Skocz do zawartości

Róznica między S-AWD ( subaru ), Quattro, 4Matic A Xdrive:)


eMTe

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wiem i wciąż uważam, że różnica jest.... napęd który jest już trochę spięty napewo szybciej ruszy niż rozpięty całkiem. Zauważ, że np. najwięcej momentu obrotowego jest Ci potrzebne gdy ruszasz z miejsca. Jak auto się już trochę toczy, to znacznie łatwiej już przypieszyć.

 

Według mnie można zastosować analogię jeżeli chodzi o napędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ostatnim AŚ (wiem wiem, lubimy to :mrgreen: ), ale jednak, jest artykuł w kolumnie Używane poświęcony AWD (całkiem szeroko potraktowane i dość przyzwoicie) i wg autora Haldex 4. to jednak napęd dołączany, owszem bardzo bardzo szybko (m.in. dzięki brakowi pompy na wale i stałemu akumulatorowi ciśnienia), ale jednak, nie jest to stałe AWD. W zestawieniu oceniono też imprezkę (najlepsza ocena w ogóle, 5+) i legasa II (4+, tyle co audi A4 q).

Ciekawostką jest, że poprzedni pasek 4motion miał torsena, natomiast obecna generacja ma haldexa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy już gdzieś się to nie pojawiło ale z poniższego filmu wynika, że S-AWD nie wszędzie się sprawdza

 

jeśli mnie oczy nie mylą to na filmie stare legacy forsuje górkę w mieście

 

 

Na letnich niczym byś tam nie podjechał, więc nie ma się co dziwić. Jestem pewien, że dobra zimówka i bez problemu wjechałby na samą góre. Także trzeba pamiętać, że nie sam napęd tutaj ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem która generacja Haldexa jest w pasku b6, może ktoś znający temat dołoży tę brakującą informację, widziałem natomiast w sądny śniegowy poniedziałek jak ten Haldex działał.

 

Pan w pasku robił nawrotkę na szerokiej ulicy. Duuużo gazu na skręconych kołach więc najpierw wypluło mu przód przez 2 pasy (aż się dziwiłem po co ciśnie tak tą biedną ośkę :lol: ) i nagle gdy w końcu Haldex spiał tylną oś okrutnie zarzuciło mu tyłkiem stawiając niemal prostopadle do zamierzonego kierunku jazdy.

 

Pan ledwo ogarnął przed zbliżającym się krawężnikiem - odpuścił gaz. Opóźnienie w załączaniu Haldexa baardzo wyraźne - pytanie której generacji Haldex w b6 siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem która generacja Haldexa jest w pasku b6, może ktoś znający temat dołoży tę brakującą informację

Masz to 2 posty nad Twoim.

czy aby Subaru po takim manewrze tez nie wypluje przodem?

TO mnie też zdziwiło w początkach jeżdżenia imprezą.

Zaryje i tył też moze wypluć

Właśnie właśnie, odpowiednio się składając można pominąć plucie przodem... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gzyp1 napisał(a):

Nie wiem która generacja Haldexa jest w pasku b6, może ktoś znający temat dołoży tę brakującą informację

 

Masz to 2 posty nad Twoim.

 

Mię się rozchodziło o generację Haldexa - 3 czy 4 czy którą tam już wymyślili.

 

Mi przed udziałem w SJS zawsze płużył przód... A teraz tylko czasem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie natomiast zastanawia dlaczego na tym forum wszelkiego rodzaju haldex'y i inne tego typu rozwiazania maja tak zla opinie? nie potrafie tego zrozumiec bo obecnie coraz wiecej aut ma rozwiazania typu DCCD, AYC i inne wynalazki bedace w istocie innym rozwiazaniem tego co robi Haldex. Spinaja przod z tylem w proporcji zaleznej od okolicznosci jakie panuja w danej chwili. Haldex robi dokladnie to samo. Co wiecej czesto rozwiazania stosowane nawet w WRC tez maja sprzegla wieloplytkowe odpowiadajace za rozdzial momentu.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiszpan25, wg mnie, chodzi o stały napęd. Miałem przyjemność poruszyć się V70 z haldexem i CRVem i generalnie strzał w tyłek przy załączaniu napędu nie jest miły, do tego opóźnienie... Jakoś nie ufam komputerowi ;) Przy stałym napędzie masz stały napęd i o to chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy aby Subaru po takim manewrze tez nie wypluje przodem? z forum wiem ze tez jak sie przegnie z gazem w zakrecie to lubi nawet Impreza zaryc ryjkiem... :?

 

PZDR!

HALDEX przynajmniej ten 3 generacji (jaki jest w nowej S3 kolegi) przy nawrotach na sniegu ryje znacznie mniej niz Subaru ze szpera, juz nie mowiac o wolnossaku ktory z zalozenia i przy nieumiejetnej jezdzie jest bardziej podsterowny niz przedni naped :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie natomiast zastanawia dlaczego na tym forum wszelkiego rodzaju haldex'y i inne tego typu rozwiazania maja tak zla opinie? nie potrafie tego zrozumiec bo obecnie coraz wiecej aut ma rozwiazania typu DCCD, AYC i inne wynalazki bedace w istocie innym rozwiazaniem tego co robi Haldex. Spinaja przod z tylem w proporcji zaleznej od okolicznosci jakie panuja w danej chwili. Haldex robi dokladnie to samo. Co wiecej czesto rozwiazania stosowane nawet w WRC tez maja sprzegla wieloplytkowe odpowiadajace za rozdzial momentu.

PZDR!

 

starsze wersje haldexa miały faktycznie duże opóźnienia w działaniu i pewnie do dzisiaj to pokutuje. teraz już jest IV generacja i działa dużo lepiej, ale nie wszyscy to mają (w volvo to zdaje się do dzisiaj montują starsze wersje), niektórzy mają nowy haldex i do tego lepsze sterowanie systemem (np. opel/saab). taki CRV to ma w ogóle inne rozwiązanie napędu które od zawsze jest do bani i też psuje opinię dołączanym napędom. no a poza wszystkim chyba nie oczekujesz że na tym forum ktokolwiek chwaliłby napęd inny niż S-AWD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HALDEX przynajmniej ten 3 generacji (jaki jest w nowej S3 kolegi) przy nawrotach na sniegu ryje znacznie mniej niz Subaru ze szpera, juz nie mowiac o wolnossaku ktory z zalozenia i przy nieumiejetnej jezdzie jest bardziej podsterowny niz przedni naped :mrgreen:

 

S3 jest jednak trochę krótsze, a to też ma znaczenie :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HALDEX przynajmniej ten 3 generacji (jaki jest w nowej S3 kolegi) przy nawrotach na sniegu ryje znacznie mniej niz Subaru ze szpera, juz nie mowiac o wolnossaku ktory z zalozenia i przy nieumiejetnej jezdzie jest bardziej podsterowny niz przedni naped :mrgreen:

 

S3 jest jednak trochę krótsze, a to też ma znaczenie :idea:

 

 

A subaru ma nisko środek ciężkości i symetryczny napęd, który zapewnia idealną trakcję i umożliwia optymalny tor jazdy w każdych warunkach. Tak ulotki twierdzą. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A subaru ma nisko środek ciężkości i symetryczny napęd, który zapewnia idealną trakcję i umożliwia optymalny tor jazdy w każdych warunkach. Tak ulotki twierdzą. ;)

z tym niskim srodkiem ciezkosci to bym nie przesadzal bo impreza ma wiekszy o 6-8cm przeswit od S3 wiec srodek ciezkosci moze lezec podobnie jak nie wyzej jesli chodzi o trakcje to bez poprzecznych szper trakcja jest niezla ale rewelacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A subaru ma nisko środek ciężkości i symetryczny napęd, który zapewnia idealną trakcję i umożliwia optymalny tor jazdy w każdych warunkach. Tak ulotki twierdzą. ;)

z tym niskim srodkiem ciezkosci to bym nie przesadzal bo impreza ma wiekszy o 6-8cm przeswit od S3 wiec srodek ciezkosci moze lezec podobnie jak nie wyzej jesli chodzi o trakcje to bez poprzecznych szper trakcja jest niezla ale rewelacyjna

Ale ten środek - niezależnie od tego jak wysoko nad drogą - leży nisko względem różnych elementów zawieszenia, a przecież to właśnie wpływa na to w jaki sposób auto wychyla się na zakrętach, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...