Skocz do zawartości

FELGI - co, gdzie i jak?


alunetik

Rekomendowane odpowiedzi

Ygrek, a trzeba się "trzymać" ET53 czy moga być ET45 ??

Myślałem o ATS DTM GOLD 17x7.5 5x100 a te mają ET45, choć na stronie zakazanej firmy jest SI STI

 

mozna et45, ja mam u siebie o takim odsadzeniu i jest lepiej niz seria (ze wzgledow estetycznych) bo IMO et53 za bardzo gina w nadkolach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ygrek, a trzeba się "trzymać" ET53 czy moga być ET45 ??

Myślałem o ATS DTM GOLD 17x7.5 5x100 a te mają ET45, choć na stronie zakazanej firmy jest SI STI

 

Wszystko mozna - proponuje jednak sprawdzic czy Ci wejda bez problemu na Brembo (no chyba ze masz inny hamulunek), zeby nie bylo akcji ze obcieraja o zaciski.

Ja na lato mam 18" SpeedlineCorse, niby zdjete z Subaru, niby z duzym hamulunkiem, ale...

no wlasnie to ale - musialem zalozyc 6mm dystanse, inaczej felgi moglyby robic za pufki w domu :twisted:

Ta strona czasami pomaga http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html , ale tylko czasami :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam takie tylko że na lato, bo na zimę to trochę duzo ramion do czyszczenia.

OK. też tak zrobię, zostawię oryginalne na zimę.

 

 

Potrzebuję opinii ułatwiającej wybór felg. Znacie te modele ??

Cena ok.2500/kpl :

BK RACING BK984

89214749.jpg

ATS DTM Competition

atse.jpg

 

Cena ok.4000/kpl

OZ ULTRALEGGERA

22754310.jpg

Spedline 2113 lub 2120

 

40117852.jpg

73751589.jpg

 

 

ten droższy kpl.byłby raczej ostatecznością i możliwy dopiero wiosną. Nie wiem czy ma sens taki wydatek do cywilnej jazdy :? Dziś też będę oglądał oryginalne używki i nie wykluczam, że ze względu na dobrą cenę skończę na seryjnych :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, czy ktos z Was orientuje sie moze czy do WRX-a 03 wejda felgi (tzn. czy nie beda obcierac) 8x17 ET 35 z opona 225/45 bo mogę kupić w atrakcyjnych pieniądzach a sprzedający mnie zapewnia, ze na pewno będzie wszystko w porządku - co do tego mam wątpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATS DTM Competition

Bierz ATS - dobra, wytrzymała markowa felga za rozsądną kasę. W dodatku jeżeli jest to pozycja dedykowana przez ATS do Subaru to ma odpowiedni otwór centralny (nie potrzebujesz tych wkładek plastikowych) i pasują orginalne nakrętki więc wszystko jest Plug&Play

 

Mam pytanko, czy ktos z Was orientuje sie moze czy do WRX-a 03 wejda felgi (tzn. czy nie beda obcierac) 8x17 ET 35 z opona 225/45

Nie! Ja w swoim WRX miałem na zimę felgi 7x16 z ET35 i z oponą 205/55R16 było absolutnie na styk z przodu i z tyłu. Tak więc z opona 225 na bank będzie obcierać z tyłu na dobiciu i z przodu będzie poza obrysem (no chyba że zrobisz mega negatywy to sie górą schowają.

Tu masz linke co by sprawdzić to co napisałem:

http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą ci trzeć opony o nadkole, przynajmniej wg. tego

 

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 8:50 am ]

Tu masz linke co by sprawdzić to co napisałem:

http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html

to mnie uprzedziłeś :)

Bierz ATS - dobra, wytrzymała markowa felga za rozsądną kasę

w tej kwestii masz bezwględnie rację. Niestety nie widziałem ATS na "żywo" a na zdjęciach tu :

06112009078k.jpg

mają nieciekawy kolor, inny niż na fotach z 4***.

OZy i Speedline mają piękny "miedziany" odcień i są poprostu łande :)

Mógłbym do wiosny uzbierać kaskę tylko byłby to w moim przypadku wydatek typowo dla lansu :???:

 

nie mogę znaleźć w necie zdjęć ATS na Subaru :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie! Ja w swoim WRX miałem na zimę felgi 7x16 z ET35 i z oponą 205/55R16 było absolutnie na styk z przodu i z tyłu. Tak więc z opona 225 na bank będzie obcierać z tyłu na dobiciu i z przodu będzie poza obrysem (no chyba że zrobisz mega negatywy to sie górą schowają.

Tu masz linke co by sprawdzić to co napisałem:

http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html

 

Dzieki za pomoc!!! Bede w takim razie szuka cos w rozmiarze 7x17 (ewentualnie 7,5x17) ET 45-55 z oponkami 225/45 R17 i wtedy przynajmniej bede mial pewnosc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę znaleźć w necie zdjęć ATS na Subaru :(

Zaraz poszukam mojego i wkleję

 

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 11:24 am ]

Znalazłem takie:

15cbb7ca540a6da5med.jpg

 

+ link do lepszej jakości:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15c ... a6da5.html

mają nieciekawy kolor, inny niż na fotach z 4***.

To fakt na żywo są ciemniejsze, ale jak czyste to naprawdę ok. Poza tym czy musza być złote? Bo występują chyba fabrycznie w 3-4 kolorach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niebieskiego STI nie podobają mi się inne, auto traci swój charakter.

Muszę w końcu zrobić zdjecie na moim 3kpl czyli na niedawno nabytych Antracytowych BBS-ach i muszę powiedzieć że jest przekozak, wg mnie lepiej niz na złocie :twisted:

 

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 11:34 am ]

O dokładnie na tych:

http://moto.allegro.pl/item766605598_la ... _cena.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Znaowy mam pytanie :mrgreen:

Czy ktos z Was próbował zalozyc i jezdzic oczywiscie na felgach w WRX-e 7x17 ET 38 opony 215/45 bo nie wiem czy nie beda trzec? Jak ktos przeprowadzal podobne próby to prosil bym o pomoc. Z gory dzieki

ET jest złe, pewnie felgi z Golfa 4 masz?

ET ma byc 45-53

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak zmierzyć ET felgi? (wiem, powinno być napisane, ale jeśli nie wierzę w to co widzę? :twisted: )

 

Z prób, które przed chwilą zrobiłem (seryjne 17x7" WRX EU i coś 18x7,5") wychodzi mi, że bez zdjęcia opony się nie obejdzie (a i wtedy będzie trudno).

 

Jako "środek symetrii" felgi (względem którego ET się mierzy) bierze się nie środek odcinka między zewnętrznymi krawędziami felgi, tylko środek odcinka między jej ścianami wewnętrznymi (zapewne tymi, o które opierają się zewnętrzne strony ścian bocznych/stopki opony).

 

Mam rację?

 

 

BTW. Jeśli poprawnie odczytuję tą felgę 18x7,5" to WRX potrafi też jeździć na ET42 + 225/40R18 - na oponach nie widać śladu po żadnym obcieraniu (i ja żadnego obcierania nie pamiętam z jazdy). Chyba wyjdę przed dom zobaczyć, czy nie mam zaklepanych nadkoli... :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na felgę 17x7,5" ET38 (ATS DTM) przy oponie 225/45/17 ?

przy kącie 1.3' nie powinna obcierać ale to jest tylko 0.25 cm luzu :mrgreen: - właściciel twierdzi, że na seryjnym zawieszeniu w WRX 02 kombi nic mu nie obcierało...

 

czy ktoś z was spotkał się z taką konfiguracją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ktoś zna te felgi? http://www.inovit.pl/tuning.php

Myślałem o dwóch kompletach zima 16" białe, lato 17" złote do WRX 06. Nie wiem tylko który wzór, tarmac złoty na lato a STVI na zime białe albo na odwrót? Redline jeszcze są ładne :/ Fajnie, że mają galerie i można je porównać na samochodach, dużo Subarek :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Zainteresowanych.

 

Z początkiem listopada 2009 roku kupiłem w łódzkim salonie Subaru, w promocyjnej cenie, kpl. 17" alufelg sygnowanych przez Subaru Deutschland.

http://patrz.pl/zdjecia/anzio-winterdri ... x100-et-48

(tak wyglądają)

Niestety jazda na krajowej 1 od Włocławka do Łodzi zakończyła się pokrzywieniem wszystkich alu (profil 45).

Osobiście uważam, że na polskie drogi muszą być kute, gdyż nawet spokojna jazda (jak w opisywanym przypadku) może doprowadzić do uszczerbku finansowego.

Cóż zatem zrobić? Prostować, co automatycznie podniesie cene - słabych moich zdaniem alu - do niebotycznej jak na kiepską jakość, czy też kupić nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś zna te felgi? http://www.inovit.pl/tuning.php

Myślałem o dwóch kompletach zima 16" białe, lato 17" złote do WRX 06. Nie wiem tylko który wzór, tarmac złoty na lato a STVI na zime białe albo na odwrót? Redline jeszcze są ładne :/ Fajnie, że mają galerie i można je porównać na samochodach, dużo Subarek :grin:

Ja mam biale 16", ST VI http://picasaweb.google.com/witold.grzy ... 8528329170 (tu sa prawie biale, hahaha).

 

Felgi nie sa z gornej polki, normalne dobre felgi do normalnego jezdzenia. Z wad to odpadaja dekielki (2 szt.) w szybkich zakretach, a pierscienie centrujace nie sa odporne na wysokie temperatury ;) To drobiazgi, bez dekielkow wyglada lepiej (przedstawiciel obiecal przyslac nowe w ramach reklamacji), a pierscienie wytoczylem z aluminium. Podobno te felgi nie sa jakies super mocne (alunetik pisal ze z gowno-czegos-tam czyli ze nie kute), ale zjechalem na nich komplet opon i na wywazaniu kolejnych wyszlo ze sa idealne. Na pewno wygladaja swietnie i sa bardzo lekkie. Zaciski WRX 4-tloczki wchodza z mega zapasem, a o blotnik nic nie zawadza.

 

Jesli bylbys zainteresowany zakupem to daj znac, do Imprezy juz mi nie potrzebne, a do Legaca to chyba tylko 15" bede zakladal (to taka koncepcja z tego tygodnia). Mam na nich zimowki 205/50/16 w bdb stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...