Skocz do zawartości

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

To jak kolega ma problem z kopaniem się, niech kupi sobie Vitarę, tam jest zdaje się centr. mechanizm mechanicznie blokowany i jest przyciszk "lock" :mrgreen:

Jeszcze będzie się biedak w Audi Q albo S-AWD kopał... :mrgreen:

 

A ja mu poradziłem OBKa 2,5 manuala, tak więc jest między nami pewna różnica. Jaka? On mnie poprosił o radę...

 

Dlaczego poradziłem, by kupił OBKa a nie Jeepa Grand Cherokee? Ponieważ zapytał mnie czy lepiej kupić Q5 czy OBK, a nie pytał czy lepiej kupić Grand Cherokee czy może Land Cruisera

 

Pozdrawiam

 

-- Wt lip 05, 2011 6:50 pm --

 

A nie taniej byłoby kupić saperkę :?: W końcu zakopać można się wszystkim :twisted:

 

W powietrzu tyż? Poza tym na śniegu lepiej sprawdza się zwykła szufla, a jeszcze lepiej pług śnieżny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - jest to mega rozwiązanie z wyjątkiem, gdy stracisz przyczepność na 2 kołach po przekątnej. W takiej sytuacji przydałby się czarodziejski guzik blokujący osie i tylne koła...

 

VDC sobie z tym radzi (bodajże 'wykrzyż' to zwą). Hamuje koła będące bez trakcji. Widziałem nawet filmik, gdzie obka tak testowali. Zresztą słynne 'AWD vs everyone else' to taki test - tam jest nawet tylko 1 koło z trakcją.

Np. Honda HRV w takiej sytuacji jest bezbronna. Można próbować ew. szpery hamulcem nożnym lub ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z magazynu "Plejady" nr 3/2011 odnośnie nowej Imprezy 2012 2,0 CVT....

-" Układ AWD w tym przypadku wykorzystuje zamiast centralnego mechanizmu różnicowego sprzęgło elektromagnetyczne, które inteligentnie kieruje napęd na koła tylne, wtedy gdy wymaga tego sytuacja drogowa." :?:

Czy nie jest to idea Haldexa??

Nie jestem pewien swej wiedzy w kwestii napędu ale Subaru = stały napęd na cztery łapy a nie "inteligentne" dołączanie...

 

 

Pozdrowienia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajax, mozliwe, mi chodzilo akurat konkretnie o Imprezę :)

 

Uuuu poważna sprawa. Mam nadzieje że jednak to będzie troszkę inaczej i to tylko plotki:(

 

Trzeba będzie nowe CVT przetestować na mega śliskim:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za subaru-global.com :

 

Electronically-controlled Multi-Plate Transfer Clutch

 

Subaru uses a Multi-plate Transfer Clutch System (MPT) on many of its automatic-equipped models for a combination of optimum traction and fuel economy. The system uses an electro-mechanical centre differential. Its control unit constantly monitors input from the Throttle Position Sensor (TPS), the Engine Control Module (ECM), the Transmission Control Module (TCM) and wheel speed sensors to provide the most effective front/rear balance of torque.

 

In good traction, the MPT’s predetermined logic splits torque 60/40 front/rear for enhanced fuel economy. In poor traction situations or under hard acceleration it can vary the balance up to a full 50/50 for maximum traction.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za subaru-global.com :

 

Electronically-controlled Multi-Plate Transfer Clutch

 

Subaru uses a Multi-plate Transfer Clutch System (MPT) on many of its automatic-equipped models for a combination of optimum traction and fuel economy. The system uses an electro-mechanical centre differential. Its control unit constantly monitors input from the Throttle Position Sensor (TPS), the Engine Control Module (ECM), the Transmission Control Module (TCM) and wheel speed sensors to provide the most effective front/rear balance of torque.

 

In good traction, the MPT’s predetermined logic splits torque 60/40 front/rear for enhanced fuel economy. In poor traction situations or under hard acceleration it can vary the balance up to a full 50/50 for maximum traction.

Czy to oznacza, że na tył daje max. 50%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim trafiłem na to forum siedziałem trochę na forum jeepa i toyoty i z tego co zrozumiałem to jeep ma najlepszy napęd quadra drive 2 który oferuje oprócz stałego napędu na 4 koła jeszcze blokadę

 

http://www.jeep.com/en/4x4/swfs/how_systems_work/qd2.swf

 

pozatym taki test

 

http://www.wykop.pl/link/325224/porownanie-napedow-4x4-subaru-honda-toyota-vw/

 

udowadniający że napęd subaru jest lepszy niż haldex(stosuje się przy silnikach montowanych poprzecznie audi a3) czy torsen(stosowany przy silnikach montowanych wzdłóż vw passat) i jeszcze jeden temat dotyczący napędów

 

http://www.jeepnieci.pl/dokumenty/art_naped_4x4.pdf

 

tu jest opisane wszytko jeżeli chodzi o OBC a to przeczytałem gdzieś że moc jest rozłożona 55/45 i kierowana przez centralny dyfer bez ograniczeń do dowolnego koła jak będzie trzeba to nawet znajdę gdzieś ten artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i mam odpowiedź. Myślałem, że mechaniczna blokada jest tania, a okazuje się, że to drogie ustrojstwo. Ponieważ i tak trudno subaru zakopać w błocie czy śniegu, blokada używana byłaby raz, góra dwa razy w "życiu" samochodu. Nie opłaca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to oznacza, że na tył daje max. 50%?

Jeśli wszystkie koła mają trakcję - tak a jeśli nie to pomyśl logicznie :wink: . Jak jest MPT spięte na 100% i przód nie ma wcale trakcji a tył ma. Wówczas obie osie kręcą się z tą sama prędkością. To ile % idzie na tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...