Skocz do zawartości

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

"Gdy cos jest do wszysktiego, to znaczy ze jest do niczego"

 

czymże jest Outback, Forester, XV ?

 

albo jeszcze lepiej czymże jest STI ?

 

 

większość aut Subaru to nie BRZ-y a multiuzyteczne auta do podróżowania w rożnych warunkach ale skoro "Gdy coś jest do wszystkiego ....." ;)

nieprawda zaprzeczeniem jest scyzoryk szwajcarkii

zaprzeczeniem jest także Subaru Forster albo Outback bez wątpienia są to "auta do wszystkiego"

 

one wręcz są "tymi scyzorykami"

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz jeszcze: nie o swietosc chodzi. Silna marka, tak jak i silna osobowosc, zwykle czyms sie wyroznia z tlumu. Dla jednych to jest niezwykle poczucie humoru, dla innych to jest QUATTRO, dla niektorych to bedzie, ze ktos zawsze dotrzymuje slowa, a dla jeszcze innej marki bedzie to unikatowy design. Gdy przestaniemy honorowac i trzymac sie tych regul, to staniemy sie jednym z wielu - "szara masa". Powiedz mi wiec: gdyby Subaru odpuscilo AWD i zaczelo go oferowac opcjonalnie, to czym by sie jeszcze wyroznialo? Silnikiem boxer? A gdy wiekszosc modeli bedzie sprzedawana z FWD, to po co jeszcze boxer jak taniej i lepiej wsadzic rzedowke? I na czym sie to skonczy? Nie. MUSI zostac AWD. Wyjatki sa ok, wyjatki zawsze istnialy i mozna przymknac na nie oko (szczegolnie w przypadku BRZ gdzie rezygnacja z AWD przynosi wiele innych korzysci). Ale zauwaz jak juz ludzie narzekaja na ramki wokol szyb. A brak ramek przeciez tak naprawde byl elementem, ktory z logicznego punktu widzenia nie mial zadnego uzasadnienia, bo ani nie dawal lepszego wyciszenia, ani nie byl lepszy pod wzdledem antywlamaniowej funkcjonalnosci. To wyobraz sobie co by bylo, gdyby odpadla jedna z dwoch tak naprawde rdzennych cech, ktore akurat maja bardzo dobre uzasadnienie: nizszy srodek ciezkosci, lepsze wywazenie, symetria....bezpieczenstwo. Zanim ktos zacznie podwazac i mowic "a gowno prawda" - nieistotne teraz czy to w kazdym przypadku sie sprawdza, istotne jest, ze sa to logiczne argumenty przemawiajace za stosowaniem takich a nie innych rozwiazan. Rezygnacja z ktoregos z nich bylaby rownoznaczna z powiedzeniem: "ach w sumie to wszystko co Wam przez lata tluklismy do glowy, to byl jeden wielki farmazon". Co tu duzo mowic, poobserwujmy co sie stanie z BMW, ktorzy krok po kroku rezygnuja ze wszystkiego czym sie wyrozniali: wpierw zniknely wolnossace silniki, teraz nastepuje downsizing ekstremalny (trzy cylindry + turbo...) i w coraz wiekszej ilosci modeli wprowadzaja FWD zamiast tradycyjnego RWD. Do tego minivany, mini SUVy, male hatchbacki, duze hatchbacki, ogromne SUVy itd itp.

 

jak na pewno wiesz produkcja aut to biznes. Tutaj nie ma miejsca na skrupuly. Kieszenie prezesa maja byc pelne i juz. Stwierdzono ze drzwi z ramkami beda "sie lepiej sprzedawac" czy tez sa "tansze" w produkcji i teraz prawie kazde Subaru takie ma. FHI dojdzie do wniosku ze AWD czy bokser jest za drogi w produkcji lub bardziej bedzie sie oplacac produkcja rzedowki z 2wd i takie tez beda auta marki Subaru. FHI jak kazdy koncern produkuje i sprzejade auta po to zeby zarobic jak najwiecej a nie po to zebys mogl sie wyrozniac z tlumu bo twoje auta ma awd , drzwi bez ramek czy silnik typu bokser pod maska. A jak napewno wiesz Subaru sie sa autami klasy premium ( w ktorej mozna sobie pozwolic na "produkt indywidualny") tylko sa tanimi autami dla mas-przynajmniej w USA czyli glownym rynku FHI

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ przecież nigdzie nie twierdziłem, ze chodzi o to, zeby UŻYTKOWNIK wyróżniał sie z tłumu... Tak, wiem jak działa ten biznes, bo go w międzyczasie troche poznałem "od kuchni" :) tak naprawdę nie mówisz niczego, co by stało w sprzeczności z moja wczesniejsza wypowiedzią, wiesz o tym?

 

Tak, zrezygnowano z szybek bezramkowych ze względów finansowych.

 

Tak, jeśli bedą patrzyli wyłącznie na koszty oraz wyciągną pochopne wnioski z badań konsumenckich, to zrezygnują rownież z boksera i AWD, bontak bedzie taniej.

 

ALE to by było krótkowzroczne działanie, dlatego, ze odpadły by dwa główne, LOGICZNE, argumenty, ktore Subaru zawsze traktowało jako USP dla swojej marki. W przeciwieństwie do szyb bezramkowych, dla klientów dają WYMIERNE korzyści, bez których marka stanie sie jak każda inna. A wtedy nie bedzie juz sensownych argumentów przemawiających za jej zakupem.

 

 

 

"Gdy cos jest do wszysktiego, to znaczy ze jest do niczego"

czymże jest Outback, Forester, XV ?

albo jeszcze lepiej czymże jest STI ?

większość aut Subaru to nie BRZ-y a multiuzyteczne auta do podróżowania w rożnych warunkach ale skoro "Gdy coś jest do wszystkiego ....." ;)

nieprawda zaprzeczeniem jest scyzoryk szwajcarkii

zaprzeczeniem jest także Subaru Forster albo Outback bez wątpienia są to "auta do wszystkiego"

one wręcz są "tymi scyzorykami"

Nie chodziło mi o użyteczność poszczególnych modeli w tej wypowiedzi (choc z tym rownież sie nie zgadzam). Chodziło mi o zbyt duża uniwersalność MARKI, czyli gdy jej wizerunek jest niewyraźny, niejasno określony, gdy jest czymś z czym klient ma problem sie identyfikować, bo nie jest pewny co sobą dana marka reprezentuje. A dokładnie do tego sprowadza sie olbrzymie powiększanie swojego portfolio. Najlepiej zarabiające firmy to dziś te, ktore maja SILNE i WYRAŹNE marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wtedy nie bedzie juz sensownych argumentów przemawiających za jej zakupem

najsensowniejszym argumentem przemawiajacym za zakupem bedzie cena i legendarna bezawaryjniosc( chociaz silnik sbd sporo napsuł)  - tak jak obecnie jest w przypadku hundaia kii  skody, toyoty cz hondy - chyba widzisz ile tego smiga po naszych drogach ( z roku na rok wiecej bo sa bezawaryjne albo tanie w zakupie w szczegolnosci hundaiei kiijanki)  a ile aut marki Subaru. Im wiecej sprzedanych aut tym wiecej sprzedanych czesci, akcesoriow itp itd - tak dziala ten biznes . Jakby Subaru bylo autem segmentu Audii. Mercedesa, Bmw ( bo na pewno tez widzisz ile tego u nas smiga - ludzie bardzo chetnie kupuja te auta) to i owszem stosowanie "drogich technologii" w swoich autach ma sens. Niestety Subaru w tej lidze nie gra choc mam czasami wrazenie ze probuje :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właśnie dzisiaj o czymś w tym tonie rozmawiałem z rodziną - Subaru w Stanach, czy Australii to taka Skoda, czy Fiat u nas.
 

 

u nas to inaczej ?

 

przecież czy Skoda, czy Subaru to z podobnym wyposażeniem podobne pieniądze kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

raz jeszcze: nie o swietosc chodzi. Silna marka, tak jak i silna osobowosc, zwykle czyms sie wyroznia z tlumu. Dla jednych to jest niezwykle poczucie humoru, dla innych to jest QUATTRO, dla niektorych to bedzie, ze ktos zawsze dotrzymuje slowa, a dla jeszcze innej marki bedzie to unikatowy design. Gdy przestaniemy honorowac i trzymac sie tych regul, to staniemy sie jednym z wielu - "szara masa". Powiedz mi wiec: gdyby Subaru odpuscilo AWD i zaczelo go oferowac opcjonalnie, to czym by sie jeszcze wyroznialo? Silnikiem boxer? A gdy wiekszosc modeli bedzie sprzedawana z FWD, to po co jeszcze boxer jak taniej i lepiej wsadzic rzedowke? I na czym sie to skonczy? Nie. MUSI zostac AWD. Wyjatki sa ok, wyjatki zawsze istnialy i mozna przymknac na nie oko (szczegolnie w przypadku BRZ gdzie rezygnacja z AWD przynosi wiele innych korzysci). Ale zauwaz jak juz ludzie narzekaja na ramki wokol szyb. A brak ramek przeciez tak naprawde byl elementem, ktory z logicznego punktu widzenia nie mial zadnego uzasadnienia, bo ani nie dawal lepszego wyciszenia, ani nie byl lepszy pod wzdledem antywlamaniowej funkcjonalnosci. To wyobraz sobie co by bylo, gdyby odpadla jedna z dwoch tak naprawde rdzennych cech, ktore akurat maja bardzo dobre uzasadnienie: nizszy srodek ciezkosci, lepsze wywazenie, symetria....bezpieczenstwo. Zanim ktos zacznie podwazac i mowic "a gowno prawda" - nieistotne teraz czy to w kazdym przypadku sie sprawdza, istotne jest, ze sa to logiczne argumenty przemawiajace za stosowaniem takich a nie innych rozwiazan. Rezygnacja z ktoregos z nich bylaby rownoznaczna z powiedzeniem: "ach w sumie to wszystko co Wam przez lata tluklismy do glowy, to byl jeden wielki farmazon". Co tu duzo mowic, poobserwujmy co sie stanie z BMW, ktorzy krok po kroku rezygnuja ze wszystkiego czym sie wyrozniali: wpierw zniknely wolnossace silniki, teraz nastepuje downsizing ekstremalny (trzy cylindry + turbo...) i w coraz wiekszej ilosci modeli wprowadzaja FWD zamiast tradycyjnego RWD. Do tego minivany, mini SUVy, male hatchbacki, duze hatchbacki, ogromne SUVy itd itp.

jak na pewno wiesz produkcja aut to biznes. Tutaj nie ma miejsca na skrupuly. Kieszenie prezesa maja byc pelne i juz. Stwierdzono ze drzwi z ramkami beda "sie lepiej sprzedawac" czy tez sa "tansze" w produkcji i teraz prawie kazde Subaru takie ma. FHI dojdzie do wniosku ze AWD czy bokser jest za drogi w produkcji lub bardziej bedzie sie oplacac produkcja rzedowki z 2wd i takie tez beda auta marki Subaru. FHI jak kazdy koncern produkuje i sprzejade auta po to zeby zarobic jak najwiecej a nie po to zebys mogl sie wyrozniac z tlumu bo twoje auta ma awd , drzwi bez ramek czy silnik typu bokser pod maska. A jak napewno wiesz Subaru sie sa autami klasy premium ( w ktorej mozna sobie pozwolic na "produkt indywidualny") tylko sa tanimi autami dla mas-przynajmniej w USA czyli glownym rynku FHI

Nie do końca sie z tym zgodzę, chociaż cześciowo są to żelazne argumenty.

Pracuje w firmie, w której ścisłe współpracuje z Japoncami. Co byście nie mówili, to uważam, ze są to naprawdę wyjątkowi ludzie. Nie znam drugiej tak ogromnej międzynarodowej firmy ktora byłaby firma rodzinna gdzie jej Prezydent ma decydujące zdanie w każdej kwestii. Firma ma ponad 80 lat i praktycznie cały czas jest liderem na świecie. Wiedzie dzięki czemu? GŁOWNIE dlatego, ze wierni są swoim ideałom. Otworzyli fabrykę w Chinach zeby było taniej, bo konkurencja wymusza. Przed wypuszczeniem produktu do sprzedaży okazało sie ze ok 80% produktów nie przeszło kontroli wewnętrznej. Co zrobili? Zamknęli nowiutka fabrykę. W głowie im sie nie mieścił zeby markować takie rzeczy swoim logo. Nie było dyskusji. Nasze ma być najlepsze. Wdupilismy miliardy? Trudno. Naprawdę ich podziwiam.

 

Oczywiście, ze są to szczątkowe informacje. Oczywiście ze zrobili tak dlatego ze mogli sobie na to pozwolić finansowo (bardziej lub mniej). Pewnie gdyby wisiało nad nimi widmo upadku to ja sile by wypchnęli towar na rynek. Ale moim zdaniem jest duża szansa na to, ze jeśli zarząd FHI bedzie japoński to nie zrezygnują ze swoich ideałów takich jak boxer czy S-AWD. Prędzej wymyśla coś równie dobrego lub niewiele gorszego za mniejsze pieniądze promując jako nowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Najlepiej zarabiające firmy to dziś te, ktore maja SILNE i WYRAŹNE marki.
 

 

pół żartem pół serio 

 

inwestycja 1 $ w jakość produktu może przyniesie 0,2$ dochodu,ta sama inwestycja "w logo" kolejny 1$ albo i więcej  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Najlepiej zarabiające firmy to dziś te, ktore maja SILNE i WYRAŹNE marki.

 

pół żartem pół serio

 

inwestycja 1 $ w jakość produktu może przyniesie 0,2$ dochodu,ta sama inwestycja "w logo" kolejny 1$ albo i więcej ;)

Zależy ci produkujesz. Jeśli okręty podwodne to raczej na odwrót. Jeśli ciuchy to sie zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile aut marki Subaru

 

aż tak niszowe to to Subaru nie jest, fakt u nas to margines ale gdzieś ten milion aut upychają ;)

Otworzyli fabrykę w Chinach zeby było taniej, bo konkurencja wymusza. Przed wypuszczeniem produktu do sprzedaży okazało sie ze ok 80% produktów nie przeszło kontroli wewnętrznej.

 

 

o ile się nie mylę to coś tam Made in China w swoim Subaru widziałem, jedna z tych rzeczy to wyglądający jak radio za 5 zł fabryczny Clarion, którego pomimo wad pokochałem ;)

 

natomiast słyszałem o podobnej "wtopie" w Chinach co prawda wciąż tam walczą ale poddali się z dostawcami surowców i ciągną z EU bo chińscy byli tak niestabilni jakościowo, że nie można było otrzymać sensownego jakościowo produktu, tylko to się z czasem będzie zmieniać co by nie powiedzieć Chny to potęga poradzili sobie z Iphonem poradzą i z innymi tematami

 

gówniarzem byłem jak w USA zalewały tanie auta z Japonii, pamiętam wyrażane przez dorosłych opinie tandeta, jednorazówki itp  ;)

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej wymyśla coś równie dobrego lub niewiele gorszego za mniejsze pieniądze promując jako nowość.

mam nadzieje ze tak sie stanie. Z doświadczenia wiem ze w przypadku produkcji masowej producent  moze walczyc z konkurencja albo cena ( akurat w  branzy w ktorej dzialam glownym kryterium wyboru jest cena ) albo innowacyjnością produktu ( a najlepiej zeby produkt byl innowacyjny i tani). Niestety AWD czy silnik typu bokser innowacyjne nie sa, w dodatku w pl silniki Subaru  kojarza sie z paliwozernym smokiem a sbd sami wiecie z czym :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

najsensowniejszym argumentem przemawiajacym za zakupem bedzie cena i legendarna bezawaryjniosc

 

W kwestii argumentow przemawiajacych za zakupem danej marki rozroznia sie kryteria podstawowe, ktore MUSZA zostac spelnione, oraz kryteria wyrozniajace. Bezawarajnosc nalezy do tych pierwszych. W koncu nikt nie kupuje auta z zalozeniem, ze co chwile bedzie sie psulo...

 

Jesli Twoim zdaniem cena i bezawaryjnosc sa jedynymi sensownymi dla Ciebie argumentami, to powinienes jezdzic Toyota albo VW :) FHI nie ma mozliwosci zagwarantowac tak niskich cen utrzymujac tym samym wymagana jakosc swoich produktow. To nie przypadek, ze te dwa najwieksze na swiecie koncerny wlasnie tymi dwoma kryteriami sie wyrozniaja. Pisalem juz kiedys o tym, oni maja tak gigantyczne zaplecze i w stosunku do dostawcow maja tak niezwykle silna pozycje negocjacyjna, ze sa w stanie doslownie wymusic na nich ceny dumpingowe.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci co marudzą na Subaru, S-AWD, 4x4 itp. niech przejadą się z fantazją jakimś STI albo chociaż swoim własnym Subarakiem. Bliskie spotkanie z kryzysową sytuacją pozwoli wyzbyć się wątpliwości co do zasadności stosowania 4x4 i S-AWD. Czasami brakuje mi tego czegoś w BRZecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junior ja sie z Toba zgadzam. Nie mniej jednak produkcja aut to biznes ktorego glownym celem jest zarobek ponad wszystko.

 

 

Jesli Twoim zdaniem cena i bezawaryjnosc sa jedynymi sensownymi dla Ciebie argumentami, to powinienes jezdzic Toyota albo VW

po miescie smigam yarisem, wczesniej mialem civica- ekonomiczne, niezniszczalne i kompletnie bezawaryjne auta które z pewnością kupiłbym raz jeszcze. Z Subaru tak juz jest ze kupuja je fani japonskiej motoryzacji ktorzy wczeniej mieli juz japonczyka i innych aut nie chca. Niestety w obecnych czasach naped to nie wszystko, liczy sie wnetrze , wyciszenie , komfort jazdy ktorych pisze otwarcie brakuje mi w XV - w aucie kosztujacym duzo wiecej niz civic czy auris od ktorego oczekiwalem czegos wiecej niz od wymienionych. Pomimo to z XV jestem bardzo zadowolony

 

 

FHI nie ma mozliwosci zagwarantowac tak niskich cen utrzymujac tym samym wymagana jakosc swoich produktow

a jak sie ma cena brz do Toyoty gt86? :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

u nas to inaczej ?   przecież czy Skoda, czy Subaru to z podobnym wyposażeniem podobne pieniądze kosztuje
 

 

 

Ale przyznaj sam, że u nas wydźwięk jest jednak inny i masa ludzi, gdy tylko usłyszy, że masz Subaru, to im już w głowie buzuje trzysta koni, nawet, gdy jeździsz Justy 1.3. Natomiast słowo "Skoda" raczej nie wywołuje żadnych reakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to było na forum... bardziej pasuje do wątku filmy może ale akurat odc. 2 jest o S-AWD ;)

Zastanawiam się czy jakieś inne firmy z takim pietyzmem przez wiele lat konsekwentnie rozwijały swoje 4x4.

Edytowane przez sim_one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

S-AWD jest grubo przereklamowane. Tutaj dowód prosto od Skody ;)

 

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1457501522.933453.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

marketingowcy muszą szukać zalet produktu i je wychwalać 

 

z drugiej strony duża część S-AWD też posiada "sprzęgło" a nie centralny mechanizm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W sumie ciekawy marketng, żeby samochód na lawecie reklamować

 

Czekam az pojawia sie argumenty typu "gdy z powodu slabej jakosci wykonania, podzespoly ulegna uszkodzeniu, dobrze jest miec fabryki na miejscu w Europie, zapewniajace szybka dostawe czesci zamiennych" :mrgreen: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czekam az pojawia sie argumenty typu "gdy z powodu slabej jakosci wykonania, podzespoly ulegna uszkodzeniu, dobrze jest miec fabryki na miejscu w Europie, zapewniajace szybka dostawe czesci zamiennych"  
 

 

można się z tego śmiać ale to też może być zaletą, auto nie musi się zepsuć, wystarczy kolizja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne samochody jakie widziałem holowane w ten sposób to ciągniki siodłowe. Może Skoda szykuje zamach na nową klasę aut ;-)

OK, ale pod warunkiem, że wcześniej rozłączysz wał napędowy od flanszy wałka zdawczego skrzyni biegów. Jeśli tego nie zrobisz i będziesz tak holował ciągnik, narazisz się na poważne uszkodzenie skrzyni.

Gdyby w Subaru zrobić tak samo, również możesz holować na tylnej osi :)

 

Sorry za OT.

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...