Skocz do zawartości

Akumulatory w subaru


FAZA666

Rekomendowane odpowiedzi

Andremil napisał(a):

Grzesiek79 napisał(a):

Np na aku na tym zdjęciu sa jakieś 888

 

 

Z tego co się orientuje to jest 08.2008

 

 

Tak by to było ale 888 do czego to 8 po środku? może to jest 808 wtedy po mojemu by się zgadzało 2008 08

 

Z tego co gdzieś czytałem to oznaczenie: x81, x82, x83 ... - gdzie x to rok produkcji a ostatnie dwie cyfry to odpowiednio styczeń, luty, marzec ... a x90, x91, x92 to październik, listopad, grudzień.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałem się "pochwalić" - wczoraj wieczorem po powrocie do kraju z duszą na ramieniu podchodziłem do mojego auta zostawionego na lotniskowym parkingu w Poznaniu - 22 dni pod przysłowiową chmurką w czasie ostatnich mrozów. "Strzał" z kluczyka - central się otworzył - zapaliło się oświetlenie kabiny - pomyślałem OK, zobaczymy co będzie jak zapłon włączę - wszystko w porządku - zegary zrobiły "opening ceremony" pompa zaczęła pracować. Kluczyk w prawo - bez zająknięcia silnik wystartował.

Jednak Varta D47 daje radę

 

Jeszcze jest taka możliwość, że ktoś robił sobie przejażdżki Twoim wozem :twisted:

 

Świetny wynik jak na zimowe warunki :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andremil napisał(a):

Grzesiek79 napisał(a):

Np na aku na tym zdjęciu sa jakieś 888

 

 

Z tego co się orientuje to jest 08.2008

 

 

Tak by to było ale 888 do czego to 8 po środku? może to jest 808 wtedy po mojemu by się zgadzało 2008 08

 

Z tego co gdzieś czytałem to oznaczenie: x81, x82, x83 ... - gdzie x to rok produkcji a ostatnie dwie cyfry to odpowiednio styczeń, luty, marzec ... a x90, x91, x92 to październik, listopad, grudzień.

 

Pozdrawiam

 

Może maż racje ale jakoś nie trzyma sie to kupy co ma 8 po środku wspulnego z styczniem litym i marcem i 9 z październik, listopad, grudzień.

Ale fakt z kąś te 888 tam się wzieło :shock:

 

Ja kupiłem nie dawno nowego Boscha S4 i mam chyba 108 czyli 2011 08 czyli sierpień jakoś bardziej wydaje mi się to logiczne ale to tylko takie moje odczucie

 

Co do Boscha S4 to jestem zadowolony :D przy na mniej na razie bo jest prawie nowy zobaczymy ile posłuży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Może maż...... wspulnego ......z kąś

 

Grzesiek79, proszę... :(,

 

żeby nie było OT, to Varta ma dużo prostszy i ogólnie dostępny system datowania akumulatorów. Inni producenci, zazwyczaj kodują i celowo ukrywają datę produkcji nie podając jej w sposób jawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andremil, w produktach Varta data produkcji , a dokładnie kwartał/rok oznaczona jest barwną kropką na bocznej etykiecie. Na stronie Varty jest PDF ułatwiający odczytanie tych danych. Podane są kolory wraz z odpowiadającymi im datami.

 

post-8522-135184461339_thumb.jpg

 

post-8522-135184461349_thumb.jpg

 

TUTAJ podany też jest sposób na Centrę,ale osobiście nie sprawdzałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okeyten, tam-co do centry jest tak:

YMxDDxx

 

Y - rok

M - miesiac

DD - dzień

 

 

Gdzie miesiące to

A - styczneń

B - luty

C - marzec

....

L - grudzień

 

czyli np. 6BD09A3 = 9.02.2006

 

Na mojej (ok.4-letniej) jest:

B1294D :?

Ale dzięki za chęci. Mam jeszcze roczną,ale nie mogę sprawdzićteraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to przypadek ale zrobiłem kiedyś test ...wsadziłem na wage akumulator centry kupiony w supermarkecie i taki sam aku kupiony w hurtowni akum.....i różnica w wadze była ok 2kg .?? czyli ten z supermarketu miał miej ołowiu w sobie ( czy dlatego jest tańszy ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odkopuję - Panowie, po weekendzie z otwartą maską w garażu (kontrolka otwarcia zgłupiała :roll: ) akumulator był padł - tzn. dał się dziad powoli, małym prądem, przez trzy dni naładować, ale w jednej celi aerometr pokazuje "zużycie" ponad skalę - reszta w miarę równo ładnie się naładowała. Nie miałem jak podpiąć auta (jest na podnośniku, rozbebeszone do konserwacji) - z jedną "ukatrupioną" celą raczej już nic z niego nie będzie, prawda? :oops:

 

Jaki powinienem w takim razie kupić dobry, niedrogi akumulator do Imprezy GC8 (2.0 wolnyssak), rocznik '97? Służy raczej na dłuższych trasach, ALE odpalać będzie musiał w warunkach zimowych górskich, więc... :roll:

Do tej pory była jakaś 60Ah. Na jaki wydatek się przygotować?

 

P.S. Ten akumulator był regularnie podładowywany prostownikiem na małym prądzie, w ramach "konserwacji". Nie rozładował się "do zera" -zegar, lampki etc. działały, jedynie rozrusznik nawet nie "cykał".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tutaj kupowałem - http://www.markowe-akumulatory.pl/

 

Można szukać na stronie ale też można zadzwonić do nich i doradzą pasujący. Na razie kupowałem tylko do Nissana ale na jesieni profilaktycznie wymieniam w Subaru. Niby kręci jak szatan ale to już jego 6 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tutaj kupowałem - http://www.markowe-akumulatory.pl/

 

Można szukać na stronie ale też można zadzwonić do nich i doradzą pasujący. Na razie kupowałem tylko do Nissana ale na jesieni profilaktycznie wymieniam w Subaru. Niby kręci jak szatan ale to już jego 6 rok.

 

6 latek to całkiem nieźle 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na terenie Warszawy aku dostarczył pracownik firmy. Nie ma pojęcia jak jest na terenie kraju. Myślę jednak, że firmy kurierskie są uczulone na takie przesyłki - dodatkowo pewnie na opakowaniach są strzałki gdzie jest góra paczki i informacja fragile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o kupowaniu aku przez allegro?

Wysyłkowo to bym się bał bo są wrażliwe na uderzenie, chyba że odbiór osobisty. :mrgreen:

 

bez przesady, takie rzeczy jak np. TV plazmowe też dostarczają kurierzy i jakoś to działa... akumulator aż takiej troski nie wymaga :wink:

 

ja mam swój akumulator od nowości ten sam, czyli minął mu właśnie 5 rok użytkowania i odpala od dotknięcia, więc na razie nie wymieniam. na pewno sporo pomaga jazda prawie wyłącznie w trasie i to, że w zimie jest garażowany non stop w domu i w pracy. może dzięki temu jakiś rekord uda się pobić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

otwieram maskę, żeby dolać płynu do spryskiwaczy i widzę, że jeden z korków na akumulatorze odleciał... Problem w tym, że gwint korka został, odleciał tylko "kapelusz", reszta została - wnioskuję, że w akumulatorze jest wysokie ciśnienie. Weryfikacja pozostałych korków wykazała, że lada moment i inne "kapelusze" się urwą. Co to może być? Akumulator do wymiany? Alternator przeładowuje? Auto to Impreza GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...