cool_kuba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Dzięki mz56 Start stop zawsze wyłączam i tak, Myślisz że jest jakieś ryzyko użycia zwykłego akumulatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Tak jak napisałem. Na sobie bym wypróbował. Komuś doradzać potencjalną utratę pieniędzy i czasu... Powstrzymam się. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cool_kuba Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 dzięki @mz56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 (edytowane) Do start-stop przeznaczone są akumulatory EFB (lub AGM). Zwykły (flooded) ma 1/3 żywotności rozumianej jako ilość startów silnika: https://www.rotronicsbms.com/battery-tips/what-you-need-to-know-about-efbs-enhanced-flooded-batteries/ Edytowane 12 Kwietnia 2019 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cool_kuba Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Tak, tyle że ja zawsze wyłączam start stop bo mnie denerwuje Myślę że wypróbuje normalny akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 W dniu 24.10.2018 o 11:37, JJacek napisał: z lwym plusem i wystającymi klemami? A czemu się uparłeś na lewy plus? Kup z prawym plusem, przekręć aku w lewo o 180 stopni i już masz z lewym plusem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Aby długość kabelków wydała. Rzadko kiedy udaje się odwrócić akumulator. Mówię oczywiście o montowanym seryjnie pod maską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 9 godzin temu, yaroz napisał: Kup z prawym plusem, przekręć aku w lewo o 180 stopni i już masz z lewym plusem W OBK kable nie sięgają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 10 godzin temu, yaroz napisał: A czemu się uparłeś na lewy plus? Kup z prawym plusem, przekręć aku w lewo o 180 stopni i już masz z lewym plusem A potem zdziwienie, że samochód się zapalił... Jak naciągniesz kabelki nad akumulatorem, to jest ryzyko, że będzie o nie ocierało wygłuszenie maski. Po pewnym czasie w niesprzyjających okolicznościach może dojść do pożaru... Różnice w cenach akumulatorów nie są warte takich zabaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 (edytowane) Mam kabel plus po lewej stronie i spokojnie jak obrócę tą Varte z prawym plusem to nic nie będzie obcierać o maskę i kable nie będą naciągnięte, prędzej mi szpilka mocowania zrobi dziurę w masce niż bolce akumulatora zetkną się z wygłuszeniem. Wystarczy miara i parę pomiarów i można dobrać akumulator. Też czeka mnie wymiana aku i kupię akumulator bez wystających bolców, bo są one sporo tańsze od tych z wystającymi, muszę tylko jeszcze sprawdzić czy klemy wejdą na bolce. Jak wymienię to wstawię zdjęcia. Edytowane 16 Sierpnia 2019 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Godzinę temu, TOMA52 napisał: W OBK kable nie sięgają. Może, nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 (edytowane) Tak jak pisałem wcześniej kupiłem akumulator Jenox gold 63Ah 600A, bez wystających bolców ponad akumulator z prawym plusem. Wymiary aku:dł.242mm x szer.170mm x wys.170mm. Bez problemu wejdzie z wysokością 190mm. Akumulator obrócony o 180stopni bo kabel + mam z lewej strony. Kable nie naciągnięte wszystko pasuje. Mam jeszcze mod w planach, zamontowanie plastikowej podstawy akumulatora z marki dla ludu i wywalenie mocowania na szpilki i subarowej podstawy bo ruda ją zżera. Edytowane 24 Sierpnia 2019 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 27 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2019 (edytowane) Panowie poleccie prosze jakis akukulator do sti 2011 bo mi zdechł do konca i nie bardzo mam czas na szukanie calego wątku. Wstepnie wyczytałem ze Yuasa powinna byc dobrym rozwiazaniem. Tam jest jakis szczegolny wymiar tego aku do sti? Z gory dzieki i pozdro! EDIT Ogarnięte! Edytowane 27 Września 2019 przez FilipeK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 Panowie szukam na forum problemu z akumulatorem. Posiadam Forestera XT 2017r. od 3 tyd. i mam cały czas problem z akumulatorem. Samochód nie jeździ codziennie. Auto używane 2 - 3 razu w tygodniu obecnie. Z tego co udało mi się wyczytać to prawdopodobnie to wina ISR. Akumulator Panasonic 48 Ah auto po postoju jeden dzień nie zapala. Zmieniłem akumulator na nowy Varta 60Ah poprawa niewielka. Auto na 3 dzień nie zapala akumulator rozładowany całkowicie. . Dzwoniłem do Keratronika i ponoć znają problem. Mają to sprawdzić i dać mi znać. Po 5 dnia jeszcze nikt nie dzwonił. Czy to jest możliwe ze system ISR aż tak potrafi rozładować akumulator. Miał ktoś problem z akumulatorem po tak krótkim czasie postoju. Poprzedni właściciel powiedział że on ani razu nie miał problemu z akumulatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 Czy samochód parkujesz w garażu podziemnym lub innym miejscu, w który sygnał ISR potrzebuje "większej ilości" prądu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 (edytowane) normalny garaż. Chyba że to wina zasięgu gsm lub gps. Na telefonie normalnie mam zasięg. Edytowane 22 Marca 2020 przez lukikosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 Mam OBK 2917 z Keratronikiem. Potrafi stać tydzień w garażu i odpala potem bez problemu. Zmierz może upływ prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 (edytowane) Mierzyłem pobór prądu 35mA.Pomiar na polu. Może trzeba zrobić pomiar w garażu ? Edytowane 22 Marca 2020 przez lukikosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 (edytowane) Wg FAQ keratronik powinien pobierać ok 50 mA. Tu jednak pobierał ok 1A: Zrób pomiar w garażu. Alternator ładuje prawidłowo? FAQ: Edytowane 22 Marca 2020 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 TOMA52 a wiesz może w którym miejscu jest w foresterze xt ? w tym samym co na filmie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 Nie mam pojęcia niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 Temat akumulatora był omawiany na tym forum już x razy . Oryginalne aku Panasonica są zwyczajnie kiepskie . Jak jeździsz dużo to jeszcze nad tym zapanujesz. Jak mało to klapa. Ja wytrzymałem 2 lata. Wtedy straciłem cierpliwość i zamontowałem zwykłą Vartę blue dynamic . Trochę mocniejszą niż oryginał i zapomniałem o temacie akumulatora kolejne 2,5 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 3 minuty temu, Jacocz napisał: Temat akumulatora był omawiany na tym forum już x razy . Oryginalne aku Panasonica są zwyczajnie kiepskie . Jak jeździsz dużo to jeszcze nad tym zapanujesz. Jak mało to klapa. Ja wytrzymałem 2 lata. Wtedy straciłem cierpliwość i zamontowałem zwykłą Vartę blue dynamic . Trochę mocniejszą niż oryginał i zapomniałem o temacie akumulatora kolejne 2,5 roku Ja też zamontowałem nowy akumulator 61Ah Varte Silver i nic to nie dało. Auto po 3 dniach postoju nie zapala. Dla mnie jest to niemożliwe i nie realne żeby tak się działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 1 minutę temu, lukikosa napisał: Ja też zamontowałem nowy akumulator 61Ah Varte Silver i nic to nie dało. Auto po 3 dniach postoju nie zapala. Dla mnie jest to niemożliwe i nie realne żeby tak się działo. Coś nie tak . U mnie jest kiepski zasięg i ISR ciągle szukał sieci ale rozładowywał aku po 7-8 dniach stania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 1 godzinę temu, lukikosa napisał: TOMA52 a wiesz może w którym miejscu jest w foresterze xt ? w tym samym co na filmie ? ja u siebie miałem za licznikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się