Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, ura_bus napisał(a):

Mam w forku HID-y i tak się u mnie zachowywała przetwornica jak ją "zalała" skraplająca się woda w lampie.

To jest jakiś trop. Muszę zobaczyć jak to wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przetwornica jest na spodzie (a właściwie to pod) lampą. Wszystko co się skropli we wnętrzu lampy spływa do przetwornicy. Jeżeli u ciebie też jes taka konfiguracja to warto sprawdzić.

Dodam, że żeby się dostać do przetwornicy w forku trzeba wymontować całą lampę a dostęp do mocowań wymaga trochę gimnastyki. Po którymś z kolei zawilgoceniu przepustnicy (lampę doszczelniałem jakąś masą elastyczną po stwardnieniu) nawierciłem kilka otworów chyba fi 1,5 mm w spodzie obudowy "wokół" otworu na przepustnicę. Lampa utraciła hermetyczność ale problemy z "zalaną" przepustnicą i mocno zaparowaną lampą ustały.

Pozdrawiam,

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki Panowie za pomoc :) Wczoraj cztery godziny w trasie w deszczu i zero problemu z lampą. Chyba Legacy mojej Żony, to kapryśnica i ma swoje fochy lafirynda, pudernica jedna. :D

Czytał ktoś post z moim problemem z drganiami kierownicy? Dzisiaj przeszło 60 km zrobione i zero problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem.. Moje Subaru zaczęło mieć kaprysy z przednimi reflektorami. Do sedna. Pękł mi prawy klosz, pęknięcie ok 3cm długości. Do lampy dostaje się woda ewidentnie, bo to akurat w takim miejscu gdzie spryskiwacz lampy kieruję swój strumień.. Rozchodzi się teraz o to, że lampa przestała świecić. Żarniki (żarówki) wymieniałem pod koniec grudnia, a teraz podmieniałem na stary który jeszcze działał i nie ma efektu. Podejrzewam że bezpiecznik mógł się spalić. Pytanie tylko który, bo według opisu na tej klapce od bezpieczników  nie potrafię tego wywnioskować. 

 

Kolejne moje pytanie, ile jest zachodu z tym aby dobrać się do lampy, by ją wymienić? Nigdy nie zdejmowałem zderzaka, szczególnie w tym aucie, do którego mechanicznie przez 3 lata użytkowania nie musiałem dotykać bo nic się z nim nie dzieje.. Miejsca w garażu za dużo nie mam, jeśli okazało by się że nie jest to jakaś zbyt inwazyjna czynność, to może podjął bym się tego sam, ale nie będzie też problemu abym oddał to w ręce profesjonalisty.

 

Nowe lampy są dość drogie, kloszy domyślam się że się nie wynienia. Jeśli miałbym kupować nową, to kupię tylko jedną na razie. Słyszałem o regeneracji lamp ale nie znalazłem pozytywnych opinii.  Zastanawiałem się również nad kupnem używanej lampy, ale pytanie czy brać jedną czy dwie, bo lewa lampa też łapie mi wilgoć. Doradźcie Panowie, zawsze to inaczej decyzję podjąć jak ktoś jeszcze coś podpowie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, gruszon18 napisał(a):

Czołem.. Moje Subaru zaczęło mieć kaprysy z przednimi reflektorami. Do sedna. Pękł mi prawy klosz, pęknięcie ok 3cm długości. Do lampy dostaje się woda ewidentnie, bo to akurat w takim miejscu gdzie spryskiwacz lampy kieruję swój strumień.. Rozchodzi się teraz o to, że lampa przestała świecić. Żarniki (żarówki) wymieniałem pod koniec grudnia, a teraz podmieniałem na stary który jeszcze działał i nie ma efektu. Podejrzewam że bezpiecznik mógł się spalić. Pytanie tylko który, bo według opisu na tej klapce od bezpieczników  nie potrafię tego wywnioskować. 

 

Kolejne moje pytanie, ile jest zachodu z tym aby dobrać się do lampy, by ją wymienić? Nigdy nie zdejmowałem zderzaka, szczególnie w tym aucie, do którego mechanicznie przez 3 lata użytkowania nie musiałem dotykać bo nic się z nim nie dzieje.. Miejsca w garażu za dużo nie mam, jeśli okazało by się że nie jest to jakaś zbyt inwazyjna czynność, to może podjął bym się tego sam, ale nie będzie też problemu abym oddał to w ręce profesjonalisty.

 

Nowe lampy są dość drogie, kloszy domyślam się że się nie wynienia. Jeśli miałbym kupować nową, to kupię tylko jedną na razie. Słyszałem o regeneracji lamp ale nie znalazłem pozytywnych opinii.  Zastanawiałem się również nad kupnem używanej lampy, ale pytanie czy brać jedną czy dwie, bo lewa lampa też łapie mi wilgoć. Doradźcie Panowie, zawsze to inaczej decyzję podjąć jak ktoś jeszcze coś podpowie. 

Zderzak musisz zdjąć żeby wyjąć lampy. Proste to jest, nie trzeba sporo miejsca. Dwie śruby pod nadkolami, 4 kołki pod atrapą chłodnicy, reszta na ślizgach. Światła przeciwmgłowe odłączyć, bo mają krótkie przewody. Zresztą, na YT jest na bank jakiś filmik. 

Klosze same da się kupić do Legacy IV. Nie wiem czy oryginalne. 

Regeneracja lamp to spoko sprawa, żaden strach, zwłaszcza, że odbłyśniki w Legacy IV się wypalają z biegiem lat. Ktoś na forum ostatnio robił pełną regenerację z oklejeniem folią PPF. Sam też polecam bo mam u siebie to samo. 

Natomiast jeśli zdecydujesz się na wymianę lamp na nowe, daj mi znać na priv. ile byś chciał za te stare lampy. Jeśli zechcesz sprzedać za niewielkie pieniądze to wezmę bo potrzebuję uszkodzonych lamp do Legacy IV. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Orear napisał(a):

Zderzak musisz zdjąć żeby wyjąć lampy. Proste to jest, nie trzeba sporo miejsca. Dwie śruby pod nadkolami, 4 kołki pod atrapą chłodnicy, reszta na ślizgach. Światła przeciwmgłowe odłączyć, bo mają krótkie przewody. Zresztą, na YT jest na bank jakiś filmik. 

Klosze same da się kupić do Legacy IV. Nie wiem czy oryginalne. 

Regeneracja lamp to spoko sprawa, żaden strach, zwłaszcza, że odbłyśniki w Legacy IV się wypalają z biegiem lat. Ktoś na forum ostatnio robił pełną regenerację z oklejeniem folią PPF. Sam też polecam bo mam u siebie to samo. 

Natomiast jeśli zdecydujesz się na wymianę lamp na nowe, daj mi znać na priv. ile byś chciał za te stare lampy. Jeśli zechcesz sprzedać za niewielkie pieniądze to wezmę bo potrzebuję uszkodzonych lamp do Legacy IV. 

 

A tak jeszcze zapytam.. Pełno np na allegro aukcji typu lampa prawa +lewa ale USA. Chodzi zapewne o fakt że w autach z USA, coś jest pomieszane z kierunkowskazem prawda? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gruszon18 napisał(a):

A tak jeszcze zapytam.. Pełno np na allegro aukcji typu lampa prawa +lewa ale USA. Chodzi zapewne o fakt że w autach z USA, coś jest pomieszane z kierunkowskazem prawda? 

Tak kierunek inny, polift ma w jednej żarówce kierunek i pozycyjne, proszę mnie poprawić jeśli się mylę - polift usdm już ma asymetryczne ale przedlift chyba ma symetryczne linie odcięcia światła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aplam13 napisał(a):

Tak kierunek inny, polift ma w jednej żarówce kierunek i pozycyjne, proszę mnie poprawić jeśli się mylę - polift usdm już ma asymetryczne ale przedlift chyba ma symetryczne linie odcięcia światła ;)

Przedlift USA też ma asymetryczne. Oprócz kierunku różni się też wiązka lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda. Te lampy są dużo tańsze i faktycznie lepiej wyglądają.. Nie jestem pewien co faktycznie zrobić w obecnej sytuacji..  Dwóch nowych lamp kupować nie będę, bo to wydatek a przecież tyle wydawać nie będę, bo wpakowalem się w SBD więc jakoś wielce się nie przywiązuje do tego auta więc i ograniczam wydatki jedynie do systematycznego serwisowania silnika i ewentualnych innych usterek.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, gruszon18 napisał(a):

Szkoda. Te lampy są dużo tańsze i faktycznie lepiej wyglądają.. Nie jestem pewien co faktycznie zrobić w obecnej sytuacji..  Dwóch nowych lamp kupować nie będę, bo to wydatek a przecież tyle wydawać nie będę, bo wpakowalem się w SBD więc jakoś wielce się nie przywiązuje do tego auta więc i ograniczam wydatki jedynie do systematycznego serwisowania silnika i ewentualnych innych usterek.  

Jeżeli tylko to pęknięcie o którym piszesz jest problemem i nie jest to konkretny ubytek klosza to można się pokusić o samo oklejenie PPF. To dość mocna folia i TEORETYCZNIE powinna uszczelnić pęknięcie. Wydatek rzędu 400 złotych. Taniej to już nie wiem co można wykombinować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Orear napisał(a):

Jeżeli tylko to pęknięcie o którym piszesz jest problemem i nie jest to konkretny ubytek klosza to można się pokusić o samo oklejenie PPF. To dość mocna folia i TEORETYCZNIE powinna uszczelnić pęknięcie. Wydatek rzędu 400 złotych. Taniej to już nie wiem co można wykombinować. 

Niee. Nie chcę się bawić z folią. Rozglądam się za używanymi bo u mojego mechanika zapytałem o nową to za oryginalną 4tys a zamienników nie ma w intercars ani u niedziałka.. 

 

Na alledrogo jest pełno tych amerykańskich albo UK. Ale są I takie po 300-400 zł ale zdjęcia kiepskie, na dodatek brakuje zazwyczaj ten zaślepki od spryskiwacza.. Póki co na fb rzuciłem zapytanie na "giełdzie subaru", może będzie odzew.  

 

Jak będzie Cię faktycznie interesuje zakup ode mnie tych lamp to będę się odzywać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gruszon18 napisał(a):

Niee. Nie chcę się bawić z folią. Rozglądam się za używanymi bo u mojego mechanika zapytałem o nową to za oryginalną 4tys a zamienników nie ma w intercars ani u niedziałka.. 

 

Na alledrogo jest pełno tych amerykańskich albo UK. Ale są I takie po 300-400 zł ale zdjęcia kiepskie, na dodatek brakuje zazwyczaj ten zaślepki od spryskiwacza.. Póki co na fb rzuciłem zapytanie na "giełdzie subaru", może będzie odzew.  

 

Jak będzie Cię faktycznie interesuje zakup ode mnie tych lamp to będę się odzywać 

Dawaj foty na priv jakby co. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, wkładał ktoś może wydajniejszą pompę paliwa do IV?

 

Celowałem w deatschwerks DW200 ale okazuje się za duża(na szerokość idzie to dopasować, ale koszyczek po się nie zamknie).

 

Póki co doszedłem wstępnie wniosku że DW65C lub AEM 50-1220 powinny wejść. Pierwsza niby pasuje wymiarowo ale średnio mam gdzieś potwierdzenie, że ktoś to realnie zakładał bez kombinowania, AEM widziałem w kilku projektach - ale zawsze podawali jako "AEM 340LPH" a o takiej wydajności jest kilka pomp o różnych wymiarach :P . Może akurat ktoś ma coś sprawdzonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, PotężnyWarmianin napisał(a):

Pany, wkładał ktoś może wydajniejszą pompę paliwa do IV?

 

 

 

Walbro GSS 342, ale koszyk trzeba delikatnie przerobic - któreś mocowania chyba w środku trzeba było spiłować.

 

@thomson0073 może masz jeszcze foty, które Tobie podsyłałem do montażu walbro?

 

Nie zapomnij o nowych oringach;)

 

 

Edytowane przez frisco
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@thomson0073@frisco

To macie na myśli czy coś jeszcze? Seryjna ma chyba obwód 38mm, Walbro ma 39, tak samo jak DW200, więc to już mam chyba ogarnięte.

Bardziej się martwię czy po długości wejdzie bez przeróbek, 120mm w miejsce 111 seryjnych - o ile udało mi się znaleźć poprawne wymiary.

 

322512475_8555530321185905_696936987176108620_n.thumb.jpg.cd29bb97288b81512030657fad270fdb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, PotężnyWarmianin napisał(a):

To macie na myśli czy coś jeszcze? Seryjna ma chyba obwód 38mm, Walbro ma 39, tak samo jak DW200, więc to już mam chyba ogarnięte.

Bardziej się martwię czy po długości wejdzie bez przeróbek, 120mm w miejsce 111 seryjnych - o ile udało mi się znaleźć poprawne wymiary.

 

@PotężnyWarmianin Ja w koszyku z pompą grzebałem z rok-dwa lata temu, szczegółów po prostu nie pamiętam. Walbro z tego co pamiętam też jest dłuższa, dlatego koszyk trzeba dorzeźbić, no ale jak masz to na wierzchu to pewnie widać jak na dłoni...

 

W weekend mogę sprawdzić jeszcze w garażu - powinienem mieć stary koszyk dorzeźbiony pod walbro właśnie. Na jego bazie wysyłałem foty do kolegi @thomson0073 właśnie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, PotężnyWarmianin napisał(a):

Pany, wkładał ktoś może wydajniejszą pompę paliwa do IV?

 

Celowałem w deatschwerks DW200 ale okazuje się za duża(na szerokość idzie to dopasować, ale koszyczek po się nie zamknie).

 

Póki co doszedłem wstępnie wniosku że DW65C lub AEM 50-1220 powinny wejść. Pierwsza niby pasuje wymiarowo ale średnio mam gdzieś potwierdzenie, że ktoś to realnie zakładał bez kombinowania, AEM widziałem w kilku projektach - ale zawsze podawali jako "AEM 340LPH" a o takiej wydajności jest kilka pomp o różnych wymiarach :P . Może akurat ktoś ma coś sprawdzonego.

Wiesz może do ilu seria starcza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kraska102 GT ma 155LPH z tego co wyczytałem na wiadomym anglojęzycznym forum.

 

No dobra to będę kombinował jak mówicie że wejdzie, wychodzi sporo taniej jak pozostałe opcje. Przy DW był problem z filtrem - bo ten już się nie mieścił nawet po przeróbkach stąd tak dopytuję ;) .

 

Ten koszyczek wyjęty nie jest kompletny i nie mam seryjnej pompy do porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, czort napisał(a):

Za wskaźnik robią 4 diody.

Pewnie gdy masz zbiornik na full. Może wariować czujnik poziomu i masz takie odczyty że niby zbiornik przepełniony. 

Masz dwa wyjścia, albo u gazownika podnieść limity na wskaźniku, albo wymienić tzw "szkiełko" na zbiorniku.

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...