Jump to content
TP_S

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?

Recommended Posts

Na stronie z której wziąłem informacje o MINI było napisane ze inicjalny rozdział to 50/50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stronie z której wziąłem informacje o MINI było napisane ze inicjalny rozdział to 50/50.

W aucie bez centralnego dyfra (a takim jest MINI) oznacza to spięcie na sztywno przodu z tyłem. Oznacza to że jazda takim autem jest bardzo specyficzna i trudna - auto jest bardzo nerwowe i o każdy skręt trzeba z nim walczyć - wiem o mówię bo tak się jeździ Justy. W związku z tym twierdze że elektronika nawet jak wstępnie przy ruszaniu dopuszcza takie spięcie to pewnie zaraz ten podział mocno się zmienia (i faworyzuje na bank przód), bo musi dopuszczać różnicę prędkości obrotowych kół zeby móc skręcać. W lekkim Justy z wąskimi oponami takie sztywne spięcie jakoś przechodzi nawet na suchym asfalcie, ale wyraźnie słychać wszystkie naprężenia pracy tego układu. W "opasłym" MINI z szerokimi kołami i duuużo większą przyczepnością powodowałoby to spore problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stronie z której wziąłem informacje o MINI było napisane ze inicjalny rozdział to 50/50.

W aucie bez centralnego dyfra (a takim jest MINI) oznacza to spięcie na sztywno przodu z tyłem. Oznacza to że jazda takim autem jest bardzo specyficzna i trudna - auto jest bardzo nerwowe i o każdy skręt trzeba z nim walczyć - wiem o mówię bo tak się jeździ Justy. W związku z tym twierdze że elektronika nawet jak wstępnie przy ruszaniu dopuszcza takie spięcie to pewnie zaraz ten podział mocno się zmienia (i faworyzuje na bank przód), bo musi dopuszczać różnicę prędkości obrotowych kół zeby móc skręcać. W lekkim Justy z wąskimi oponami takie sztywne spięcie jakoś przechodzi nawet na suchym asfalcie, ale wyraźnie słychać wszystkie naprężenia pracy tego układu. W "opasłym" MINI z szerokimi kołami i duuużo większą przyczepnością powodowałoby to spore problemy.

 

Trzeba by to sprawdzić czy rzeczywiście jest to sztywne spięcie.Samochód zbiera świetne opinie właśnie podczas prowadzenia na śliskim.Nie sądzę że Mini wypuściłoby bez testów samochód przeznaczony dla zwykłego Kowalskiego który byłby niebezpieczny na śniegu skoro miał być do tego stworzony.No ale sam niestety jeździłem nim na suchym asfalcie więc mogę jedynie opierać się na opisach innych testujących.

Tu All4 w Mini wygląda nieżle na śniegu i wydaje się być bardzo przewidywalny,tak mi się zdaje:

 

 

PS.chyba się zabujałem w tym gówienku a jak wiadomo miłość ślepa jest :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stach, kupujesz Miniaka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stach, kupujesz Miniaka?

 

za rok kończę spłacać Hondę a ten mini jest fantastyczny :wub:

może spłacę wcześniej....

Miał być jako pierwszy rodzinny ale do tego się niestety nie nadawał z wielu względów ,ale jeździ się tym fantastycznie,oczywiście mówię o wersji S All4

Share this post


Link to post
Share on other sites

mini fajne auto jednak w srodku troche mega plastikowy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czy w mini nie siedzi klasyczny Xdrive rodem przejęty z bmw?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie a czy w mini nie siedzi klasyczny Xdrive rodem przejęty z bmw?

Już było o tym wraz ze zdjęciami i zdecydowanie podejście do tematu jest odwrotne względem tego co ma BMW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czy w mini nie siedzi klasyczny Xdrive rodem przejęty z bmw?

No niestety nie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stronie z której wziąłem informacje o MINI było napisane ze inicjalny rozdział to 50/50.

Tak, ale nie ma tego w tych materiałach, więc nie wiadomo czy to nie kaczka dziennikarska.

Moim zdaniem efekt końcowy może być podobny do tego co oferuje Haldex IV gen. Widać na wykresie który pokazałem czyli rozdział na poziomie od 38/62 do 46/54 (w tych okolicach, przybliżam z wykresu) co i tak chyba nie wygląda źle. Podejrzewam, że taka charakterystyka mogła być w seryjnym Golfie R i Audi S3 od MY09, bo wtedy zamontowano Haldexa IV gen. (lukass ty miałeś MY09 czy MY08 ?)

Tu All4 w Mini wygląda nieżle na śniegu i wydaje się być bardzo przewidywalny,tak mi się zdaje:

Na śniegu spięcie sztywne nie będzie takim problemem jak na asfalcie.

Wyczytałem też powątpiewania niektórych jak to nazwano-praktyków warsztatowych ,którzy twierdzą że w haldexie z racji jego budowy,nie ma możliwości przekazania 100% na tył.

Praktykom warsztatowym polecam zastanowić się w jaki sposób silnik generuje moment/moc, jest akcja musi być też reakcja. Haldex na środku ma przekładnię kątową czyli prostsza wersja zblokowanego mostu. Jeśli sprzegło Haldex jest w pełni spięte to tył kręci się z taką samą prędkością jak przód. W sytuacji (czysto teoretycznej) pod przednimi kołami jest lód (~0 przyczepność), a pod tylnimi superprzyczepny asfalt to do kręcenia przednimi kołami nie trzeba dużego momentu, jest on bliski 0 (z dokładnością do siły które trzeba włożyć, żeby przezwyciężyć opory przeniesienia napędu i kręcenia kołami), czyli cały moment idzie na tył. W przybliżeniu rozkład wynosi 0/100. To że przednie koła się kręcą to nie oznacza, że idzie tam jakiś znaczący moment. W warunkach identycznej przyczepności na przednich jak i tylnych kołach rozkład rzeczywiście może być tylko 50/50.

ps. proste zadanie/zagadka, ile mocy/momentu generuje silnik jak się go kręci na luzie do np. obrotów mocy maksymalnej (czyli np 150KM@6000 obr/min)?

Bardzo mało, kilka koni, tyle ile trzeba żeby wprawić w ruch cały silnik żeby się krecił te 6 tys obr/min

ps2. stach1111 moje posty nie mają na celu zniechęcenie do zakupu Mini, podejrzewam, że to może być zajebista opcja z tym nowym systemem. Chciałem tylko przybliżyć jego działanie i wytłumaczyć, że te nowe systemy (Haldexy itp) całkiem nieźle mogą się sprawdzić w tego typu autach, które nie mają aspiracji do bycia pseudo terenówkami. Zresztą lukass i eMTe jeździli trochę Subarakami a chwalą sobie nowego Haldexa.

Edited by JJacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo mało, kilka koni, tyle ile trzeba żeby wprawić w ruch cały silnik żeby się krecił te 6 tys obr/min

ps2. stach1111 moje posty nie mają na celu zniechęcenie do zakupu Mini, podejrzewam, że to może być zajebista opcja z tym nowym systemem. Chciałem tylko przybliżyć jego działanie i wytłumaczyć, że te nowe systemy (Haldexy itp) całkiem nieźle mogą się sprawdzić w tego typu autach, które nie mają aspiracji do bycia pseudo terenówkami. Zresztą lukass i eMTe jeździli trochę Subarakami a chwalą sobie nowego Haldexa.

Dokładnie tak odczytuję Twoje posty i bardzo dziękuję za info :)

 

na pytanie narazie nie odpowiem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps. proste zadanie/zagadka, ile mocy/momentu generuje silnik jak się go kręci na luzie do np. obrotów mocy maksymalnej (czyli np 150KM@6000 obr/min)?

"ino tyle co by się kręcił wariat" ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyle ile trzeba na przezwyciezenie tarcia i nagrzanie otoczenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Praktykom warsztatowym polecam zastanowić się w jaki sposób silnik generuje moment/moc

Szkoła podstawowa, 3 zasada dynamiki Newtona... Niby oczywiste a jednak nie zawsze .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zobaczeniu Top Gear 19 Africa Special oraz tego filmiku stwierdzam, że sAWD nie jest przereklamowane =>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie o to mi chodziło co napisali Niedźwiedź, haubi65 i mcbeth, no ale rozumiem, że dla was to było oczywiste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mnie tknęło. Z ciekawości. Dlaczego w grupie VAG montowane są dwa systemy? Ja wiem, że w mniejszych platformach kwestia ustawienia silnika gra rolę, ale skoro haldex jest ok, to dlaczego nie jest stosowany w większych / innych modelach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mnie tknęło. Z ciekawości. Dlaczego w grupie VAG montowane są dwa systemy? Ja wiem, że w mniejszych platformach kwestia ustawienia silnika gra rolę, ale skoro haldex jest ok, to dlaczego nie jest stosowany w większych / innych modelach?

Trzeba by zapytać kogoś z Audi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mnie tknęło. Z ciekawości. Dlaczego w grupie VAG montowane są dwa systemy? Ja wiem, że w mniejszych platformach kwestia ustawienia silnika gra rolę, ale skoro haldex jest ok, to dlaczego nie jest stosowany w większych / innych modelach?

Może się mylę, ale chodzi o kwestie kombinacji sprawności, prestiżu i ceny. Haldex jest stosowany tylko w najtańszym audi A3, choć marketingowo i tak funkcjonuje jako quattro, na którym audi zbudowało sporą cześć swojego wizerunku. Jako system typowo mechaniczny quattro jest jednak droższe w produkcji (bo elektronika jest tania) i utrzymaniu (opory i masa), ale daje właścicielom audi poczucie posiadania czegoś wyjątkowego, co odpowiada marce premium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mnie tknęło. Z ciekawości. Dlaczego w grupie VAG montowane są dwa systemy? Ja wiem, że w mniejszych platformach kwestia ustawienia silnika gra rolę, ale skoro haldex jest ok, to dlaczego nie jest stosowany w większych / innych modelach?

 

To oczywiste bo stały napęd realizowany przez mechanicznego Torsena (od A4 w górę) jest dużo lepszy od elektronicznego Haldexa.

 

 

A propo Mini:

http://www.turystyka-motoryzacyjna.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=193:mini-drive-prezentacja-moliwoci-miniakow&catid=67:szkolenia-category&Itemid=74

Share this post


Link to post
Share on other sites
To oczywiste bo stały napęd realizowany przez mechanicznego Torsena (od A4 w górę) jest dużo lepszy od elektronicznego Haldexa.

Czy ja wiem, czy to takie oczywiste? W kilku wątkach na forum poruszaliśmy temat Haldex'a i wydaje się to być coraz lepszy system. Co to znaczy "dużo lepszy"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może się mylę, ale chodzi o kwestie kombinacji sprawności, prestiżu i ceny. Haldex jest stosowany tylko w najtańszym audi A3,
To oczywiste bo stały napęd realizowany przez mechanicznego Torsena (od A4 w górę) jest dużo lepszy od elektronicznego Haldexa.

Dlatego właśnie haldex jest stosowany w Bugatti Veyron, które jest jak wiadomo tanim autem dla ludu trzeciego świata. Co więcej, w tym aucie napęd ten jest nazywany stałym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
u All4 w Mini wygląda nieżle na śniegu i wydaje się być bardzo przewidywalny,tak mi się zdaje:
na sniegu "sztywny" zawsze będzie sobie dobrze radzil. Nie bez powodu spinasz DCCD na ma max loc. Jezdzilem sobie nawet na torze picupem ktory ma przy zapieciu 4x4 wszystko na sztywno (jedyny roznucowy jest na tylnej osi i to zeszperowany) i na lodzie super się sprawował. Niestety na asfalcie takim setupem można jechać tylko na wprost a manewrowaniu to już mowy nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...