Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wcześniej nie widziałem, dopiero teraz zobaczyłem i jestem w szoku

ciekawy przypadek i w żaden sposób nie jestem w stanie tego zrozumieć

Foryś łagodnie przez coś takiego przelatuje

 

A ja jestem w stanie :cool: Znam te garby, bo jadę nimi niemal codziennie do pracy. Legasiem zwalniam na nich do ok. 10 km/h, są dość wysokie i szybsze przejechanie to po prostu niszczenie zawieszenia.

 

I każde, nawet najbardziej zaawansowane zawieszenie zaczęloby na nich tluc przy przejeżdżaniu ich z prędkością 60 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej nie widziałem, dopiero teraz zobaczyłem i jestem w szoku

ciekawy przypadek i w żaden sposób nie jestem w stanie tego zrozumieć

Foryś łagodnie przez coś takiego przelatuje

 

A ja jestem w stanie :cool: Znam te garby, bo jadę nimi niemal codziennie do pracy. Legasiem zwalniam na nich do ok. 10 km/h, są dość wysokie i szybsze przejechanie to po prostu niszczenie zawieszenia.

 

I każde, nawet najbardziej zaawansowane zawieszenie zaczęloby na nich tluc przy przejeżdżaniu ich z prędkością 60 km/h.

 

cieszę się, że Ty to powiedziałeś :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strategia cenowa SIP jest znana i wystarczy tylko prosta kalkulacja :

OBK 2.0D 35.000 - 19% +3% +22% = 35.666 + dodatkowe koszty po stronie SIP = ponad 36.000 euro

x 4.15 we wrześniu = ok. 152.000 za podstawowy model.

Najwidoczniej strategia cenowa SIP jednak nie jest znana :wink:

Pozwolę sobie przypomnieć, że dla samochodów o pojemności do 2.0 ceny brutto w Polsce były zazwyczaj identyczne z tymi w Niemczech.

Przy czym ceny w PL zawierają dodatkowo DNA, ISR i kilka innych, mniejszych elementów. Nie zawierają natomiast kosztów transportu i dokumentów (ostatnio w D 520 Euro).

 

A zmiany, jak to w życiu, czasem następują :cool:

 

Pozdrowienia

 

dlatego napisałem około :) zdaję sobie sprawę jak wiele jest zmiennych i proste przeliczenie cen z Niemiec to czysta fikcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie silników.

dobrze, że już ktoś mnie uprzedził i nie muszę szukać 2.0 bez turbo o mocy powyżej 150 KM. Jest tego po prostu sporo. A różnica 15-20 KM od 150 KM robi różnicę. Szczególnie przy AWD. Przyszłość należy do mniejszych mocy i turbo. Tu zgadzam się z przedmówcą . Jednak Panowie z FHI tego nie dostrzegli. Zrobili 2,5 l i 165 KM. A i cena poszło w górę . Cena auta z mniejszym silnikiem i turbo wcale nie musi być kosmiczna patrz VW. Myślę, że w tym względzie mała firma Subaru nie nadąża za dużymi koncernami i musimy poczekać kilka lat. Tak przecież było z "moim" 2.0. Dopiero w ostatnim roku produkcji moc 2.0 podskoczyła z ok 120 KM do 165 (by potem spaść do 150 !). W tamtym czasie takie moce co niektórzy już prawie osiągali z 1,6 tudzież 1,8.

Chyba przyjdzie jeszcze sobie trochę pojeździć obecnym modelem...ale jak długo on pociągnie...właśnie dobija do 3 lal...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś mi wyjaśni korzyści z wprowadzenia silników 2,5 do wersji WRX czy STI.

Miśki zostały z 2.0 i uzyskują większe moce ?

Powyżej 2,0 jest większa akcyza czyli cena rośnie drastycznie.

Nowy Lancer Rallyart (czy jakoś tak) to podobno ok 140 000 PLN. Czyli cena pomiędzy Imprezą 2.0 sport a WRX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś mi wyjaśni korzyści z wprowadzenia silników 2,5 do wersji WRX czy STI.

Miśki zostały z 2.0 i uzyskują większe moce ?

Powyżej 2,0 jest większa akcyza czyli cena rośnie drastycznie.

Nowy Lancer Rallyart (czy jakoś tak) to podobno ok 140 000 PLN. Czyli cena pomiędzy Imprezą 2.0 sport a WRX.

 

cena rośnie tylko w PL i nie ma to kompletnie wpływu na sprzedaż FHI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie silników.

dobrze, że już ktoś mnie uprzedził i nie muszę szukać 2.0 bez turbo o mocy powyżej 150 KM. Jest tego po prostu sporo. A różnica 15-20 KM od 150 KM robi różnicę. Szczególnie przy AWD. Przyszłość należy do mniejszych mocy i turbo. Tu zgadzam się z przedmówcą . Jednak Panowie z FHI tego nie dostrzegli. Zrobili 2,5 l i 165 KM. A i cena poszło w górę . Cena auta z mniejszym silnikiem i turbo wcale nie musi być kosmiczna patrz VW. Myślę, że w tym względzie mała firma Subaru nie nadąża za dużymi koncernami i musimy poczekać kilka lat. Tak przecież było z "moim" 2.0. Dopiero w ostatnim roku produkcji moc 2.0 podskoczyła z ok 120 KM do 165 (by potem spaść do 150 !). W tamtym czasie takie moce co niektórzy już prawie osiągali z 1,6 tudzież 1,8.

Chyba przyjdzie jeszcze sobie trochę pojeździć obecnym modelem...ale jak długo on pociągnie...właśnie dobija do 3 lal...?

 

Tak 150KM z 2.0 to żadna rewelacja. Ja miałem kiedyś Hondę Concerto i z 1.6 miła 130KM a była z roku 1991.

 

Ciekaw jestem jak na świecie wygląda spawa czegoś takiego jak akcyza, czy tak jak unas rośnie ona dyrastycznie po przekroczeniu 2.0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena rośnie tylko w PL i nie ma to kompletnie wpływu na sprzedaż FHI.

 

nie byłbym taki pewien. w wielu krajach są rozne oplaty uzaleznione od pojemnosci, stad silniki maja przewaznie 1998 cm3 a nie na przyklad 2001 cm3...

 

Miałem na myśli EU. Nie słyszałem aby inny kraj w EU miał akcyzę 18% na sam. ponad 2.0.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś mi wyjaśni korzyści z wprowadzenia silników 2,5 do wersji WRX czy STI.

Miśki zostały z 2.0 i uzyskują większe moce ?

Powyżej 2,0 jest większa akcyza czyli cena rośnie drastycznie.

Nowy Lancer Rallyart (czy jakoś tak) to podobno ok 140 000 PLN. Czyli cena pomiędzy Imprezą 2.0 sport a WRX.

 

Większy moment obrotowy, lepszy dół silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przecież było z "moim" 2.0. Dopiero w ostatnim roku produkcji moc 2.0 podskoczyła z ok 120 KM do 165 (by potem spaść do 150 !).

 

Faktycznie moc w gamie modelowej 08 spadła ze 165KM do 150KM. Wzróśł natomiast moment obrotowy (wiem, o całe 10Nm :wink: ). Prawdopodobnie chodzi również (niestety) o normy emisji CO2.

 

Kolejna sprawa to koszta opracowania nowej konstrukcji silnika (oczywiście musi być boxer)... a te jak wiadomo nie są małe :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś mi wyjaśni korzyści z wprowadzenia silników 2,5 do wersji WRX czy STI.

Miśki zostały z 2.0 i uzyskują większe moce ?

Powyżej 2,0 jest większa akcyza czyli cena rośnie drastycznie.

Nowy Lancer Rallyart (czy jakoś tak) to podobno ok 140 000 PLN. Czyli cena pomiędzy Imprezą 2.0 sport a WRX.

 

Większy moment obrotowy, lepszy dół silnika.

 

Rozumiem, że porównujesz turbo do turbo i wolnossacy do wolnossącego ?

 

[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 12:36 pm ]

korzyści z wprowadzenia silników 2,5
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność.

JUż wiem dlaczego TIRowcy są tacy zadowoleni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli EU. Nie słyszałem aby inny kraj w EU miał akcyzę 18% na sam. ponad 2.0.

 

bo nie chodzi tylko o akcyzę, jest wiele innych opłat (rejestracyjne, ekologiczne itd.) - np. w danii są jedne z najtanszych w EU aut w hurcie, bo z kolei obowiązują tam jakieś drakońskie oplaty rejestracyjne. stąd od zawsze producenci starali sie robic silniki chocby symbolicznie ale poniżej 2l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strategia cenowa SIP jest znana i wystarczy tylko prosta kalkulacja :

OBK 2.0D 35.000 - 19% +3% +22% = 35.666 + dodatkowe koszty po stronie SIP = ponad 36.000 euro

x 4.15 we wrześniu = ok. 152.000 za podstawowy model.

Najwidoczniej strategia cenowa SIP jednak nie jest znana :wink:

Pozwolę sobie przypomnieć, że dla samochodów o pojemności do 2.0 ceny brutto w Polsce były zazwyczaj identyczne z tymi w Niemczech.

Przy czym ceny w PL zawierają dodatkowo DNA, ISR i kilka innych, mniejszych elementów. Nie zawierają natomiast kosztów transportu i dokumentów (ostatnio w D 520 Euro).

 

A zmiany, jak to w życiu, czasem następują :cool:

 

Pozdrowienia

 

 

Może warto dać wybór klientom?

Ja osobiście nie chciałem oznakowania DNA i ISR, a nie miałem możliwości zrezygnować.

 

Skoro nie będzie mocniejszego Diesla to czy będzie wzorem kilku innych firm możliwość zamontowania boxa zwiększającego moc; nie tracąc jednocześnie gwarancji? Oficjalnego boxa Subaru czy też akceptowanego przez SIP?

 

Jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia;150KM i 350Nm to nie mało ale dodatkowymi 30-40KM i 40-50Nm bym nie pogardził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli EU. Nie słyszałem aby inny kraj w EU miał akcyzę 18% na sam. ponad 2.0.

 

bo nie chodzi tylko o akcyzę, jest wiele innych opłat (rejestracyjne, ekologiczne itd.) - np. w danii są jedne z najtanszych w EU aut w hurcie, bo z kolei obowiązują tam jakieś drakońskie oplaty rejestracyjne. stąd od zawsze producenci starali sie robic silniki chocby symbolicznie ale poniżej 2l

 

opłaty rejestracyjne chyba nie mają wpływ na cenę aut w salonach. płaci je użytkownik po zakupie. Opłaty ekologiczne i inne to rząd 1 -3 %( nie wiem więc strzelam ) a nie 18% jak w przypadku naszego kochanego kraju.

OBK 3.6 kosztuje 50k euro w DE u nas to będzie pod 60k euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opłaty rejestracyjne chyba nie mają wpływ na cenę aut w salonach. płaci je użytkownik po zakupie

 

tak ale jezeli taka oplata jest uzalezniona od pojemnosci, dla uzytkownika wychodzi na to samo, wiec dla producenta ma znaczenie ze oferuje silnik ponizej 2.0. oplaty ekologiczne podobnie, a co do ich stawek - to sie czesto placi nie jednorazowo ale okresowo wiec 1% czy 2% moze miec duze znaczenie.

 

a konczac ten poboczny wątek, mysle ze dla FHI glowne rynki to japonia i USA wiec z tego punktu widzenia cale EU sie mniej liczy (o polsce juz nie wspominajac - tu roczna sprzedaz jest na poziomie jakiegos malego dealera z USA, o czy tu w ogole mowimy). poza tym w ofercie i tak jest 3.0 od ktorego wszelkie podatki i oplaty zawsze beda najwieksze z mozliwych. Stad tez zastapienie 2.0 turbo przez 2.5T mialo glownie walory techniczne a nie ekonomiczne bo grupa docelowa i tak kupi. a pewnie za pare lat subaru tez sie dorobi nowych jednostek w downsizingu i problem zniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...