radiolog Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 no czasami w zimie też jest sucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Jedyną kategorią mającą zastosowanie w tym wątku jest "działanie napędu" a tam numer 1 to audi z jeepem a potem Subaru z VW. rozmawiałem z Kajetanem po tym tescie (artykulu nie czytalem) mowil , ze w XV? nie mógl wylaczyć esp (cos nie dzialało?) podobno jak w koncu wylaczyl to 6s lepszy czas zrobil niz tym rs . Sam był zdziwiony i tłumaczyl to tym , ze chyba w Subaru jest wjezdzony.... ( chodzilo o jakis odcinek jezdzony po sniegu gdzies kolo Wisły?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Wszystko wrzucono do jednego wora. Dla jednego (np. dla Kajetanowicza) frajda z jazdy to jak mu elektronika nie przeszkadza, pojeździe bokiem, nie zabraknie mocy itp. a dla drugiego "frajda z jazdy" to zrobienie 1000km na baku i podjechanie pod krawężnik w zimie z czym Haldex sobie poradzi. Dla jednego frajda z sexu to zabawa z dwiema zepsutymi małolatami, a dla drugiego laptop i kamerka internetowa. Mimo, że na drugie imię mi "tolerancja", to niektórych opinii jednak nie powinno brać się pod uwagę przy próbie określenia w miarę obiektywnych a niepoliczalnych parametrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 ze w XV? nie mógl wylaczyć esp (cos nie dzialało?) samym przyciskiem nie da sie w XV chyba wylaczyc w 100% VDC. Dopiero wyciagniecie bezpiecznika zadziala, ztcw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Ktos powiedzial Quattro?Proooooooooszeeeee. Jakbym ja np. chcial "prawdziwe 4x4" to bym Defendera kupil.A tak zostaje tylko Subaru. Nie, zebym twiedzil ze wszystko inne jest "be" ale, -stale 50:50 -"symetryczny" naped -"szpera"(np.w Legacy 3.0R) -niski srodek ciezkosci Pewnie mogla by byc blokada mostow itp... Ale po co? Na Camel Trophy tym nikt nie jedzie. Wiekszosc ludu na forum ma wiecej niz jedno auto, z ktorych czesc jest "awd". Umowcie sie w gorach zima, ustalcie "OS" i zobaczymy dlaczego slogan brzmi WHAT MAKES SUBARU A SUBARU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Dla jednego frajda z sexu to zabawa z dwiema zepsutymi małolatami, a dla drugiego laptop i kamerka internetowa. Wspomniałeś o 10% procentach z jednej strony krzywej Gaussa i o 10% z drugiej. Zapomniałeś o 80% po środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) Nie nie zapomniałem Po prostu jedno z 10% odrzuciłem, jako obarczone zbyt dużym błędem w wyniku ignorancji Edytowane 17 Lutego 2013 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Umowcie sie w gorach zima, ustalcie "OS" i zobaczymy dlaczego Tylko, że codzienna jazda to nie "OS" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) Ktos powiedzial Quattro?Proooooooooszeeeee. Jakbym ja np. chcial "prawdziwe 4x4" to bym Defendera kupil.A tak zostaje tylko Subaru. No cóż, wiesz jak skutecznie działa torsen? To rozwiązanie jest inne, ale myślisz, że mniej sprawne od tego w subaru? Wiekszosc ludu na forum ma wiecej niz jedno auto, z ktorych czesc jest "awd". Umowcie sie w gorach zima, ustalcie "OS" i zobaczymy dlaczego slogan brzmi WHAT MAKES SUBARU A SUBARU Mieszkam w górach, w miarę regularnie "latamy" nocami subaru+audi+VW. I co najważniejsze nie mam klapek na oczach, potrafię dostrzec zalety różnych rozwiązań. Wiem, jak szybkie i sprawne jest na śniegu quattro. Czy szybsze od subaru? To zależy od kierownika http://www.facebook.com/photo.php?fbid=285122151616051&set=pb.107828896012045.-2207520000.1361111295&type=3&theater Edytowane 17 Lutego 2013 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 rozmawiałem z Kajetanem po tym tescie (artykulu nie czytalem) mowil , ze w XV? nie mógl wylaczyć esp (cos nie dzialało?) podobno jak w koncu wylaczyl to 6s lepszy czas zrobil niz tym rs Bosko Dla mnie totalnie bezsensowny test. I jeszcze "frajda z jazdy" i hybrydowa cytryna. No ja przepraszam. Wszystko wrzucono do jednego wora. Dla jednego (np. dla Kajetanowicza) frajda z jazdy to jak mu elektronika nie przeszkadza, pojeździe bokiem, nie zabraknie mocy itp. a dla drugiego "frajda z jazdy" to zrobienie 1000km na baku i podjechanie pod krawężnik w zimie z czym Haldex sobie poradzi. Otóż oświadczam że w zimie pomiędzy wjazdami na krawężniki jest zimowa jazda na trasie często nie najlepszymi górskimi drogami,jazda przeznaczona nie dla mistrzów upalania tylko dla normalnych użytkowników dróg czynnie spędzających czas wolny w zimie,a wtedy subaru nie tylko bije na głowę wszystkie ośki ale również haldexy.Sytuacji skrajnie dramatycznych na zimowych górskich czy jakichkolwiek innych zaśnieżonych drogach może być niewiele,ale wystarczy właśnie ta jedna na 1000 że samochód zamiast non stop czuwać z napędem 50/50 właśnie w tej jednej sytuacji dopnie haldexem tył i mamy z głowy.Subaru ma przewagę i nikt mi nie wmówi że jest inzczej,szczególnie widzę to teraz kiedy jestem w górach,spojrzenia innych uzytkowników drogi na plejady-BEZCENNE!Jedyne co go może zastąpić to klasyczne quatro od A4 wzwyż.Tymbardzie jestem zachwycony,gdyż jest to mój pierwszy wyjazd zimą w góry z Subaru.I jeśli tylko będzie mi dane to:SUBARU 4 EVER!!! A jeśli komuś mało i musi brnąć przez zaspy niech bierze napęd z blokadami dyfrów i kilometrowy prześwit-proste. Haldex może być wystarszający dla kogoś kto nie wyjeżdźa zimą w trasy a jedynie porusza się po mieście/krawęźnikach. PS.a 1000km. na baku również jest miłe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Dopiero wyciagniecie bezpiecznika zadziala, ztcw chyba bezpicznik to tez nie rozwiazanie. idzie sie wietrzyc ABS i wspomaganie ukladu kierowniczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 idzie sie wietrzyc ABS to akurat nie problem jak sie chce poszalec wspomaganie ukladu kierowniczego jestes pewien? U mnie dalej dziala, ale jest tez jeszcze hydrauliczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 ABS a raczej jego brak nie sprawia problemu. Na bazie ABS działa korektor a to jest juz problem. Bez wspomagania na sniegu mozna radzic. Ja robilem experymenty forkiem na mokrym torze i nie dalo sie jezdziec. Odpinam czujnik ABS z przodu ale tu tez jest problem z korektorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) Dzioba ... w piątek W forku 2012MY 2,0 ,czujnik ABS u miał mały problem i jeździłem z dyskoteką po suchym ... bez żadnego problemu.... więc taki sam efekt będzie jeśli bezpiecznik wyjmiesz Edytowane 17 Lutego 2013 przez PKocial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Qba. Klapki to moze i mam. W gorach nie mieszkam. A100Quattro moj senior mial. Tak jak chopaki mowia fajnie jest miec Haldex, bo ekonomia i dopnie jak trzeba. Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona. Watro tez wrocic dyskusje na tor: "Czy S-AWD nie jest przereklamowane?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona. No i właśnie Passat W8 czy też wszystkie 3.2 quattro (od A4 wzwyż) mają torsena, czyli full time AWD... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) efekt będzie jeśli bezpiecznik wyjmiesz ale w wolnym ssaku nie ma wspomagania na tym samym bezpieczniku (33) Po suchym daje rade bo grip jest wystarczajacy. Wystarczy ze jest mokro i bez "kabla" auto nie da się ustawić. Ta sama sytuacja w imprezie już całkiem inaczej wypada. Da sie dohamować i ustawic Edytowane 17 Lutego 2013 przez dzioba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Mieliśmy okazję zobaczyć w praktyce, jak sprawuje się napęd w nowiuteńkiej Hondzie CRV. ... Qba25 po około jakim czasie od rozpoczęcia testu zagotował się ten napęd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Watro tez wrocic dyskusje na tor: "Czy S-AWD nie jest przereklamowane?" IMO nie jest przereklamowane. Ale mówienie, że to jedynie słuszne rozwiązanie a cała reszta to barachło to, delikatnie mówiąc, pewien rodzaj fundamentalizmu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) Tak jak chopaki mowia fajnie jest miec Haldex, bo ekonomia i dopnie jak trzeba. Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona. OK, nie wiedziałem, że nie znasz różnicy pomiędzy napędem Quattro (stałym, jak piszesz Full time AWD ) a Haldexem (dołączanym), wałkowaliśmy to tu wielokrotnie. Torsen w quattro przenosi więcej momentu na koło, które ma większą przyczepność i to całkiem mechanicznie, bez udziału elektroniki. Rozwiązanie sprawne i trwałe, którego wadą jest podwyższone zużycie paliwa (podobnie, jak w subaru). Quattro montowane jest z wzdłużną jednostką napędową (audi - oprócz A3, które jest na haldexie i nowsze passaty). Tak to działa: Klapki to moze i mam. Nie chciałem żebyś odebrał jako przytyk, chodziło mi jedynie o to, że potrafię ocenić wady i zalety napędu subaru na tle innych rozwiązań i uważam napędy audi i subaru za równorzędne. Uwielbiam subaru, jestem pasjonatem, ale potrafię docenić inne, świetne rozwiązania. Mieliśmy okazję zobaczyć w praktyce, jak sprawuje się napęd w nowiuteńkiej Hondzie CRV. ... Qba25 po około jakim czasie od rozpoczęcia testu zagotował się ten napęd? Wiesz, trudno to ocenić - trochę tym autem pojeździliśmy, próbowaliśmy najpierw na parkingach itp a "ukoronowaniem" miał być wyjazd w cięższy podjazd. Na pewno nie była to jazda typowo "kapelusznikowa"... Watro tez wrocic dyskusje na tor: "Czy S-AWD nie jest przereklamowane?" IMO nie jest przereklamowane. Ale mówienie, że to jedynie słuszne rozwiązanie a cała reszta to barachło to, delikatnie mówiąc, pewien rodzaj fundamentalizmu O to mi właśnie chodzi. Chciałem napisać "subarunalistą" Tym bardziej, że wcale nie jestem pewien, czy torsen nie jest lepszy niż centralna wiskoza Na pewno trudniej go zagotować Edytowane 17 Lutego 2013 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona takie perełki powinno sie premiowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 A subaru ma co, torsena? A jak do tego się ma wiskoza? Sorry za pytania oczywiste,ale akurat w tym jestem całkowitym laikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) Ja wole Full time AWD. I zaden Passat W8, 3.2 Quattro i inne mnie nie przekona takie perełki powinno sie premiowac... +1 :-) Edytowane 17 Lutego 2013 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Ocenianie Haldexa na podstawie Hondy CRV to pomyłka. Honda nie ma Haldexa !! Ma bardzo zblizone rozwiązanie, ale od zawsze było ono taktowane jako mocno nieudolna kopia Haldexa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 A subaru ma co, torsena? A jak do tego się ma wiskoza? Sorry za pytania oczywiste,ale akurat w tym jestem całkowitym laikiem Tu masz wszystko pięknie wyjaśnione: http://tinyurl.com/arxmozm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się