Skocz do zawartości

cham na drodze


GregorBa

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, STIFF napisał(a):

czekaj, zaraz wpadnie @BelegUS ze swoimi mądrościami, że to tylko mapa.

Czy naprawdę na Forum Subaru, gdzie połowa użytkowników ma modyfikowane samochody, a SIP stworzył na te mody osobny dział, będziecie teraz się pucować jak jakiś tuner śmiał śmieć podnieść moc w aucie? Co następne: żądanie sądu za zbrodnie przeciwko ludzkości dla Bugatti?

 

3 godziny temu, STIFF napisał(a):

nie odnosze się do SKP bo to oczywiste, że nie podpinają się do kompa ale pije ponownie do kwestii homologacji, za która zostałem obeśmiany przez jednego forumowicza.

Homologacji czego i na co? Wyśmiałem Cię poprzednim razem to się nie odniosłeś, teraz znowu coś bredzisz: o jakiej homologacji mowa? Na co? Z jaką podstawą prawną?

 

Czy będziesz tylko robił wycieczki osobiste? Poprzednim razem to Ty wyszedłeś na ignoranta który wypowiada się na tematy o których nie ma pojęcia.

 

3 godziny temu, 555marcin napisał(a):

Ale ulga. Myślałem, że tylko mnie irytuje tymi swoimi pseudo-known-wise-user-informatyk-piwniczak-mode-on-ale-niby-wydałem-sto-koła-na-trupa-wienc-jestem-mondry.

Nie wiem nawet kim jesteś. Ale widzę że Ty wiesz kim ja jestem.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry panowie, ale na siłę próbujecie znaleźć całe stado winnych i jak to zwykle w internecie - wszyscy święci, pierwsi do rzucania kamieniem. 

 

Nie wiem w ogóle co ten cały tuner ma do rzeczy w sprawie - nie on prowadził, ani nie sprawił że typowi odpadło koło i zmiotło kogoś z chodnika, ani nie wystrzeliła mu korba prosto komuś w łeb itd - gość rozpędził się szybciej i bardziej, jakby nie było tuningu, to kupiłby inne auto które nie ma kagańca przy 250. Sam samochód tu nie ma znaczenia - nie słyszymy żeby doszło do jakiejś awarii w wyniku modyfikacji. To kierownik odwalił fatalny numer i powinien ponieść za to surowe konsekwencje, ale szukanie winnych poza nim to już próba poprawienia sobie humoru a nie wymierzenia sprawiedliwości. 

 

Martwią mnie te ostatnie wypadki, bo zaraz geniusze będą chcieli docisnąć śrubę kierowcom i jak zwykle skupią się na tym co medialne, a nie co faktycznie poprawiłoby bezpieczeństwo.

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pumex1 napisał(a):

Temat był już wałkowany na wizji, że >15% od serii, to trzeba to wyjaśnić. Stąd przypuszczam, że będzie trzepane. 

 

Jakieś źródło tej magicznej cyferki jako granicy dobrego i złego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BelegUS napisał(a):

Wyśmiałem Cię poprzednim razem to się nie odniosłeś, teraz znowu coś bredzisz

Abstrahując od meritum - może by tak się trzymać netykiety i racjonalnie coś wyjaśniać. A nie wyśmiewać, obrażać, wycierać kimś podłogę. Masz swoje opinie? OK. Przekazuj je proszę w sposób szanujący inne zdania.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Turbo napisał(a):

co faktycznie poprawiłoby bezpieczeństwo.

Kagańce do maksymalnej dopuszczalnej prędkości rozwiązałyby* sprawę - a jak się komuś nie podoba ograniczenie na autostradzie do 140, to niech sobie idzie na tor wyścigowy pośmigać szybciej :D

 

 

* - ograniczyłoby część ograniczonych :P

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Blixten napisał(a):

Kagańce do maksymalnej dopuszczalnej prędkości rozwiązałyby* sprawę - a jak się komuś nie podoba, to niech sobie idzie na tor wyścigowy :D

 

 

* - ograniczyłoby część ograniczonych :P

Volvo jest tego bliskie (185km/h), a jeszcze bliżej nowe Ducato (160km/h) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, przymar napisał(a):

Abstrahując od meritum - może by tak się trzymać netykiety i racjonalnie coś wyjaśniać. A nie wyśmiewać, obrażać, wycierać kimś podłogę. Masz swoje opinie? OK. Przekazuj je proszę w sposób szanujący inne zdania.

Można się trzymać netykiety i nie pisać bzdur w których są emocje i bajdurzenia ale żadnego oparcia w przepisach i faktach. W dyskusji na opinie nie mam problemu z szanowaniem odmiennego zdania innych. W dyskusji o faktach prawda nie leży pośrodku, tylko tam, gdzie leży, i żadna ilość bzdurek o AR-15, homologacjach na coś i odpowiedzialności tjunera tego nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, BelegUS napisał(a):

Czy będziesz tylko robił wycieczki osobiste?

przeczytaj swoje wypowiedzi i zastanów się kto urządza wycieczki osobiste i na jakim poziomie. Swój poziom udowodniłeś kilkukrotnie w zaledwie dwóch postach do mnie więc nie mam ochoty kontynuować z Tobą rozmowy. tyle w temacie. Można prowadzić rozmowę na ogólnie przyjętym poziomie i można prowadzić ja po twojemu ale nie ze mną. Więc na takie pyskówki nie będę odpowiadał.

 

9 godzin temu, BelegUS napisał(a):

Czy naprawdę na Forum Subaru, gdzie połowa użytkowników ma modyfikowane samochody, a SIP stworzył na te mody osobny dział, będziecie teraz się pucować jak jakiś tuner śmiał śmieć podnieść moc w aucie?

Tuner nie ma tu nic do rzeczy bo odpowiedzialność leży po stronie użytkownika. Większość z nas modząc swoje auta ma chyba tego świadomość, że jest to w razie W punkt zaczepienia. Pamiętasz zapewne przytoczone zaciski z Cayenne - swego czasu modny temat. Jak się wytłumaczysz z takiego zabiegu? Może twój diagnosta ci podpowie. Wszystko jest dobrze dopóki się nie rypnie na grubo. Tylko o to mi chodzi a nie o piętnowanie modyfikacji jako takich bo pierwszy powinienem się wtedy smażyć w piekle. Żeby już nie ciągnąć tego wątku to podam najprostszy przykład - opony o indeksie niższym niż v-max. Wystarczająca podstawa do odmowy wypłaty ubezpieczenia.

 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze info ws. legalności podnoszenia mocy - powtarzające się w wielu stronach w necie a odwołujące się do odpowiednich przepisów

Cytat

W przypadku silnika przepisy mówią, że zmiana jego mocy nie może przekraczać 5% fabrycznie ustawionej wartości. Poza tym taka modyfikacja musi zostać ujęta w dowodzie rejestracyjnym pojazdu i musi być poprzedzona badaniem technicznym.

 

 

A tu same przepisy:

image.png.2c1e966570c8b57cb116311bf44b2391.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Volvo jest tego bliskie (185km/h)


I co ?
To jakiś wstyd ? :biglol:
 

Mi więcej nie potrzeba :yahoo:

A myślisz dlaczego zdecydowałem się na taki czołg jakim jest V90CC ?  
Właśnie po to, żeby mieć większe szanse wyjścia cało ze spotkania z psychopatami przekraczającymi tak znacznie dopuszczalną prędkość. 

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, STIFF napisał(a):

przeczytaj swoje wypowiedzi i zastanów się kto urządza wycieczki osobiste i na jakim poziomie

 

Pokaż mi proszę moje wycieczki osobiste w tym wątku, chętnie za nie przeproszę. Wycieczkę osobistą zrobiła do tej pory jedna osoba, w moim kierunku. Wyśmianie wypowiedzi na podstawie jej niezgodności z faktami nie jest wycieczką osobistą. 

 

1 godzinę temu, STIFF napisał(a):

Większość z nas modząc swoje auta ma chyba tego świadomość, że jest to w razie W punkt zaczepienia. Pamiętasz zapewne przytoczone zaciski z Cayenne - swego czasu modny temat. Jak się wytłumaczysz z takiego zabiegu? Może twój diagnosta ci podpowie. Wszystko jest dobrze dopóki się nie rypnie na grubo.

 

Tylko że to tak nie działa. Jeśli się "rypnie na grubo" a przyczyną będą nieprawidłowo zmodyfikowane zaciski z Cayenne to moja sytuacja będzie tylko marginalnie gorsza (o ile w ogóle) niż gdy przyczyną by były niesprawne seryjne zaciski (wszak odpowiadam za stan techniczny mojego pojazdu). Jeśli zaś "rypnie się na grubo" z jakiegokolwiek innego powodu to taka modyfikacja nie ma znaczenia dla prokuratury, a jeśli prokurator chce o to oprzeć akt oskarżenia to musi najpierw udowodnić że do wypadku doszło z powodu tych zacisków. Jeśli na przykład droga hamowania była niewystarczająca, to czy na seryjnych zaciskach była by krótsza?

 

1 godzinę temu, STIFF napisał(a):

Żeby już nie ciągnąć tego wątku to podam najprostszy przykład - opony o indeksie niższym niż v-max. Wystarczająca podstawa do odmowy wypłaty ubezpieczenia.

 

Znowu: to nie do końca tak działa. Z AC owszem, ubezpieczyciel może odmówić jeśli ma zapis w OWU. Z OC nie może. Może się zgłosić o regres, tylko że znowu: musi udowodnić, że do wypadku doszło z powodu tych opon. Więc jeśli ktoś leciał 200 na oponach z dopuszczalnym v-max 140 i opona wybuchła to ubezpieczyciel może wnosić o regres i może nawet taką sprawę wygrać. Ale jeśli ktoś jechał 120 i opona wybuchła to nie ma znaczenia, że auto wyjeżdżało z fabryki / "jest homologowane" na opony z v-max 220 / auto osiąga 220 w danych katalogowych.

 

1 godzinę temu, STIFF napisał(a):

To jeszcze info ws. legalności podnoszenia mocy - powtarzające się w wielu stronach w necie a odwołujące się do odpowiednich przepisów

 

Znowu: to są artykuły które nie mają oparcia w przepisach pisane przez ludzi którzy przepisów nie rozumieją albo szukają sensacji. Po kolei:

Cytat

W przypadku silnika przepisy mówią, że zmiana jego mocy nie może przekraczać 5% fabrycznie ustawionej wartości. Poza tym taka modyfikacja musi zostać ujęta w dowodzie rejestracyjnym pojazdu i musi być poprzedzona badaniem technicznym.

 

Nie, przepisy nic nie mówią na temat tego, że moc nie może przekraczać 5% fabrycznie ustawionej wartości. Pismak powiela i dopisuje swoje teorie do innych artykułów pisamków piszących o tym, że różnica jakiejś danej z dowodu o więcej niż 5% wymaga badania technicznego i aktualizacji danych w dowodzie. Primo: nigdzie w PoRD/rozporządzeniach nie znalazłem takiego przepisu (o tych 5%), jak ktoś ma link to chętnie się zapoznam. Secundo: nawet jeśli jest taki przepis, to kierowcę spotkać może co najwyżej mandat za niezgodność danych w dowodzie (nie pamiętam nawet na podstawie którego przepisu) - taki sam jaki policja nakłada gdy np. jeździ się autem bez przerejestrowania po zakupie (wymiany dowodu). Zgodzimy się chyba, że nawet najbardziej zajadły prokurator nie powiąże winy za wypadek z niewymienionym dowodem rejestracyjnym?

 

1 godzinę temu, STIFF napisał(a):

A tu same przepisy:

Tutaj link do przepisów o których mówisz:

https://prawo.money.pl/kodeks/drogowy/dzial-iii-pojazdy/rozdzial-1-warunki-techniczne-pojazdow/art-66

Tutaj link do rozporządzenia ze szczegółami:

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20030320262/O/D20030262.pdf

Tutaj link do rozporządzenia o badaniach technicznych:

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20032272250/O/D20032250.pdf

 

W żadnym z nich nie znalazłem nic o tych 5% ani konieczności BT po podniesieniu mocy - przyznaje, ostatni link przeglądałem na szybko, ale nie znalazłem choćby śladu. No i powtórzę: nawet jeśli zmiana mocy wymaga zmiany w dowodzie rejestracyjnym to brak takowej zmiany nie ma żadnego powiązania z zaistnieniem lub nie wypadku, winą lub nie za ten wypadek. Nie ma na to żadnej podstawy prawnej, jest to zresztą sprzeczne z logiką. Prokurator by mógł podnosić że 650 koni w M850i to za dużo i nie było możliwości opanowania auta przez taką moc - ale nijak się to nie utrzyma w sądzie, i nie wiem nawet o jaki przepis by trzeba zahaczyć.

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy chłopcy mogli by się kopać na prv? Czy chłopcy nie rozumieją, że TF jest sceną nie tylko dla nich i nie wszyscy chcą oglądać kopaninę chłopców?

 

Jeszcze nieoficjalnie proszę Administratora albo Moderatora o wyprowadzenie chłopców w miejsce dla chłopców.

  • Zmieszany 1
  • Lajk 2
  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy chłopcy mogli by się kopać na prv? Czy chłopcy nie rozumieją, że TF jest sceną nie tylko dla nich i nie wszyscy chcą oglądać kopaninę chłopców?
 
Jeszcze nieoficjalnie proszę Administratora albo Moderatora o wyprowadzenie chłopców w miejsce dla chłopców.
A nie gadaj. Bierz krzesło i popcorn. Oglądamy dalej ten cyrk
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, BelegUS napisał(a):

Jakieś źródło tej magicznej cyferki jako granicy dobrego i złego?

Przepraszam - moja pomyłka. nie 15%, a 5%. 

Wynika to z paru przepisów łączących się w całość. 

Podstawą jest homologacja: 

 

4. KRYTERIA POMIAROWE

4.1. Moc netto i jednostkowe zużycie paliwa silnika spalinowego

Pomiary wykonuje się przy dostatecznej liczbie wartości prędkości silnika w celu prawidłowego wyznaczenia krzywych mocy, momentu obrotowego i jednostkowego zużycia paliwa, pomiędzy najniższą a najwyższą prędkością silnika zalecaną przez producenta, zgodnie z pkt 2.9 i 2.11 niniejszego regulaminu.

Wartości zmierzone przez placówkę techniczną w silniku poddanym badaniom nie mogą różnić się bardziej niż o 5 % w przypadku mocy (momentu obrotowego) netto i o 10 % w przypadku jednostkowego zużycia paliwa, we wszystkich punktach pomiarowych na krzywej, z tolerancją ± 5 % w odniesieniu do prędkości obrotowej silnika.

 

Źródło: 

https://www.prawo.pl/akty/dz-u-ue-l-2010-257-280,67977249.html

 

Reszta aktów prawnych to: 

1. Ogólne wymogi techniczne jakie powinien spełniać pojazd uczestniczący w ruchu znajdują się w art. 66 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r Nr 108 poz. 908 z późn. zm.). 
2. Szczegółowe warunki techniczne dla określonych rodzajów pojazdów są opisane w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003r. Nr 32 poz. 262 z późn. zm.).
3. Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (DzU z 2003 r., nr 227, poz. 2250 z późn. zm.).
4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz.U. Nr 285, poz. 2856, z późn. zm.)
5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071)
6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r. w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko (Dz.U. 2005 nr 201 poz. 1666)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni - uprzejmie apeluję o powstrzymanie emocji. Nie wchodźmy też na niepotrzebne argumenty ad personam.

 

Wypadek jest medialny, powoduje emocje, śmierdzi też otoczka związana z osobą podejrzaną i koneksjami w policji  - ale to nie powód, żeby się tu wzajemnie atakować. 

 

A cytując klasyka - kto się teraz zaśmieje, ten dostanie w ryj ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pumex1 napisał(a):

Źródło: 

https://www.prawo.pl/akty/dz-u-ue-l-2010-257-280,67977249.html

 

(Jednolite przepisy dotyczące homologacji silników spalinowych montowanych w ciągnikach rolniczych i leśnych oraz w maszynach samojezdnych nieporuszających się po drogach, w zakresie pomiaru mocy netto, momentu obrotowego netto oraz jednostkowego zużycia paliwa.)

Kierowniku... co mają ciągniki rolnicze i maszyny samojezdne nieporuszające się po drogach do samochodów osobowych poruszających się po drogach, i co mają wytyczne homologacji nowych silników wprowadzanych na terenie UE przez ich producentów do modyfikacji istniejących siników przez ich właścicieli?

 

Co do reszty aktów prawnych które linkujesz - moja analiza jest powyżej, nie ma w nich nic na ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...