przemekka Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 przemekka powiedział: Jeśli mamy mechaniczną blokadę np. tylnego dyfra, to na oba kołą niezależnie od przyczepności idzie 50% momentu Przemeka, jest odwrotnie , Spięte napędy np. jednej osi zapewniają różny rozkład momentu między kołami- w skrajnym przypadku na jedno koło idzie 100, a na drugie 0 % momentu ( np. w terenówkach blokada mostu). pozdr. Kurcze, muszę to sobie przemyśleć, i pokopać trochę w teorii. Zawsze myślałem, że blokada mostu daje równe rozłożenie momentu np: blokada centralnego dyfra daje 50:50 na obie osie, a ile z tego momentu jest wykorzystane zależy od przyczepności danej osi lub koła, jeśli mamy dodatkowo blokady mostów. Taka jest chyba idea blokady. Jeśli jest dyfer otwarty i jedna oś nie ma przyczepności, to druga jest nie napędzana, więc na nią przekazywane jest 0% momentu. Może coś źle nazywam, ale rozumuję chyba dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 @przemekka też tak cały czas myślałem jak ty, no ale całe życie człowiek się uczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Jeśli jest dyfer otwarty i jedna oś nie ma przyczepności, to druga jest nie napędzana, To jest prawda, Gdy jedna os na betonie ,a druga na lodzie i dyfer otwarty, to jedna oś mieli, druga stoi i stoi całe auto. Czyli moment masz zerowy na obu osiach ,a zatem równy na przedniej i tylnej. Żeby pojechać i jeśli mamy blokadę centralnego -dla prostoty 100%-to ruszymy : oś na betonie pociagnie-tam bedzie 100% momentu, a ta na lodzie nie da momentu bo jest na lodzie -czyli moment na kołach jest =zero. Szpery są po to by zapewnic nierówny rozkład momentu . szpera 100% zapewnia równą prędkość obrotową kół/osi, ale nie momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 OK. Czyli rozumowaem dobrze, tylko, jak to laikowi,zabrakło mi terminologii. Czy w takim razie przyhamowanie koła bez przyczepności nie będzie bardziej korzystne dla drugiego koła na przyczepnym podłożu niż blokada mostu? Bo tak na chłopski rozum i biroąc pod uwagę zasadę działania otwartego dyfra oraz zasadę zachowania energii więcej "mocy" powinno pójść na to koło niż w przypadku zablokowanego dyfra. Przepraszam za dywagacje laika ale ciekawi mnie co jest lepsze (oczywiście w warunkach dla których Forester został stworzony, a nie ciężkiego offroadu przeprawowego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Czy w takim razie przyhamowanie koła bez przyczepności nie będzie bardziej korzystne dla drugiego koła na przyczepnym podłożu niż blokada mostu? może być w tym sens,ale są 2 wady ; 1.w momencie hamowania jednego z kół drugie zaczyna sie kręcić 2 razy szybciej niż wtedy gdy kręca sie 2 na raz ( przy blokadzie 100%). To powoduje zrywy -nagłe przyśpieszenia tego niehamowanego koła=łatwiejsza utrata trakcji-tu zależy jeszcze wszystko od szybkości elektroniki i -bardziej- hydrauliki. 2. Częśc mocy silnika idzie na ciepło przy tym hamowaniu.Nie duzo i przy cywilnej jeździe nie ma znaczenia ,ale w sporcie jest to strata i lepsze są aktywne dyfry jak w od dawna miśkach sie stosuje.Tam nie można hamować kół ,ale napędzać to ,które aktualnie się nie ślizga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 No tak, ale rozwiązanie zastosowane w Foresterze ma swoje zalety. Po pierwsze większość aut 99% czasu spędzi na szosie, więc "sporadyczne" korzystanie z takiego rozwiązania nie powinno negatywnie wpływać na trwałość samochodu. Po drugie jest to zapewne sporo tańsze rozwiązanie, i pomimo zastosowania "elektroniki" mniej skomplikowane, więc i tańsze w ew. naprawie niż aktywne dyfry z Mistubishi Po trzecie różnica w prędkości obrotowej kół może być częsciowo kompensowana sprzęgłem wielopłytkowym łączącym osie zamiast centralnego dyfra. Cały majstersztyk lub porażka takiego systemu tkwi w sofcie i szybkości komputera sterującego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbiker Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 No tak, ale rozwiązanie zastosowane w Foresterze ma swoje zalety. Po pierwsze większość aut 99% czasu spędzi na szosie, więc "sporadyczne" korzystanie z takiego rozwiązania nie powinno negatywnie wpływać na trwałość samochodu. Po drugie jest to zapewne sporo tańsze rozwiązanie, i pomimo zastosowania "elektroniki" mniej skomplikowane, więc i tańsze w ew. naprawie niż aktywne dyfry z Mistubishi Po trzecie różnica w prędkości obrotowej kół może być częsciowo kompensowana sprzęgłem wielopłytkowym łączącym osie zamiast centralnego dyfra. Cały majstersztyk lub porażka takiego systemu tkwi w sofcie i szybkości komputera sterującego. No to wcale się nie zdziwię jak w mojej Subasi znajdę sterowniki FANUC'a :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Cały majstersztyk lub porażka takiego systemu tkwi w sofcie i szybkości komputera sterującego. Jak mawiał nasz prezydent 'są plusy dodatnie i plusy ujemne'.Oba Forki czy XT ze sprzęgłem, czy manual z CMR w terenie i śniegu biją na głowę wiekszość konkurencji.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łotr Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Odkopujemy temat. Film długi ale zrobiony z ikrą. Litwińscy subaryści postanowili wreszcie zrobić test który ukaże wyższość niektórych napędów nad innymi.. I się troszkę przejechali. Niemalże każdy rodzaj napędu zostaje poddany testom więc naprawdę polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Już ten film na forum był kilka razy, taki test przejdziesz albo z dyfrem o ograniczonym poślizgu na odpowiedniej osi albo z włączoną kontrolą trakcjii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Pewnie czesc z was czytala wiadomosci na jakims "onecie" ze zima w USA sparalizowala "jakies miasto". Mala zagadka, jak sie nazywa jedyny samochod, ktory jedzie na tym filmie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Pewnie czesc z was czytala wiadomosci na jakims "onecie" ze zima w USA sparalizowala "jakies miasto". Tu jest mapka ile trzeba śniegu, żeby zamknąć szkoły, czyli ile trzeba do paraliżu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Pewnie czesc z was czytala wiadomosci na jakims "onecie" ze zima w USA sparalizowala "jakies miasto". Mala zagadka, jak sie nazywa jedyny samochod, ktory jedzie na tym filmie? Krzepiące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Pewnie czesc z was czytala wiadomosci na jakims "onecie" ze zima w USA sparalizowala "jakies miasto". Mala zagadka, jak sie nazywa jedyny samochod, ktory jedzie na tym filmie? Najlepsze podsumowanie tego wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 fajna fota (w pewnym sensie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Jednak to prawda ,że Subaru wjedzie wszędzie Ciekawe jak daleko jechała po tej bandzie , bo widać kobietę koło policjanta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 W sąsiednim wątku juz pisałem o zwycięstwie Forka XT w teście samochodów z napędem na cztery koła http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/1475-jak-ktos-o-subaru-pisze-to-my-poczytac-lubimy/page__st__2950#entry1971661 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 fajna fota (w pewnym sensie ) Prawie jak moja w nietegesie http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/4636-cos-nie-teges/page__st__19075#entry1966124 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 fajna fota (w pewnym sensie ) Prawie jak moja w nietegesie http://www.forum.sub...75#entry1966124 Giechu, uuu... ale zeby bylo troszke razniej: moze TTTM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Jeszcze jeden, ku pokrzepieniu serc: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 W amerykańskiej rzeczywistości WRX to wielkościowo taki nasz fiat panda. Taki uścisk dłoni officera to jest coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 (edytowane) Ten Dodge ma silnik v8 i na oko wazy gdzies pod 2 tony; akcja faktycznie robi wrazenie. Edytowane 7 Lutego 2014 przez sewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Trzebaby wprowadzić hashtaga, ze pby subarowcy zawsze nagrywali wyciąganie Np #SubaRescue Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 (edytowane) Trzebaby wprowadzić hashtaga, ze pby subarowcy zawsze nagrywali wyciąganie Np #SubaRescue Racja, zwłaszcza, że nie brakuje takich filmików w necie Zdarzały się nawet ciężarowe W amerykańskiej rzeczywistości WRX to wielkościowo taki nasz fiat panda. Taki uścisk dłoni officera to jest coś. Faktycznie przy tym Dodgeu wygląda skromnie... Edytowane 7 Lutego 2014 przez adamski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się