Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, Zdartapodeszwa napisał:

Cześć, czy macie może link do jakiejś strony gdzie są wypisane rozmiary felg pasujących do outback my 07? Nigdzie nie nogę znaleźć informacji podanych wprost, np. "ET od tyle do tyle, otwór centralny tyle, ale może być tyle jeżeli dasz pierścień centrujący, min-max szerokość to tyle..." 

Strony nie mam, ale jeśli parametry będą identyczne co w Legacy IV (a zakładam, że tak) to najwyżej co wypchniesz felgę to ET35. Jeśli się mylę to proszę żeby ktoś mądrzejszy mnie poprawił :D

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Zdartapodeszwa napisał:

Cześć, czy macie może link do jakiejś strony gdzie są wypisane rozmiary felg pasujących do outback my 07? Nigdzie nie nogę znaleźć informacji podanych wprost, np. "ET od tyle do tyle, otwór centralny tyle, ale może być tyle jeżeli dasz pierścień centrujący, min-max szerokość to tyle..." 

 

chyba ciężko, zwłaszcza dla Outbacka :( Jak chcesz to możesz "manualnie" posprawdzać tutaj:

 

https://www.wheel-size.com/calc/

 

Nie jest idealne ale jak wymierzysz dobrze swoją felgę to mniej więcej Ci powi jak będzie siedzieć nowa.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Yato004 napisał:

Strony nie mam, ale jeśli parametry będą identyczne co w Legacy IV (a zakładam, że tak) to najwyżej co wypchniesz felgę to ET35. Jeśli się mylę to proszę żeby ktoś mądrzejszy mnie poprawił :D

Teoretycznie OK jest szerszy od LY o te plastikowe elementy i wyższy. Więc o ile nie obniżasz auta to TEORETYCZNIE powinna wejść troszkę większa i troszkę bardziej wysunięta felga. :D

Ale to tylko niemierzona teoria, niczym niepoparta. :biglol:

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Po pracy obczaję ten link. Nie wierzę, że nie ma miejsca dla "mało sprytnych" jak ja :D gdzie podane jest to w prostej tabelce. 

 

Nie nie planuję na razie żadnych kombinacji z podnoszeniem/opuszczaniem auta. Chcę tylko 17 zamienić na 16 żeby b było miękcej. Raczej śmigam po szutrach i płytach, nie cisnę po asfaltowych zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zdartapodeszwa napisał:

Dzięki! Po pracy obczaję ten link. Nie wierzę, że nie ma miejsca dla "mało sprytnych" jak ja :D gdzie podane jest to w prostej tabelce. 

 

Nie nie planuję na razie żadnych kombinacji z podnoszeniem/opuszczaniem auta. Chcę tylko 17 zamienić na 16 żeby b było miękcej. Raczej śmigam po szutrach i płytach, nie cisnę po asfaltowych zakrętach.

Ktoś tu na forumie jeździ LY w kombi na 17tkach i wrzucił do nich opony 215/55/r17.

Fabryczne są 215/45/r17.

I z tego co wiem te wyższe ładnie weszły i się zmieściły i na pewno jest miękciej. 

Może taką rozważ opcję. W OBK można by się pokusić o jeszcze wyższy profil opony. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, thomson0073 napisał:

@subariola takie chyba kiedyś miał, wejść weszło, ale było troszkę traktorowo

O tutaj:

O Legastratesa mi chodziło.

@Herostrates ma profil 50 i dobrze to wygląda w Legacy. Wiem, że tam zawias jest porobiony ale myślę że do OBK spokojnie taka opona wchodzi. 

Z drugiej strony... ja w Legacy na zimę mam 15tki z profilem 65 i się niczym wtedy nie przejmuję. :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Orear napisał:

O tutaj:

O Legastratesa mi chodziło.

@Herostrates ma profil 50 i dobrze to wygląda w Legacy. Wiem, że tam zawias jest porobiony ale myślę że do OBK spokojnie taka opona wchodzi. 

Z drugiej strony... ja w Legacy na zimę mam 15tki z profilem 65 i się niczym wtedy nie przejmuję. :biglol:

Tak mam u siebie 215/50/17 i bardzo chwalę sobie takie rozmiary 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zdartapodeszwa dla mnie bardziej przyjazna jest strona https://www.willtheyfit.com

Ale to znowu tylko zobaczysz o ile się będzie różnić w porównaniu do obecnej felgi

 

3 godziny temu, Orear napisał:

ja w Legacy na zimę mam 15tki z profilem 65 i się niczym wtedy nie przejmuję. 

Chyba tylko bujaniem na zakrętach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Zdartapodeszwa napisał:

Nie nie planuję na razie żadnych kombinacji z podnoszeniem/opuszczaniem auta. Chcę tylko 17 zamienić na 16 żeby b było miękcej. Raczej śmigam po szutrach i płytach, nie cisnę po asfaltowych zakrętach.

A jakie masz te 17? Bo ja bym z kolei przechodził z 16 na większe ;) rozmiar standardowo 205/55/16 nokiany wdr 04

IMG_20211227_152144.thumb.jpg.f6adf8a7eaa0740e55b5dd3b01b25415.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Orear napisał:

Ktoś tu na forumie jeździ LY w kombi na 17tkach i wrzucił do nich opony 215/55/r17.

Fabryczne są 215/45/r17.

I z tego co wiem te wyższe ładnie weszły i się zmieściły i na pewno jest miękciej. 

Może taką rozważ opcję. W OBK można by się pokusić o jeszcze wyższy profil opony. 

1. Hmm 215/55/17 to w outbacku 07 standard. Takie mam teraz i na takich mi twardo.

 

2. Masz felgi 15?! Dało radę? Chciałem założyć 15 u siebie (tak wiem jak to buja :D miałem tak w Forku) ale nie zmieszczę ich na swoje heble, mierzyłem (fabryczne zaciski 2.5 165 km)

Edytowane przez Zdartapodeszwa
Za mało napisałem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_20220708_192034715_HDR.thumb.jpg.8fa6720eaecaec92e122633eee3d1857.jpg

4 godziny temu, conradek napisał:

jakie masz te 17? Bo ja bym z kolei przechodził z 16 na większe ;) rozmiar standardowo 205/55/16 nokiany wdr 04

To brzmi jak interes do zrobienia :D ja mam OEMowe 17(niedawno kupiłem razem z autem). Poprzedni właściciel (auta i felg) piaskował je i malował dwa lata temu (o ile dobrze pamiętam) żeby nie zapychać wątku napiszę na priv.

Edytowane przez Zdartapodeszwa
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej
Przedliftowe przednie reflektory halogenowe od anglika mają takie same kostki co EU?

 

Jak ktoś ma na sprzedaż w gorszym stanie (np. z połamanymi zaczepami żarówki), to chętnie kupię.

Potrzebuję kostek od strony lampy (aby były kompatybilne z tymi od strony samochodu) oraz ciemnej maskownicy (z "o-ringiem" wokół soczewki w chromowanym niebieskawym kolorze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Mnobody napisał:

Hej
Przedliftowe przednie reflektory halogenowe od anglika mają takie same kostki co EU?

 

Jak ktoś ma na sprzedaż w gorszym stanie (np. z połamanymi zaczepami żarówki), to chętnie kupię.

Potrzebuję kostek od strony lampy (aby były kompatybilne z tymi od strony samochodu) oraz ciemnej maskownicy (z "o-ringiem" wokół soczewki w chromowanym niebieskawym kolorze).

 

@Oczkoo15 może pomożesz?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Mnobody napisał:

Przedliftowe przednie reflektory halogenowe od anglika mają takie same kostki co EU?

 

Myślę że tak 

 

55 minut temu, Mnobody napisał:

Jak ktoś ma na sprzedaż w gorszym stanie (np. z połamanymi zaczepami żarówki), to chętnie kupię.

Potrzebuję kostek od strony lampy (aby były kompatybilne z tymi od strony samochodu) oraz ciemnej maskownicy (z "o-ringiem" wokół soczewki w chromowanym niebieskawym kolorze).

Mam halogeny od poliftowego diesla oraz z przedliftowego H6 w wersji europejskiej 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.07.2022 o 11:59, MacGregor napisał:

Prawie Masz rację.

 

Kolega, przerzucał swojego GT poliftowego z SI drive w nadwozie GT przedliftowe i niestety skończyło się na wymianie całej wiązki i reszty menażerii. Wszystko różniło się i to diametralnie.

A SI drive to nie tylko inna wiązka ale ECU silnika, ECU skrzyni, skrzynia inna, ale i zegary, i inny pedał gazu i mnóstwo innych "pierdółek".

Podłapie temat, będę mądrzejszy na wkrótce.. Co w przypadku wrzucania h6 z automatem do budy z 2.0 w manualu? Łączę silnik ze skrzynia, ecu z h6 I bez sterownika z at? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia szyba jest u mnie mocno porysowana, polerka wyjdzie drogo i jest ryzyko że będzie załamywać światło. Do tego uszczelka dookoła szyby już się zrobiła dość sztywna. Przednie szyby do Legacy IV jakoś bardzo drogie nie są, tylko nie wiem czy na coś specjalnego zwrócić uwagę poza tym żeby było grzanie wycieraczek? Są jakieś atermiczne, są z USA itp. Czy może lepiej nie ruszać szyby przedniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tinuvielwymieniałem u siebie z tego samego powodu, podziobana była strasznie. Uszczelkę kupiłem w ASO, szybę w zakładzie zajmującym się wymianą (polecam z czystym sumieniem we Wro na Sołtysowicach). Wziąłem Pikingtona, ale ponoć te szyby teraz to już nie to co kiedyś (na pewno są dużo cieńsze). Po jakimś roku trafił mi się odprysk i pęknięcie, wymieniłem jeszcze raz, z tą samą uszczelką, po jakimś czasie zaczęła odstawać w narożnikach na górze, w ramach reklamacji panowie wyjęli szybę i wstawili jeszcze raz podklejając jakoś uszczelkę. teraz jest ok.

 

Podsumowując, nie jest to droga zabawa i w sumie nie ma się czego obawiać, ale tak po roku już widzę sporo odprysków (takich malutkich kropeczek pod światło) i mam wrażenie że dużo szybciej się niszczy ta nowa niż oryginalna. Oryginał chyba coś koło 3k kosztował jak pytałem, także ta opcja raczej bez sensu.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, raci napisał:

@Tinuvielwymieniałem u siebie z tego samego powodu, podziobana była strasznie. Uszczelkę kupiłem w ASO, szybę w zakładzie zajmującym się wymianą (polecam z czystym sumieniem we Wro na Sołtysowicach). Wziąłem Pikingtona, ale ponoć te szyby teraz to już nie to co kiedyś (na pewno są dużo cieńsze). Po jakimś roku trafił mi się odprysk i pęknięcie, wymieniłem jeszcze raz, z tą samą uszczelką, po jakimś czasie zaczęła odstawać w narożnikach na górze, w ramach reklamacji panowie wyjęli szybę i wstawili jeszcze raz podklejając jakoś uszczelkę. teraz jest ok.

 

Podsumowując, nie jest to droga zabawa i w sumie nie ma się czego obawiać, ale tak po roku już widzę sporo odprysków (takich malutkich kropeczek pod światło) i mam wrażenie że dużo szybciej się niszczy ta nowa niż oryginalna. Oryginał chyba coś koło 3k kosztował jak pytałem, także ta opcja raczej bez sensu.

Też mam Pilkingtona. Wymieniałem ok. rok temu. Nieiwele jeżdżę, ale jak na razie jest dobrze...brałem oczywiście z grzaniem wycieraczek. Uszczelka była dobra więc bez wymiany tego elementu się obyło.

Ale nawet spece co wymieniali mi szybę mówili, żeby trzymać orginał tak długo jak się da...bo żaden aftermarket nie trzyma jakości oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana zawieszenia Outback BP 2005 3.0 H6 z LPG - pozbycie się SLS.
 
Kompletuje listę części. Mam następujące:
  1. Amortyzatory przód Kayaba Excel-G KYB 334375 i 334374
  2. Sprężyny przód Lesjofors 4088326
  3. Amortyzatory tył Kayaba Excel-G KYB 341354
  4. Sprężyny tył Pedders 2938
Czy o czymś zapomniałem? Poduszki (mocowania) z SLS ponoć pasują do "klasycznych" amorów i mogą zostać? Coś można lepiej dobrać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BelegUS napisał:
Wymiana zawieszenia Outback BP 2005 3.0 H6 z LPG - pozbycie się SLS.
 
Kompletuje listę części. Mam następujące:
  1. Amortyzatory przód Kayaba Excel-G KYB 334375 i 334374
  2. Sprężyny przód Lesjofors 4088326
  3. Amortyzatory tył Kayaba Excel-G KYB 341354
  4. Sprężyny tył Pedders 2938
Czy o czymś zapomniałem? Poduszki (mocowania) z SLS ponoć pasują do "klasycznych" amorów i mogą zostać? Coś można lepiej dobrać?

 

Nie znam się więc sie wypowiem :D

Zawsze można coś lepiej (czytaj drożej).

Zawieszenie to nie tylko amory i sprężyny - warto mieć "w pogotowiu" inne elementy zawieszenia gdyby się okazało, że są luzy i warto byłoby je wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, maross napisał:

Skoro o zawieszeniu. Przymierzam się do wymiany w moim Legacy IV kombi 2007 i chciałbym je nieco podnieść. Chciałbym uniknąć podkładek i różnego druciarstwa. Co polecacie? Jakie sprężyny i amortyzatory.

podkładki masz w standardzie w OBK z tego rocznika więc to chyba nie jest druciarstwo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...