Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Szymon Kuć napisał:

Jest sens kupować oryginalny filtr paliwa do Legacy iv? Zamiennik jest czterokrotnie tańszy.

 

Patrzac na to jak “często” sie go wymienia to nie wiem czy jest sens montować zamiennik, tak dla swietego spokoju.

 

Pytanie czy jest jakis zamiennik identyczny z oem tylko pod inna marka na rynku...?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomemu w legacy z 2010 robili uszczelnienie wału na silniku i odpięli na ten czas akumulator po dwóch dniach podpięli i wyskoczyły błędy zapaliła się kontrolka ABS i Engine a próba wykasowania nie pomogła nadal silnik nie widzi ABSu czy potrzeba wykonać jakąś adaptację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2021 o 17:35, frisco napisał:

 

Patrzac na to jak “często” sie go wymienia to nie wiem czy jest sens montować zamiennik, tak dla swietego spokoju.

 

Pytanie czy jest jakis zamiennik identyczny z oem tylko pod inna marka na rynku...?

 

 A powiedz mi warto oszczędzać dosłownie parę PLN?

Wału od strony skrzyni w ASO swego czasu kosztował 18 a zamiennik corteco 14.

 

@ipsx82 błędy błędami. ABS dlaczego świeci to już trzeba sprawdzić, może tylko jakieś połączenie zaśniedziało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie te błędy wiadomo? Generalnie wiem jak to wygląda, klient dał wymienić uszczelniacz a wyjeżdża z błędem ABS. Miałem kiedyś podobny przypadek, demontowałem na fuchę alarm z  Deawoo Lanos, u zaczęła poduszka świecić,a nie robiłem nic z tym. Niestety musiałem na własny koszt jechać skasować ten błąd bo jakiś archaiczny interface był potrzebny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytałem po zamontowaniu akumulatora  zaświeciła się kontrolka od niskiego poziomu oleju pomimo że poziom był właściwy. Po wykonaniu procedury kasowania błędu za pomocą kombinacji bezpieczników błąd zgasł bo z komputera nie szło jej zgasić. Po próbnej jeździe wszystko ok.  Drugie odpalenie i wyskoczyły błędy ABSu (opis błędu brak komunikacji ze sterownikiem silnika) oraz błąd EGR (opis błędu  nie działa sterowanie tym zaworem). Jedyne co odłączali to czujnik od skrzyni biegów gdy akumulator był odpięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Hookie napisał:

Siemanko :) Jaki akumulator polecacie do Legacy IV kombi 2.5, manual? Mój obecny działa, ale jest stary i wiecie jak to jest. ;) 

Podjedź do sklepu z akumulatorami, facet Ci go sprawdzi (mają mierniki odpowiednie i opornice), powie czy naładować czy faktycznie wymienić. Może tylko trzeba uzupełnić elektrolit i naładować przez weekend. To że stary to niczym nie świadczy :)

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ewemarkam napisał:

Podjedź do sklepu z akumulatorami, facet Ci go sprawdzi (mają mierniki odpowiednie i opornice), powie czy naładować czy faktycznie wymienić. Może tylko trzeba uzupełnić elektrolit i naładować przez weekend. To że stary to niczym nie świadczy :)

 

 

 

Niestety testy z krótkim przyłożeniem obciążenia nawet wysokiego są nieraz nie wystarczające.

U mnie akumulator miał stan dobry na testerze, przy obciążeniu chwilowym było ok,

Natomiast w niskich temp akumulator miał tragiczne parametry.

Sprzedawca zasugerował mi nawet że problem może leżeć gdzie indziej.

Najczęściej jednak obciążenie chwilowe plus tester wydają obiektywny werdykt na temat akumulatora.

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2021 o 15:14, ipsx82 napisał:

Dopytałem po zamontowaniu akumulatora  zaświeciła się kontrolka od niskiego poziomu oleju pomimo że poziom był właściwy. Po wykonaniu procedury kasowania błędu za pomocą kombinacji bezpieczników błąd zgasł bo z komputera nie szło jej zgasić. Po próbnej jeździe wszystko ok.  Drugie odpalenie i wyskoczyły błędy ABSu (opis błędu brak komunikacji ze sterownikiem silnika) oraz błąd EGR (opis błędu  nie działa sterowanie tym zaworem). Jedyne co odłączali to czujnik od skrzyni biegów gdy akumulator był odpięty.

 

Problem rozwiązany , uszkodzony (dziura wielkości jak 5 zł)  wąż dolotowy do EGRu wywalał błędy w ECU  które powodowały blokowanie komunikacji czujników ABS z ECU. Załatanie dziury i ponowna adaptacja EGRu pomogła i już ABS nie wali błędami.  Japoński inżynier  który pisał to oprogramowanie wyzwalania błędów powinien zrobić harakiri za połączenie EGRa z ABS

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po spotkaniu z krawężnikiem, musiałem kontrować kierownicą żeby jechać prosto. Więc oddałem samochód do mechanika na sprawdzenie zawieszenia i geometrię. Jest lepiej ale to jeszcze nie to. Mógłby ktoś zajrzeć w szklaną kule i powiedzieć co jeszcze jest do zrobienia.

EAC74C4C-B99E-428C-895B-F79472E85BEC.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szymon Kuć napisał:

Po spotkaniu z krawężnikiem, musiałem kontrować kierownicą żeby jechać prosto. Więc oddałem samochód do mechanika na sprawdzenie zawieszenia i geometrię. Jest lepiej ale to jeszcze nie to. Mógłby ktoś zajrzeć w szklaną kule i powiedzieć co jeszcze jest do zrobienia.

EAC74C4C-B99E-428C-895B-F79472E85BEC.jpeg

Krawężnik.. Końcówka drążka, wahacz.. Wszystko. Krzywa felga. Ciężko powiedzieć. Widziaalem przypadki, gdzie i całe sanie krzywilo.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Danko napisał:

Krawężnik.. Końcówka drążka, wahacz.. Wszystko. Krzywa felga. Ciężko powiedzieć. Widziaalem przypadki, gdzie i całe sanie krzywilo.

Kolega lepiej zacznie od wyważenia opon....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kapsel93 napisał:

Koledzy pytanie o opony, ori rozmiar legacy b4 to 215/45r17 czy bez problemu mogę założyć 225/45r17 i czy to jakoś w miarę wygląda? 

Różnica w prześwicie będzie 4 mm i według zasad zamienników mieści się w granicach tolerancji procentowo bo to tylko 1% na plus a dozwolone jest chyba do 1,6 czy nawet 2%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ipsx82 napisał:

Różnica w prześwicie będzie 4 mm i według zasad zamienników mieści się w granicach tolerancji procentowo bo to tylko 1% na plus a dozwolone jest chyba do 1,6 czy nawet 2%

Ok dzięki, 225/45r17 wychodzi lepiej cenowo z tego co patrzyłem i w tej samej kasie mogę kupić lepszą oponę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Szymon Kuć napisał:

Mógłby ktoś zajrzeć w szklaną kule i powiedzieć co jeszcze jest do zrobienia.

Uderzyłeś prawym przodem, bokiem felgi na skręconych kołach? Najczęściej w tym modelu odkształca się wahacz i/lub amortyzator. Wyprzedzenie sworznia jakoś poprawili ale pochylenia koła już się nie dało, więc może tylko amor, szklana kula milczy.

 

Ten lewy tył mogli minimalnie ruszyć o ile dało się ruszyć bez cięcia, więc pewnie nie mogli ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Danko napisał:

Kół... :OO:

Przy zgubionym odważniku myślę, że pojawiłoby się bicie

Kół kół, miałem to samo a si pokazało że bombelek się zrobił i znosiło, bez żadnego bicia 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...