Skocz do zawartości

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

Niedźwiedź, o 20 luty 2013 - 14:24, powiedział: A najnowszy to nie jest czasem V gen? Jest zapowiedziany, jest specyfikacja http://www.borgwarne... PRINT 6-11.pdf ale chyba kupić go jeszcze nie można. Do najnowszego Audi S3 z tego co czytałem (o ile nie jest to kaczka dziennikarska) jest montowany Haldex IV gen. Może się pojawi w nowym Golfie mk7 (?).

Jest już na rynku w Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale jest po środku i jakoś tam rozdziela.

daddykubs tak, te auta też, ale biorąc pod uwagę, Mitsuishi Evo, GTi-R, GTFour, HF 4WD,HF Integrale 8v,HF Integrale 16v,HF Integrale Evo 1, HF Integrale Evo 2, jakoś one nie pasują do wielkoseryjnej produkcji. Znalazłem jeszcze jedno auto, Toyota RAV4 I i chyba II gen. Później z jakiegoś powodu zrezygnowano i zastosowano rozwiązanie ze sprzęgłem na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaguar wprowadza AWD w XJ i XF. Zasada dzialania podobna jak w xDrive od BMW czyli sprzeglo wiskotyczne ktore rozdziela moment miedzy osiami. Elektronika jednak jest inaczej zaprogramowana: w trybie normalnym jedynie przy predkosciach ponizej 10kmh, 10% momentu przekazywane jest na przednia os, niejako jako wspomaganie startu przy niskiej przyczepnosci. Przy wyzszych predkosciach jest znowu typowo RWD. Podobnie w trybie "Dynamic", z ta roznica, ze zmiany biegow sa bardziej dynamiczne i samochod szybciej reaguje na gaz. Dopiero w trybie "Winter" caly czas przekazywane jest 30% na przednia os, w zaleznosci od warunkow az do 50%.

 

Jaguar-XJ-3-0-AWD-Fahrwerk-19-fotoshowImageNew-4970d3f8-653355.jpg

Tlumaczenie, od lewej: czujnik cisnienia hamowania, czujnik skretu kol, przedni dyferencjal, skrzynia rozdzielcza z TCCM, tylny dyferencjal, czunik predkosci (przy kazdym kole).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to - kwestia napędu czy raczej kolosalnej masy rozłożonej po amerykańsku?

Albo po amerykańsku miękkiego zawieszenia o dużym skoku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac jaki miekki i duzy skok. praw fizyki nie oszkasz wysoki srodek ciezkosci, duza masa to duze sily odsrodkowe. nic dziwnego ze auta typu X3, X1 sa twarde jak deski i malo komfortowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junior jak jeszcze rozkminisz czy mini all 4 ma haldexa czy x drive to będę wdzięczny

 

efekt podobny jak xDrive: standardowy rozdzial to 50/50, ale moze do 100% przekazywac na jedna z osi. Znalazlem fajne schematy, poprosze zielone strzalki: rep_up.png:P

 

MINI-All4-Funktionsweise-01.jpg

MINI-All4-Funktionsweise-02-655x491.jpg

 

MINI-All4-Funktionsweise-03-655x491.jpg

 

MINI-All4-Funktionsweise-04-655x492.jpg

 

MINI-All4-Funktionsweise-05-654x490.jpg

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma troche zajezdza haldexem ale x-drive tez ma cos z elektromagnetycznym dolanczaniem. Wszystko zalezy od ilosci sensorow (input) i Software

 

Junior zeby nie wyszlo ze tajemnice firmy wykradasz :P

ale dzieki dalem +1

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczowy jest ten PTO, czyli jakaś tam przekładnia (zębatka i przekładnia stożkowa), która napędza wał ze sprzęgłem. Czyli to tył jest dołączany w najprostrszy sposób, a w jakim stopniu to już zależy od sprzęgła. Czyli podobny układ jak w przypadku aut z Haldex z silnikiem poprzecznym (dla odróżnienia od Haldex w Veyronie i Aventadorze :P ) lub nowy Mercedes klasy A. xDrive z kolei napędza tył i dołącza przód, ale to już chyba wszyscy wiedzą.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczowy jest ten PTO, czyli jakaś tam przekładnia (zębatka i przekładnia stożkowa), która napędza wał ze sprzęgłem. Czyli to tył jest dołączany w najprostrszy sposób, a w jakim stopniu to już zależy od sprzęgła. Czyli podobny układ jak w przypadku aut z Haldex z silnikiem poprzecznym (dla odróżnienia od Haldex w Veyronie i Aventadorze :P ) lub nowy Mercedes klasy A. xDrive z kolei napędza tył i dołącza przód, ale to już chyba wszyscy wiedzą.

ok,dzięki,tylko jeszcze ciekawe co wykrywa uslizgi ,hydraulika czy elektronika,no i chyba inicjalny rozkład mom. Jest 50/50?zdale sie że tak podają,dodatkowo jest możliwe 100% na tył więc to nie zachowuje sie jak klasyczny haldex .

PS.Moje myśli krążą ciągle przy mini cm S all4....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że od czasu wiskozy w Golfie II i III i systemu z pompą hydrauliczną w I gen Hondzie CR-V nie ma systemów nie korzystających z elektroniki w tego typu rozwiązaniu (dołączany tył poprzez sprzegło). Haldex każdej generacji i podobne systemy w innych firmach korzystają w mniejszym lub większym stopniu z elektroniki, przy wykrywaniu poślizgu jak i spinaniu sprzęgła.

Ten inicjalny rozkład momentu 50/50 jest gdzieś opisany w oficjalnych dokumentach? Widziałem jakieś artykuły, ale nie ma tej informacji na powyższych schematach (jest tylko 'up to 50% of engine torque to rear axle in normal conditions'). Haldex tak samo może dać 100% na tył w 'slippery conditions' i to bardziej zależy od tych warunków niż od mechanizmu, po prostu przy spiętym mechaniźmie jak pod przednimi kołami jest np lód a pod tylnymi asfalt to tak właśnie będzie. Poza tym jak ktoś chce mieć inny rozkład momentu w autach z Haldexem może zawsze sobie sprezentować sterownik HPA do Haldexa II i IV generacji, poniżej wykresy:

szary - OEM (przy 6200 obr/min, jest jakieś 70/30 pod obciążeniem)

niebieski - tryb sport (przy 6200 obr/min, 62/38)

czerwony - tryb race, jak widać zbliża się do 50/50

haldexoverlay.jpg

 

tutaj wykres rozkładu dla seryjnego sterownika Haldexa IV generacji, działa prawie jak tryb Sport w gen II:

WEB002.jpg

 

W ramach ciekawostki kolejny systemu z nowego Mercedesa A i CLA, podobny do Haldexa i tego systemu w Mini:

mercedes-details-new-4matic-front-biased-awd-system-for-cla_1.jpg

mercedes-details-new-4matic-front-biased-awd-system-for-cla_2.jpg

 

mercedes-details-new-4matic-front-biased-awd-system-for-cla_3.jpg

 

401256_6662_xl_2013-mercedes-benz-cla-tech-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@JJacek, dzięki za analize.

czy w takim razie to zdanie:"'up to 50% of engine torque to rear axle in normal conditions'). " nie świadczy o inicjalnym rozkładzie mom.50/50?

 

Wygląda na to że all4 Clutch to ich własny patent.

Uparcie się dopytuję o te różnice,bo we wszystkich testach i odczuciach kierujących ten system z Mini sprawdza się bardzo dobrze,tylko nie wiem czy to też nie jest efekt mniejszej masy i dobrego rozkładu ciężaru ale chyba też dużym możliwościom płynnej zmiany mom. aż do 100% na tył a 50 na start.

Wyczytałem też powątpiewania niektórych jak to nazwano-praktyków warsztatowych ,którzy twierdzą że w haldexie z racji jego budowy,nie ma możliwości przekazania 100% na tył.

 

Nie mam pewności,ale w nowej generacji CRV nie ma żadnej zmiany sposobu napędu 4x4-niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@JJacek, dzięki za analize.

czy w takim razie to zdanie:"'up to 50% of engine torque to rear axle in normal conditions'). " nie świadczy o inicjalnym rozkładzie mom.50/50?

Nie, z językowego punktu widzenia wręcz przeciwnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@JJacek, dzięki za analize.

czy w takim razie to zdanie:"'up to 50% of engine torque to rear axle in normal conditions'). " nie świadczy o inicjalnym rozkładzie mom.50/50?

Nie, z językowego punktu widzenia wręcz przeciwnie.

 

no tak,ale zaraz w drugim punkcie jest -up to 100% of transferable engine torque in slippery condition,czyli ja to zrozumiałem jako 50% na start przy normalnych warunkach a 100 na śliskim? albo coś źle rozumuję :(

 

chociaż w sumie Up to oznaczałoby że do,pozostaje pytanie od ilu?

Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak,ale zaraz w drugim punkcie jest -up to 100% of transferable engine torque in slippery condition,czyli ja to zrozumiałem jako 50% na start przy normalnych warunkach a 100 na śliskim? albo coś źle rozumuję :(

 

chociaż w sumie Up to oznaczałoby że do,pozostaje pytanie od ilu?

W normalnych warunkach do 50% na tył, czyli 0-50%, bo nie podają wartości początkowej. Na śliskim 0-100% ale jest to „moment obrotowy, który może zostać przeniesiony”, czyli de facto nie jest to 100%. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...