Jump to content
TP_S

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?

Recommended Posts

 

Czekam az pojawia sie argumenty typu "gdy z powodu slabej jakosci wykonania, podzespoly ulegna uszkodzeniu, dobrze jest miec fabryki na miejscu w Europie, zapewniajace szybka dostawe czesci zamiennych"  
 

 

można się z tego śmiać ale to też może być zaletą, auto nie musi się zepsuć, wystarczy kolizja 

 

 

Sorry, ketivv, ale chyba nie zrozumiales zartu ;) MOZNA szukac zalet roznych rozwiazan - czy to naped FWD czy produkcja lokalna. Ale trzeba jeszcze uzywac sensownych argumentow! A holowanie albo awaria nie sa dobrymi argumentami... :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W sumie ciekawy marketng, żeby samochód na lawecie reklamować

 

Czekam az pojawia sie argumenty typu "gdy z powodu slabej jakosci wykonania, podzespoly ulegna uszkodzeniu, dobrze jest miec fabryki na miejscu w Europie, zapewniajace szybka dostawe czesci zamiennych" :mrgreen:

 

 

Jak w RWD urwałem półoś to tylko laweta, bo tego nawet holować nie można. W 4x4 jak ukręciłem półoś to odłączyłem tylny wał, wyciągnąłem półosie z mostu, zapiąłem blokadę mechanizmu centralnego i wróciłem 450km do domu na przednim napędzie  :)  

 

Dlatego AWD jest lepsze od RWD... może być?  ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od potrzeb, ostatnio znajomy kupuje sobie SUV z napędem na jadą oś bo mu napęd na dwie nie potrzebny - tak twierdzi (nie dyskutowałem dalej).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Czekam az pojawia sie argumenty typu "gdy z powodu slabej jakosci wykonania, podzespoly ulegna uszkodzeniu, dobrze jest miec fabryki na miejscu w Europie, zapewniajace szybka dostawe czesci zamiennych"  
 

 

można się z tego śmiać ale to też może być zaletą, auto nie musi się zepsuć, wystarczy kolizja 

 

Tak, Skoda coś o tym wie... 6 tygodni czekania na urwane cięgno zmiany biegów w Fabii...

 

Krawiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Tak, Skoda coś o tym wie... 6 tygodni czekania na urwane cięgno zmiany biegów w Fabii... Krawiec

3 miesiace czekalem na male plastikowe mocowanie zderzaka do XV po kolizji, w koncu nie wytrzymalem i sobie sam sprowadzilem z ebay'a...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest wątek o S-AWD a nie dostępności części zamiennych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka przygoda mnie dzisiaj spotkała, myślę że warto się podzielić, bo pewnie gdyby nie to że jechałem Forkiem to by mnie wyciągali z rowu...
Jadę sobie piękną prostą (choć wąską drogą), przede mną ciężarówa jedzie ok. 70 km/h, z naprzeciwka sznur aut, ale zaczynam się przygotowywać do wyprzedzania - kierunkowskaz, redukcja do 3ki, lusterko i po przejechaniu ostatniego auta z naprzeciwka zaczynam wyprzedzanie. Patrzę w lusterko drugi raz kątem oka - auto które jechało za mną podczepiło się za mną i też wyprzedza. I w tym momencie zonk - wyprzedzana ciężarówka zaczyna zjeżdżać ze swojego pasa na lewy i zaczyna spychać mnie z drogi (niestety splot nieszczęśliwych okoliczności - prawym pasem przed ciężarówką jechał kolarz, którego nie miałem szansy zobaczyć, ani ciężarówka nie zasygnalizowała wcześniej zamierzonego manewru kierunkiem, zresztą w chwili jego wymijania miała mnie w martwym polu, a za mną rozpędza się już inne auto)  :o Na zderzaku wisi mi Ford, nie ma bata żebym wyhamował i on zdążył zareagować... w zasadzie to nie było żadnej analizy (zrobiłem to dopiero po fakcie żeby wynieść z tego jakąś nauczkę), bo wbiłem pedał gazu w podłogę i zjechałem lewą stroną na pobocze (żwir + trawa), leciutka tylko kontra (auto lekko ściągnęło w lewo ale pozostawało bardzo stabilne) i udało się wyskoczyć przed ciężarówkę. Kolarz żyje, ciężarówka dopiero wtedy mnie zauważyła, Ford się nie zmieścił, ale zdążył wyhamować. Bilans zero, ale po fakcie zrobiło mi się gorąco, nie powiem.

Ale to wątek o AWD i tym czy jest przereklamowane - dlaczego więc tu o tym piszę? Myślę że gdyby nie zaufanie jakie mam do Forka i doświadczenie wyniesione z różnych imprez (Plejady, Akademie jazdy, wypady na tor, Subariady) które przecież pokazują na co naprawdę stać nasze auta to mój odruch mógłby być inny, a i powodzenie całej akcji wątpliwe (nie twierdzę że niemożliwe, ale gdybym miał całość akcji powtórzyć raz jeszcze i mieć do wyboru różne auta to na 99,9% wybrałbym znowu Forka, który nie ma przecież nawet kontroli trakcji...). Nie ma chyba lepszej reklamy skuteczności napędu i zawieszenia niż wyjście cało z takiej akcji. Tak, dla mnie jest to napęd skuteczny i zweryfikowało to życie, a nie testy na youtubie :) 

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ze niemcy rezygnuja z tozsamosci to widac nie tylko po downsizingu motorow.

Zenada. Motoryzacja sue konczy. Pewnie jeszcze 100lat i pierdzielnie jakis meteoryt, a potem znow od czlowieka jaskiniowego poczatek i tak w kolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

To ze niemcy rezygnuja z tozsamosci to widac nie tylko po downsizingu motorow.
 

 

co w tym złego, Forester XT to też "downsizing" Levorg 1.6 także a przecież to całkiem dobre auta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

starsze od wegla :) wyniki testu trzeba traktować z przymrożeniem oka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...