Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra przeczytałem ten artykuł na moto.pl który podał scypio i jedna rzecz mnie zastanawia, czemu %^&*($ skoro Legacy dla Europy jest produkowany w Japonii to silnik 2.5T ma 265KM jak w USA a nie 281KM jak w Japonii. Mało już mnie obchodzi ta różnica bo i tak 0-100 pewnie będzie mniej niż 7s i tak, ale sam fakt mnie doprowadza do białej gorączki czemu dla Subaru zawsze na początku jest Japonia, później USA a z nas sobie jak zwykle robią jaja. Drażni mnie ten fakt również dlatego że się założyłem z kumplem. Ja obstawiałem że dadzą 281KM no bo przecież dla nich łatwiej i mniej kombinacji, a mój kumpel na to "no co Ty specjalnie zrobią tak żebyśmy mieli ten słabszy silnik, jak trzeba będzie to będą go z USA sprowadzać, przecież to Subaru". No i skubany wygrał :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dla mnie oferta silnikowa w legacy jest nieco dziurawa... w tej chwili wygląda to tak, że za cenę najbiedniejszego nowego 2.0i można kupić AR159, Mondeo, Lagunę, Insignie, Octavie, Saaba 9-3... tylko każde z tych aut będzie miało w tej cenie przynajmniej 200KM pod maską i poniżej 8 sekund do setki.

 

No a co można zrobić jak chce się jeździć trochę szybszym subaru? Można zapłacić 2x tyle za wersję GT? Trochę słabo.... :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstrzymaj sie moze od nierzeczowych komentarzy na temat mojej osoby kolego bo nie o tym jest temat. Malkontentem nie jestem ale staram sie trzezwo patrzec na sprawe, Subaru to bardzo dobre samochody,zalety AWD sa znane ale poza Subaru i AWD istnieje tez inny calkiem przyzwoity( a czasem nieco lepszy) motoryzacyjny swiat.

Słuszna uwaga, skupmy się na nowym Legacu, a nie na trzeźwym spojrzeniu i Twoim wirtualnym świecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra przeczytałem ten artykuł na moto.pl który podał scypio i jedna rzecz mnie zastanawia, czemu %^&*($ skoro Legacy dla Europy jest produkowany w Japonii to silnik 2.5T ma 265KM jak w USA a nie 281KM jak w Japonii. Mało już mnie obchodzi ta różnica bo i tak 0-100 pewnie będzie mniej niż 7s i tak, ale sam fakt mnie doprowadza do białej gorączki czemu dla Subaru zawsze na początku jest Japonia, później USA a z nas sobie jak zwykle robią jaja. Drażni mnie ten fakt również dlatego że się założyłem z kumplem. Ja obstawiałem że dadzą 281KM no bo przecież dla nich łatwiej i mniej kombinacji, a mój kumpel na to "no co Ty specjalnie zrobią tak żebyśmy mieli ten słabszy silnik, jak trzeba będzie to będą go z USA sprowadzać, przecież to Subaru". No i skubany wygrał :/

 

przypuszczam, że to kwestia innych norm ekologicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie oferta silnikowa w legacy jest nieco dziurawa... w tej chwili wygląda to tak, że za cenę najbiedniejszego nowego 2.0i można kupić AR159, Mondeo, Lagunę, Insignie, Octavie, Saaba 9-3... tylko każde z tych aut będzie miało w tej cenie przynajmniej 200KM pod maską i poniżej 8 sekund do setki.

 

No a co można zrobić jak chce się jeździć trochę szybszym subaru? Można zapłacić 2x tyle za wersję GT? Trochę słabo....

I świetnie :)

Chyba nie chcesz aby Legac był co drugim ałtem napotkanym na ulicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie oferta silnikowa w legacy jest nieco dziurawa... w tej chwili wygląda to tak, że za cenę najbiedniejszego nowego 2.0i można kupić AR159, Mondeo, Lagunę, Insignie, Octavie, Saaba 9-3... tylko każde z tych aut będzie miało w tej cenie przynajmniej 200KM pod maską i poniżej 8 sekund do setki.

 

No a co można zrobić jak chce się jeździć trochę szybszym subaru? Można zapłacić 2x tyle za wersję GT? Trochę słabo.... :sad:

 

szczególnie polecam AR159 ... :mrgreen: to tak mało awaryjne auta. :mrgreen:

 

Zapomniałem dodac w poprzednim miom poście, że cenię subaru jeszcze za SOLIDNOŚĆ i BEZAWARYJNOŚĆ. PANCERNE ZAWIESZENIE !!! itd To co mój legaś przeżył na różnych Polskich drogach, to Alfy, VW, ople już by siędawno rozsypały.

 

I za to kocham Subaru ... a nie za 200 KM pod maską, które mają sie nijak po przejechaniu 3 ciasnych zakrętów :mrgreen::mrgreen: :grin:

 

Mam tylko nadzieje że nowy Legacy będzie kontynuował "spóścizne" :mrgreen:

Po zdjęciach i rysunkach ... myślę że tak

 

P.S. Takie skromne przemyślenia po przejechaniu 160 tyś KM w 3 lata :oops: ( O pojeżdzawkach nie wspomnę Cynach itp :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do AR to uważam, że trochę przypomina pod pewnym względem Subaru. Ludzie kupujący Alfy cenią w nich piękną linię nadwozia, włoski styl i ich nietuzinkowość. Nie obchodzi ich awaryjność. W głębi duszy śmieją się z ludzi mówiących "eee mój VW (tylko przykład :!: ) ma większy schowek na marchewki i więcej miejsca z tyłu dla teściowej". Wiedzą czemu kupili takie auto, a nie inne. Z klientami Subaru jest podobnie, cenią właściwości trakcyjne i sportowe zacięcie, a nie wyszukany wygląd czy wykończenie wnętrza. Cytując Clarksona: "Who married his wife because she was easy to wipe".

 

Pewnego razu będąc w salonie Subaru obserwowałem ojca ze starszym synem oglądających Legacy. Sypały się komentarze typu: "w Accordzie jest więcej miejsca z tyłu", "zobacz jak mało schowków", "bagażnik jest większy Passacie" i ciągle jęczeli. Mam nadzieję, że zrezygnowali z zakupu, bo nie potrafiliby docenić w aucie tego co najważniejsze.

 

P.S. Lisek ma odrobinę racji, bo żeby nie krytyka nie byłoby postępu :wink: . Niech wiedzą co można poprawić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecne Legacy masa 1460kg i 8,7s do 100, nowe Legacy 1500 kg i 9,3 s do 100 ,postep pelna geba.

 

poprzednie Legacy skrzynia 5, nowy skrzynia 6. :idea: O przełożeniach w skrzyni mam zacząć wywód czy obejdze się bez :?: :wink:

Zresztą, gdyby w nowym poprawili przyśpieszenie o 0,2 s to uznałbyś, że żaden wyczyn. Poza tym, czy te 0,6 s 0-100 na niekorzyść to aż tak źle :?: :!:

 

Twoj wywod mnie nie interesuje lecz to ze Subaru konsekwentnie wypuszcza coraz wolnieszje auta tlumaczac sie sie ekologia i innymi pierdolami a Ty konsekwentnie bedziesz tego bełkotu bronił.Inne marki co rok czy dwa poprawiaja silniki a Subaru niestety tu nie ma wiele do zaoferowania. Wolalbym te 0,2s szybciej niz te 0,6s wolniej,prosty rachunek:)

 

tak myslałem, dlatego nie zaczynalem wywodu :roll: Jakoś nie znalazłem artykułu mówiącego o tym, iż obecne modele są wolniejsze bo ekologia... :roll: :?:

Downsizing - tego Subaru jeszcze nie wprowadziło, inni producenci prześcigają się w tym :idea: Modnie jest ostatnio robić silniki bardziej ekonomiczne jak dynamiczne, ale tu, w Subaru, jedno idzie w parze z drugim, zresztą kuban dał kilka przykładów na to :idea:

Wiesz, a skoro już się tak tych przyspieszeń czepnąłeś, to Nowy Legacy i tak jest szybsze od Twojego Forysia, więc i tak zawsze będziesz mały krok do przodu :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gotti1940, Trafiłeś w sedno sprawy :)

 

 

 

Lisek ma odrobinę racji, bo żeby nie krytyka nie byłoby postępu . Niech wiedzą co można poprawić!

Z tym jednak się nie zgodzę. Krytyka to surowa lub negatywna ocena czegoś. Postęp wynika z innego, odmiennego pojmowania, spojrzenia na problem, a nie negowania doktryn.

Nie do końca rozumiem celu krytyki nowego Legaca. Czy zamysłem owej negacji jest troska o "apanaże" Fuji Heavy Industries i poziom sprzedaży nowego Legaca? Wątpię, a może idąc za przykładem Robina H. grabiąc bogactwo Subaru zaczniemy rozdawać dobra Legaca ubogim? Hę?

Doskonale tylko za przykładem Bzyk'a, odpowiedzicie sobie za co lubicie/kochacie Leaca? Chyba jenak nie za

Tak mowimy o jezdzie na wprost
?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie jest cos co nalezy poddac krytyce:) Ja nie krytykuje auta samego w sobie bo ono mi sie poboba z wygladu. Poprostu zastanawia mnie czemu co rok auta maja gorsze przyspieszenia do setki. Nowy Legacy Diesel ma te 9,3s ,poprzedni 8,7s wiec 0,6s roznicy,ktos tu pisal ze moze dlatego ze wyjdzie nowy mocniejszy diesel.Wczoraj Dyrekcja jednoznacznie powiedziala ,ze na razie nowy diesel nie jest planowany.

Ktos wspomnial ze roznica to tylko (!) 0,6s i ze to niemal niezauwazalne. O ile mi wiadomo roznica w przypieszeniach do100 km/h miedzy WRX a STI wynosi wlasnie 0,6s wiec jest to roznica odczuwalna bo wiadmo ze STI jest szybsze. Zaznaczam ,ze to iz auto jest wolniejsze nie dyskwalifikuje go samego w sobie ale moglo by byc chociaz tak samo szybkie jak poprzednik i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś zwrócił uwagę na poziom cen w Niemczech ? OBK 2.0D z szyberdachem 37.000 euro. Biorąc pod uwagę cło w Polsce można się spodziewać ceny ponad 38.500 euro czyli ponad 160.000. To jakaś masakra.....

 

też się zastanawiam kto to u nas kupi w takich cenach... coś się musi zmienić w polityce cenowej subaru w polsce, bo czasy euro za 3 pln juz chyba nie wróca. Wczoraj przeczytalem jaka jest statystyka sprzedazy suv w polsce za 6 miesiecy - forester gdzies na dnie, zdaje sie 15 miejsce i niecale 300 sztuk :shock: mimo ze to nowy model a to zawsze potężnie winduje sprzedaz w 1 roku po wprowadzeniu :shock: to co bedzie z nowym legacy/obk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja kiedys pisala ze nie moze obnizyc cen bo FHI nie zrobi wyjatku dla jednego kraju bo tu kurs EUR jest niekorzystny.Troche sie to kloci z nowa polityka checi dotarcia do nowych uzytkownikow ale niestety takie ceny nie zachecaja.

 

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 11:32 am ]

Padlo tez kiedys stwierdzenie ze w PL akcyza zawyza cene auta. W DE jej nie ma wiec moze byc tanij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale się przyczepili kursu :)

Kwestia kursu euro nie ma nic do rzeczy. Inni maja ten sam przelicznik. Problem w tym, że konkurencja znacznie obniżyła ceny a Subaru pod tym względem jest bardzo konserwatywne. Może liczy, że unikalność marki pozwoli zdobyć wystarczającą ilość klientów.

Tak czy inaczej lekko nie będzie.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie jest cos co nalezy poddac krytyce:) Ja nie krytykuje auta samego w sobie bo ono mi sie poboba z wygladu. Poprostu zastanawia mnie czemu co rok auta maja gorsze przyspieszenia do setki. Nowy Legacy Diesel ma te 9,3s ,poprzedni 8,7s wiec 0,6s roznicy,ktos tu pisal ze moze dlatego ze wyjdzie nowy mocniejszy diesel.Wczoraj Dyrekcja jednoznacznie powiedziala ,ze na razie nowy diesel nie jest planowany.

Ktos wspomnial ze roznica to tylko (!) 0,6s i ze to niemal niezauwazalne. O ile mi wiadomo roznica w przypieszeniach do100 km/h miedzy WRX a STI wynosi wlasnie 0,6s wiec jest to roznica odczuwalna bo wiadmo ze STI jest szybsze. Zaznaczam ,ze to iz auto jest wolniejsze nie dyskwalifikuje go samego w sobie ale moglo by byc chociaz tak samo szybkie jak poprzednik i tyle.

 

Myśę że odpowiedz na twoje pytanie dlaczego gorszy sprint do 100 jest bardzo prosta.

1. Ten sam silnik co poprzednia wersja ale ...

2. Nowy legacy jest sporo wyższy, większy, cięższy - to powoduje większe opory i stratę o,6 s

 

Wczoraj jeżdziłem nową mazdą 6. Bardzo fajne auto, przyjemność z jazdy świetna, komfort wyśmienity , przestrzeń prowadzenie super !!! brakowało mi tylko PEWNOŚCI - czyli SAWD.

Jestem przekonany , że nowy Legacy bedzie dawał podobne odczucia komfortu + oczywiście klasyczne Zalety.

 

Co do cen - no niestety nie sa tak korzystne jak kiedyś :sad: Ale wciąż sa do zaakceptowania. Tak myśłę :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze brakuje pewnosci i tu nie ma dwoch zdan. MI sie wydaje ,ze ceny nie sa do zaakceptowania. Patrzac z perspetywy szarego klienta nie znajacego roznic miedzy Haldexem a S-AWD (bo naped na 4 kola jest i tyle ) roznica miedzy Legacy za ok 160 tys PLN(jezeli taka bedzie) a np Passatem 2,0 TDI 140KM 4Motion za 120 tys PLN (Highline) bedzie nie do zaakceptowania.Jak przekonac go ze warto doplacic 40 tys PLN ?

Zaraz tu ktos napisze ze kocham VW i inne takie ,uwazam te auta za nude i bez wyrazu. Zarowno Legacy czy OBK graja w tym samym segmencie i ich ceny musza jakos do niego przystawac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze brakuje pewnosci i tu nie ma dwoch zdan. MI sie wydaje ,ze ceny nie sa do zaakceptowania. Patrzac z perspetywy szarego klienta nie znajacego roznic miedzy Haldexem a S-AWD (bo naped na 4 kola jest i tyle ) roznica miedzy Legacy za ok 160 tys PLN(jezeli taka bedzie) a np Passatem 2,0 TDI 140KM 4Motion za 120 tys PLN (Highline) bedzie nie do zaakceptowania.Jak przekonac go ze warto doplacic 40 tys PLN ?

Zaraz tu ktos napisze ze kocham VW i inne takie ,uwazam te auta za nude i bez wyrazu. Zarowno Legacy czy OBK graja w tym samym segmencie i ich ceny musza jakos do niego przystawac.

 

OBK kosztuje 160k a nie Legacy i nie można go porównywać z Passatem. Prędzej z XC70 i A4 Allroad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK kosztuje 160k a nie Legacy i nie można go porównywać z Passatem. Prędzej z XC70 i A4 Allroad.

 

no tak masz racje ale rownajac cenowo w tą stronę mozna liczyc na sprzedaz kilkudziesieciu (czy optymistycznie kilkuset) sztuk rocznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK kosztuje 160k a nie Legacy i nie można go porównywać z Passatem. Prędzej z XC70 i A4 Allroad.

 

no tak masz racje ale rownajac cenowo w tą stronę mozna liczyc na sprzedaz kilkudziesieciu (czy optymistycznie kilkuset) sztuk rocznie...

 

kilkaset sztuk rocznie przy obecnych cenach to byłby wielki sukces....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba poczekać jeszcze trochę i będzie wszystko jasne. Moim zdaniem Legacy w dieslu będzie kosztowało ok 130-150tys. Kto doceni walory tego auta, wg mnie cena będzie jak najbardziej do zaakceptowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden przykład, za ktory zostane zsekowany, nie po raz pierwszy na kropce, za to, że śmiem napisać o innej marce; możesz od razu dolozyć drugi i trzeci pasek i cześć.

Roczne auto, około 20kkm przebiegu, w wykończeniu, którego OBK/LEGACY nie będzie miało nigdy, z grubo ponad dwustoma końmi, w automacie, 7s. do setki, z porządnym napędem na 4 lapy, kosztuje koło 180-200kpln.

 

Jak myslicie?

Kupię diesla, za 170kpln w SIP tylko dlatego, że to Subaru, w którym muszę zapłacić pod 6-8kpln za wymianę sprzęgła i dwumasu, bo SIP sobie tak życzy, bo rzekomo Klient nie umie jeździć?

 

Wolne żarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może poczekajmy aż się pokaże w salonach razem z cennikiem?

FUKS legend?

Dzisiaj sprawdzałem organoleptycznie...

530D z X-drive.

 

Powala....

Jeszcze z rok muszę pobujać się Forkiem.

Przetestowałem wszystko w klasie Premium.

Bawara powala...

Niestety.... :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...