PotężnyWarmianin Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 W dniu 18.07.2022 o 12:07, Tinuviel napisał: ej, tak z innej baczki. W przedliftach chyba nie było sidrive prawda? Było na rynku US chyba od 2006 albo 07 ale u nich się ogólnie lift wszedł z opóźnieniem z tego co się orientuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 (edytowane) W dniu 18.07.2022 o 13:09, BelegUS napisał: U mnie na fotce nie ma SI-DRIVE. Muszę się zainteresować tematem bliżej w czym dokładnie SI-DRIVE siedzi (pewnie w ECU) - i ile jest zabawy z jego dołożeniem (pewnie sporo). O ile w ogóle przedliftowe 5EAT jest kompatybilne z SI-DRIVE (ale nie widzę powodu żeby nie było). Bardziej by mnie łopatki rajcowały, ale nie widzi mi się kierownicy wymieniać... a czy skrzynia nie ma oddzielnego kompa? Tutaj chyba siedzi cała tajemnica W dniu 18.07.2022 o 13:49, BelegUS napisał: Nie no, pytanie zasadne bo to też za mną chodzi Jeszcze mnie ciekawi kto w PL ogarnia kwestię remapu - myślę konkretnie o TCU, ale nie wiem czy on nie jest zintegrowany z ECU? Piraci z Karaibów ogarniają temat, efekty są ponoć bardzo zadowalające: http://www.uklegacy.com/forums/index.php?/topic/133859-subaru-tuning-that-affects-5eat-operations/ Mnie zmuła 5EAT trochę wpienia. Ze startu zatrzymanego do gdzieś-tak 30-40km/h moje zgruzowane Legacy III 2.5 NA z 4EAT VTD idzie lepiej niż mój OBK III 3.0 z 5EAT. Z tym "opóźnieniem w reakcji" to masz rację...irytujące na maksa. Musze poczytać tych "Angoli" czy to tylko do Si-Drive czy do przedliftów też podejdzie ten re-mapping. Może by tak nowy wątek tylko temu otworzyć, chyba, że już jest. Edytowane 19 Lipca 2022 przez Neutrino33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 44 minuty temu, Neutrino33 napisał: a czy skrzynia nie ma oddzielnego kompa? Tutaj chyba siedzi cała tajemnica Wydaje mi się że nie ma właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonless Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 8 minut temu, BelegUS napisał: Wydaje mi się że nie ma właśnie. 5eat ma oddzielny sterownik do skrzyni i nie jest on "wbudowany" w ECU silnika. Obstawiam, że żeby zrobić swap si-drive to trzeba by wymienić ECU, sterownik skrzyni, BIU i zegary. No i nie wykluczone, że trzeba by coś przerobić w wiązce. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frisco Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 automaty maja oddzielny komputer http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_29/automatic_transmission/at_control_unit/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 (edytowane) 46 minut temu, BelegUS napisał: Wydaje mi się że nie ma właśnie. Mają jak się okazuje, bo nawet w tym wątku z XRT wspominają o TCU (Transmission Control Unit). Ciekawe, czy są w Polsce ludzie, którzy podchwycili to "know how" z Karaibów i też potrafia zdziałać takie cuda...choć jak patrzę na te filmiki na YT to wciąż do tych 40km/h to jakoś tak niemrawo to idzie. Jakby co ta ja bym się pisał na taki mod u siebie...nawet nie idzie o lepsze przyśpieszenie, ale zniwelowanie tego zamulania, bardzeij aksamitna praca skrzyni i jak obiecują mniejsze spalanie.(to wcale nie muszą być mżonku bo jak gadałem z @Oczkoo15 to on zauważył, że poliftowe skrzynie z Si-Drive mniej palą i lepiej się zbierają, czyli coś na rzeczy jest i da sie to ogarnąć softwarowo) Edytowane 19 Lipca 2022 przez Neutrino33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 Godzinę temu, Bonless napisał: 5eat ma oddzielny sterownik do skrzyni i nie jest on "wbudowany" w ECU silnika. Godzinę temu, frisco napisał: automaty maja oddzielny komputer 45 minut temu, Neutrino33 napisał: Ciekawe, czy są w Polsce ludzie, którzy podchwycili to "know how" z Karaibów i też potrafia zdziałać takie cuda To może nie być, bo jeden "uznany zakład Subarowy" w Polsce z którym o tym pisałem twierdził, że "to jest jeden komputer i modzić 5EAT można tylko poprzez modyfikację programu w komputerze silnika" - czyli nawet nie wiedzą, o czym mówią. A że w SVX mam osobne TCU (które nawet modziliśmy, znaczy @legacy4ever mi modził, bo ja to co najwyżej sobie zmienną od przełożenia zmodyfikowałem sam), ale w Legacy BG już było w polifice (przedlifice?) zintegrowane z ECU to uwierzyłem. Chociaż Legacy BH miało znowu osobny (wiem bo mam na półce). Godzinę temu, Bonless napisał: Obstawiam, że żeby zrobić swap si-drive to trzeba by wymienić ECU, sterownik skrzyni, BIU i zegary. No i nie wykluczone, że trzeba by coś przerobić w wiązce. Sterownik skrzyni na pewno. Ale ECU? Zegary pokazują status SI-DRIVE? I co to BIU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 5 minut temu, BelegUS napisał: Zegary pokazują status SI-DRIVE? I co to BIU? Basic Instrument Unit? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frisco Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 (edytowane) 10 godzin temu, BelegUS napisał: Zegary pokazują status SI-DRIVE? Tak, na wyswietlaczu pod predkosciomierzem (albo obrotomierzem) jest wskazanie aktualnego trybu SI drive. Jest tez wykres z aktualnym obciążeniem. Edytowane 20 Lipca 2022 przez frisco 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fedu Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 Takie głupie pytanie mam,ale zapytam patrząc na przód auta nie widzę gdzie się wkręca hak oczkowy do holowania auta. W sumie samego haka też nie widzę żeby gdzieś był. W mazdzie była zaślepka. Jak to jest rozwiązane w legacy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PotężnyWarmianin Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 1 godzinę temu, Fedu napisał: Takie głupie pytanie mam,ale zapytam patrząc na przód auta nie widzę gdzie się wkręca hak oczkowy do holowania auta. W sumie samego haka też nie widzę żeby gdzieś był. W mazdzie była zaślepka. Jak to jest rozwiązane w legacy? O tutaj, też pod zaślepką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frisco Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 1 godzinę temu, Fedu napisał: W sumie samego haka też nie widzę żeby gdzieś był. W bagażniku powinien być - w piance/styropianie (czy jakkolwiek to się zwie) w kole zapasowym, razem z kluczem do kół i lewarkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGregor Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 (edytowane) 14 godzin temu, Bonless napisał: 5eat ma oddzielny sterownik do skrzyni i nie jest on "wbudowany" w ECU silnika. Obstawiam, że żeby zrobić swap si-drive to trzeba by wymienić ECU, sterownik skrzyni, BIU i zegary. No i nie wykluczone, że trzeba by coś przerobić w wiązce. Prawie Masz rację. Kolega, przerzucał swojego GT poliftowego z SI drive w nadwozie GT przedliftowe i niestety skończyło się na wymianie całej wiązki i reszty menażerii. Wszystko różniło się i to diametralnie. A SI drive to nie tylko inna wiązka ale ECU silnika, ECU skrzyni, skrzynia inna, ale i zegary, i inny pedał gazu i mnóstwo innych "pierdółek". Edytowane 20 Lipca 2022 przez MacGregor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 To jest zdumiewające że na pierwszy rzut oka to przedlift i polift wyglądają tak samo a im głębiej w las to wychodzi że masa gratów jest inna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fedu Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 8 godzin temu, frisco napisał: W bagażniku powinien być - w piance/styropianie (czy jakkolwiek to się zwie) w kole zapasowym, razem z kluczem do kół i lewarkiem Dzieki znalazłem miejsce , ale haka niestety nie mam. Będę musiał gdzieś go kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PotężnyWarmianin Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 10 godzin temu, MacGregor napisał: Prawie Masz rację. Kolega, przerzucał swojego GT poliftowego z SI drive w nadwozie GT przedliftowe i niestety skończyło się na wymianie całej wiązki i reszty menażerii. Wszystko różniło się i to diametralnie. A SI drive to nie tylko inna wiązka ale ECU silnika, ECU skrzyni, skrzynia inna, ale i zegary, i inny pedał gazu i mnóstwo innych "pierdółek". 4 godziny temu, Tinuviel napisał: To jest zdumiewające że na pierwszy rzut oka to przedlift i polift wyglądają tak samo a im głębiej w las to wychodzi że masa gratów jest inna Ja chciałbym tylko sprecyzować, że oficjalnie oba są przedliftami więc jeszcze fajnej a akurat pedał gazu udało się spasować, reszta jw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 3 godziny temu, Fedu napisał: Dzieki znalazłem miejsce , ale haka niestety nie mam. Będę musiał gdzieś go kupić. @Oczkoo15 może mieć. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 25 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 Czy ktoś się z tym spotkał? Check engine, kod 64 w freessm pt. Engine sensor failure 1 Rzekomo może być związany z czujnikiem prędkości, ale to jakaś pojedyncza opinia z nieznanego forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 26 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 (edytowane) 5 godzin temu, Danko napisał: Czy ktoś się z tym spotkał? Check engine, kod 64 w freessm pt. Engine sensor failure 1 Rzekomo może być związany z czujnikiem prędkości, ale to jakaś pojedyncza opinia z nieznanego forum C0064? http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2008/Legacy 2008/index.html Edytowane 26 Lipca 2022 przez Orear Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 26 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 (edytowane) Tutaj znowu twierdzą że to problem z komunikacją między skrzynia a silnikiem. https://youtu.be/6JsFSjrCBBc W schemacie podanym przez ciebie chodzi o sterownik ABS. Na nim trzeba sprawdzić to co pisze instrukcja. Edytowane 26 Lipca 2022 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 26 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 5 godzin temu, ewemarkam napisał: W schemacie podanym przez ciebie chodzi o sterownik ABS. Ja tylko dodam, że w przypadku wymiany sterownika/modułu ABS trzeba znaleźć moduł z identycznego Legacy tzn w Twoim przypadku @DankoPolift 2.0 PB w manualu Nie jest łatwo Chodź jeśli faktycznie uszkodzony jest sterownik ABS to radziłbym odłączyć moduł na noc, rano podłączyć i zobaczyć czy błąd się pojawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 26 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 Zapomnialem dodać, ze tytuł, opis, czy coś tam we freessm podawał moduł Cruise control Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 27 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2022 W dniu 26.07.2022 o 12:47, Danko napisał: Zapomnialem dodać, ze tytuł, opis, czy coś tam we freessm podawał moduł Cruise control A w ogóle świeci się check engine na desce? Zamiast FreeSSM (u mnie nigdy nie działało dobrze) wystukaj błędy na zegarach w ten sposób: To u mnie działało za każdym razem kiedy zapalał się check. Piszę to dlatego, że jak dotąd spotykałem się z błędami typu Pxxxx, lub Cxxxx, samo 64 widzę pierwszy raz i może to po prostu FreeSSM głupoty pokazuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 28 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2022 20 godzin temu, Orear napisał: A w ogóle świeci się check engine na desce? Zamiast FreeSSM (u mnie nigdy nie działało dobrze) wystukaj błędy na zegarach w ten sposób: To u mnie działało za każdym razem kiedy zapalał się check. Piszę to dlatego, że jak dotąd spotykałem się z błędami typu Pxxxx, lub Cxxxx, samo 64 widzę pierwszy raz i może to po prostu FreeSSM głupoty pokazuje. Sprawdzę, check świeci niestety i irytuje wraz z migającym tempomatem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdartapodeszwa Opublikowano 29 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2022 Cześć, czy macie może link do jakiejś strony gdzie są wypisane rozmiary felg pasujących do outback my 07? Nigdzie nie nogę znaleźć informacji podanych wprost, np. "ET od tyle do tyle, otwór centralny tyle, ale może być tyle jeżeli dasz pierścień centrujący, min-max szerokość to tyle..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się