Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Danko napisał:

Skrzyni? 

 

Skrzyni, bo jeśli zamontujesz chłodnicę TurboWorks/Mishimoto do AT H6 to tracisz wymiennik ciepła dla skrzyni, i musisz go zastąpić dodatkową chłodniczką. Pytanie czy nie będzie ona za dobrze chłodzić, w efekcie czego automat będzie jeździł niedogrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, BelegUS napisał:

 

Skrzyni, bo jeśli zamontujesz chłodnicę TurboWorks/Mishimoto do AT H6 to tracisz wymiennik ciepła dla skrzyni, i musisz go zastąpić dodatkową chłodniczką. Pytanie czy nie będzie ona za dobrze chłodzić, w efekcie czego automat będzie jeździł niedogrzany.

Aaa, zapomniałem o AT:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BelegUS napisał:

Dla mnie kluczowe jest pytanie czy można przesadzić z chłodzeniem skrzyni.

Teoretycznie nie, ale najlepiej jak ATF ma nie więcej niż 80 stopni. Są układy z termostatem, tzw gotowce. Albo samemu coś zrobić bo termostat do skrzyni z Audi to koszt ok 100. Chłodnica skrzyni używka ok 50 PLN na Olx:)

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Są układy z termostatem, tzw gotowce.

Takie coś mam w SVX:

https://allegro.pl/oferta/chlodnica-skrzyni-automatycznej-2115001700-9579821742

Problem polega na tym, że nie wiem, przy jakiej temperaturze otwiera się ten wbudowany termostat. Mój SVX nie jeździ(ł) też na tyle, żeby sprawdzić działanie na przestrzeni nastu tysięcy kilometrów xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty do skrzyni to zazwyczaj coś ok 70-80 stopni. Przynajmniej tyle było na jakiś takich zestawach jak patrzyłem chcąc montować do Forka jeszcze. Finalnie 3 lata już chyba będzie jak jedzi (już nie u mnie) tylko z chłodnica bez termostatu żadnego. 5eat ma wymiennik montowany na skrzyni. A szperając po intenetach jedyne informacje na jakie trafiam to ATF powinien mieć od 60 do 80 stopni aby długo zachował trwałość czyli nie degradował się za szybko. 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, BelegUS napisał:

A czym sprawdzasz?

 

Patrze na wskazania na desce :facepalm: ...wiem, wiem

Generalnie bardzo brakuje mi w samochodzie (każdym jaki miałem, nie tylko Legacy) precyzyjnych parametrów pracy: temp.cieczy chłodz., temp. oleju, ciś. oleju, ładowanie/napięcie akumulatora...na upartego jeszcze A/F ratio.

Nie idzie o te wskazóweczki fabryczne ale o precyzyjne, wiarygone dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany i Panewki orientuje się ktoś, czy same amortyzatory Bilstein z Subaru Legacy V Outback spasują do Legacy GT IV? Pytam celowo o same amory, bo sprężynę chce niższą, tylko się zastanawiam, czy takie z Obk spełnią swoją rolę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Patrze na wskazania na desce :facepalm: ...wiem, wiem

No wskazówka na desce powie Ci tylko kiedy auto już się przegrzało, bo jest bardzo "tolerancyjna" xD

 

14 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Generalnie bardzo brakuje mi w samochodzie (każdym jaki miałem, nie tylko Legacy) precyzyjnych parametrów pracy: temp.cieczy chłodz., temp. oleju, ciś. oleju, ładowanie/napięcie akumulatora...na upartego jeszcze A/F ratio.

Nie idzie o te wskazóweczki fabryczne ale o precyzyjne, wiarygone dane.

Ja u Mamy w Forku SH (który nie ma nawet wskazówki temperatury...) zamontowałem coś takiego:

https://pl.aliexpress.com/item/1005004050501746.html

Ma alarm temperatury cieczy i ładowania, a wyświetlać może wszystkie parametry udostępniane przez OBD. Do siebie też na Blek Frajdej zamówię i wrzucę do schowka nad zegarkiem - po coś to navi wyrzuciłem xD

  • Super! 2
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, thomson0073 napisał:

Pany i Panewki orientuje się ktoś, czy same amortyzatory Bilstein z Subaru Legacy V Outback spasują do Legacy GT IV? Pytam celowo o same amory, bo sprężynę chce niższą, tylko się zastanawiam, czy takie z Obk spełnią swoją rolę..

Zawias w Legacy V z tyłu jest taki sam jak w foresterze SH?  amortyzatory mocowane są w innym miejscu na wahaczu poprzecznym- nie na zwrotnicy jak w Legacy IV. obstawiam że mają inną wysokość golenia ale mogę się mylić.

 

Zwykły amor tył z forestera SH.

Osadzenie amortyzatora dół 55mm szerokość tulei otwór M12.

osadzenie górne amortyzatora rozstaw ok 130mm śruby M8?(nie mierzyłem śrub)

Jak popatrzysz na dolną tuleje mocowania amortyzatora to w Legacy V jest inna jak w Foresterze SH.

Względem Legacy IV różnić będzie się pewnie długość tulei mocowania dolnego wahacza co jest do przerobienia ogarnięcia w domowych warunkach. (kupujesz tuleje poli takich samych wymiarach bądź trochę większych i ją dopasowujesz)  jeśli tego nie zrobisz a tuleja będzie innej długości to zmieni się kąt amortyzatora/sprężyny względem zawieszenia.

 

Nie wiem zaś jak będzie z wysokością samego amortyzatora jak i jego właściwościami tłumiącymi ponieważ wydaje mi się że amortyzator montowany na wahaczu poprzecznym będzie mieć trochę inną charakterystykę jak ten montowany na zwrotnicy bo to jest tak naprawdę inne zawieszenie.

 

Kolejne pytanie czy zawieszenie seryjne do OBK występowało wgl bilsteina? ja takiego nie kojarzę, OBK IV będzie mieć z tyłu SLSy.

 

 

 

 

 

IMG_20221021_110932.jpg

IMG_20221021_110954.jpg

IMG_20221021_111421.jpg

Edytowane przez SubaruLPG
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, BelegUS napisał:

No wskazówka na desce powie Ci tylko kiedy auto już się przegrzało, bo jest bardzo "tolerancyjna" xD

 

Ja u Mamy w Forku SH (który nie ma nawet wskazówki temperatury...) zamontowałem coś takiego:

https://pl.aliexpress.com/item/1005004050501746.html

Ma alarm temperatury cieczy i ładowania, a wyświetlać może wszystkie parametry udostępniane przez OBD. Do siebie też na Blek Frajdej zamówię i wrzucę do schowka nad zegarkiem - po coś to navi wyrzuciłem xD

 

Ja wciąż się waham w kwesti zakupu takiego ustrojstwa - podobne do twojego

 

https://allegro.pl/oferta/wyswietlacz-head-up-car-hud-obd-gps-ap-1-11096831891

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, respect napisał:

W jakich rocznikach to działa ? forek xt 2003 będzie?

 

Ciężko powiedzieć. W OBK 3.0 2005 mi działało. W Legacy 2.5 1998 nie. Ale moim zdaniem jak działa Ci z telefonu jakiś Torque czy inna apka do OBD to to też powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę dyskusję o ulepszeniu chłodzenia w  3.0 H6 Legacy/Outback 2004-2009.

Dorzucę moje dokonania.

Zmieniłem oryginalną chłodnicę w 3.0 H6 i zastosowałem chłodnicę od 2.0 Diesel z Legacy V 2009-2014.

Jest grubsza o 10mm, układ króćców wodnych jest niemal identyczny, układ mocowań do karoserii identyczny.

Co musiałem przerobić?

Zastosowałem oryginalny wiatrak tej chłodnicy (2.0D), ten w którym jest stelaż do zbiorniczka wyrównawczego (wraz z nim).

Zostawiłem stary wiatrak z chłodnicy 3.0 H6 (ten z modułem), żeby go przystosować do nowej chłodnicy, trzeba było przyciąć krawędzie obudowy wiatraka na dole i górze, dorobić dwie blaszki aby przykręcić wiatrak do chodnicy.

Jeszcze podpiłowałem trochę wspornik podpórki maski, bo pod nim wychodzi środkowy króciec wodny chłodnicy.

 

Minął rok od zmiany.

Podczas upałów letnich w korkach temperatura "wody" dochodziła max do 90*C.

 

Polecam modernizację.

 

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim,

Pacjent legacy/outback 3.0 2005 AT

Chłodnica wody powiedziała papa..
Jest nieszczelna,puszcza płyn od góry i dołu.

Czy w takim przypadku zmieniać tylko samą chłodnice czy również węże gumowe z opaskami?

Poleca ktoś sprawdzona chłodnice? (Zamiennik)

Ceny są różne (po kilka stów różnicy między chłodnicami)

Pozdrawiamy wszystkich,

M. i S.

Wysłane z mojego moto e(7) power przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...