Skocz do zawartości

Nowy XV e-boxer 2019


TomekNN

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Blixten napisał:

Wczoraj byłem na przeglądzie z Mazdą i będą podwyżki, auta typu CX-5 mają zdrożeć o ok. 20 k pln - takie opinię usłyszałem od handlowca

Z pewnością jest ostatni dzwonek na zakup nowego auta w przyzwoitej cenie i nie wykastrowanego przez zmienione oprogramowanie i dołożony filtr GPF. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał:

Wczoraj byłem na przeglądzie z Mazdą i będą podwyżki, auta typu CX-5 mają zdrożeć o ok. 20 k pln - takie opinię usłyszałem od handlowca

 

Mazda oficjalnie zapowiedziała te podwyżki, więc to jest for sure a nie tyko opinia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 7.11.2019 o 21:34, Michał W. napisał:

Patrząc po przypadku Forestera, który przyspiesza tak samo w obu wersjach to pewnie i XV z dodatkowymi 110 kg wyraźnie się nie poprawi

Praktyka wygląda inaczej. Ponieważ subiektywne odczucia były takie, że e-boxer wyraźnie lepiej przyspiesza od standardowych N/A poprosiłem o dokonanie bezpośredniego porównania. Ponieważ obraz mówi dużo więcej niż słowa, to porównie zostało też nagrane :

 

  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla marki i dla intencji autorów ale ten film obraza widza, przynajmniej mnie. Probuje się mi wmówić że nowy muł jest dużo szybszy od jeszcze większego muła z lat poprzednich.Nie kupuje tego ani samochodu.

Ten samochód mocno poszedł do przodu jeżeli chodzi o wyposażenie, wykonanie i systemy bezpieczeństwa ale w kwestii silnikowej to jest absolutny definitywny regres. Nie koniecznie mową tu o porównaniu do XT a do innych słabszych aut. Nawet OBK 2,5 jest pewnie od niego bardziej dynamiczny a jaka ma na forum sławę to chyba wszyscy wiemy:) 

Edytowane przez Lisek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

no to baza już jest. teraz tylko zamiast tego +60Nm silnik elektryczny + 150Nm i bedzie zabawa :thumbup:

 

To chyba jedyny kierunek w EU. Mam nadzieję że kolejne wersje e-boxera będą bardziej zbliżone do osiągów Toyoty Rav4. Patrząc jednak na katalogi podobnych aut można podać następujące przykłady:

Mitsubishi Outlander - AWD, CVT - 13,3 sek. do 100,

Honda CRV AWD, Automat, Turbo, - 10 sek. do 100, 

Nissan X-TRAIL AWD, CVT - 12,7 sek. do 100, 

 

Forester e-boxer będzie miał realnie ok. 10,5 do 100 km/h, co dla użytkowników FXT jest raczej trudne do przełknięcia. 

 

Pozostaje więc Toyota Rav4 w wersji 2,5 hybryda, ma lepsze przyspieszenie ale musi w niej niemiłosiernie bujać, skoro testu łosia nie przeszła. Cenowo też tak sobie to wygląda, przy tym pułapie już raczej w kierunku OBK bym celował. Szkoda tylko że wersje XT zarezerwowano dla OBK który nie będzie dostępny w Eurosojuzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Sprint” od zera trochę przypomina mi wyścigi 2 panów w podeszłym wieku z balkonikami. Jeden będzie szybszy ale dalej to sprint z balkonikiem. Wg mojej wiedzy auta przyspieszają głównie momentem obrotowym a tego jak na lekarstwo nawet z wkrętarką pod maską. Niestaty rzeczywistość jest brutalna i abstrahując od design grupa Vag i nie tylko jakoś potrafią budować silniki z momentem 300 Nm i wyższym przy aktualnych emisjach spalin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lisek napisał:

Ten samochód mocno poszedł do przodu jeżeli chodzi o wyposażenie, wykonanie

Miałem okazje jeździć poprzednim XT. Nie wiem jak jest w tym ale jeśli standard wyciszenia oraz plastików wewnątrz jest taki sam jak w XV to nie przesadzałbym z poprawą. Po pierwszym miesiącu użytkowania XV dowiedziałem się co znaczy określenie „rysują się od patrzenia :)”  przywoływanie wielokrotnie na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kristofor napisał:

Mitsubishi Outlander - AWD, CVT - 13,3 sek. do 100,

Honda CRV AWD, Automat, Turbo, - 10 sek. do 100, 

Nissan X-TRAIL AWD, CVT - 12,7 sek. do 100, 

Dla porównania 2.0 TSI w Ateca poniżej 8 sek ( 7.1 o ile pamietam ) także sam wiesz :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MaMis napisał:

Dla porównania 2.0 TSI w Ateca poniżej 8 sek ( 7.1 o ile pamietam ) także sam wiesz :) 

 

Do Forka raczej pasuje Tarraco, czyli klon Tiguana. 2,0 TSI i AWD to jest 8 sek. Z tym że ja już miałem kiedyś auto z silnikiem TSI i do dziś mam odruch spania z litrem oleju pod poduszką. Z opinii mechaników wynikało, że 2,0 TSI był w sumie (względnie) najbardziej udaną turbo benzyną VAG-u, jednak super trwałą tej jednostki bym nie nazwał. Na krótkie dystanse - szkoda turbiny, na długie przeloty - dosyć wysokie spalanie. Do lansu - idealny, w teren bym tym nie jechał... I nie to żebym krytykował, to bardzo fajne auto, bez wideł na masce, w całkiem rozsądnej cenie. 

 

P.S. Dla mnie nowy Forek bez przyspieszenia do 10 s. do 100 km/h też nie jest atrakcyjny, natomiast poniżej tej wartości każda sekunda niżej "waży" przy ocenie auta znacznie mniej niż walory użytkowe, trwałość, bezpieczeństwo, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kristofor napisał:

tym że ja już miałem kiedyś auto z silnikiem TSI i do dziś mam odruch spania z litrem oleju pod poduszką. Z opinii mechaników wynikało, że 2,0 TSI był w sumie (względnie) najbardziej udaną turbo benzyną VAG-u, jednak super trwałą tej jednostki bym nie nazwał.

Czas zweryfikuje. Znajomy w 1.8 tsi ma dopiero ok 45 000, żona w 1.0 tsi 2000, firmowe 1,5 i 1.0 tez przeloty od 3 do 30 tys. Póki co brak problemów a warto pamiętać ze interwały wymiany oleju maja co 30 tys km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem TSI 150 kkm, wymieniając olej co 20-30 kkm (jak samochód kazał, nie miałem stałych okresów międzyprzeglądowych).

I? Oleju brał tyle, że nie trzeba było dolewać między przeglądami. Poza znanymi wadami konstrukcyjnymi naprawianymi w trakcie i po gwarancji na koszt importera (SIP, ucz się, żeby SBD więcej nie było!), problemów z silnikiem żadnych, a osiągi i kultura pracy niedostępne dla porównywalnych jednostek Subaru niestety... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, MaMis napisał:

Czas zweryfikuje. Znajomy w 1.8 tsi ma dopiero ok 45 000, żona w 1.0 tsi 2000, firmowe 1,5 i 1.0 tez przeloty od 3 do 30 tys. Póki co brak problemów a warto pamiętać ze interwały wymiany oleju maja co 30 tys km. 

 

Generalnie interwały co 30 k to raczej we flotach, sam wymieniałem olej co 15 k, tak samo robił poprzedni właściciel. Auto po przekroczeniu 80 k km zaczęło popijać olej, przy ostrzejszej jeździe miejskiej trzeba było uzupełniać, przy autostradowej to była konieczność po 1,5 k km - od pół litra do litra. Rozrząd zaczął się sypać po 150 k. Z tego co piszą aktualnie wersje są już bardziej dopracowane, jednak w najnowszych znów montują jakieś super systemy oszczędzające zużycie paliwa o 0,3 l na 100 km, które nie wiadomo jak się będą zachowywać za kilka lat. Na plus na pewno elastyczność i cicha praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kristofor napisał:

Pozostaje więc Toyota Rav4 w wersji 2,5 hybryda, ma lepsze przyspieszenie ale musi w niej niemiłosiernie bujać, skoro testu łosia nie przeszła. Cenowo też tak sobie to wygląda, przy tym pułapie już raczej w kierunku OBK bym celował.

Poczekaj na ceny nowego OBK ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Lisek napisał:

. Nawet OBK 2,5 jest pewnie od niego bardziej dynamiczny a jaka ma na forum sławę to chyba wszyscy wiemy:) 

użył Pan właściwego sformułowania " na forum " :)

2 godziny temu, Skodziarz napisał:

(SIP, ucz się, żeby SBD więcej nie było!

forma trochę zaskakująca :facepalm:  a co do SBD z CVT to zdecydowanie powinien być dostępny :)

38 minut temu, Jaca68 napisał:

Pozostaje więc Toyota Rav4 w wersji 2,5 hybryda, ma lepsze przyspieszenie

nie jeździłem ale słyszałem opinię , że szału nie ma  :) więc warto odbyć jazdę próbną....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jaca68 napisał:

Poczekaj na ceny nowego OBK ;)

 

Dlatego myślę o aktualnej wersji. Nowy OBK ma już silnik z wtryskiem bezpośrednim, osiągi w US są znacznie lepsze, tylko nie wiem co będzie do dostosowaniu go do norm UE. BTW - sprawdzałem sobie Volvo V 60 CC jako konkurenta, i naprawdę dość biednie wyposażona wersja za 220 k. może być po wszystkich rabatach sprzedana za ok. 200 k. więc szału nie ma, szczególnie że pojawiły się lekko używane OBK za cenę ok. 160 k. wyposażone lepiej niż krajowe. Wersje z wyposażenie odpowiadającym OBK (+ wyższy poziom wykończenia wnętrz) to już 300 k i wyżej. Podtrzymuję moją opinię, że podwyższone kombi to generalnie droga zabawa, niezależnie od marki. Nawet Skoda Superb Scout już powyżej 200 k z rozsądnym wyposażeniem kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

z całym szacunkiem dla Pana ale oglądając ten film nie czułem się obrażony jako widz :)

Ja również nie czuję się urażonym ale .... zasnąłem podziwiając dynamikę Forestera:) Osoby odpowiedzialne za marketing marki powinny przemyśleć zaprzestanie szerszej dystrybucji nagrania. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagranie pokazuje tylko to co zostało już na forum stwierdzone wielokrotnie. Forek 2.0i cvt nie jedzie, jest wolny i mało dynamiczny. Nowy forek zgodnie z filmem wyprzedza go o dobre 2 długości auta a to już całkiem sporo podczas "wyścigu spod świateł" B) Najważniejsze że jest postęp i nowy forek nie jest wolniejszy od poprzednika bo to byłby imo  strzał w kolano.  Być może w kolejnych latach zaczną tam wsadzać mocniejszy silnik elektryczny ( o ile cvt wytrzyma) . Jak dla mnie film na + , nie czuje się obrażony natomiast jako właściciel forka 2.0i cvt do my19 mogłbym się poczuc zmieszany ( bo przecież osiągi miały mieć zbliżone ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...