Ruter Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Pytalem dlatego bo dziwilo mnie czemu np. Bosch zaleca 95ah do diesla Wsadzilem najwiekszy z rozmiaru 278mm, juz wiekszy akumulator by sie nie zmiescil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 czekalem na to od jakiegos i czasu i sie stalo - zdechl ori akumulator w Bece (aku made in USA, auto z 2007 r.) Uwazam to za zacny wynik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 @@eddie_gt4, Możesz napisać co tam miałeś ? PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 @@eddie_gt4, Możesz napisać co tam miałeś ? PzDr jutro podam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 oto on: aha, nowy akumulator to VARTA D47 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 (edytowane) Myślałem że jak z US-ej to tam OPTIMA siedziała Dzięki @@eddie_gt4, PzDr Edytowane 20 Stycznia 2014 przez muzyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 No i przyszedł czas na nasz aku. W ubiegłą zimę jeszcze jakoś dał radę, ale teraz już nie chciał odpalić po 1.5 dnia stania w temperaturze -15... Polecicie jakiś dobry akumulator do Forestera 2.5 MY09 (nowa buda) i gdzie w Wawie najlepiej się udać po nowy aku (najchętniej Targówek albo Żoliborz/Bielany)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 OBK Diesel 2012. Niestety po dzisiejszym poranku, czuję, że mój fabryczny panasonic długo nie pociągnie. Wczoraj podłączyłem go profilaktycznie do prostownika, ale ładował się tylko 2 h i ładowarka automatycznie się wyłączyła. Dziś rano było - 9 i po pół godzinnej pracy webasto rozrusznik kręcił bardzo anemicznie, a kontrolki w tym czasie przygasały. Chciałem założyć większy akumulator niż ten standardowy 64 Ah. I jest pewien problem, bo konstruktorzy nie przewidzieli miejsca na większą baterię. Ponadto wybór baterii z L+ jest zdecydowanie mniejszy niż z P+. Największy mieszczący się typu azjatyckiego, jaki namierzyłem, ma 75 Ah i stosunkowo słaby prąd 630 A (centra futura). Wszystkie azjatyckie o większej pojemności mają ponad 300 mm długości i nie wejdą (podstawka pod akumulator ma 280 mm). Dlaczego Japończycy zaprojektowali taką małą baterię do tego silnika??? Pozostają akumulatory europejskie np: Bosch S5 77 Ah, 780 A. Mam tylko jedną wątpliwość - czy ten europejski bez problemu będzie pasował? Głównie chodzi mi o dodatnią klemę, która jest mocno rozbudowana o jakieś dodatkowe gadżety i zainstalowana pod dziwnym kątem w stosunku do akumulatora. Przykładowa fota: Obawiam się, że w takiej pozycji klema może nie zmieścić się w to "wycięcie" w obudowie europejskiego akumulatora. Czy ktoś instalował może do nowego modelu OBK D klasyczny akumulator? Tym samym, chyba między bajki można włożyć informacje, że w nowym modelu OBK D akumulatory mają większą pojemność niż w starym. Większy (optymalny) się po prostu nie zmieści. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 odkopuje temat... wg instrukcji powinienem miec 55D23L - 48Ah... problem w tym, ze nie maja 55D23L w wersji 48Ah a tylko 60Ah... blad w druku czy ki dziod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Im więcej Ah tym lepiej więc się nie przejmuj że nie mają 48Ah PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 A u mnie fabryczny panasonic z 2007 i ma się całkiem dobrze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 A u mnie fabryczny panasonic z 2007 i ma się całkiem dobrze . w mojej imprezie MY2007 też do końca (zeszły rok) pracował ori panasonic i nic nie zapowiadało jego odejścia. Natomiast w Forku (2011) mojego ojca ori panasonic zaczął mocno podupadać po trzech latach i 100kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiuss Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Odkopuję. W Foresterze, którego ostatnio kupiłem (my06) śmiga cały czas ori panasonic, ale czuję, że w zimę nie podoła. Jaki mocny akumulator polecacie do Forka SG? Jednocześnie, żeby był bezpieczny i nie poprzepalał styków (bo i takie historie słyszałem). Ktoś wie może, gdzie w Wawie jest dobry sklep z akumulatorami? Dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) Przepalanie styków ??? Nie wierzyć w wieści gminne. Generalnie, jak największa pojemność jaka zmieści się pod machą, aby tylko nie miał mniejszego prądu maksymalnego od tego co w instrukcji. Akumulator to nic innego jak beczka, w którą leje się wodę. Opowieści o tym, że akumulator zbyt duży będzie niedoładowany, to też idiotyzm wymyślony przez "fachowcccóf". Prąd samorozładowania akumulatora jest wprost propocjonalny do jego pojemności. W przypadku akumulatora 35 Ah może to 30 mAh na dobę, w przypadku 120 Ah 140 mAh. Zależy od firmy i jakości wykonania. Tzn., że z Waszej beczki, z małą dziurką, proponcjonalnie, wycieknie tyle samo wody. Jak stoi. Alternator, w czasie normalnej pracy, w zależności od samochodu, daje 90 - 160 A. Ile rzędów wielkości ? 10 do potęgi 3 ?. Przykładowo. Co to oznacza ? Jeżeli będziecie w trasie i Wasz akumulator będzie narażony następnego dnia na stanie w korku, to 120 Ah będzie rozładowany np. w 30%, a 35 Ah padnie. Dla niewierców: konstrukcja alternatora sama w sobie nie pozwala na to, żeby go spalić.Chyba, że źle zaprojektowany. Regulator tak. Edytowane 31 Maja 2015 przez mz56 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) A co sądzicie o akumulatorach Exide? Czeka mnie wymiana i zastanawiam się nad EA 654 http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3217133217161-EA654-akumulator.html Niby ma te 5 Ah więcej niż Bosch S4, czy Varta D47, tylko nie wiem jak z jakością i trwałością... Zastanawia mnie jeszcze informacja o mocowaniu: "Wykonanie strefy podłogowej Korean B1" - będzie pasować do OBK H6? Edycja 06.12.2017: Mocowanie jak najbardziej pasuje do OBK i (jak dopisałem też w poście niżej) akumulator od ponad 2 lat pracuje bez zarzutu. Edytowane 6 Grudnia 2017 przez Kambol 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Rozwazałeś Loxa? Miałem taki założony w Tribece i sprawował się przez dwa lata ok. Później auto zmieniło właściciela i nie wiem jak dalej. W każdym razie auto parkowało "pod chmurką ". Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 A co sądzicie o akumulatorach Exide? W mojej ocenie bardzo OK. Wczoraj natomiast kupiłem Centre, która jest marką Exide na Polskę. Według Pana sprzedawcy, jakościowo są to identyczne produkty z tej samej, polskiej fabryki. Zapłaciłem 255 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Panasonic dożył swoich dni. 8 lat - ładny wynik. Jego miejsce zajął Westa Forse - polecany przez człowieka w sklepie z aku. Zobaczymy, co wart. Edytowane 2 Października 2015 przez dr.elich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Zdecydowałem się na Exide EA654 (ze zniżką w InterCars zapłaciłem 314zł). Zobaczymy jak się będzie sprawował. Aktualizacja 06.12.2017: Akumulator od ponad 2 lat pracuje bez zarzutu... Edytowane 6 Grudnia 2017 przez Kambol aktualizacja 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 A co sądzicie o akumulatorach Exide? Czeka mnie wymiana i zastanawiam się nad EA 654 http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3217133217161-EA654-akumulator.html Niby ma te 5 Ah więcej niż Bosh S4, czy Varta D47, tylko nie wiem jak z jakością i trwałością... Zastanawia mnie jeszcze informacja o mocowaniu: "Wykonanie strefy podłogowej Korean B1" - będzie pasować do OBK H6? do wczoraj miałem dobre zdanie. mój 2.5 lentni exide eb740 zdechł. oczko pokazuje 100%, a praktycznie nie kręci. Jak go podładuje prostownikiem elektronicznym to mu chwilowo pomaga. poprzedni exide działał 8 lat i wymieniłem go bo słabo było z nim zimą. obecny już jesienią meldował problem - wolno kręcił. teraz muszęcoś kupić. W subaru mam s4 i działa. w sumie nie wiem co wybrać, auto juz leciwe a najtańszy maxis jest nieco drożysz od bosch s4 - przynajmniej u mnie w okolicach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Kup sobie Jenoxa. Ja już mam 2 rok w 2 autach i zobaczymy ile lat wytrzymają Cena ja płaciłem 200zł/szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarek323 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Witam serdecznie. A u mnie kuriozalna sytuacja. W 5-cio !!!!! dniowym aucie - Outback MY2015 2,5i - padł akku. Nie chciał się naładować. Nie trzymał pojemności. Założyli Optimę ale nie taką jak podaje strona producenta akumlatorów. W sumie nie wiem co było założone fabrycznie, o jakich parametrach. I co powinno być założone na wymianę ....? Pozdrawiam. Mama nadzieję, że ten- pobędzie długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Temat akumulatora również mnie zaczął dotyczyć bo mój rzucił palenie. W sensie przy ciepłych dniach lub garażu jakoś odpalał ale przy staniu 2-3 dni napięcie było w okolicach 12.05 V prąd rozruchowy tez już kiepsko. Długo szukałem czegoś dobrego z wysokim prądem rozruchowym ale pojemności 60Ah nie chciałem przekraczać. Oczywiście szukałem rozmiarów azjatyckich a to bardzo ogranicza poszukiwania. Fabrycznie miałem Panasonica do 2012 roku i potem Varte 60Ah 530A. Znalazłem perełkę - firma chyba Słowacka i bardzoo dobre opinie na stronach naszych południowych sąsiadów. W Polsce można kupić i to wersję azjatycką ale trzeba poszukać. Firma to TAB model: POLAR S 60Ah , 600A. Akuś pracuje znakomicie i nawet zdarzyło mi się 6 dni nie odpalać Legasia i rewelacja. Zobaczymy przy mrozach. Oby starczył na więcej niż wcześniejsza Varta. Dałem za tego Polara S 250zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 (edytowane) Zależy od szczęścia. Mnie, oryginalna YUASA 60 Ah (angielska - poza Japonią, ich druga fabryka) zaczęła szwankować po półtora roku. Tydzień walki i w ramach gwarancji wywalczyłem nowy. Dlaczego szwankowała ? Po pełnym naładowaniu, pierwsza cela trzymała napięcie ok. 12 godzin. Po 24 godzinach była w pełni rozładowana. Jakiś błąd w separatorach, prąd samorozładowania za duży. Elektrolit czysty, ładowanie prawidłowe, a jednak kontrola gęstości kwasu wykazała usterkę. Bywa. Edytowane 16 Grudnia 2015 przez mz56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się