stach1111 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Katalog Audi A4,str.52 ,temat quattro@ w dziale technika, opis działania systemu,standard dla wszystkich modeli,nie ma jakiejkolwiek wzmianki czy odnośnika że to dedykowane jedynie do S4. Wynika z tego,że każde quattro@ rozdziela moment obrotowy tylnej osi niezależnie na prawe i lewe koło,dzięki dodatkowym przekładniom planetarnym z lewej i prawej strony,współpracujących z mechanizmem różnicowym tylnej osi. Tak tak.Taki właśnie może być standard quattro-tego prawdziwego. Rozumiem, wszystko jasne, siła marketingu. To o czym piszesz to sportowy tylny dyferencjał i jest to wyposażenie opcjonalne, nawet w S4-ce, a w A4 to nie wiem czy w ogóle dostępne. a to dziady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 a to dziady. Ja przynajmniej tak szybko nie jeżdżę, abym potrzebował więc, może nie ma co żałować. Żeby wykorzystać pewno trzeba by z Audi wziąć, jakiś silnik 300KM+. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Subaru, także stosuje zamknięte dyferencjały w OTB/FOR/STI, ale przynajmniej nie żąda za to kosmicznych dopłat Poprawnie byłoby stwierdzić - stosowało. Z obecnie produkowanych jedynie STi ma szpery z tyłu i przodu. Forki i OBK z manualem mają tylko wisko w centralnym (inna sprawa że o sile spiecia niemowlaka). Spięcie poprzeczne jest realizowane poprzez działąnie hamulców (ESP-VDC), a nowy XT nie ma nawet centralnego dyfra (co wg mnie przy odpowiednim sofcie sterującym sprzegłem lepkościowym wcale nie jest takie złe do dupowozu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 przy odpowiednim sofcie sterującym sprzegłem lepkościowym trzymamy kciuki za soft Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 SAWD vs FWD vs RWD na śniegu(STI Megane RS Toyota GT86) kolejny fajny test w wykonaniu tego Słowaka http://www.youtube.com/watch?v=4fzO2QJJiJY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 "Suabru Najbrutalnieszy" :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 I znowu kolega Słowak. Tej części chyba jeszcze nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Była z rok temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 (edytowane) Rozdziela siłę napędową stosownie do potrzeb. Cztery razy cztery – teraz również Klasa A zapewnia bezpieczne ruszanie i przyspieszanie, zwłaszcza na złej nawierzchni lub w niesprzyjających warunkach pogodowych: stały napęd na wszystkie koła 4MATIC jest aktywny zawsze i nie potrzebuje dodatkowego czasu, aby zareagować. W nowych modelach A 250 4MATIC i A 45 AMG 4MATIC układ przez cały czas zwiększa bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Za pomocą sprzęgła wielotarczowego wbudowanego w przekładnię osi tylnej umożliwia całkowicie zmienny rozdział momentu napędowego między oś przednią i tylną w zależności od potrzeb i sytuacji jezdnej w stosunku od 100:0 do 50:50. Współpracując z systemem regulującym dynamikę jazdy 4ETS zapewnia w rezultacie najlepszą trakcję nawet na mokrej lub pokrytej śniegiem jezdni, większą stabilność jazdy oraz lepszą dynamikę jazdy na różnych nawierzchniach. Niezwykle sprawny: dzięki elektronicznemu systemowi trakcji 4ETS zbędne stały się tradycyjne blokady mechanizmów różnicowych, ponieważ automatyczne impulsy hamujące zwiększają sprawność podczas ruszania na śliskiej jezdni i stabilność pojazdu podczas wykonywania trudnych manewrów. Mało waży: kompaktowa konstrukcja, inteligentny dobór materiałów i wysoka sprawność nie spowodowały istotnego wzrostu masy w stosunku do porównywalnych modeli z napędem na przednie koła. Model AMG: skonstruowany przez Mercedes-AMG i zapewniający wysokie osiągi napęd Mercedesa A 45 AMG 4MATIC łączy maksymalną trakcję oraz typową dla AMG neutralną charakterystykę jazdy. To zasługa wbudowanego w tylny mechanizm różnicowy sprzęgła wielotarczowego z typową dla AMG regulacją elektrohydrauliczną, umożliwiającego zmienny rozdział momentu obrotowego od napędu na koła przednie po rozdział w stosunku 50:50. Regulacja napędu na wszystkie koła zależy ponadto od aktualnie wybranego stopnia 3-stopniowego systemu ESP® oraz chwilowych wymagań w zakresie dynamiki jazdy. Edytowane 30 Kwietnia 2013 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Ciekawy test Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Ciekawy test hm, czy to Venza jest taka dobra, czy OBK jest tak slaby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Niezwykle sprawny: dzięki elektronicznemu systemowi trakcji 4ETS zbędne stały się tradycyjne blokady mechanizmów różnicowych, ponieważ automatyczne impulsy hamujące zwiększają sprawność podczas ruszania na śliskiej jezdni i stabilność pojazdu podczas wykonywania trudnych manewrów. O boshe - [jak się wstawia tą buźkę z faceplamem ? ...] Żeby nie było - nie jestem miłośnikiem Subaru, tylko braku marketingu - a to co jest napisane wyżej to po prostu papka dla lemingów/lewaków/prawaków/itd/itp - każdy wstawi sobie w to miejsce grupę niemyślących istot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Symulowanie szpery hamulcami skończy się wymianą klocków co sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Symulowanie szpery hamulcami skończy się wymianą klocków co sezon. Niekoniecznie. Miałem Leona 220 koni i jak to w FWD bywa, to ta elektroniczno-hamulcowa szpera miałą duuuużo roboty, a i ja na śniegu wrecz prowokowałem sytuację do jej działania - mimo to pierwsze klocki od nowości wymieniłem przy przeglądzie po 76tyś km, ale na bank 3-5 tyś by jescze przejechały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 hm, czy to Venza jest taka dobra, czy OBK jest tak slaby? Ja z testu wnioskuje, że obydwa dobre... Symulowanie szpery hamulcami skończy się wymianą klocków co sezon. Koszt do przełknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 x drive Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 x drive ja bym zamknął okno. Lekkie "wahanie" auta jest, ale JEDZIE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 ładny film Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Takie testy tylko w Rosji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 (edytowane) Kontynuując dyskusją o Haldexie i innych tego typu napędach, świeży test A45 vs M135i na kanale Drive. Co do napędu testujący stwierdza, że A45 jest minimalnie podsterowane i wiele lepiej się sprawuje niż podsterowne RS3: (około 11 min 40 sek)dla porównania (około 11 min 20 sek) Edytowane 18 Lipca 2013 przez JJacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Zdaje się ,że SAWD jednak nie jest przereklamowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Zdaje się ,że SAWD jednak nie jest przereklamowane Pytanie czy były na takich samych gumach? Wtedy byłoby do końca miarodajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Zdaje się ,że SAWD jednak nie jest przereklamowane Pytanie czy były na takich samych gumach? Wtedy byłoby do końca miarodajnie. mam wrazenie, ze gdzies juz widzialem tych panow ja z kolei uwazam, ze samochody trzeba wlasnie testowac na fabrycznym ogumieniu, aby zobaczyc, co nam proponuje producent... oczywiscie mozna nastepnie dla porownania wszystkie testowane auta "obuc" w jednakowe opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Widać, że w Maździe wszystkie 4 koła mielą więc napęd zrobił robotę tylko opona nie trzymała (może zła opona, może masa za duża albo jedno i drugie). W innych autach nie widać niestety jak wszystkie koła pracowały. Znacznie ciekawszy był test rolek (chyba jakiś litewski filmik) gdzie blokowali rolki w różnych kombinacjach. Polegały po kolei wszystkie auta (włącznie z Subaru). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Szkoda,że nie było w tym porównaniu żadnego samochodu z V haldexem. Ciekawy jestem napędu tej mazdy,ale to zdaje się dołączany el. tylny napęd do 50% momentu,wyjściowo zdaje się jest 100-0%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się