Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.07.2022 o 13:09, BelegUS napisał:

U mnie na fotce nie ma SI-DRIVE. Muszę się zainteresować tematem bliżej w czym dokładnie SI-DRIVE siedzi (pewnie w ECU) - i ile jest zabawy z jego dołożeniem (pewnie sporo). O ile w ogóle przedliftowe 5EAT jest kompatybilne z SI-DRIVE (ale nie widzę powodu żeby nie było).

 

Bardziej by mnie łopatki rajcowały, ale nie widzi mi się kierownicy wymieniać...

 

a czy skrzynia nie ma oddzielnego kompa? Tutaj chyba siedzi cała tajemnica

 

W dniu 18.07.2022 o 13:49, BelegUS napisał:

 

Nie no, pytanie zasadne bo to też za mną chodzi :P Jeszcze mnie ciekawi kto w PL ogarnia kwestię remapu - myślę konkretnie o TCU, ale nie wiem czy on nie jest zintegrowany z ECU? Piraci z Karaibów ogarniają temat, efekty są ponoć bardzo zadowalające:

http://www.uklegacy.com/forums/index.php?/topic/133859-subaru-tuning-that-affects-5eat-operations/

 

Mnie zmuła 5EAT trochę wpienia. Ze startu zatrzymanego do gdzieś-tak 30-40km/h moje zgruzowane Legacy III 2.5 NA z 4EAT VTD idzie lepiej niż mój OBK III 3.0 z 5EAT.

 

Z tym "opóźnieniem w reakcji" to masz rację...irytujące na maksa.

Musze poczytać tych "Angoli" czy to tylko do Si-Drive czy do przedliftów też podejdzie ten re-mapping.

Może by tak nowy wątek tylko temu otworzyć, chyba, że już jest. :coffee:

Edytowane przez Neutrino33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, BelegUS napisał:

Wydaje mi się że nie ma właśnie.

5eat ma oddzielny sterownik do skrzyni i nie jest on "wbudowany" w ECU silnika.

 

Obstawiam, że żeby zrobić swap si-drive to trzeba by wymienić ECU, sterownik skrzyni, BIU i zegary. No i nie wykluczone, że trzeba by coś przerobić w wiązce.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, BelegUS napisał:

Wydaje mi się że nie ma właśnie.

 

Mają jak się okazuje, bo nawet w tym wątku z XRT wspominają o TCU (Transmission Control Unit).

Ciekawe, czy są w Polsce ludzie, którzy podchwycili to "know how" z Karaibów i też potrafia zdziałać takie cuda...choć jak patrzę na te filmiki na YT to wciąż do tych 40km/h to jakoś tak niemrawo to idzie.

 

 

Jakby co ta ja bym się pisał na taki mod u siebie...nawet nie idzie o lepsze przyśpieszenie, ale zniwelowanie tego zamulania, bardzeij aksamitna praca skrzyni i jak obiecują mniejsze spalanie.(to wcale nie muszą być mżonku bo jak gadałem z @Oczkoo15 to on zauważył, że poliftowe skrzynie z Si-Drive mniej palą i lepiej się zbierają, czyli coś na rzeczy jest i da sie to ogarnąć softwarowo)

Edytowane przez Neutrino33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bonless napisał:

5eat ma oddzielny sterownik do skrzyni i nie jest on "wbudowany" w ECU silnika.

 

Godzinę temu, frisco napisał:

automaty maja oddzielny komputer

 

45 minut temu, Neutrino33 napisał:

Ciekawe, czy są w Polsce ludzie, którzy podchwycili to "know how" z Karaibów i też potrafia zdziałać takie cuda

 

To może nie być, bo jeden "uznany zakład Subarowy" w Polsce z którym o tym pisałem twierdził, że "to jest jeden komputer i modzić 5EAT można tylko poprzez modyfikację programu w komputerze silnika" - czyli nawet nie wiedzą, o czym mówią.

 

A że w SVX mam osobne TCU (które nawet modziliśmy, znaczy @legacy4ever mi modził, bo ja to co najwyżej sobie zmienną od przełożenia zmodyfikowałem sam), ale w Legacy BG już było w polifice (przedlifice?) zintegrowane z ECU to uwierzyłem. Chociaż Legacy BH miało znowu osobny (wiem bo mam na półce).

 

Godzinę temu, Bonless napisał:

Obstawiam, że żeby zrobić swap si-drive to trzeba by wymienić ECU, sterownik skrzyni, BIU i zegary. No i nie wykluczone, że trzeba by coś przerobić w wiązce.

 

Sterownik skrzyni na pewno. Ale ECU?

 

Zegary pokazują status SI-DRIVE? I co to BIU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BelegUS napisał:

 

Zegary pokazują status SI-DRIVE?

 

 

Tak, na wyswietlaczu pod predkosciomierzem (albo obrotomierzem) jest wskazanie aktualnego trybu SI drive. Jest tez wykres z aktualnym obciążeniem.

Edytowane przez frisco
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie głupie pytanie mam,ale zapytam  patrząc na przód auta nie widzę gdzie się wkręca  hak oczkowy do holowania auta. W sumie samego haka też nie widzę żeby gdzieś był.  W mazdzie była zaślepka. Jak to jest rozwiązane w legacy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fedu napisał:

Takie głupie pytanie mam,ale zapytam  patrząc na przód auta nie widzę gdzie się wkręca  hak oczkowy do holowania auta. W sumie samego haka też nie widzę żeby gdzieś był.  W mazdzie była zaślepka. Jak to jest rozwiązane w legacy? 

O tutaj, też pod zaślepką ;)

original_22ec5aeee7886cc2e80ebcfa8627ae0f.thumb.jpg.5c0e30e558c22bbbdd1e352cf483dbbd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Bonless napisał:

5eat ma oddzielny sterownik do skrzyni i nie jest on "wbudowany" w ECU silnika.

 

Obstawiam, że żeby zrobić swap si-drive to trzeba by wymienić ECU, sterownik skrzyni, BIU i zegary. No i nie wykluczone, że trzeba by coś przerobić w wiązce.

Prawie Masz rację.

 

Kolega, przerzucał swojego GT poliftowego z SI drive w nadwozie GT przedliftowe i niestety skończyło się na wymianie całej wiązki i reszty menażerii. Wszystko różniło się i to diametralnie.

A SI drive to nie tylko inna wiązka ale ECU silnika, ECU skrzyni, skrzynia inna, ale i zegary, i inny pedał gazu i mnóstwo innych "pierdółek".

Edytowane przez MacGregor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, frisco napisał:

W bagażniku powinien być - w piance/styropianie (czy jakkolwiek to się zwie) w kole zapasowym, razem z kluczem do kół i lewarkiem

Dzieki znalazłem miejsce  , ale haka niestety nie mam. Będę musiał gdzieś go kupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MacGregor napisał:

Prawie Masz rację.

 

Kolega, przerzucał swojego GT poliftowego z SI drive w nadwozie GT przedliftowe i niestety skończyło się na wymianie całej wiązki i reszty menażerii. Wszystko różniło się i to diametralnie.

A SI drive to nie tylko inna wiązka ale ECU silnika, ECU skrzyni, skrzynia inna, ale i zegary, i inny pedał gazu i mnóstwo innych "pierdółek".

 

4 godziny temu, Tinuviel napisał:

To jest zdumiewające że na pierwszy rzut oka to przedlift i polift wyglądają tak samo a im głębiej w las to wychodzi że masa gratów jest inna :)

Ja chciałbym tylko sprecyzować, że oficjalnie oba są przedliftami więc jeszcze fajnej ;) a akurat pedał gazu udało się spasować, reszta jw :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Danko napisał:

Czy ktoś się z tym spotkał? 

Check engine, kod 64 w freessm pt. Engine sensor failure 1

Rzekomo może być związany z czujnikiem prędkości, ale to jakaś pojedyncza opinia z nieznanego forum 

C0064? 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2008/Legacy 2008/index.html

Screenshot_20220726-053624.png

Edytowane przez Orear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj znowu twierdzą że to problem z komunikacją między skrzynia a silnikiem.

https://youtu.be/6JsFSjrCBBc

 

W schemacie podanym przez ciebie chodzi o sterownik ABS. Na nim trzeba sprawdzić to co pisze instrukcja.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

 

W schemacie podanym przez ciebie chodzi o sterownik ABS.

Ja tylko dodam, że w przypadku wymiany sterownika/modułu ABS trzeba znaleźć moduł z identycznego Legacy tzn w Twoim przypadku @DankoPolift 2.0 PB w manualu ;) Nie jest łatwo

 

Chodź jeśli faktycznie uszkodzony jest sterownik ABS to radziłbym odłączyć moduł na noc, rano podłączyć i zobaczyć czy błąd się pojawi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2022 o 12:47, Danko napisał:

Zapomnialem dodać, ze tytuł, opis, czy coś tam we freessm podawał moduł Cruise control 20220720_170801.thumb.jpg.09a52b526c188815eed322582b60856f.jpg

A w ogóle świeci się check engine na desce? 

Zamiast FreeSSM (u mnie nigdy nie działało dobrze) wystukaj błędy na zegarach w ten sposób:

To u mnie działało za każdym razem kiedy zapalał się check. 

Piszę to dlatego, że jak dotąd spotykałem się z błędami typu Pxxxx, lub Cxxxx, samo 64 widzę pierwszy raz i może to po prostu FreeSSM głupoty pokazuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Orear napisał:

A w ogóle świeci się check engine na desce? 

Zamiast FreeSSM (u mnie nigdy nie działało dobrze) wystukaj błędy na zegarach w ten sposób:

To u mnie działało za każdym razem kiedy zapalał się check. 

Piszę to dlatego, że jak dotąd spotykałem się z błędami typu Pxxxx, lub Cxxxx, samo 64 widzę pierwszy raz i może to po prostu FreeSSM głupoty pokazuje. 

Sprawdzę, check świeci niestety i irytuje wraz z migającym tempomatem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy macie może link do jakiejś strony gdzie są wypisane rozmiary felg pasujących do outback my 07? Nigdzie nie nogę znaleźć informacji podanych wprost, np. "ET od tyle do tyle, otwór centralny tyle, ale może być tyle jeżeli dasz pierścień centrujący, min-max szerokość to tyle..." 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...