Jump to content
TP_S

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?

Recommended Posts

no czasami w zimie też jest sucho :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedyną kategorią mającą zastosowanie w tym wątku jest "działanie napędu" a tam numer 1 to audi z jeepem a potem Subaru z VW.

 

rozmawiałem z Kajetanem po tym tescie (artykulu nie czytalem) mowil , ze w XV? nie mógl wylaczyć esp (cos nie dzialało?) podobno jak w koncu wylaczyl to 6s lepszy czas zrobil niz tym rs . Sam był zdziwiony i tłumaczyl to tym , ze chyba w Subaru jest wjezdzony.... :) ( chodzilo o jakis odcinek jezdzony po sniegu gdzies kolo Wisły?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wszystko wrzucono do jednego wora. Dla jednego (np. dla Kajetanowicza) frajda z jazdy to jak mu elektronika nie przeszkadza, pojeździe bokiem, nie zabraknie mocy itp. a dla drugiego "frajda z jazdy" to zrobienie 1000km na baku i podjechanie pod krawężnik w zimie z czym Haldex sobie poradzi.

Dla jednego frajda z sexu to zabawa z dwiema zepsutymi małolatami, a dla drugiego laptop i kamerka internetowa. Mimo, że na drugie imię mi "tolerancja", to niektórych opinii jednak nie powinno brać się pod uwagę przy próbie określenia w miarę obiektywnych a niepoliczalnych parametrów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze w XV? nie mógl wylaczyć esp (cos nie dzialało?)

 

samym przyciskiem nie da sie w XV chyba wylaczyc w 100% VDC. Dopiero wyciagniecie bezpiecznika zadziala, ztcw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktos powiedzial Quattro?Proooooooooszeeeee. Jakbym ja np. chcial "prawdziwe 4x4" to bym Defendera kupil.A tak zostaje

tylko Subaru.

Nie, zebym twiedzil ze wszystko inne jest "be" ale,

-stale 50:50

-"symetryczny" naped

-"szpera"(np.w Legacy 3.0R)

-niski srodek ciezkosci

Pewnie mogla by byc blokada mostow itp... Ale po co? Na Camel Trophy tym nikt nie jedzie.

Wiekszosc ludu na forum ma wiecej niz jedno auto, z ktorych czesc jest "awd".

Umowcie sie w gorach zima, ustalcie "OS" i zobaczymy dlaczego

slogan brzmi

WHAT MAKES SUBARU A SUBARU

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla jednego frajda z sexu to zabawa z dwiema zepsutymi małolatami, a dla drugiego laptop i kamerka internetowa.

Wspomniałeś o 10% procentach z jednej strony krzywej Gaussa i o 10% z drugiej. Zapomniałeś o 80% po środku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie nie zapomniałem ;)

Po prostu jedno z 10% odrzuciłem, jako obarczone zbyt dużym błędem w wyniku ignorancji :)

Edited by sjak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umowcie sie w gorach zima, ustalcie "OS" i zobaczymy dlaczego

Tylko, że codzienna jazda to nie "OS" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ktos powiedzial Quattro?Proooooooooszeeeee. Jakbym ja np. chcial "prawdziwe 4x4" to bym Defendera kupil.A tak zostaje tylko Subaru.

No cóż, wiesz jak skutecznie działa torsen? To rozwiązanie jest inne, ale myślisz, że mniej sprawne od tego w subaru?

Wiekszosc ludu na forum ma wiecej niz jedno auto, z ktorych czesc jest "awd". Umowcie sie w gorach zima, ustalcie "OS" i zobaczymy dlaczego slogan brzmi WHAT MAKES SUBARU A SUBARU

Mieszkam w górach, w miarę regularnie "latamy" nocami subaru+audi+VW. I co najważniejsze nie mam klapek na oczach, potrafię dostrzec zalety różnych rozwiązań. Wiem, jak szybkie i sprawne jest na śniegu quattro. Czy szybsze od subaru? To zależy od kierownika :D

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=285122151616051&set=pb.107828896012045.-2207520000.1361111295&type=3&theater

Edited by Qba25

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozmawiałem z Kajetanem po tym tescie (artykulu nie czytalem) mowil , ze w XV? nie mógl wylaczyć esp (cos nie dzialało?) podobno jak w koncu wylaczyl to 6s lepszy czas zrobil niz tym rs

Bosko :)

 

Dla mnie totalnie bezsensowny test. I jeszcze "frajda z jazdy" i hybrydowa cytryna. No ja przepraszam.

Wszystko wrzucono do jednego wora. Dla jednego (np. dla Kajetanowicza) frajda z jazdy to jak mu elektronika nie przeszkadza, pojeździe bokiem, nie zabraknie mocy itp. a dla drugiego "frajda z jazdy" to zrobienie 1000km na baku i podjechanie pod krawężnik w zimie z czym Haldex sobie poradzi.

 

Otóż oświadczam że w zimie pomiędzy wjazdami na krawężniki jest zimowa jazda na trasie często nie najlepszymi górskimi drogami,jazda przeznaczona nie dla mistrzów upalania tylko dla normalnych użytkowników dróg czynnie spędzających czas wolny w zimie,a wtedy subaru nie tylko bije na głowę wszystkie ośki ale również haldexy.Sytuacji skrajnie dramatycznych na zimowych górskich czy jakichkolwiek innych zaśnieżonych drogach może być niewiele,ale wystarczy właśnie ta jedna na 1000 że samochód zamiast non stop czuwać z napędem 50/50 właśnie w tej jednej sytuacji dopnie haldexem tył i mamy z głowy.Subaru ma przewagę i nikt mi nie wmówi że jest inzczej,szczególnie widzę to teraz kiedy jestem w górach,spojrzenia innych uzytkowników drogi na plejady-BEZCENNE!Jedyne co go może zastąpić to klasyczne quatro od A4 wzwyż.Tymbardzie jestem zachwycony,gdyż jest to mój pierwszy wyjazd zimą w góry z Subaru.I jeśli tylko będzie mi dane to:SUBARU 4 EVER!!!

A jeśli komuś mało i musi brnąć przez zaspy niech bierze napęd z blokadami dyfrów i kilometrowy prześwit-proste.

Haldex może być wystarszający dla kogoś kto nie wyjeżdźa zimą w trasy a jedynie porusza się po mieście/krawęźnikach.

 

PS.a 1000km. na baku również jest miłe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dopiero wyciagniecie bezpiecznika zadziala, ztcw
chyba bezpicznik to tez nie rozwiazanie. idzie sie wietrzyc ABS i wspomaganie ukladu kierowniczego

Share this post


Link to post
Share on other sites
idzie sie wietrzyc ABS

 

to akurat nie problem jak sie chce poszalec ;)

 

wspomaganie ukladu kierowniczego

 

jestes pewien? U mnie dalej dziala, ale jest tez jeszcze hydrauliczne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABS a raczej jego brak nie sprawia problemu. Na bazie ABS działa korektor a to jest juz problem. Bez wspomagania na sniegu mozna radzic. Ja robilem experymenty forkiem na mokrym torze i nie dalo sie jezdziec. Odpinam czujnik ABS z przodu ale tu tez jest problem z korektorem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzioba ... w piątek W forku 2012MY 2,0 ,czujnik ABS u miał mały problem i jeździłem z dyskoteką po suchym ... bez żadnego problemu....

więc taki sam efekt będzie jeśli bezpiecznik wyjmiesz

Edited by PKocial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qba.

Klapki to moze i mam. W gorach nie mieszkam. A100Quattro moj senior mial.

Tak jak chopaki mowia fajnie jest miec Haldex, bo ekonomia i dopnie jak trzeba.

Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona.

Watro tez wrocic dyskusje na tor:

"Czy S-AWD nie jest przereklamowane?"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona.

No i właśnie Passat W8 czy też wszystkie 3.2 quattro (od A4 wzwyż) mają torsena, czyli full time AWD...

Share this post


Link to post
Share on other sites
efekt będzie jeśli bezpiecznik wyjmiesz
ale w wolnym ssaku nie ma wspomagania na tym samym bezpieczniku (33) :unsure: Po suchym daje rade bo grip jest wystarczajacy. Wystarczy ze jest mokro i bez "kabla" auto nie da się ustawić. Ta sama sytuacja w imprezie już całkiem inaczej wypada. Da sie dohamować i ustawic Edited by dzioba

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mieliśmy okazję zobaczyć w praktyce, jak sprawuje się napęd w nowiuteńkiej Hondzie CRV. ...

 

Qba25 po około jakim czasie od rozpoczęcia testu zagotował się ten napęd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Watro tez wrocic dyskusje na tor: "Czy S-AWD nie jest przereklamowane?"

IMO nie jest przereklamowane. Ale mówienie, że to jedynie słuszne rozwiązanie a cała reszta to barachło to, delikatnie mówiąc, pewien rodzaj fundamentalizmu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jak chopaki mowia fajnie jest miec Haldex, bo ekonomia i dopnie jak trzeba. Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona.

OK, nie wiedziałem, że nie znasz różnicy pomiędzy napędem Quattro (stałym, jak piszesz Full time AWD ) a Haldexem (dołączanym), wałkowaliśmy to tu wielokrotnie. Torsen w quattro przenosi więcej momentu na koło, które ma większą przyczepność i to całkiem mechanicznie, bez udziału elektroniki. Rozwiązanie sprawne i trwałe, którego wadą jest podwyższone zużycie paliwa (podobnie, jak w subaru). Quattro montowane jest z wzdłużną jednostką napędową (audi - oprócz A3, które jest na haldexie i nowsze passaty). Tak to działa:

 

Klapki to moze i mam.

Nie chciałem żebyś odebrał jako przytyk, chodziło mi jedynie o to, że potrafię ocenić wady i zalety napędu subaru na tle innych rozwiązań i uważam napędy audi i subaru za równorzędne. Uwielbiam subaru, jestem pasjonatem, ale potrafię docenić inne, świetne rozwiązania.

 

Mieliśmy okazję zobaczyć w praktyce, jak sprawuje się napęd w nowiuteńkiej Hondzie CRV. ...

 

Qba25 po około jakim czasie od rozpoczęcia testu zagotował się ten napęd?

Wiesz, trudno to ocenić - trochę tym autem pojeździliśmy, próbowaliśmy najpierw na parkingach itp a "ukoronowaniem" miał być wyjazd w cięższy podjazd. Na pewno nie była to jazda typowo "kapelusznikowa"...

 

 

 

Watro tez wrocic dyskusje na tor: "Czy S-AWD nie jest przereklamowane?"

IMO nie jest przereklamowane. Ale mówienie, że to jedynie słuszne rozwiązanie a cała reszta to barachło to, delikatnie mówiąc, pewien rodzaj fundamentalizmu ;)

 

O to mi właśnie chodzi. Chciałem napisać "subarunalistą" :biglol: Tym bardziej, że wcale nie jestem pewien, czy torsen nie jest lepszy niż centralna wiskoza :D Na pewno trudniej go zagotować :evil:

Edited by Qba25

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona

 

takie perełki powinno sie premiowac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A subaru ma co, torsena? A jak do tego się ma wiskoza? Sorry za pytania oczywiste,ale akurat w tym jestem całkowitym laikiem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona

 

takie perełki powinno sie premiowac...

 

+1 :-)

Edited by turdziGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocenianie Haldexa na podstawie Hondy CRV to pomyłka. Honda nie ma Haldexa !! Ma bardzo zblizone rozwiązanie, ale od zawsze było ono taktowane jako mocno nieudolna kopia Haldexa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A subaru ma co, torsena? A jak do tego się ma wiskoza? Sorry za pytania oczywiste,ale akurat w tym jestem całkowitym laikiem :)

 

 

Tu masz wszystko pięknie wyjaśnione:

http://tinyurl.com/arxmozm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...