Skocz do zawartości

Róznica między S-AWD ( subaru ), Quattro, 4Matic A Xdrive:)


eMTe

Rekomendowane odpowiedzi

dobra na forum wszyscy pamietaja film z Subaru wyciagajacym TIRa z zaspy...

hehehe no to znalazlem tez TT z haldexem w takiej samej akcji

znaczy sie ze tez tak samo dobry jak SAWD? ;)

PZDR!

Haldex był spiął i poszło, czyli wszystko ok :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku wciągałem tira: pod oblodzony wiadukt, stromy wyjazd na ulice. Ta TT-ka nawet nie miała 1/3 tego pod co ja wciągałem te Tiry. Napędy w subaru może nie grzeszą trwałością, ale spokojnie dają radę pancerwagenom. 4motion w VW to tragedia, sprawdzane na Golfie 4 VR6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo interesujace porownanie, objektywne i z aktualnymi modelami

 

http://www.sme.sk/vp/18751/

Nie znam czeskiego :P ale auta były na tym samym ogumieniu? W tego typu testach, gdzie jednym z głw. kryteriów jest przyczepność ma to kolosalne znaczenie...

Filmik fajny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze opony sa b. wazne ale na lodzie bylo widac co potrafi subaru. Nie jest to tak jak twierdza audi fanboys... audi ciagnac to moze i potrafi bo i wazy a torsen jest sterowany momentem i to jego glowna zaleta.

X-drive podobno jest b. dobry tylko DSC nie wolno wylanczac :!:

Punktowo w ostetnej dyscyplinie punktow nie wyswietlono ale wygralo zdecydowanie BMW z przewaga 2s :!:

 

Subaru 14

BMW 12

Audi 7

Merc 0

 

Podsumowujac Subar jest 2 x lepszy od audi ... moje slowa ... grosse klappe nix dahinten

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze opony sa b. wazne ale na lodzie bylo widac co potrafi subaru. Nie jest to tak jak twierdza audi fanboys... audi ciagnac to moze i potrafi bo i wazy a torsen jest sterowany momentem i to jego glowna zaleta.

X-drive podobno jest b. dobry tylko DSC nie wolno wylanczac :!:

Punktowo w ostetnej dyscyplinie punktow nie wyswietlono ale wygralo zdecydowanie BMW z przewaga 2s :!:

 

Subaru 14

BMW 12

Audi 7

Merc 0

 

Podsumowujac Subar jest 2 x lepszy od audi ... moje slowa ... grosse klappe nix dahinten

No właśnie to było ciekawe i zastanawiające jednocześnie, na lodzie legac poszedł pięknie, a później przegrywa w przeciąganiu.

Dlaczemu? Moc, opony? Nie sądzę żeby to była kwestia napędu... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi jest w automacie i pewnie variable rozdziela moc . w legacy jest 50:50

Od siebie moge dodac, ze na sniegu legacy potrzebuje wprawnej reki bo chetnie zaczyna tanczyc co zaobserwowali podczes testu losia oraz podjazdu pod gore. Ja to lubie ale niewprawionego moze przerazic. Legacy ma dobra trakcje ale nie lezy jak deska tylko plywa po zasniezonej drodze. duzy moment i stosunkowo mala waga robia swoje, bo bardzo latwo zerwac przyczepnosc na sniegu OBK 2,5 MT byl o latwiejszy w prowadzeniu :!: ale jak tracil przyczepnosc to zadna elektronika nie pomagala tylko szczescie, umiejetnosci i duzo miejsca :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi jest w automacie i pewnie variable rozdziela moc . w legacy jest 50:50

Od siebie moge dodac, ze na sniegu legacy potrzebuje wprawnej reki bo chetnie zaczyna tanczyc co zaobserwowali podczes testu losia oraz podjazdu pod gore. Ja to lubie ale niewprawionego moze przerazic. Legacy ma dobra trakcje ale nie lezy jak deska tylko plywa po zasniezonej drodze. duzy moment i stosunkowo mala waga robia swoje, bo bardzo latwo zerwac przyczepnosc na sniegu OBK 2,5 MT byl o latwiejszy w prowadzeniu :!: ale jak tracil przyczepnosc to zadna elektronika nie pomagala tylko szczescie, umiejetnosci i duzo miejsca :oops:

Tak, dokładnie, na początku też tak miałem, ale jak już się to opanuje to zabawa może być przednia :mrgreen:

Wracając do testu - wydawało mi się, że właśnie audi i subaru były w MT, a bmw i mesiek w AT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast dochodzę do jednego wniosku po obejrzeniu tego (notabene bardzo fajnego) testu: którego auta by nie wybrać to jestem pewien, że będzie sobie dzielnie radzić. Wszystkie rozwiązania są bardzo skuteczne. A to, że jedno auto przeciągnęło drugie ?? To raczej jest for fun. Wszystkie sprawdziany zaliczyły wszystkie auta. No może faktycznie Merc troszkę odstaje, ale jakoś oni nigdy nie garnęli się do ładowania AWD do aut osobowych. Od 4x4 mają G-klasse, którą naprawdę w terenie było ciężko zatrzymać. To, że Subaru wygrało to oczywiście cieszy, ale na pewno ma cechy, którymi odstaje od konkurentów.

 

Opony i AT/MT mają bardzo duży wpływ na zdolności trakcyjne pojazdu. Test powinien być wykonany na tym samym modelu opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Test powinien być wykonany na tym samym modelu opon.

Tomasz

do tego właśnie zmierzałem, natomiast jak skuteczne są to napędy w ogóle pokazał ten mały teścik podjazdu po górkę z lodem po jednej stronie, jak dla mnie to jeden z głównych powodów posiadania i ładowania do pojazdu AWD :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przyjemnością obejrzałem ten teścik i wysłuchałem komentarzy: Czesi potrafią mieć własne, oryginalne podejście, nie muszą kopiować ogólnych wzorców programów motoryzacyjnych. Komentarz końcowy, był w zasadzie kwintesencją tego, o czym piszemy w tym wątku: w tym porównaniu nie ma przegranych, z każdego auta będziesz zadowolony. Może trochę dziwić wskazanie BMW, jako auta, które dało im najwięcej frajdy... ale może faktyczne tak jest? W końcu to tylnonapędówka wspomagająca się napędem przodu?

 

Charakterystyczna była również uwaga dotycząca testu parkowania: mimo dobrej trakcji trzeba te auta parkować jak ośki, bo podobnie jak oski szybko zawisną na podwoziu... A wtedy napęd sprawy nie załatwi, nie każdy ma pod ręką ratrak 8)

 

Mam jednak kilka uwag:

1. Ciekaw jestem, jak dobrze testujący znał ten odcinek, na którym mierzyli czas podjazdu? Z doświadczenia wiem, że jadąc kilkukrotnie, łatwiej się "wjeździć" w zakręty, co ma przełożenie na uzyskiwane czasy, a legasia puścili pierwszego;

2. Może się czepiam, ale do ostatniego testu (czas przejazdu) też puszczono pierwszego legasia, a prowadzący mówił o 15 centymetrowej warstwie śniegu. Pług? Wydaje mi się, że każde kolejne auto miało jednak ciut łatwiej...

3. Przy teście łosia odwrotnie - legaś ostatni, podczas gdy konkurenci się już poślizgali na nawierzchni. Przy okazji, nie wiem, czy wszyscy zrozumieli, jak przeprowadzany był ten test: rozpędzić do 50, sprzęgło i przejazd bez gazu ("spojka" - sprzęgło, "bryzdzić" - hamować, "plyn" - gaz). Tutaj punktuje rozkład masy i elektronika, nie napęd.

 

Trochę kontrastują mi zachwyty nad legasiem, z końcowym wskazaniem... Dla mnie:

Subaru jest jak nóż do sushi - możesz nim doskonale kroić chleb, ale dopiero we wprawnych rękach pokaże, do czego został stworzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba25 napisał(a):Czesi potrafią mieć własneJa tam wszędzie widzę Słowackie blachy Nie wspominając, że Arena Brezno jest na Słowacji :P No ale może jest coś co ja, jako sherlock holmes, przeoczyłem

Nie Tomku, masz rację. Dlatego też mi się tak dobrze ich rozumie 8)

Nie zmienia to jednak mojego odbioru tego testu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się test podobał :mrgreen:

A że mam w domu auta z napędem AWD, 4matic i X-drive pozwolę się odnieść do tego testu.

Dla mnie faktycznie zwycięzcą jest Subaru i tutaj nie mam żadnych wątpliwości. Jest to samochód w którym nepęd jest bardzo przewidywalny i średnio zaawansowany kierownik potrafi go ogarnąć.

Co do x-drive to też potrafi dać dużo frajdy. Mimo, że mam go w SUVie więc masa dużo większa niż w moim WRXie , autem daję się trochę poszaleć. System kontorli trakcji da się całkiem wyłączyć. Faktycznie auto sprawia wrażenie jakby było z tylnym napędem ale dla mnie to jest akurat plus. Jest to też trochę inteligentny system. Pamiętam sytaucję kiedy wjechałem w zimię w poprzeczną wyrwę przednimi kołami i już szykowałem się do wzywania pomocy ale dałem jeszcze raz R i jazda. Wyczuwalne jest to jak x-drive "szuka" przyczepności. Po kolei poszczególne koła "dostają" moment obrotowy i w końcu auto wyjechało. Byłem pod dużym wrażeniem.

Na koniec zostawiłem sobie 4matic. Kolejny SUV czyli masa duża ale między X5 a ML jest przepaść.

Ogólnie ML to auto projektowane dla emerytów, których czas reakcji to jakieś 3-4 sekundy.

Dla mnie największy minus to brak mozliwości wyłączenia kontorli trakcji. Mimo, że ją wyłączymy ona i tak się uaktywni w newralgicznym momencie. Auto jest tak kontrolowane, że wchodząc w zakręt lekkim poślizgiem nie jestem w stanie określić gdzie się znajdę na wyjściu z tego zakrętu. Dla mnie totalna porażka. Już nie chodzi o frajdę z jazdy ale o bezpieczeństwo.

Kończąc już ten wywód :mrgreen: stwierdzam, że faktycznie x-drive jest mocnym rywalem AWD ale nie oznacza to, że jest tak samo dobry. AWD to napęd dający chyba najwięcej frajdy z jazdy i tego nic nie zmieni :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...