Skocz do zawartości

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

@@eddie_gt4,fajne porownanie :) Choc przyczyny takiego wyniku to pewnie nie tylko AWD, ale rowniez m.in. bardziej miekkie zawieszenie w Imprezie (na sliskie lepsze jest bardziej miekkie, do pewnej granicy oczywiscie) i mniejsza moc oraz bardziej plynny przebieg krzywej w silniku wolnossacym :)

 

Ja wciaz jeszcze czekam na okazje zeby porownac czasy okrazen w moim aucie na sniegu miedzy trybem sportowym a trybem intelligent :)

 

ano i calkiem identyczne to te opony nie sa!

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi tam haldex lata bokami aż miło :) Tej zimy tylko raz musiałem uzyć AWD do wyciągnięcia haldexa z zaspy.

Moje obserwacje:

- przy szybkim ruszaniu przyczepność tracą 4 koła (suchy asfalt)

- przy szybkim ruszaniu, kiedy lewa strona stoi na trawie a prawa na suchym asfalcie - tył nie dostał momentu, prawy przód stracił przyczepność, długo stałem w miejscu trochę opona się zdarła ;)

- przy szybkiej zmianie biegów z 1 na 2 (suchy asfalt) z tyłu pisk opon

- zawieszony na głębokim śniegu - tył się kręci, przód stoi

- przedzieranie się przez zaspę - raczej 4 koła, chociaż zdarza się że albo przód albo tył

- ukręcony przegub LP - mam RWD ale jadę (w przeciwieństwie do Subaru gdzie na ukręconym przegubie nie pojechałem, bo daje moment na krzyż tam gdzie ma lżej)

- haldexa trzeba jakby bardziej "prosić" żeby bokiem polecieć (na bardziej przyczepnym) - gaz w podłogę i mocny skręt - dupa zaczyna uciekać jak już nabierzemy sporej prędkości.

- im bardziej ślisko tym mniejsza ilość gazu i delikatniejszy skręt kierownica wystarcza żeby go obracało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak do końca nie rozumiem całej ideii haldexa. Takie auto i tak musi mieć tunel środkowy wal tylny dyferencjał przedni dyferencjał tylne półosie czyli prawie wszystko co ma normalny samochód ze stałym napedem jedyna różnica to brak centralnego dyfra lub inaczej on jest tyle ze zastapiony sprzęgłem wskotycznym.

Czyli uzywamy 95% części Awd ze stalym napędem coza tym idzie generujemy podobne koszta, otrzymujemy cos co jest w 50% tak skuteczne i oszczędzamy moze trochę na paliwie przez niższe opory.Gdzie jest sens ? Dla mnie nie ma.

 

Haldex moim zdaniem miałby sens, gdyby w,takich autkach jak honda crv był dobrze wykonany. Tymczasem z tego co widziałem, sprzęgło mie daje rady przenieść mocy z przodu na tył, przez co cały wynalazek nadaje się tylko do ew. Ruszania na zaszronionym podwórku, ale do niczego innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucajac swoja opinie i auta ktore sa powiedzialbym porownywalne.

Omega 2.5V6 Elite 170hp AT

Civic Type S 2.0 170hp MT

Legacy 2.0 165hp MT

Kazdym pojezdzilem i mysle, ze najlepiej bedzie wymienic gdzie AWD jest gora,

niz porownywac kazdy z kazdym.

Zakrety pokryte czesciowo smieciami- liscie, zwirek, piach

Lesne drozki

Ogromne kaluze, bloto, bloto posniegowe,snieg

Krete drogi z i pod gorke

Holowanie innych pojazdow

Duze obciazenie na pokladzie

Nagle omijanie przeszkody

Przyspieszenie na mokrym

I...

Moze malo wazne- cofanie pod katem na wysoki kraweznik

 

Oczywiscie sa minusy jak spalanie czy promien skretu, utrata mocy na

przeniesieniu napedu itd.

 

Co moze calkowicie zepsuc charakterystyke jazdy AWD(z doswiadczenia)

Roznica cisnienia w oponach (niebezpieczne na suchym, auto jest nerwowe

przy agresywnej jezdzie)

Roznica w oponach na osiach( drift na mokrym gwarantowany)

Gwozdz/wkret w oponie na tylnej osi ( nieoczekiwany drift- niebezpieczny i nieporzadany)

 

W skrocie AWD jest gora i zadne tam smieszne iX,4Motion,XC czy inne takie

wynalazki mnie nie przekonaja o jednej osi nawet nie wspomne (chyba ze bedzie mnie stac

na Noble M600).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GTket (2:18) nie dał rady a Quattro dało (4:25) ?

No proszę a Volviak (7:20, 9:10 ) dał radę, a to przecież szmelc nie umywający się do SAWD ;)

 

W tego typu testach (albo jeszcze mocniejszych, gdzie 3 koła są na rolkach) to dadzą radę auta albo z dobrą elektroniką, albo zblokowanie dyfrów.

SAWD jak widać polega. Sam rok temu nie mogłem Forkiem w zimę pod krawężnik podjechać (jedna strona miała trakcję a druga nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało się udzielam w tym temacie, bo co tam ja biedny góral się znam na różnych typach napędów ;-) Z większością tych wypasionych aut mam tyle wspólnego co z mercedesem SLR czyli nic...

 

A tak na poważnie:

Mieszkam w mieście, w którym ilość subaru/mieszkańca choć nie umywa się do fabrycznego parkingu FHI, to jednak (podobno, nie liczyłem) jest tu zarejestrowanych kilkaset subaru na 11 tysięcy mieszkańców (choć niestety nie wszystkie na chodzie ;-) ). No i niby subaru drogie w utrzymaniu, ale jednak wiele osób je kupuje, żeby mieć możliwość zimowego dotarcia do domu. I widać prostą zależność: Ci, którzy mają naprawdę trudne warunki dojazdu bazują jednak na sprawdzonych konstrukcjach: Subarowym AWD lub Quattro by Audi. Dlaczego?

 

Mieliśmy okazję zobaczyć w praktyce, jak sprawuje się napęd w nowiuteńkiej Hondzie CRV. Znajomy przymierzał się do zakupu jakiegoś SUV'a, żeby ułatwić sobie dojazd do domu i porównywał różne modele. Sprzedawca zachwalał mu właśnie CRV, zabrał więc salonowa testówkę na przejażdżkę do osiedla Wróblonki w Wiśle (wpiszcie w Google Maps, zobaczycie jaka to malownicza okolica :D ). Skończyło się to tak, że nagle, na drodze w górach, CRV straciła tylny napęd i utknęła. Telefon do serwisu: "OK, wyślemy assistance" Helikopterem chyba. "No to zadzwonimy za chwilę". Telefon po konsultacji z serwisem: "Zagrzał się olej i dlatego rozłączyło napęd, proszę zaczekać pół godziny i spróbować jechać". Faktycznie, po jakiejś pół godzinie olej ostygł na tyle, że wrócił tylny napęd. Przy oddawaniu auta w salonie nikt nie pytał znajomego, czy chce sobie ten model kupić. ;) Moja impreza wjechała i zjechała bezpiecznie... :yahoo:

 

Bardzo sceptycznie podchodzę do podobnych testów i porównań (w obie strony), bo różnice widzę codziennie w zimie. Jak to już bywa w brudnym kapitaliźmie, to rynek weryfikuje rzeczywistą przydatność poszczególnych rozwiązań. Ludzie wybierają rozwiązania skuteczne, a zarazem proste w obsłudze i serwisowaniu, co na dłuższą metę obniża koszt eksploatacji. No i nie czarujmy: AWD/Quattro też mają swoje granice (często wyznaczane jakością opon), a po utknięciu najczęściej trudniej je wyciągnąć niż ośki ;)

 

 

dla tych, którzy twierdzą, że podsterowność da się zlikwidować lewą nogą (nawiązuję tu do swojej Skody) - nie wiem, co za imbecyl to wymyślił (tzn. nie lewą nogę, broń Boże), ale dotknięcie hamulca ... odcina gaz

Bo my rozmawiamy o samochodach, nie o VAG-u :P Tam faktycznie naciśnięcie hamulca odcina gaz. Pogódź się z tym...

 

A haldex zachowuje się jak niezdecydowana panienka - miesza momentem pomiędzy poszczególne osie, że samochód w czasie jednego łuku potrafi kilkukrotnie przejść z pod do nadsterowności i z powrotem

Jeden z moich znajomych twierdzi, że właśnie w ten sposób rozbił samochód: na łuku drogi, kiedy zaczął wpadać w poślizg, dołączający się tył szarpnął samochodem na tyle mocno, że skończyło się rolką na polu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sjak powiedział: dla tych, którzy twierdzą, że podsterowność da się zlikwidować lewą nogą (nawiązuję tu do swojej Skody) - nie wiem, co za imbecyl to wymyślił (tzn. nie lewą nogę, broń Boże), ale dotknięcie hamulca ... odcina gaz Bo my rozmawiamy o samochodach, nie o VAG-u :P Tam faktycznie naciśnięcie hamulca odcina gaz. Pogódź się z tym...

 

bo to ekonomicznie jest :) oszczędza paliwo przy hamowaniu :) niedobrze jak auto zaczyna myśleć za kierowcę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Seacie Leonie 1,4 TSI ktorym jezdzilem to nie dalo sie nawet na biegu jalowym przygazowac bo mial ogranicznik ustawiony 4000 U/min . Samozniszczenie przez przygazowanie na swiatlach wykluczone :rolleyes: a moze to byl launch control ?

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tych, którzy twierdzą, że podsterowność da się zlikwidować lewą nogą (nawiązuję tu do swojej Skody) - nie wiem, co za imbecyl to wymyślił (tzn. nie lewą nogę, broń Boże), ale dotknięcie hamulca ... odcina gaz

Bo my rozmawiamy o samochodach, nie o VAG-u :P Tam faktycznie naciśnięcie hamulca odcina gaz. Pogódź się z tym...

 

Albo przeprogramuj. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo sceptycznie podchodzę do podobnych testów i porównań (w obie strony), bo różnice widzę codziennie w zimie. Jak to już bywa w brudnym kapitaliźmie, to rynek weryfikuje rzeczywistą przydatność poszczególnych rozwiązań. Ludzie wybierają rozwiązania skuteczne, a zarazem proste w obsłudze i serwisowaniu, co na dłuższą metę obniża koszt eksploatacji. No i nie czarujmy: AWD/Quattro też mają swoje granice (często wyznaczane jakością opon), a po utknięciu najczęściej trudniej je wyciągnąć niż ośki ;)

 

I to jest dla mnie podsumowaniem całej dyskusji. Żadne testy robione w "kontrolowanych warunkach" - czytaj - "zgodnie z życzeniem finansującego bądź lepiej karmiącego" :D nie są w praktyce miarodajne. To, że ten samochód przejedzie przez określoną "kałużę" nijak się ma do zachowania w 99,9999% codziennych sytuacji. A tu, niestety, Subaru nie ma się czego wstydzić, w przeciwieństwie do Haldexa stosowanego w VAG-ach. Choć pewnie w dużym stopniu zależy to również od oprogramowania tego ostatniego, bo np w XC 90 znajomego jest jeszcze gorzej. I to znacznie.

 

 

 

dla tych, którzy twierdzą, że podsterowność da się zlikwidować lewą nogą (nawiązuję tu do swojej Skody) - nie wiem, co za imbecyl to wymyślił (tzn. nie lewą nogę, broń Boże), ale dotknięcie hamulca ... odcina gaz

Bo my rozmawiamy o samochodach, nie o VAG-u :P Tam faktycznie naciśnięcie hamulca odcina gaz. Pogódź się z tym...

Jakoś nie potrafię :P

 

Albo przeprogramuj. :D

 

Nie mogę znaleźć tej opcji. A poszukuję :D

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy okazję zobaczyć w praktyce, jak sprawuje się napęd w nowiuteńkiej Hondzie CRV. Znajomy przymierzał się do zakupu jakiegoś SUV'a, żeby ułatwić sobie dojazd do domu i porównywał różne modele. Sprzedawca zachwalał mu właśnie CRV, zabrał więc salonowa testówkę na przejażdżkę do osiedla Wróblonki w Wiśle (wpiszcie w Google Maps, zobaczycie jaka to malownicza okolica :D ). Skończyło się to tak, że nagle, na drodze w górach, CRV straciła tylny napęd i utknęła. Telefon do serwisu: "OK, wyślemy assistance" Helikopterem chyba. "No to zadzwonimy za chwilę". Telefon po konsultacji z serwisem: "Zagrzał się olej i dlatego rozłączyło napęd, proszę zaczekać pół godziny i spróbować jechać". Faktycznie, po jakiejś pół godzinie olej ostygł na tyle, że wrócił tylny napęd.

 

 

Świetne podsumowanie tych goownianych elektronicznych pseudonapędów na 4 koła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy okazję zobaczyć w praktyce, jak sprawuje się napęd w nowiuteńkiej Hondzie CRV. Znajomy przymierzał się do zakupu jakiegoś SUV'a, żeby ułatwić sobie dojazd do domu i porównywał różne modele. Sprzedawca zachwalał mu właśnie CRV, zabrał więc salonowa testówkę na przejażdżkę do osiedla Wróblonki w Wiśle (wpiszcie w Google Maps, zobaczycie jaka to malownicza okolica :D ). Skończyło się to tak, że nagle, na drodze w górach, CRV straciła tylny napęd i utknęła. Telefon do serwisu: "OK, wyślemy assistance" Helikopterem chyba. "No to zadzwonimy za chwilę". Telefon po konsultacji z serwisem: "Zagrzał się olej i dlatego rozłączyło napęd, proszę zaczekać pół godziny i spróbować jechać". Faktycznie, po jakiejś pół godzinie olej ostygł na tyle, że wrócił tylny napęd.

Dobre na prawdę dobre :-)

 

Świetne podsumowanie tych goownianych elektronicznych pseudonapędów na 4 koła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Seacie Leonie 1,4 TSI ktorym jezdzilem to nie dalo sie nawet na biegu jalowym przygazowac bo mial ogranicznik ustawiony 4000 U/min . Samozniszczenie przez przygazowanie na swiatlach wykluczone :rolleyes: a moze to byl launch control ?

 

ja sie odzywac nie bede bo moje auto tak robi przy 5.5 tys :mrgreen:

 

Świetne podsumowanie tych goownianych elektronicznych pseudonapędów na 4 koła

 

Dobre na prawdę dobre :-)

 

to dajcie mu po strzalce w gore ;)

 

Gdzie Ty widzisz aby poległ ? Wjechał na rozpiętych dyfrach, pomielił, spiął i spokojnie zjechał.

 

14:15 - wpierw kreca sie dwa kola, potem sprawdza czy blokady na piastach sa zalaczone i trzy kola na rolkach sie kreca, a lewe przednie stoi :) Brak blokady przedniego dyfra jak powod? Zauwaz, ze potem nastapilo ciecie, inna scena i nagle TYLNE lewe kolo stoi na asfalcie. Wtedy to oczywiscie bulka z maslem bo z tylu Patrol ma LSD...

 

Czy moze ja czegos nie widze? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim motorze jest test napędów 4x4,firmowany przez Kajetana Kajetanowicza, 1 miejsce dla audi rs4 i subaru :) ,wiec tam gdzie powinien ,czyli w realu SAWD się sprawdza

Przecież ten test to jedna wielka kpina. Jak można porównywać czasy okrążeń SUVów i aut usportowionych ? Jaki jest sens z drugiej strony dawania/odejmowania punktów za prześwit?

Jedyną kategorią mającą zastosowanie w tym wątku jest "działanie napędu" a tam numer 1 to audi z jeepem a potem Subaru z VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i :) Brak blokady przedniego dyfra jak powod? Zauwaz, ze potem nastapilo ciecie, inna scena i nagle TYLNE lewe kolo stoi na asfalcie. Wtedy to oczywiscie bulka z maslem bo z tylu Patrol ma LSD...

Faktycznie zwróciłem uwagę tylko na pierwszy "występ" Patrola i w przypadku o którym mówisz rzeczywiście brak blokady dyfra przedniego powoduje kłopot.

 

No prześwit na głębszym śniegu ma znaczenie :) ,a test był zimowy

A przyspieszenie na suchym ? :)

 

Dla mnie totalnie bezsensowny test. I jeszcze "frajda z jazdy" i hybrydowa cytryna. No ja przepraszam.

Wszystko wrzucono do jednego wora. Dla jednego (np. dla Kajetanowicza) frajda z jazdy to jak mu elektronika nie przeszkadza, pojeździe bokiem, nie zabraknie mocy itp. a dla drugiego "frajda z jazdy" to zrobienie 1000km na baku i podjechanie pod krawężnik w zimie z czym Haldex sobie poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...