Skocz do zawartości

Róznica między S-AWD ( subaru ), Quattro, 4Matic A Xdrive:)


eMTe

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

powiem szczerze ze kto jezdzi tylko BMW z XD to moze sprawiac wrazenie super napedu ale tak nie jest

mam przyjemnosc uzytkowac X3 i do momentu kiedy nie znalem subaru wydawal mi sie rewelacją

w subaru mam wieksze poczucie kontroli i jakos łatwiej mi nad nim panowac szczegolnie w prowadzeniu bokiem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam test SH-AWD w wydaniu Acury http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68, jeśli chodzi o możliwości to te adaptacyjne napędy całkiem dobrze sobie radzą (test trochę stronniczy).

no nawet bardzo, bo zabrakło kilku ważnych marek..a przynajmniej kilka dałoby radę..

coraz częściej odnoszę wrażenie, że takie testy są mocno ustawiane, a samochody do nich tak dobierane, żeby uzyskac z góry założony wynik, ostatnio widziałem taki, gdzie wygrawał napęd x-drive (z logiem dealera BWM w tle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie da się określić który z tych napędów jest "lepszy" :idea: Testy które czytamy w brukowcach można sobie wsadzić w cztery litery. W pewnych warunkach będzie lepszy ten a w innych tamten , nie mówiac już o preferencjach, stylu i umiejętnościach kierownika :idea: Byłem świadkiem jak w zimę kierownik Cayenna nie mógł podjechac pod kręte wzniesienie hotelowe pod które inny gościu Mercedesem z tylko tylnym napędem podjechał bez problemu :mrgreen: To oczywiście nie oznacza że Cayenne ma do bani 4WD ale problem jest oczywiście gdzie indziej :wink:

 

Jedynym słusznym wg mnie kryterium wyboru spośród tych rozwiązań jest jazda próbna każdym z nich w ciężkich warunkach. W ten tylko sposób można określić który system bardziej "leży".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Tyle że taki test trudno jest wykonać samodzielnie (te same warunki dla wszystkich pojazdów). Bardziej chodzi nie tyle ranking napędów (bo to zależy do czego będziemy go używać) co pokazanie zachowania ich w określonych warunkach np. jak ten podjazd z filmu powyżej czy też np. utrata przyczepności przez jedno koło lub np. dwa po przekątnej. Sam bym chętnie się dowiedział jak napęd zachowa się w takich sytuacjach zawsze tych trudniejszych można unikać :). Pewnie trzeba zrobić kiedy spot i nakręcić film samodzielnie :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem dzisiaj małą przygodę... Wjechałem swoim Forkiem w wilczy dół... Okazało się że droga była prywatna (nigdzie nie było znaku) a właściciel wykopał 2 doły (50 cm głębokości) tylko w miejscu kół, trawa była wysoka i stało się... Zawisłem przednimi kołami w powietrzu a silnik położył się na ziemi.

 

I tu pojawił się problem z napędem. Po załączeniu reduktora okazało się że tylko przednie koła się kręcą... :( Dlaczego?

Może coś mam uszkodzone?

 

Całe szczęście że kolega mnie wyciągnął... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu pojawił się problem z napędem. Po załączeniu reduktora okazało się że tylko przednie koła się kręcą... :( Dlaczego?

Może coś mam uszkodzone?

 

Model? Rocznik ? Skrzynia ? Jednym słowem uzupełnij profil, to może da się coś podpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu pojawił się problem z napędem. Po załączeniu reduktora okazało się że tylko przednie koła się kręcą... :( Dlaczego?

Może coś mam uszkodzone?

 

Model? Rocznik ? Skrzynia ? Jednym słowem uzupełnij profil, to może da się coś podpowiedzieć.

W sumie chyba rocznik i model (forester) nie mają takiego znaczenia, a jak reduktor, to wiadomo, że MT.

 

Niestety, centralna wiskoza, która pełni rolę centralnego dyferencjału, nie spina na tyle mocno, żeby ruszyć auto zawieszone na silniku. Mnie poprzednią imprezą przydarzyła się sytuacja odwrotna: zawisłem tyłem i też bez pomocy się nie obyło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luk77

 

Moim zdaniem nie da się określić który z tych napędów jest "lepszy" :idea: Testy które czytamy w brukowcach można sobie wsadzić w cztery litery. W pewnych warunkach będzie lepszy ten a w innych tamten , nie mówiac już o preferencjach, stylu i umiejętnościach kierownika :idea: Byłem świadkiem jak w zimę kierownik Cayenna nie mógł podjechac pod kręte wzniesienie hotelowe pod które inny gościu Mercedesem z tylko tylnym napędem podjechał bez problemu :mrgreen: To oczywiście nie oznacza że Cayenne ma do bani 4WD ale problem jest oczywiście gdzie indziej :wink:

 

Jedynym słusznym wg mnie kryterium wyboru spośród tych rozwiązań jest jazda próbna każdym z nich w ciężkich warunkach. W ten tylko sposób można określić który system bardziej "leży".

 

Tez tak uwazam poniewaz przetestowalem to na sobie.

Jak juz wczesniej pisalem przez moje rece przewinelo sie kilkanascie samochodow roznych marek, niektore uwazalem za b.dobre i pewne dopoki nie siadlem za kierownica subaru.

Dlatego tez uwazam, ze najpierw potrzebna jest jazda probna zeby dokonac wlasciwego wyboru i dopasowac auto do siebie i swoich potrzeb. Wielu kierowcow ma obawy przed opuszczeniem asfaltu i dla nich roznice w napedzie sa malo istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W tym roku wciągałem tira: pod oblodzony wiadukt, stromy wyjazd na ulice. Ta TT-ka nawet nie miała 1/3 tego pod co ja wciągałem te Tiry. Napędy w subaru może nie grzeszą trwałością, ale spokojnie dają radę pancerwagenom. 4motion w VW to tragedia, sprawdzane na Golfie 4 VR6

 

4motion to tylko nazwa handlowa. Za nia kryja się 2 calkiem rózne systemy: torsen w Passacie b5 i haldex w Golfie4.

Oba maja 4motion w nazwie, ale są to całkiem inne ustrojstwa.

 

 

W golfie4 napęd rzeczywiscie jest kiepski, takze jak chodzi o trwalosc. Natomiast w Passacie B5 jest bardzo solidny. W zasadzie w Passacie siedzi kopia tego co jest w Audi A4b5 quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze ze kto jezdzi tylko BMW z XD to moze sprawiac wrazenie super napedu ale tak nie jest

mam przyjemnosc uzytkowac X3 i do momentu kiedy nie znalem subaru wydawal mi sie rewelacją

w subaru mam wieksze poczucie kontroli i jakos łatwiej mi nad nim panowac szczegolnie w prowadzeniu bokiem :lol:

 

I tak jest rzeczywiście, ale to zasługa w większości zdecydowanie niższej masy :roll: i niższego środka ciężkości :idea: jak stosowanego napedu ( mówię tu o stałym napedzie o nie o haldexach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze ze kto jezdzi tylko BMW z XD to moze sprawiac wrazenie super napedu ale tak nie jest

mam przyjemnosc uzytkowac X3 i do momentu kiedy nie znalem subaru wydawal mi sie rewelacją

w subaru mam wieksze poczucie kontroli i jakos łatwiej mi nad nim panowac szczegolnie w prowadzeniu bokiem :lol:

 

I tak jest rzeczywiście, ale to zasługa w większości zdecydowanie niższej masy :roll: i niższego środka ciężkości :idea: jak stosowanego napedu ( mówię tu o stałym napedzie o nie o haldexach )

Czyli bokser rulez... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno porównywac Impreze z X3.

X3 jest suvem więc to oczywiste ze bedzie prowadzic sie gorzej niz auto typu impreza.

 

X3 trzeba by porownywac z toyotą rav4, hondą cr-v, czy nissanem x-trail. I w tej grupie X3 jest , moim zdaniem, nie do pobicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno porównywac Impreze z X3.

X3 jest suvem więc to oczywiste ze bedzie prowadzic sie gorzej niz auto typu impreza.

 

X3 trzeba by porownywac z toyotą rav4, hondą cr-v, czy nissanem x-trail. I w tej grupie X3 jest , moim zdaniem, nie do pobicia.

 

A Forester ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X3 trzeba by porownywac z toyotą rav4, hondą cr-v, czy nissanem x-trail. I w tej grupie X3 jest , moim zdaniem, nie do pobicia.

 

X3 to raczej trzeba porównywać z Audi Q5, Mercedes GLK itp Samochody CRV, rav4 to jednak są oczko niżej (cena, wyposażenie, osiągi itp). Samo prowadzenie to nie wszystko ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jak to jest z AWD w czasie badań diagnostycznych na rolkach kiedy to jedna oś jest napędzana a druga stoi nieruchomo? Czy aby taka sytuacja nie jest niebezpieczna dla układu napędowego?
Taka sytuacja jest szkodliwa dla napędu, ale przez tak krótką chwilę i przy tak małej prędkości jak podczas badania nic się nie powinno stać

Dobra stacja obsługi ma specjalny program do testowania AWD: kiedy jedno koło obraca się w przód na rolkach, drugie kręci się w tył. Jeśli nie masz szpery to siły się "kasują" i napędy nie cierpią specjalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...