusza... czyli cos jak haldex tyle, ze z mozliwoscia recznej kontroli ile momentu gdzie idzie... :roll: poprawcie mnie jesli sie myle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, czy ta 911 jedzie ze dwa razy szybciej?

Mnie sie wydaje, że nawet wiecej niż dwa... :roll:

Błąd paralaksy... :mrgreen: :wink:

Raczej Efekt Coriolisa :lol:

 

 

:arrow: http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Coriolisa

 

Siła zadziałała tylko na Porsche :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, czy ta 911 jedzie ze dwa razy szybciej?

Mnie sie wydaje, że nawet wiecej niż dwa... :roll:

Błąd paralaksy... :mrgreen: :wink:

Raczej Efekt Coriolisa :lol:

 

 

:arrow: http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Coriolisa

 

Siła zadziałała tylko na Porsche :mrgreen:

A to zależy, czy wyjście z łuku był południkowo czy równoleżnikowo... :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicza różnica polega na tym, że przy torsenie w każdej chwili masz pędzone 4 łapy wiec cały czas auto zachowuje się jak AWD. a przy haldexie jedziesz przednionapędówka, zaczyna Cie wyrzucać i dopiero wtedy zaczynasz jechać AWD. I w mojej subiektywnej opinii jest to bardzo odczuwalne i mnie osobiście wkurzało. A porównanie mam bardzo dobre bo widać w avatarze co użytkuję na codzień. Wiadomo, że przy haldexie da się fajnie latać bokami i wyjechać z zaspy czy piachu/błota ale to nie to samo co stały 4x4. (specjalnie zamiennie używam 4x4 i AWD bo dla mnie to jedno i to samo, określa po prostu każdy rodzaj napędu na 4 koła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza stałym AWD (czyli torsen i AWD subaru) i dołączanym napędem typu Haldex są jeszcze rozwiązania z napędem dołączanym ale z opcją włączenia na stałe napędu 4 kółek do pewnej prędkości (40km/h zwykle), tak jak np. mitsubishi outlander, KIA sportage itp. Zastanawiam się jak to działa i czy ktoś w praktyce testował? wiadomo ze nie bedzie to tak dobre jako stałe AWD ale czy lepsze niż haldex dzieki opcji zblokowania napędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicza różnica polega na tym, że przy torsenie w każdej chwili masz pędzone 4 łapy wiec cały czas auto zachowuje się jak AWD. a przy haldexie jedziesz przednionapędówka, zaczyna Cie wyrzucać i dopiero wtedy zaczynasz jechać AWD. I w mojej subiektywnej opinii jest to bardzo odczuwalne i mnie osobiście wkurzało. A porównanie mam bardzo dobre bo widać w avatarze co użytkuję na codzień. Wiadomo, że przy haldexie da się fajnie latać bokami i wyjechać z zaspy czy piachu/błota ale to nie to samo co stały 4x4. (specjalnie zamiennie używam 4x4 i AWD bo dla mnie to jedno i to samo, określa po prostu każdy rodzaj napędu na 4 koła)

Wg tego co napisał Tomasz_555 to najnowszy haldex też spina stale... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza stałym AWD (czyli torsen i AWD subaru) i dołączanym napędem typu Haldex są jeszcze rozwiązania z napędem dołączanym ale z opcją włączenia na stałe napędu 4 kółek do pewnej prędkości (40km/h zwykle), tak jak np. mitsubishi outlander, KIA sportage itp. Zastanawiam się jak to działa i czy ktoś w praktyce testował? wiadomo ze nie bedzie to tak dobre jako stałe AWD ale czy lepsze niż haldex dzieki opcji zblokowania napędu?

 

ZTCW w tych rozwiązaniach chodzi o to, że przy prędkości do ~40km/h możesz zblokować napędy tak, że ciągną równo 50:50. Sterowanie jest elektroniczne i rozłącza blokadę przy wyższych prędkościach, żeby nie uszkodzić napędów. W pozostałych położeniach (poza LOCK) napęd działa jak z Haldexem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zblokowane nie ciągną równo 50:50.

Dyfer otwarty daje 50:50. W zablokowanym (np. zaspawanym) rozdział na poszczególne koła/osie wynika (w uproszczeniu) z przyczepności podłoża. W krańcowym przypadku jest to rozdział 100:0 :-) .

 

To jest walka z wiatrakami. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego co napisał Tomasz_555 to najnowszy haldex też spina stale...

 

Jeżeli tak jest to już nie jest haldex tylko torsen. Bo haldex w swoim założeniu jest dołączanym napędem a nie stałym tak jak torsen. koniec kropka.

haldex to nic innego jak automatyczne sprzeglo jesli zepnie na sztywno (w 100%) wal z tylnim dyfrem to jasne ze w tym momencie mamy staly naped na 4 kola ale to nie znaczy ze nagle zmienia sie w torsena :mrgreen: radze zapoznac sie z budowa obu rozwiazan bo roznica jest zasadnicza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

So What!, dla mnie ten samochod byl nieprzewidywalny , nigdy nie wiedzales jak sie zachowa czy wjedzie ci prodem czy ucieknie dupa , na sniegu jeszcze pol biedy bo poziom przyczopnosci maly wiec auto raczej caly czas bylo 4 napdowe ale na mokrym asfalcie o roznej przyczepnosci bardzo nieprzyjemne.

Dla mnie smutne jest to ze jak tak czlowiek pomysli to ile fajnych aut zostalo przez to zepsutych ........ Volviaki serii R , saabiny , golf R , S3....... i az strach pomyslec jak by np: zrobili S3 sportback z torsenem a nie daj boze RS3 z silnikiem R5 od tt RS.... kto by wtedy na jakiegos Lanosa STI pratrzyl .... na pewnonie ja :wink: ....... dlatego dla mnie ty wiekszy szacun dla forda ze nie posul RSa tym napedem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko mi powiedziec bo nie mam porownania do starszych generacji w kazdym razie zachowanie tego napedu to glowny powod dla kotrego nie kupilem S3 sportback jako dupowozu , a szkoda, bo mi sie ten samochod bardzo podoba :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominajmy, ze dochodzi do tego boxer i symetryczny (zbalansowany) uklad przez co jest bardzo dobrze kontrolowany.

Czuje ze Lagacy 2D nie bedzie tak fajny na sniegu jak moj byly OBK 2,5 MT poniewaz dochodzi turbo, ktore robi auto trudniejsze do ogarniecia.

 

Z tego co slyszalem to Haldex i X Drive (Lamelle) potrafa sie zuzywac w X drive dodatkowo okladziny i tarcze.

Viskoza i Torsen jedynie popsuc :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...