Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak juz wspominałem przymierzam się do zainstalowania maski od OBK-a - aluminiowa=lżejsza.

Dodatkowo zastanawiałem się nad poprawą cyrkulacji powietrza, czyli poprawy sytuacji z wysoką temperaturą pod maską. Zastanawiałem się nad wylotami powietrza w przedniej części maski, tak by gorące powietrze z chłodnicy łatwo mogło uciekac górą.

Szukałem w necie czy ktoś już coś podobnego nawywijał...znalazłem to, nie sa to dziury w miejscu, o którym myślałem, ale nawet te robią sporą różnicę

 

 

ja bardziej widzę u siebie takie "dziury" jak w Lancerach EVO, być może lekko nawet niżej, czyli bliżej krawędzi maski.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Neutrino33 napisał:

Tak jak juz wspominałem przymierzam się do zainstalowania maski od OBK-a - aluminiowa=lżejsza.

Dodatkowo zastanawiałem się nad poprawą cyrkulacji powietrza, czyli poprawy sytuacji z wysoką temperaturą pod maską. Zastanawiałem się nad wylotami powietrza w przedniej części maski, tak by gorące powietrze z chłodnicy łatwo mogło uciekac górą.

Szukałem w necie czy ktoś już coś podobnego nawywijał...znalazłem to, nie sa to dziury w miejscu, o którym myślałem, ale nawet te robią sporą różnicę

 

 

ja bardziej widzę u siebie takie "dziury" jak w Lancerach EVO, być może lekko nawet niżej, czyli bliżej krawędzi maski.

Myślę, że rozmieszczenie jest tu mega istotne.. Ale temat mocno do rozważenia, ciekawe. Myślałem o wlocie dk dolotu też, choć tematu umarł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Neutrino33 napisał:

:coffee:

No to musze swoją sprawdzić...magnesikiem ;)

Ty nie masz Tomasz na imię?

A z tymi wlotami to naprawdę takie potrzebne?

No bo rajdoowek nie macie, syfu tylko naleci... Może z chłodnicą lepiej powalczyć?

Edytowane przez euyot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, euyot napisał:

Ty nie masz Tomasz na imię?

A z tymi w lotami to naprawdę takie potrzebne?

No bo rajdoowek nie macie, syfu tylko naleci... Może z chłodnicą lepiej powalczyć?

1) Mam na imię Tomasz. Takie imię sam sobie wybrałem na bierzmowaniu ...nie bez powodu ;)

2) Potrzebne może nie aż tak bardzo ale przy jazdach na torze przydatne.

3) Jak zrobisz siatkę to nie naleci a dziura właśnie jest po to by bez "druciarstwa" przy chłodnicy uzyskać pożądany efekt ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Neutrino33 napisał:

1) Mam na imię Tomasz. Takie imię sam sobie wybrałem na bierzmowaniu ...nie bez powodu ;)

2) Potrzebne może nie aż tak bardzo ale przy jazdach na torze przydatne.

3) Jak zrobisz siatkę to nie naleci a dziura właśnie jest po to by bez "druciarstwa" przy chłodnicy uzyskać pożądany efekt ^_^

Spoko spoko. Rób waść jak uważasz, ale chłodnice też niedruciarsko może poprawić.

No cóż kibicuje.

Auto ma wątek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, euyot napisał:

Spoko spoko. Rób waść jak uważasz, ale chłodnice też niedruciarsko może poprawić.

No cóż kibicuje.

Auto ma wątek?

 

taki pasożytniczy wątek...pojawia się w ten lub inny sposób u innych, tudzież właściciel się udziela samodzielnie :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, euyot napisał:

Ty nie masz Tomasz na imię?

A z tymi wlotami to naprawdę takie potrzebne?

No bo rajdoowek nie macie, syfu tylko naleci... Może z chłodnicą lepiej powalczyć?

Ano na Time Attack zagrzać wóz nietrudno.. W 2.0 w 3/4 sesji potrafiła wskazówka drgnąć i musiałem odpuszczać. Z reguły, jak łapałem fajny rytm :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Każda oryginalna maska (europejska) w Legacy czy Outbacku jest aluminiowa ;) 

Legacy GT "hamerykański" też ma zrobioną z alu...

Outback 2.5 "hamerykański" też ma zrobioną z alu...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2022 o 08:07, ewemarkam napisał:

Ale ze jak? Chłodnica z diesla który ma lepszą sprawność od benzyniaka, więc się mniej grzeje? Do benzyniaka który się grzeje jak szalony? Ja tu nie widzę najmniejszego sensu. Wrecz lepiej sobie poradzi nowa z H6. W większości marek chłodnice z diesla są mniejsze od benzyniaka. To że działa, to pewnie dlatego że jest nowa.

Hahaha musisz przeprowadzić śledztwo, a winnych ......

 

W dniu 28.10.2022 o 10:41, BelegUS napisał:

 

Ma też 10mm grubszy rdzeń.

 

Inna kwestia czy za 10mm grubszym rdzeniem nie idzie mniejsza liczba lamelek.

Niestety, ale lamelek nie jest mniej.

 

W dniu 28.10.2022 o 10:47, ewemarkam napisał:

Napisałem moje spostrzeżenia, wątpię aby chłodnica miała większą wydajność. Nie idzie to w parze z ekonomią (koszty produkcji) w żaden sposób. Jak ktoś ma dwie obok siebie to niech porówna. Moim zdaniem jeśli montować to albo seryjna, albo custom o widocznie lepszej wydajności. 

Jak @BelegUS zauważył może grubsza ale lamelek może być mniej.

Miałem dwie obok siebie i powiem jesteś w błędzie.

 

W dniu 28.10.2022 o 19:38, Tinuviel napisał:

 

hmm

 

no to Diesel:

1694821522_Screenshot2022-10-28at18_57_24.png.7118a3a21a877d11509615df1a0f26f9.png

H6:

1665697184_Screenshot2022-10-28at18_57_51.png.2345eedbfc805debc548e45d718ff5a1.png

 

Czyli zakładając że mocowanie jest w tym samym miejscu to w pionie mamy w Dieslu ~150 lameli a w H6 ~130 lameli ale w poziomie w dieslu jest ~80 sekcji a w H6 OEM aż ~110.

 

Czyli łącznie lameli

w Dieslu: 120000

w H6 OEM: 143000

 

Teraz szerokość chłodnicy to 688mm czyli jeden lamel (pomijając łączenia) ma szerokość:

diesel: ~8,6mm

H6: ~6,25mm

 

Czyli powierzchnia jednego lamelka (diesel gruby na 25mm, H6 na 16mm):

diesel: 215mm2

H6: 100mm2

 

Czyli łaczna powierzchnia:

diesel: 25800000mm2

H6:      14300000mm2

 

To wszystko mocno szacunkowo ale nawet gdyby chłodnica w H6 miała 2razy więcej lamelków to przy tej różnicy grybości i tak jej powierzchnia byłaby mniejsza względem diesla.

 

ps.: Nie mam bladego pojęcia czy powierzchnie chłodnicy można sobie od tak przeliczać na jej sprawność, pewnie w praktyce to jest o wiele bardziej złożone.

 

ps2: Liczone na szybko, nie sprwadzałem dokładnie, nie ręczę;) 

Brawo!!!

 

Ja bylem mniej matematyczny, ale więcej bezwzględny.(rezu,rezu)

Po sekcji zwłok, ta od Diesla jednak wygrała.

 

Kto nie wierzy, trudno. Niech sprawdza i udowadnia dalej.

Ja używam, i jestem zadowolony.

 

Pozdrawiam, i proszę bez złośliwości.

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2022 o 17:27, Neutrino33 napisał:

 

Pisz tutaj jak znajdziesz te namiary.

 

Vancooler

Zielona Góra

www.vancooler.pl

 

Dorobią na każdy wymiar nawet do kombajnu

Edytowane przez ipsx82
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2022 o 21:30, Danko napisał:

Ano na Time Attack zagrzać wóz nietrudno.. W 2.0 w 3/4 sesji potrafiła wskazówka drgnąć i musiałem odpuszczać. Z reguły, jak łapałem fajny rytm :facepalm:

Możesz zastosować tzw. "Fuji Racing Cylinder 4 Cooling Mod Kit".

Przydatny mod przy bardziej "intensywnym użytkowaniu" silnika.

Jakby co, to dorabiam takie gadżety.  Kolega który buduje silniki EJ, mówi że użytkownicy są zadowoleni.

Polecam wykonanie natrysku na denko tłoka, również idealny mod do silników "intensywniej użytkowanych". Tylko tutaj to już silnik idzie do rozbiórki w drobny mak.

Takie mody również robię osobiście.

I wiele wiele innych, również do innych silników.

Jak są pytania zapraszam na PW.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2022 o 18:13, Orear napisał:

W Legacy IV mam amelininową.

Choć pomalowaną. ;)

 

W dniu 29.10.2022 o 18:27, Neutrino33 napisał:

:coffee:

No to musze swoją sprawdzić...magnesikiem ;)

 

Dzisiaj sprawdziłem...błotnik przyciagał magnes jak głupi, a maska ani trochę.

Coraz bardziej lubie Subaru za ten gest...choc wydawało mi się, że lubie już wystarczająco.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma może doświadczenie z czujnikiem ciśnienia w oponach w IV genie? Auto od zakupu jeździ z czujnikami tylko na jednej osi, udało mi się namierzyć zamienniki żeby uzupełnić braki tylko kwestia czy trzeba je w jakiś sposób "sparować" z modułem w samochodzie? Manual podaje tylko, że po zmianie felg/opon trzeba poprosić w ASO o ustawienie i to w sumie tyle, ewentualnie manualem serwisowym też bym nie pogardził :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, PotężnyWarmianin napisał:

Czy ktoś ma może doświadczenie z czujnikiem ciśnienia w oponach w IV genie? Auto od zakupu jeździ z czujnikami tylko na jednej osi, udało mi się namierzyć zamienniki żeby uzupełnić braki tylko kwestia czy trzeba je w jakiś sposób "sparować" z modułem w samochodzie? Manual podaje tylko, że po zmianie felg/opon trzeba poprosić w ASO o ustawienie i to w sumie tyle, ewentualnie manualem serwisowym też bym nie pogardził :D

IV miały takie rzeczy? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PotężnyWarmianin napisał:

Czy ktoś ma może doświadczenie z czujnikiem ciśnienia w oponach w IV genie? Auto od zakupu jeździ z czujnikami tylko na jednej osi, udało mi się namierzyć zamienniki żeby uzupełnić braki tylko kwestia czy trzeba je w jakiś sposób "sparować" z modułem w samochodzie? Manual podaje tylko, że po zmianie felg/opon trzeba poprosić w ASO o ustawienie i to w sumie tyle, ewentualnie manualem serwisowym też bym nie pogardził :D

Spróbuj tu znaleźć dla siebie manual. Dla mojego europejskiego jest. 
Index of /Auto (jdmfsm.info)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...