Jump to content
TP_S

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?

Recommended Posts

Katalog Audi A4,str.52 ,temat quattro@ w dziale technika, opis działania systemu,standard dla wszystkich modeli,nie ma jakiejkolwiek wzmianki czy odnośnika że to dedykowane jedynie do S4.

Wynika z tego,że każde quattro@ rozdziela moment obrotowy tylnej osi niezależnie na prawe i lewe koło,dzięki dodatkowym przekładniom planetarnym z lewej i prawej strony,współpracujących z mechanizmem różnicowym tylnej osi.

Tak tak.Taki właśnie może być standard quattro-tego prawdziwego.

Rozumiem, wszystko jasne, siła marketingu. To o czym piszesz to sportowy tylny dyferencjał i jest to wyposażenie opcjonalne, nawet w S4-ce, a w A4 to nie wiem czy w ogóle dostępne.

 

a to dziady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to dziady.

Ja przynajmniej tak szybko nie jeżdżę, abym potrzebował :) więc, może nie ma co żałować. Żeby wykorzystać pewno trzeba by z Audi wziąć, jakiś silnik 300KM+.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Subaru, także stosuje zamknięte dyferencjały w OTB/FOR/STI, ale przynajmniej nie żąda za to kosmicznych dopłat :lol:

Poprawnie byłoby stwierdzić - stosowało. Z obecnie produkowanych jedynie STi ma szpery z tyłu i przodu. Forki i OBK z manualem mają tylko wisko w centralnym (inna sprawa że o sile spiecia niemowlaka). Spięcie poprzeczne jest realizowane poprzez działąnie hamulców (ESP-VDC), a nowy XT nie ma nawet centralnego dyfra (co wg mnie przy odpowiednim sofcie sterującym sprzegłem lepkościowym wcale nie jest takie złe do dupowozu )

Share this post


Link to post
Share on other sites
przy odpowiednim sofcie sterującym sprzegłem lepkościowym

trzymamy kciuki za soft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4matic.TmFwxJlkIG5hIHdzenlzdGtpZSBrb8WCYSDigJMgbmllend5a2xlIHNwcmF3bnku-hl3_dark_ng-HL.gif

 

 

 

mercedes-benz-a-class-w176_facts_chassis_715x230_04-2013.jpg

 

 

 

Rozdziela siłę napędową stosownie do potrzeb.

 

 

 

 

Cztery razy cztery – teraz również Klasa A zapewnia bezpieczne ruszanie i przyspieszanie, zwłaszcza na złej nawierzchni lub w niesprzyjających warunkach pogodowych: stały napęd na wszystkie koła 4MATIC jest aktywny zawsze i nie potrzebuje dodatkowego czasu, aby zareagować.

 

W nowych modelach A 250 4MATIC i A 45 AMG 4MATIC układ przez cały czas zwiększa bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Za pomocą sprzęgła wielotarczowego wbudowanego w przekładnię osi tylnej umożliwia całkowicie zmienny rozdział momentu napędowego między oś przednią i tylną w zależności od potrzeb i sytuacji jezdnej w stosunku od 100:0 do 50:50. Współpracując z systemem regulującym dynamikę jazdy 4ETS zapewnia w rezultacie najlepszą trakcję nawet na mokrej lub pokrytej śniegiem jezdni, większą stabilność jazdy oraz lepszą dynamikę jazdy na różnych nawierzchniach.

 

  • Niezwykle sprawny: dzięki elektronicznemu systemowi trakcji 4ETS zbędne stały się tradycyjne blokady mechanizmów różnicowych, ponieważ automatyczne impulsy hamujące zwiększają sprawność podczas ruszania na śliskiej jezdni i stabilność pojazdu podczas wykonywania trudnych manewrów.
  • Mało waży: kompaktowa konstrukcja, inteligentny dobór materiałów i wysoka sprawność nie spowodowały istotnego wzrostu masy w stosunku do porównywalnych modeli z napędem na przednie koła.
  • Model AMG: skonstruowany przez Mercedes-AMG i zapewniający wysokie osiągi napęd Mercedesa A 45 AMG 4MATIC łączy maksymalną trakcję oraz typową dla AMG neutralną charakterystykę jazdy. To zasługa wbudowanego w tylny mechanizm różnicowy sprzęgła wielotarczowego z typową dla AMG regulacją elektrohydrauliczną, umożliwiającego zmienny rozdział momentu obrotowego od napędu na koła przednie po rozdział w stosunku 50:50. Regulacja napędu na wszystkie koła zależy ponadto od aktualnie wybranego stopnia 3-stopniowego systemu ESP® oraz chwilowych wymagań w zakresie dynamiki jazdy.

Edited by stach1111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy test

 

hm, czy to Venza jest taka dobra, czy OBK jest tak slaby?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • Niezwykle sprawny: dzięki elektronicznemu systemowi trakcji 4ETS zbędne stały się tradycyjne blokady mechanizmów różnicowych, ponieważ automatyczne impulsy hamujące zwiększają sprawność podczas ruszania na śliskiej jezdni i stabilność pojazdu podczas wykonywania trudnych manewrów.

 

O boshe - [jak się wstawia tą buźkę z faceplamem ? ...]

Żeby nie było - nie jestem miłośnikiem Subaru, tylko braku marketingu - a to co jest napisane wyżej to po prostu papka dla lemingów/lewaków/prawaków/itd/itp - każdy wstawi sobie w to miejsce grupę niemyślących istot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Symulowanie szpery hamulcami skończy się wymianą klocków co sezon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Symulowanie szpery hamulcami skończy się wymianą klocków co sezon.

Niekoniecznie. Miałem Leona 220 koni i jak to w FWD bywa, to ta elektroniczno-hamulcowa szpera miałą duuuużo roboty, a i ja na śniegu wrecz prowokowałem sytuację do jej działania - mimo to pierwsze klocki od nowości wymieniłem przy przeglądzie po 76tyś km, ale na bank 3-5 tyś by jescze przejechały.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hm, czy to Venza jest taka dobra, czy OBK jest tak slaby?

Ja z testu wnioskuje, że obydwa dobre...

 

Symulowanie szpery hamulcami skończy się wymianą klocków co sezon.

Koszt do przełknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
x drive

ja bym zamknął okno. Lekkie "wahanie" auta jest, ale JEDZIE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ładny film :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontynuując dyskusją o Haldexie i innych tego typu napędach, świeży test A45 vs M135i na kanale Drive. Co do napędu testujący stwierdza, że A45 jest minimalnie podsterowane i wiele lepiej się sprawuje niż podsterowne RS3:

(około 11 min 40 sek)

dla porównania

(około 11 min 20 sek) Edited by JJacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje się ,że SAWD jednak nie jest przereklamowane

 

Pytanie czy były na takich samych gumach? Wtedy byłoby do końca miarodajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje się ,że SAWD jednak nie jest przereklamowane

 

Pytanie czy były na takich samych gumach? Wtedy byłoby do końca miarodajnie.

 

mam wrazenie, ze gdzies juz widzialem tych panow ;):D

 

 

 

ja z kolei uwazam, ze samochody trzeba wlasnie testowac na fabrycznym ogumieniu, aby zobaczyc, co nam proponuje producent... oczywiscie mozna nastepnie dla porownania wszystkie testowane auta "obuc" w jednakowe opony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać, że w Maździe wszystkie 4 koła mielą więc napęd zrobił robotę tylko opona nie trzymała (może zła opona, może masa za duża albo jedno i drugie). W innych autach nie widać niestety jak wszystkie koła pracowały.

Znacznie ciekawszy był test rolek (chyba jakiś litewski filmik) gdzie blokowali rolki w różnych kombinacjach. Polegały po kolei wszystkie auta (włącznie z Subaru).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda,że nie było w tym porównaniu żadnego samochodu z V haldexem.

 

Ciekawy jestem napędu tej mazdy,ale to zdaje się dołączany el. tylny napęd do 50% momentu,wyjściowo zdaje się jest 100-0%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...