Skocz do zawartości

Róznica między S-AWD ( subaru ), Quattro, 4Matic A Xdrive:)


eMTe

Rekomendowane odpowiedzi

tak samo jak nie holuje sie auta z AWD z przednimi kolami na wozku.

 

Pytanie całkiem serio i poważnie się nad tym zastanawiam czy straż miejska i holujący, którzy z nimi współpracują biorą to pod uwagę? Tzn.znajdą się na tym który samochód jest Awd, albo czy ich to w ogóle obchodzi?

Bo właściciela zwykle przy tym nie ma, odbiera potem auto z parkingu.

Mnie się to raz przydarzyło i do dziś tego nie wiem.

Nic się nie zepsuło, ale w razie czego jak to udowodnić?

 

W Wawie wszystko pięknie nagrywają, już raz oglądałem taki "filmik" :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Irlandii na przegladzie nie bada sie hebli w AWD na rolkach. koles montuje na podlodze przyspieszeniomierz, rozpedza auto na specjalnym odcinku, wciska sprzeglo i hamuje, wskazania odczytuje z urzadzenia.

U nas też jest taka możliwość, jest to standardowe wyposażenie stacji. Tyle, że to urządzenie nie bada hamulców tylko opóźnienie hamowania.

 

dlaczego? bo subaru po wjechaniu na rolki przednia lub tylna osia wyjezdza z tych rolek zaraz po ich uruchomieniu.

Jakbyś czytał posty, to byś zauważył, że właśnie od przynajmniej kilku postów opisujemy badanie. Masz rację, tylko nie każde subaru i nie na każdym badaniu. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 5 lat później...

Chciałem odkopać temat.

 

Najbardziej interesuje mnie zestawienie S-AWD (impreza wolnossąca, wrx, sti) vs quattro(a4 b7 1,8t) podczas normalnej jazdy drogowej oraz używania w warunkach torowych/agresywnej jeździe drogowej.

 

I pytanie dotyczące napędu Audi, a konkretniej to w audi RS6. Na stornie audi jest opcja zakupu pakietu w którym dostajemy SPORTOWY MECHANIZM RÓŹNICOWY. Orientuje się jak jest on zbudowany?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko z CVT to taki Haldex w sumie. Porównywalnym napędem z Audi (szczególnie w odmianach sportowych) jest STi z DCCD. Sportowy dyferencjał audi na tylnej osi ma dwa sprzęgła wielopłytkowe które dbają o optymalny rozdział momentu na koła tylnej osi: https://www.audi-technology-portal.de/en/drivetrain/quattro_en/sport-differential

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Wszystko z CVT to taki Haldex w sumie. Porównywalnym napędem z Audi (szczególnie w odmianach sportowych) jest STi z DCCD. Sportowy dyferencjał audi na tylnej osi ma dwa sprzęgła wielopłytkowe które dbają o optymalny rozdział momentu na koła tylnej osi: https://www.audi-technology-portal.de/en/drivetrain/quattro_en/sport-differential

Taki "Haldex" tylko wyjściowo "spięty"  na 60x40 ... a dalej komputer decyduje ... czy dobrze to rozumiem ? (FXT my16)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nazwałbym tego "Haldexem", bo z filmiku zamieszczonego powyżej wynika, że w CVT mamy napęd na 4 koła od samego początku.

 

Wracając do porównania napędu w zwykłej A4 i Imprezie (NA albo WRX). Przedni i tylni dyferencjał mają taką samą budowę? Róźnica jest tylko w centralnym w Audi torsen, zaś w Subaru sprzęgł wiskotyczne? Dobrze zrozumiałem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, M-Nowy napisał:

Taki "Haldex" tylko wyjściowo "spięty"  na 60x40 ... a dalej komputer decyduje ... czy dobrze to rozumiem ? (FXT my16)

60:40 ;)

 

I jest to taki "haldex" tylko i znacznie większej pojemności cieplnej i odporności na przegrzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, LUKENSZ napisał:

Ale "haldex" nie jest "spięty" cały czas, dopiero podczas uślizgu jednego z kół zostaje "dopięta" tylnia oś. A w przypadku CVT jest cały czas częsciowo "spiety".

Haldex nie jest jeden i to nie chodzi tylko o generacje. W ramach jednej generacji możesz mieć różnie oprogramowany sterownik. Ale zazwyczaj (w V gen.) 10-15% jest permanentnie przesyłane na drugą oś. Wśród Subaromaniaków Haldex, czy też napędy dołączane uchodziły za drugą kategorię, ale z tego co widzę, było to w czasach gdy Subaru dawało centralny dyferencjał i sprzęgło wielopłytkowe. :) Obecnie jakby więcej poważania miał :) 

Jak wspomniał @przemekka systemy o mniejszej pojemności cieplnej są dołączane albo sprzęgnięte w niewielkim stopniu. Są jednak systemy o większym stopniu sprzęgnięcia np. w Porsche czy Nissanie GTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jadąc grzecznie 140 km/h autostradą FXT z CVT może być tak, że 100% idzie na przód a tył się tylko toczy celem oszczędności na paliwie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "haldex'a" to w Audi A3 8P w teorii jest "haldex" III generacja. Niejednokrotnie próbowałem zerwać przyczepność przy ruszaniu i się nie udało (140km), ale jak szybko zmienię z 1 na 2 i dodatkowo strzelę ze sprzęgła to już przyczepność gubi. Dodatkowo podczas pokonywania łagodnego zakrętu z prędkością ok 100-120km/h, w niewiarygodnym deszczu poczułem, że tył zgubił przyczepność, a po ułamku sekundy (zdążyłem odpuścić trochę gazu) nagle poczułem, że tył dostał trochę momentu i już miał przyczepność. Czyli na seryjnym komputerze w Haldexie III tylna oś nie jest napędzana cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję LUKENSZ że nie jeździsz po drogach publicznych w takich warunkach z takimi prędkościami. Siła odśrodkowa przy tej prędkości jest na tyle duża i pragnie Cię wywalić za wszelką cenę z zakrętu. Forester też ma tendencję do wypłużania przodem z zakrętu jeśli mu nie odpuścisz gazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Haldex nie jest jeden i to nie chodzi tylko o generacje. W ramach jednej generacji możesz mieć różnie oprogramowany sterownik. Ale zazwyczaj (w V gen.) 10-15% jest permanentnie przesyłane na drugą oś. Wśród Subaromaniaków Haldex, czy też napędy dołączane uchodziły za drugą kategorię, ale z tego co widzę, było to w czasach gdy Subaru dawało centralny dyferencjał i sprzęgło wielopłytkowe. :) Obecnie jakby więcej poważania miał :) 

Jak wspomniał @przemekka systemy o mniejszej pojemności cieplnej są dołączane albo sprzęgnięte w niewielkim stopniu. Są jednak systemy o większym stopniu sprzęgnięcia np. w Porsche czy Nissanie GTR.

 

W skrzyniach automatycznych Subaru to rozwiązanie jest stosowane chyba od zawsze (nie licząc kilku wyjątków z centralnym dyfrem i VTD) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LUKENSZ napisał:

Co do "haldex'a" to w Audi A3 8P w teorii jest "haldex" III generacja. Niejednokrotnie próbowałem zerwać przyczepność przy ruszaniu i się nie udało (140km), ale jak szybko zmienię z 1 na 2 i dodatkowo strzelę ze sprzęgła to już przyczepność gubi. Dodatkowo podczas pokonywania łagodnego zakrętu z prędkością ok 100-120km/h, w niewiarygodnym deszczu poczułem, że tył zgubił przyczepność, a po ułamku sekundy (zdążyłem odpuścić trochę gazu) nagle poczułem, że tył dostał trochę momentu i już miał przyczepność. Czyli na seryjnym komputerze w Haldexie III tylna oś nie jest napędzana cały czas.

 

W A3 8P masz haldex drugiej generacji stosowany w VAG do 2008r i tył dopinany jest w momencie uślizgu przedniej osi dlatego efekt na zakręcie jak opisałeś. Od 2008r jest stosowany haldex czwartej generacji, który stale spina tył chyba na 10% i nie wymaga już poślizgu kół przednich. Proporcje momentu zmieniają się w zależności od stylu jazdy, drogi itd. Spina bardziej tył zawsze przy ruszaniu, przy dynamicznie pokonywanych zakrętach i na asfalcie i np na śniegu, czy podczas szybkiej jazdy, żeby zwiększyć stabilność pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Guzik napisał:

 

W A3 8P masz haldex drugiej generacji stosowany w VAG do 2008r i tył dopinany jest w momencie uślizgu przedniej osi dlatego efekt na zakręcie jak opisałeś. Od 2008r jest stosowany haldex czwartej generacji, który stale spina tył chyba na 10% i nie wymaga już poślizgu kół przednich. Proporcje momentu zmieniają się w zależności od stylu jazdy, drogi itd. Spina bardziej tył zawsze przy ruszaniu, przy dynamicznie pokonywanych zakrętach i na asfalcie i np na śniegu, czy podczas szybkiej jazdy, żeby zwiększyć stabilność pojazdu.

O kurczę to jestem zasokoczony bo przed zakupem, sprawdzałem na różnych stronach i wszędzie pisali, że w 8P już siedzi trzecia generacja. Człowiek się uczy całe życie.

 

Wracając do Imprezy, jest możliwość maniplowania wyjściowym rozkładem monemtu? Tak żeby z oryginalnego 50/50 zrobić 40/60? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodzi mi o jakąś modyfikację dyferencjałów, która by na to pozwoliła. Wiem, że można przełożyć skrzynię i dyfry z STI, ale jestem ciekawy czy jest też jakaś inna opcja.

 

Wie ktoś moze coś na ten temat?

Edytowane przez LUKENSZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...