Skocz do zawartości

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że Subaru wydaje miliony złotych, by przekonać klientów, że All Wheel Drive daje lepsze trzymanie się drogi. Tak niestety nie jest. Dla 95% użytkowników, którzy nie zbliżają się nawet do granicy, gdy koła tracą przyczepność nie ma to znaczenia.

No to ja należę do tych 5%, a co lepsze wystarczy mi, że S-AWD raz na rok wybawi mnie z opresji - zdrowie a może nawet życie jest tego warte :!:

 

P.S. Dla niedowiarków i niedouczonych polecam SJS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za fantastyczny pomysł na obniżenie masy :mrgreen: Czemu nie odpięli też przedniej osi? To pozwoliło by pewnie zaoszczędzić kolejne kg przez usunięcie silnika i skrzyni biegów a pewnie i reszty osprzętu :idea:

 

A co do tematu, na suchym i prostym wszystko się świetnie prowadzi, na mniej przyczepnym bywa różnie. Mam dwóch kolegów w pracy z mocnymi ośkami (>200KM) i jestem przekonany, że w trasie na publicznej drodze zawsze będą wszędzie szybciej niż ja (no może w górach w kopnym śniegu nie dadzą rady), tyle, że jak dojadą to opowiadają o tym jak walczyli dzielnie z kierownicą własnego auta... nie wiem, dla mnie to dziwne walczyć z własnym autem - zazwyczaj jest się z nim po tej samej stronie :twisted:

W swoim aucie cenię przewidywalność w zachowaniu na drodze bez względu na pogodę. Ponieważ dzieje się to bez pomocy jakiejkolwiek elektroniki, to uważam, że to zaleta S-AWD. Jak ktoś uważa, że elektronika w oście też daje radę - to ma do tego takie prawo, inaczej wszyscy jeździli by tym samym :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za fantastyczny pomysł na obniżenie masy :mrgreen: Czemu nie odpięli też przedniej osi? To pozwoliło by pewnie zaoszczędzić kolejne kg przez usunięcie silnika i skrzyni biegów a pewnie i reszty osprzętu :idea:

 

A co do tematu, na suchym i prostym wszystko się świetnie prowadzi, na mniej przyczepnym bywa różnie. Mam dwóch kolegów w pracy z mocnymi ośkami (>200KM) i jestem przekonany, że w trasie na publicznej drodze zawsze będą wszędzie szybciej niż ja (no może w górach w kopnym śniegu nie dadzą rady), tyle, że jak dojadą to opowiadają o tym jak walczyli dzielnie z kierownicą własnego auta... nie wiem, dla mnie to dziwne walczyć z własnym autem - zazwyczaj jest się z nim po tej samej stronie :twisted:

W swoim aucie cenię przewidywalność w zachowaniu na drodze bez względu na pogodę. Ponieważ dzieje się to bez pomocy jakiejkolwiek elektroniki, to uważam, że to zaleta S-AWD. Jak ktoś uważa, że elektronika w oście też daje radę - to ma do tego takie prawo, inaczej wszyscy jeździli by tym samym :mrgreen:

 

Ja też uważam, że bezpieczny napęd S-AWD, umiarkowana moc silnika, wygodny fotel i bambosze a do tego ciepły kocyk na kolana i serial M jak miłość to jest to co lubią prawdziwi mężczyźni :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytlumaczcie dla lajkonika ten filmik, czemu prawe tylne kolo nie mielilo?

[pokasztaniło mi się trzeba było zedytować :)]

Mieliłoby tylko w przypadku kompletnie zblokowanego dyferencjału (a takiego czegoś normalnie w subaru nie ma). Jak widać lewe mieli a prawe stoi. Pewnie jest tu otwarty dyferencjał na tylnej osi. Nie wiem jak jest w foresterze, czy szpera jest czymś domyślnym, czy elektroniczna kontrola rozkładu momentu po obu stronach osi (zhamowywanie ślizgającego się koła) czy też nie ma żadnej formy blokady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

onet....

 

Proponuję sięgnąć do źródeł: http://autodelta.co.uk/

Autodelta Brera J5 3.2 C

 

The Autodelta Brera J5 3.2 C (C stands for “Compressore”) redefines Autodelta’s never-ending pursuit of the maximum performance and driving pleasure to be drawn from Alfa Romeo’s production models, and is the culmination of more than a year’s intense research and development as well as hard work and innovative thinking put into application.

 

Fitted with the compact Rotrex C30-94 supercharger with intercooler and remapping, the Autodelta Brera offers 352 bhp and 435 Nm torque, the additional 92 bhp over the standard model turning this into a powerful four wheel drive 2+2 sportscar easily capable of fulfilling its driver’s innermost demands and desires. 0-100 km/h is achieved in 5.3 seconds while top speed is 260 km/h.

 

Styling changes include a wider front bumper, offering more air to the supercharger's oil cooler, and a revised rear apron which compliments the Brera J5's new stainless exhaust system.

 

i jeszcze w sekcji powertrain:

"Autodelta Brera J5 3.2 C | Suspension & drivetrain

 

An Autodelta model is always an all-round player, and the all-wheel-drive Brera J5 3.2 C is the complete package, fully developed in every area, the result of much of hard work which focused in detail on every aspect of the sports car. "

Skoro na stronce Autodelty tego nie ma to zakładam, że to tylko wymysł dziennikarzy onetu. Tym bardziej, że nie podali źródła swoich informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na raz, na dwa

 

... swiat za uszy dzis zlap...

(klap, klap)

Ty w przod jak zolw

on rakieta ucieka...

 

reszta tutaj ze specjalna dedykacja dla Ciebie :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=eLi-kLkJGbc

 

Dzięki za dedykację !!! :grin: :grin: :grin: Od razu mi się humor poprawił na weekend :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie az tak drastycznie, chodzilo mi o to co jest uniesione do gory.

 

Niedowiarki.... jak przygazuję to się wszystkie cztery koła kręcą na raz, a dwa przednie to nawet bardziej niż tylne :grin:

 

Uważaj, żeby Ci się od tego w głowie nie zakręciło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...