korzen93 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Urabus, masz rację kto tu rozdaje pomuki :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 To jak kolega ma problem z kopaniem się, niech kupi sobie Vitarę, tam jest zdaje się centr. mechanizm mechanicznie blokowany i jest przyciszk "lock" Jeszcze będzie się biedak w Audi Q albo S-AWD kopał... A ja mu poradziłem OBKa 2,5 manuala, tak więc jest między nami pewna różnica. Jaka? On mnie poprosił o radę... Dlaczego poradziłem, by kupił OBKa a nie Jeepa Grand Cherokee? Ponieważ zapytał mnie czy lepiej kupić Q5 czy OBK, a nie pytał czy lepiej kupić Grand Cherokee czy może Land Cruisera Pozdrawiam -- Wt lip 05, 2011 6:50 pm -- A nie taniej byłoby kupić saperkę :?: W końcu zakopać można się wszystkim W powietrzu tyż? Poza tym na śniegu lepiej sprawdza się zwykła szufla, a jeszcze lepiej pług śnieżny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 2 pierwsze filmy sa tendencyjne i nieobiektywne,poniewaz zakopane auta byly na szczycie a ciagnace na podjezdzie czyli byly wspomagane sila grawitacji i swojego ciezaru :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 W powietrzu tyż? W powietrzu jeszcze nigdy się nie zakopałem :roll: ale może pomógłby tu próżnociąg :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 toja, probowales kiedys wypchnac/wyciagnac dwutonowa terenowke, ktora wlasnie na szczycie osadzila sie brzuchem? -- 5 lip 2011, o 21:11 -- Urabus, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Than_Junior,nie probowalem,ale znam prawa fizyki i niestety ale te dzialaja w tych testach na korzysc aut ciagnacych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 te dzialaja w tych testach na korzysc aut ciagnacych To nie był żaden test porównawczy i nie chodziło o udowodnienie, że Subaru są lepsze od wyciąganych aut :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 te dzialaja w tych testach na korzysc aut ciagnacych To nie był żaden test porównawczy i nie chodziło o udowodnienie, że Subaru są lepsze od wyciąganych aut :roll: +1 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faldżip Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 W powietrzu tyż? W powietrzu jeszcze nigdy się nie zakopałem :roll: ale może pomógłby tu próżnociąg :wink: albo koła napompowane próżnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Zgadza się - jest to mega rozwiązanie z wyjątkiem, gdy stracisz przyczepność na 2 kołach po przekątnej. W takiej sytuacji przydałby się czarodziejski guzik blokujący osie i tylne koła... VDC sobie z tym radzi (bodajże 'wykrzyż' to zwą). Hamuje koła będące bez trakcji. Widziałem nawet filmik, gdzie obka tak testowali. Zresztą słynne 'AWD vs everyone else' to taki test - tam jest nawet tylko 1 koło z trakcją. Np. Honda HRV w takiej sytuacji jest bezbronna. Można próbować ew. szpery hamulcem nożnym lub ręcznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Filmiki są tendencyjne ponieważ wszyscy wiedzą że ałdi w tedeiku by sobie lepiej poradziło :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinK Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 ałdi w tedeiku by sobie lepiej poradziło koniecznie z 'czipem' i magnetyzerami, bo bez tego ani rusz 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszlak Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Cytat z magazynu "Plejady" nr 3/2011 odnośnie nowej Imprezy 2012 2,0 CVT.... -" Układ AWD w tym przypadku wykorzystuje zamiast centralnego mechanizmu różnicowego sprzęgło elektromagnetyczne, które inteligentnie kieruje napęd na koła tylne, wtedy gdy wymaga tego sytuacja drogowa." :?: Czy nie jest to idea Haldexa?? Nie jestem pewien swej wiedzy w kwestii napędu ale Subaru = stały napęd na cztery łapy a nie "inteligentne" dołączanie... Pozdrowienia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Kaszlak, no stety-niestety w przypadku CVT tak to właśnie wygląda. Ale ponoć reaguje to i tak szybciej niż rozwiązania innych firm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Kaszlak, no stety-niestety w przypadku CVT tak to właśnie wygląda. Ale ponoć reaguje to i tak szybciej niż rozwiązania innych firm... Z tego co wiem na OBK CVT daje 48/52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 ajax, mozliwe, mi chodzilo akurat konkretnie o Imprezę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Kaszlak, Than_Junior, to znaczy, ze defaultowo jest 100/0, czy jest jakis preload na tył ? Zawsze przy automatach byl rozdzial przód tył. Przy haldexie chyba jest 100/0 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszlak Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 No właśnie tego nie wiem jaki jest rozdział na stałe.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 ajax, mozliwe, mi chodzilo akurat konkretnie o Imprezę Uuuu poważna sprawa. Mam nadzieje że jednak to będzie troszkę inaczej i to tylko plotki:( Trzeba będzie nowe CVT przetestować na mega śliskim:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Za subaru-global.com : Electronically-controlled Multi-Plate Transfer Clutch Subaru uses a Multi-plate Transfer Clutch System (MPT) on many of its automatic-equipped models for a combination of optimum traction and fuel economy. The system uses an electro-mechanical centre differential. Its control unit constantly monitors input from the Throttle Position Sensor (TPS), the Engine Control Module (ECM), the Transmission Control Module (TCM) and wheel speed sensors to provide the most effective front/rear balance of torque. In good traction, the MPT’s predetermined logic splits torque 60/40 front/rear for enhanced fuel economy. In poor traction situations or under hard acceleration it can vary the balance up to a full 50/50 for maximum traction. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Za subaru-global.com : Electronically-controlled Multi-Plate Transfer Clutch Subaru uses a Multi-plate Transfer Clutch System (MPT) on many of its automatic-equipped models for a combination of optimum traction and fuel economy. The system uses an electro-mechanical centre differential. Its control unit constantly monitors input from the Throttle Position Sensor (TPS), the Engine Control Module (ECM), the Transmission Control Module (TCM) and wheel speed sensors to provide the most effective front/rear balance of torque. In good traction, the MPT’s predetermined logic splits torque 60/40 front/rear for enhanced fuel economy. In poor traction situations or under hard acceleration it can vary the balance up to a full 50/50 for maximum traction. Czy to oznacza, że na tył daje max. 50%? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carman Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 zanim trafiłem na to forum siedziałem trochę na forum jeepa i toyoty i z tego co zrozumiałem to jeep ma najlepszy napęd quadra drive 2 który oferuje oprócz stałego napędu na 4 koła jeszcze blokadę http://www.jeep.com/en/4x4/swfs/how_systems_work/qd2.swf pozatym taki test http://www.wykop.pl/link/325224/porownanie-napedow-4x4-subaru-honda-toyota-vw/ udowadniający że napęd subaru jest lepszy niż haldex(stosuje się przy silnikach montowanych poprzecznie audi a3) czy torsen(stosowany przy silnikach montowanych wzdłóż vw passat) i jeszcze jeden temat dotyczący napędów http://www.jeepnieci.pl/dokumenty/art_naped_4x4.pdf tu jest opisane wszytko jeżeli chodzi o OBC a to przeczytałem gdzieś że moc jest rozłożona 55/45 i kierowana przez centralny dyfer bez ograniczeń do dowolnego koła jak będzie trzeba to nawet znajdę gdzieś ten artykuł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 http://www.jeepnieci.pl/dokumenty/art_naped_4x4.pdf No i mam odpowiedź. Myślałem, że mechaniczna blokada jest tania, a okazuje się, że to drogie ustrojstwo. Ponieważ i tak trudno subaru zakopać w błocie czy śniegu, blokada używana byłaby raz, góra dwa razy w "życiu" samochodu. Nie opłaca się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Czy to oznacza, że na tył daje max. 50%? Jeśli wszystkie koła mają trakcję - tak a jeśli nie to pomyśl logicznie :wink: . Jak jest MPT spięte na 100% i przód nie ma wcale trakcji a tył ma. Wówczas obie osie kręcą się z tą sama prędkością. To ile % idzie na tył ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się