hiszpan25 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 dobra na forum wszyscy pamietaja film z Subaru wyciagajacym TIRa z zaspy... hehehe no to znalazlem tez TT z haldexem w takiej samej akcji znaczy sie ze tez tak samo dobry jak SAWD? PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 dobra na forum wszyscy pamietaja film z Subaru wyciagajacym TIRa z zaspy...hehehe no to znalazlem tez TT z haldexem w takiej samej akcji znaczy sie ze tez tak samo dobry jak SAWD? PZDR! Haldex był spiął i poszło, czyli wszystko ok :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Pozatym o ile mi się wydaje to tam nawet górki nie ma tylko jest równo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 http://www.youtube.com/watch?v=b5sKZIib87Y słowa kluczowe: HPA Haldex controller Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 bardzo interesujace porownanie, objektywne i z aktualnymi modelami http://www.sme.sk/vp/18751/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 W tym roku wciągałem tira: pod oblodzony wiadukt, stromy wyjazd na ulice. Ta TT-ka nawet nie miała 1/3 tego pod co ja wciągałem te Tiry. Napędy w subaru może nie grzeszą trwałością, ale spokojnie dają radę pancerwagenom. 4motion w VW to tragedia, sprawdzane na Golfie 4 VR6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 bardzo interesujace porownanie, objektywne i z aktualnymi modelami http://www.sme.sk/vp/18751/ Nie znam czeskiego ale auta były na tym samym ogumieniu? W tego typu testach, gdzie jednym z głw. kryteriów jest przyczepność ma to kolosalne znaczenie... Filmik fajny :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 BartZ, pod koniec jak stoją wszystkie 4 obok siebie widać, że mają różne opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 BartZ, pod koniec jak stoją wszystkie 4 obok siebie widać, że mają różne opony Właśnie zauważyłem... O ile zrozumiałem wygrało bmw z xdrivem... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 jasne ze opony sa b. wazne ale na lodzie bylo widac co potrafi subaru. Nie jest to tak jak twierdza audi fanboys... audi ciagnac to moze i potrafi bo i wazy a torsen jest sterowany momentem i to jego glowna zaleta. X-drive podobno jest b. dobry tylko DSC nie wolno wylanczac :!: Punktowo w ostetnej dyscyplinie punktow nie wyswietlono ale wygralo zdecydowanie BMW z przewaga 2s :!: Subaru 14 BMW 12 Audi 7 Merc 0 Podsumowujac Subar jest 2 x lepszy od audi ... moje slowa ... grosse klappe nix dahinten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 jasne ze opony sa b. wazne ale na lodzie bylo widac co potrafi subaru. Nie jest to tak jak twierdza audi fanboys... audi ciagnac to moze i potrafi bo i wazy a torsen jest sterowany momentem i to jego glowna zaleta.X-drive podobno jest b. dobry tylko DSC nie wolno wylanczac :!: Punktowo w ostetnej dyscyplinie punktow nie wyswietlono ale wygralo zdecydowanie BMW z przewaga 2s :!: Subaru 14 BMW 12 Audi 7 Merc 0 Podsumowujac Subar jest 2 x lepszy od audi ... moje slowa ... grosse klappe nix dahinten No właśnie to było ciekawe i zastanawiające jednocześnie, na lodzie legac poszedł pięknie, a później przegrywa w przeciąganiu. Dlaczemu? Moc, opony? Nie sądzę żeby to była kwestia napędu... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 audi wazy 200 kg wiecej to decyduje no i torsen jak ma przyczepnosc to idealne rozklada moment. na lod za to prawie sie nie nadaje bez elektroniki w ogole by nie pojechal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, jak podczas przeciągania legaca w audi w pewnym momencie kręci tylko przód, w subarynie cały czas kręciły się obie osie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 audi jest w automacie i pewnie variable rozdziela moc . w legacy jest 50:50 Od siebie moge dodac, ze na sniegu legacy potrzebuje wprawnej reki bo chetnie zaczyna tanczyc co zaobserwowali podczes testu losia oraz podjazdu pod gore. Ja to lubie ale niewprawionego moze przerazic. Legacy ma dobra trakcje ale nie lezy jak deska tylko plywa po zasniezonej drodze. duzy moment i stosunkowo mala waga robia swoje, bo bardzo latwo zerwac przyczepnosc na sniegu OBK 2,5 MT byl o latwiejszy w prowadzeniu :!: ale jak tracil przyczepnosc to zadna elektronika nie pomagala tylko szczescie, umiejetnosci i duzo miejsca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 audi jest w automacie i pewnie variable rozdziela moc . w legacy jest 50:50 Od siebie moge dodac, ze na sniegu legacy potrzebuje wprawnej reki bo chetnie zaczyna tanczyc co zaobserwowali podczes testu losia oraz podjazdu pod gore. Ja to lubie ale niewprawionego moze przerazic. Legacy ma dobra trakcje ale nie lezy jak deska tylko plywa po zasniezonej drodze. duzy moment i stosunkowo mala waga robia swoje, bo bardzo latwo zerwac przyczepnosc na sniegu OBK 2,5 MT byl o latwiejszy w prowadzeniu :!: ale jak tracil przyczepnosc to zadna elektronika nie pomagala tylko szczescie, umiejetnosci i duzo miejsca Tak, dokładnie, na początku też tak miałem, ale jak już się to opanuje to zabawa może być przednia Wracając do testu - wydawało mi się, że właśnie audi i subaru były w MT, a bmw i mesiek w AT... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Ja natomiast dochodzę do jednego wniosku po obejrzeniu tego (notabene bardzo fajnego) testu: którego auta by nie wybrać to jestem pewien, że będzie sobie dzielnie radzić. Wszystkie rozwiązania są bardzo skuteczne. A to, że jedno auto przeciągnęło drugie ?? To raczej jest for fun. Wszystkie sprawdziany zaliczyły wszystkie auta. No może faktycznie Merc troszkę odstaje, ale jakoś oni nigdy nie garnęli się do ładowania AWD do aut osobowych. Od 4x4 mają G-klasse, którą naprawdę w terenie było ciężko zatrzymać. To, że Subaru wygrało to oczywiście cieszy, ale na pewno ma cechy, którymi odstaje od konkurentów. Opony i AT/MT mają bardzo duży wpływ na zdolności trakcyjne pojazdu. Test powinien być wykonany na tym samym modelu opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 ...Test powinien być wykonany na tym samym modelu opon. Tomasz do tego właśnie zmierzałem, natomiast jak skuteczne są to napędy w ogóle pokazał ten mały teścik podjazdu po górkę z lodem po jednej stronie, jak dla mnie to jeden z głównych powodów posiadania i ładowania do pojazdu AWD :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 na lodzie to chyba opona i masa ma znaczenie, a nie napęd. Poza tym, kto jeździ po lodzie na normalnej oponie ? -- 26 gru 2010, o 21:32 -- aj, później są testy na śniegu. Nie obejrzałem do końca, przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 bardzo dobry test subaru ma bardzo dobry napęd na 4x4 ale konkurencja goni i jest już blisko mercedes może się schować czy te auta miały wyłączoną kontrolę trakcji bo gdyby był ona wyłączona to by ten test był jeszcze ciekawszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 czy te auta miały wyłączoną kontrolę trakcji bo gdyby był ona wyłączona to by ten test był jeszcze ciekawszy W mercedesie praktycznie całe przenoszenie napędu opiera się na kontroli trakcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Z przyjemnością obejrzałem ten teścik i wysłuchałem komentarzy: Czesi potrafią mieć własne, oryginalne podejście, nie muszą kopiować ogólnych wzorców programów motoryzacyjnych. Komentarz końcowy, był w zasadzie kwintesencją tego, o czym piszemy w tym wątku: w tym porównaniu nie ma przegranych, z każdego auta będziesz zadowolony. Może trochę dziwić wskazanie BMW, jako auta, które dało im najwięcej frajdy... ale może faktyczne tak jest? W końcu to tylnonapędówka wspomagająca się napędem przodu? Charakterystyczna była również uwaga dotycząca testu parkowania: mimo dobrej trakcji trzeba te auta parkować jak ośki, bo podobnie jak oski szybko zawisną na podwoziu... A wtedy napęd sprawy nie załatwi, nie każdy ma pod ręką ratrak 8) Mam jednak kilka uwag: 1. Ciekaw jestem, jak dobrze testujący znał ten odcinek, na którym mierzyli czas podjazdu? Z doświadczenia wiem, że jadąc kilkukrotnie, łatwiej się "wjeździć" w zakręty, co ma przełożenie na uzyskiwane czasy, a legasia puścili pierwszego; 2. Może się czepiam, ale do ostatniego testu (czas przejazdu) też puszczono pierwszego legasia, a prowadzący mówił o 15 centymetrowej warstwie śniegu. Pług? Wydaje mi się, że każde kolejne auto miało jednak ciut łatwiej... 3. Przy teście łosia odwrotnie - legaś ostatni, podczas gdy konkurenci się już poślizgali na nawierzchni. Przy okazji, nie wiem, czy wszyscy zrozumieli, jak przeprowadzany był ten test: rozpędzić do 50, sprzęgło i przejazd bez gazu ("spojka" - sprzęgło, "bryzdzić" - hamować, "plyn" - gaz). Tutaj punktuje rozkład masy i elektronika, nie napęd. Trochę kontrastują mi zachwyty nad legasiem, z końcowym wskazaniem... Dla mnie: Subaru jest jak nóż do sushi - możesz nim doskonale kroić chleb, ale dopiero we wprawnych rękach pokaże, do czego został stworzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 po wczorajszym powrocie do domu po białym różnicę opisałbym w sposób następujący: SAWD - wziuuuuuuu, pssst inne AWD - coś tam, brum, brum RWD, FWD - pyr, pyr, pyr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Nie znam czeskiego Czesi potrafią mieć własne Ja tam wszędzie widzę Słowackie blachy Nie wspominając, że Arena Brezno jest na Słowacji No ale może jest coś co ja, jako sherlock holmes, przeoczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Qba25 napisał(a):Czesi potrafią mieć własneJa tam wszędzie widzę Słowackie blachy Nie wspominając, że Arena Brezno jest na Słowacji No ale może jest coś co ja, jako sherlock holmes, przeoczyłem Nie Tomku, masz rację. Dlatego też mi się tak dobrze ich rozumie 8) Nie zmienia to jednak mojego odbioru tego testu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Mi też się test podobał A że mam w domu auta z napędem AWD, 4matic i X-drive pozwolę się odnieść do tego testu. Dla mnie faktycznie zwycięzcą jest Subaru i tutaj nie mam żadnych wątpliwości. Jest to samochód w którym nepęd jest bardzo przewidywalny i średnio zaawansowany kierownik potrafi go ogarnąć. Co do x-drive to też potrafi dać dużo frajdy. Mimo, że mam go w SUVie więc masa dużo większa niż w moim WRXie , autem daję się trochę poszaleć. System kontorli trakcji da się całkiem wyłączyć. Faktycznie auto sprawia wrażenie jakby było z tylnym napędem ale dla mnie to jest akurat plus. Jest to też trochę inteligentny system. Pamiętam sytaucję kiedy wjechałem w zimię w poprzeczną wyrwę przednimi kołami i już szykowałem się do wzywania pomocy ale dałem jeszcze raz R i jazda. Wyczuwalne jest to jak x-drive "szuka" przyczepności. Po kolei poszczególne koła "dostają" moment obrotowy i w końcu auto wyjechało. Byłem pod dużym wrażeniem. Na koniec zostawiłem sobie 4matic. Kolejny SUV czyli masa duża ale między X5 a ML jest przepaść. Ogólnie ML to auto projektowane dla emerytów, których czas reakcji to jakieś 3-4 sekundy. Dla mnie największy minus to brak mozliwości wyłączenia kontorli trakcji. Mimo, że ją wyłączymy ona i tak się uaktywni w newralgicznym momencie. Auto jest tak kontrolowane, że wchodząc w zakręt lekkim poślizgiem nie jestem w stanie określić gdzie się znajdę na wyjściu z tego zakrętu. Dla mnie totalna porażka. Już nie chodzi o frajdę z jazdy ale o bezpieczeństwo. Kończąc już ten wywód stwierdzam, że faktycznie x-drive jest mocnym rywalem AWD ale nie oznacza to, że jest tak samo dobry. AWD to napęd dający chyba najwięcej frajdy z jazdy i tego nic nie zmieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się