Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

poduszkę wyczyściłem użyłem gruntu do kleju do szyb i wypełniłem zaznaczone kółkiem miejsce.

 

 

Kolejne pytanie czy skrzywiony w Subaru legacy IV tylny wahacz  (na którym ustawiamy zbieżność) jest wstanie spowodować negatyw w zawieszeniu? u mnie kąt pochylenia koła wyszedł -1,54. chciałbym to skorygować do -1,15-1,20.

Patrząc od dołu  samochodu na tulei regulacyjnej wahacz nie jest ustawiony prostopadle do śruby gdzie po drugiej stronie(gdzie PK wynosi -0,50) jest taka prawidłowość. Mogę mieć też skrzywione ucho pytanie czy wyrównanie tego plus wizyta u diagnosty ponowne ustawienie zbieżności da rezultat?

 

Wydaje mi się że na PK odpowiadają wyłącznie wahacze poprzeczne (czyli te na których nic się nie ustawia) plus wysokość piasty względem wózka zawieszenia.(ale mogę być w błędzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Orear napisał:

Orientuje się ktoś jaki wydech siedzi w s402? I czy jest on w ogóle jakoś do dostania bez reszty samochodu? ;p 
Chodzi konkretnie o ten ze zdjęcia: 

Screenshot-2021-03-01-at-15_41_26.thumb.jpg.500d8031ff27170f43e8dc87583e6c8c.jpg

 

Oba pytania najlepiej zadać byłoby ludziom siedzącym w gratach do Legacy...w Japonii, lub tym którzy podobnym "procederem" zajmują się siedząc w Polsce...albo na forum w UK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Orear napisał:

Orientuje się ktoś jaki wydech siedzi w s402? I czy jest on w ogóle jakoś do dostania bez reszty samochodu? ;p 
Chodzi konkretnie o ten ze zdjęcia: 

Screenshot-2021-03-01-at-15_41_26.thumb.jpg.500d8031ff27170f43e8dc87583e6c8c.jpg

 

To jest wydech STI ale nie Genome. Dostępność raczej ciężka:

 

https://www.nengun.com/sti/quad-tip-exhaust

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Orear napisał:

Orientuje się ktoś jaki wydech siedzi w s402?

To są tłumiki sygnowane logiem STI. Takie same były montowane w Legacy Tuned by STI ;)

 

3 godziny temu, Orear napisał:

I czy jest on w ogóle jakoś do dostania bez reszty samochodu? ;p 

Miałem kilka takich kompletów, do ogarnięcia ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spiderq napisał:

Owszem, mogę ściągnąć używane z Japonii

 

5 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

To są tłumiki sygnowane logiem STI. Takie same były montowane w Legacy Tuned by STI ;)

 

Miałem kilka takich kompletów, do ogarnięcia ;) 

No dobra, ale cenowo jak to wychodzi w praktyce? Bo cena 1k zielonych jest obecnie poza moim zasięgiem jeśli chodzi o tłumiki. ;)

Jeśli nie chcecie tu robić reklamy to możecie pisać priv. 

Edytowane przez Orear
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, spiderq napisał:

Owszem, mogę ściągnąć używane z Japonii

 

16 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

To są tłumiki sygnowane logiem STI. Takie same były montowane w Legacy Tuned by STI ;)

 

Miałem kilka takich kompletów, do ogarnięcia ;) 

 

A ja szukam wciąż drewniano skórzanej kiery od wersji LL Bean, plus drewniania gała od biegów :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wild_pig napisał:

Orientuje się ktoś czy bez problemów mogę do Legacy IV wrzucić opony 205/60/R16 - na tabliczce znamionowej nie mam takiego rozmiaru, więc się zastanawiam czy podejdą i czy to legalne jak na tabliczce nie ma ? Zakładam, że tak;-)

 

https://www.wheel-size.com/size/subaru/legacy-touring-wagon/2006/

 

205/55R16 91H    6.5Jx16 ET55    2.3
215/55R16 91H    7Jx16 ET55    2.3
225/50R16 91H    7.5Jx16 ET55    2.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Neutrino33 napisał:

 

https://www.wheel-size.com/size/subaru/legacy-touring-wagon/2006/

 

205/55R16 91H    6.5Jx16 ET55    2.3
215/55R16 91H    7Jx16 ET55    2.3
225/50R16 91H    7.5Jx16 ET55    2.3

To są wymiary do jakich auto jest homologowane/dopuszczone przez producenta czy po prostu sugerowany pasujący rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PotężnyWarmianin napisał:

To są wymiary do jakich auto jest homologowane/dopuszczone przez producenta czy po prostu sugerowany pasujący rozmiar?

 

Homologacja chyba jest na to jak na naklejce - stad moje pytanie czy 205/60/R16 bedzię ok - bo jak widzę z kalkulatora te raczej wejdzie bez problemu.

IMG_5599.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, BelegUS napisał:

Jest jakieś P&P rozwiązanie na większą chłodnicę (najlepiej w całości metalową) w Legacy IV / Outback III H6? Nie grzeje się, po prostu paranoja z mojej strony ;)

 

Z tego co się orientowałem to nie ma pełnego P&P. Ja w mam teraz chłodnice z diesla która jest grubsza ale coś trzeba było z mocowanie wentylatorów zmienić oraz nie pasuje dolny odpływ. Skończyło się na zrobieniu specjalnego kolanka. 

 

Możesz też jakieś tuningowe mashimoto (pewnie przekręciłem nazwę) ale tam z tego co wiem jeszcze więcej rzeźby bo na więcej (albo mniej?) Portów. 

 

 

Tak czy siak trzeba trochę z tym powalczyć ale z drugiej strony nie jest tak że pół auta musisz przerobić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Tinuviel napisał:

Tak czy siak trzeba trochę z tym powalczyć ale z drugiej strony nie jest tak że pół auta musisz przerobić;)

 

To nie wiem czy nie lepiej zamówić customa i tak ;)

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BelegUS napisał:

 

To nie wiem czy nie lepiej zamówić customa i tak ;)

 

gdzieś tu kiedyś chyba czytałem że to nie sa kosmiczne koszta. Może jakiś zakup grupowy by się nawet dało zrobić żeby wyszło jeszcze taniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BelegUS napisał:

 

To nie wiem czy nie lepiej zamówić customa i tak ;)

 

Nie dramatyzuj. Zrób porządne odkamienianie układu. Spuść cały płyn i zalej nowym, najlepszym jaki ci przyjdzie do głowy...i już. :faja:

 

2 godziny temu, Tinuviel napisał:

 

gdzieś tu kiedyś chyba czytałem że to nie sa kosmiczne koszta. Może jakiś zakup grupowy by się nawet dało zrobić żeby wyszło jeszcze taniej. 

 

Co do zakupów grupowych to wydaje mi się, że generalnie warto byłoby na coś takiego specjalny watek stworzyć i grupowo kupowac różne graty do naszych Subaru...bo na hasło, że jestes z The Forum to pewnie rabatu nigdzie nie dostaniesz...nawet w ASO.

Była pamiętam akcja, że ktoś dorwał nowe, OEM-owe, reperaturki kielichów do Forka - warto było zrobic ich cyfrowy model 3D - pewnie innym by sie przydało.

Wiele jest takich akcji, które powinniśmy "pociągnąć" jako zorganizowana grupa...może nie przestępcza, ale równie efektywna. :coffee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukałem kiedyś układ w Forku jak byl stary silnik, potem po zdjęciu głowic widziałem że w zasadzie to niewiele to dało. Natomiast widziałem chłodnice starą która była zdjęta z niego. Rozebrałem ją, bo na złom szła. Połowa lameli była wewnątrz zawalona kamieniem. Także nie wiem co robią te magiczne środki do płukania silnika ale to jak głaskanie brudu.

Natomiast, gdy płukałem nagrzewnicę (octem), zlalem to później do kratki w garażu to gdy wyschło został biały nalot. Nie wiem czy nie lepszym efektem będzie zalanie silnika pół na pół woda z octem i pojeżdżenie z tydzień z taką miksturą w układzie. Ale nie próbowałem. 

Jeśli ktoś nie dbał w przeszłości i jeździł np na wodzie to trudno będzie to usunąć, to jak nagar z zaniedbań wymiany oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to trochę widzę tak, zaniedbana chłodnica, usyfiona od środka... my wlewamy coś co rozpuszcza brud w układzie zamkniętym jakim jest układ chłodniczy silnika. I ten rozpuszczony syf sobie krąży po układzie. To trochę jak przepłukiwanie dynamiczne zaniedbanej EAT, może pomoże, a może pójdzie na śmietnik. 
Z tym, że my tu rozbijamy wątek na atomy, a @Tinuviel pytał o zgoła inną rzecz, czyli wymiana profilaktyczna na większą chłodnicę. Także dawanie mu rad na przepłukiwanie czegokolwiek nie ma sensu. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ewemarkam napisał:

Płukałem kiedyś układ w Forku jak byl stary silnik, potem po zdjęciu głowic widziałem że w zasadzie to niewiele to dało. Natomiast widziałem chłodnice starą która była zdjęta z niego. Rozebrałem ją, bo na złom szła. Połowa lameli była wewnątrz zawalona kamieniem. Także nie wiem co robią te magiczne środki do płukania silnika ale to jak głaskanie brudu.

Natomiast, gdy płukałem nagrzewnicę (octem), zlalem to później do kratki w garażu to gdy wyschło został biały nalot. Nie wiem czy nie lepszym efektem będzie zalanie silnika pół na pół woda z octem i pojeżdżenie z tydzień z taką miksturą w układzie. Ale nie próbowałem. 

Jeśli ktoś nie dbał w przeszłości i jeździł np na wodzie to trudno będzie to usunąć, to jak nagar z zaniedbań wymiany oleju. 

A czy ja mu polecam jakieś specyfiki ze sklepu. Do odkamieniania to właśnie ocet albo kwasek cytrynowy. Rozpuśic tyle kwasu w ciepłym płynie by osiągnąć roztwór nasycony. Pojeździć z tydzień i jak ciepły spuścic i jeszcze przepłukać pod ciśnieniem, apotem zalać świeżynką.

Tak to widzę :faja:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tinuviel napisał:

 

gdzieś tu kiedyś chyba czytałem że to nie sa kosmiczne koszta. Może jakiś zakup grupowy by się nawet dało zrobić żeby wyszło jeszcze taniej. 

Piszcie, jakbyście coś takiego organizowali. Zaczynam zbierać graty pod Swap, może przy okazji bym już chłodnice zupgrade'ował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...