Skocz do zawartości

Nowy XV e-boxer 2019


TomekNN

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Blixten napisał:

Różnie - górki, dołki, wąska droga, same zakręty

 

Ostatnią bemkę sprzedałem.... chyba w 1998 r, potem MB i Volvo. Miała tylko ASC, a kontrola trakcji to było SF. Tył latał, ale 50 kg cementu włożone na zimę do bagażnika robiło swoje.... była zabawa...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Jaca68 napisał:

Nie chce :OO:

Dopóki Subaru nie wprowadzi hybrydy o fajnych parametrach, następnym autem będzie coś innego.

A Ty kupujesz? Zamienisz STI na wygodny automat do miasta? :yahoo:

 

Np taką hybrydę jaką będzie miała Toyota tzn. RAV4 Plug-In Hybrid http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25428288,toyota-rav4-plug-in-hybrid-ma-ponad-300-km-to-najszybszy-suv.html :-) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Blixten napisał:

Czy Wy faktycznie twierdzicie, że nie ma różnicy między SAWD a tylnym napędem na śliskiej nawierzchni ? :blink:

Wystarczył lekki zakręt i już dupsko BMW 5 leciało w kierunku rowu. 

 

12 godzin temu, Blixten napisał:

Naprawdę nie przesadzam, był lód, a ja modliłem się po drodze żeby jeszcze mieć szansę wsiąść do mojego XV, nawet o tak małej mocy. :D

To ciesz się że jechałeś BMW które poinformowało kierowcę "tańczącym tyłem" o śliskiej nawierzchni. Dzięki temu mógł zwolnić i dostosować prędkość do warunków drogowych. Mam w domu Forestera od siedmiu lat,  mam też zawsze drugie auto - ośkę. I w mojej opinii jazda Subaru zimą generuje jeden problem. Te auta fajnie stabilnie ruszają i przyspieszają na śliskiej nawierzchni, tym samym "ukrywają" informację o stanie drogi. Może to być niebezpieczne, bo kierownik "uśpiony" zachowaniem auta obudzi się dopiero jak przyjdzie mu gwałtownie zahamować. A przewaga SAWD kończy się w momencie hamowania lub zbyt szybkiego wejścia w zakręt. Siła tarcia i odśrodkowa nie znają pojęcia 4x4. ;)

 

Edytowane przez Jaca68
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaca68 napisał:

(...) I w mojej opinii jazda Subaru zimą generuje jeden problem. Te auta fajnie stabilnie ruszają i przyspieszają na śliskiej nawierzchni, tym samym "ukrywają" informację o stanie drogi. Może to być niebezpieczne, bo kierownik "uśpiony" zachowaniem auta obudzi się dopiero jak przyjdzie mu gwałtownie zahamować. A przewaga SAWD kończy się w momencie hamowania lub zbyt szybkiego wejścia w zakręt. Siła tarcia i odśrodkowa nie znają pojęcia 4x4. ;)

 

BARDZO sluszna uwaga... dobre AWD usypia nasza czunosc (podobnie jak te wszystkie nowoczesne systemy bezpieczenstwa)

  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, blejzu napisał:

Czyli teraz AWD jest zle bo ukrywa problemy na drodze? :facepalm:  Trend krytykowania Subaru zatacza coraz szersze kregi i wchodzi w nowe obszary absurdu.

A czy to była krytyka?? Raczej uwaga, podkreślenie pewnego faktu opartego na doświadczeniu.

To raczej wychwalanie Subaru na TF krąży w oparach absurdu.

Bo z jednej strony mamy odpowiedzialnych kierowców Subaru, którzy nie potrzebują dynamicznych aut to bezpiecznego i zgodnego z przepisami przemieszczania się po drogach. A ci którzy chcą mieć moc i przycisnąć to piraci drogowi i frustraci kompensujący swoje małe przyrodzenia wyścigami spod świateł.

Ale potem przychodzi zima....

I w kierowcach Subaru budzi się demon, w końcu można pokazać tym zasranym "ośką" kto tu rządzi na drodze. W końcu można im odjechać spod świateł, "wyprzedzać w śniegu pod górę" i gnać po śliskiej drodze.

Wtedy to nie jest niebezpieczna i lekkomyślna jazda, bo napęd SAWD nagina prawa fizyki. :yahoo:

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, eddie_gt4 napisał:

BARDZO sluszna uwaga... dobre AWD usypia nasza czunosc (podobnie jak te wszystkie nowoczesne systemy bezpieczenstwa)

Zgadzam się z tym tylko w jednym przypadku, gdy młodego człowieka uczymy jazdy samochodem z dobrym AWD i EyeSight. Faktycznie taki kierowca wsiadając później do auta z tylnym napędem i bez masy systemów wspomagających jeszcze do tego w trudnych warunkach pogodowych i z młodzieńczym temperamentem może mieć poważne problemy. 

Ja uczyłem się jazdy na super maszynie lat osiemdziesiątych zwanym potocznie Dużym Fiatem i mi obecnie stosowane systemy ułatwiają jazdę a nie usypiają czujność ale nie wiem jak jest u innych. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy znacie jakieś forum gdzie ludzie tak fajnie, z dozą uszczypliwości i urokiem bronią swych stanowisk? Gdyby taki poziom debaty był Parlamencie, nasz kraj byłby dużo bardziej przyjazny...

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Jaca68 napisał:

A Ty kupujesz? Zamienisz STI na wygodny automat do miasta?

Pisałem, że e-boxer ma dla mnie sens.... chociażby zważywszy na średnią prędkość 28 km/h :) z ostatnich 400 km jakie przejechałem po Polskich drogach....oczy zwisajcie zamieniam STI...tutaj poruszam się WRXem żony, który posiada CVT. 

ps. a jak chcę bawić się we współzawodnictwo i szukanie cennych sekund to mam od tego zawody XC, maratony MTB...... i zdaje się, że kilka rowerów spakuję do spokojnego Forestera jadąc na Breck Epic 

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

A czy to była krytyka?? Raczej uwaga, podkreślenie pewnego faktu opartego na doświadczeniu.

To raczej wychwalanie Subaru na TF krąży w oparach absurdu.

Bo z jednej strony mamy odpowiedzialnych kierowców Subaru, którzy nie potrzebują dynamicznych aut to bezpiecznego i zgodnego z przepisami przemieszczania się po drogach. A ci którzy chcą mieć moc i przycisnąć to piraci drogowi i frustraci kompensujący swoje małe przyrodzenia wyścigami spod świateł.

Ale potem przychodzi zima....

I w kierowcach Subaru budzi się demon, w końcu można pokazać tym zasranym "ośką" kto tu rządzi na drodze. W końcu można im odjechać spod świateł, "wyprzedzać w śniegu pod górę" i gnać po śliskiej drodze.

Wtedy to nie jest niebezpieczna i lekkomyślna jazda, bo napęd SAWD nagina prawa fizyki. :yahoo:

Ale skąd takie przypadki bierzesz? Autopsja czy wątek kopanie leżącego? Śnieg w mieście jest na drogach przez dwie godziny. W górach białe drogi są ale wtedy nikt nie jedzie poza AWD więc wyprzedzanie nie występuje. Chyba trochę przesadzasz... A jeżeli Ty tak jeździsz to nie rób z tego normy wśród kierowców Subaru.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

BARDZO sluszna uwaga... dobre AWD usypia nasza czunosc (podobnie jak te wszystkie nowoczesne systemy bezpieczenstwa)

 

Odłącz sobie ABS, będziesz jechał z wytężoną czujnością... 

 

Poziom argumentacji anty-subarowców jest już absurdalny :biglol: Już nie tylko silniki do niczego, teraz dochodzi do tego zabijający czujność AWD i systemy bezpieczeństwa... Po co żeście takie niebezpieczne auta kupili?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, GREGG napisał:

 

Odłącz sobie ABS, będziesz jechał z wytężoną czujnością... 

 

Poziom argumentacji anty-subarowców jest już absurdalny :biglol: Już nie tylko silniki do niczego, teraz dochodzi do tego zabijający czujność AWD i systemy bezpieczeństwa... Po co żeście takie niebezpieczne auta kupili?

Ja nie jestem anty-subarowcem ale kupiłem  Subaru bez systemów bezpieczeństwa i nawet bez kontroli trakcji. Nie mogę się doczekać jak będę miał okazje nim pojeździć. A, i bez E-boxera :)

w tamtych czasach nikt nawet o nim nie marzył ;)

 

 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Ja nie jestem anty-subarowcem ale kupiłem  Subaru bez systemów bezpieczeństwa i nawet bez kontroli trakcji. Nie mogę się doczekać jak będę miał okazje nim pojeździć

 

Ale masz w nim groźne AWD, które uśpi Twoją czujność? ;)

 

Bardziej serio, co innego zabawki na weekend a co innego daily car i jęczenie, że AWD i systemy bezpieczeństwa są... niebezpieczne :huh:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, blejzu napisał:

Czyli teraz AWD jest zle bo ukrywa problemy na drodze? :facepalm:  Trend krytykowania Subaru zatacza coraz szersze kregi i wchodzi w nowe obszary absurdu.

Moja teoria tak właśnie głosi i nie chodzi tutaj o krytykowanie Subaru :biglol: AWD daje większą pewność i poczucie bezpieczeństwa, więc jeździ się szybciej (co potwierdzają wpisy na forum)

Jeździłem RS3 i uważam to za niebezpieczne auto. Pieruńsko szybkie, a przez 4x4 nie wzbudza żadnego respektu, więc jest łatwo przegiąć.

 

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Zyzol napisał:

AWD daje większą pewność i poczucie bezpieczeństwa, więc jeździ się szybciej (co potwierdzają wpisy na forum)

To opony zimowe musza byc istnym diablem wcielonym. Apage satanas powinno byc wygrawerowane na kazdej oponie obok sniezynki! :D

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, blejzu napisał:

To opony zimowe musza byc istnym diablem wcielonym. Apage satanas powinno byc wygrawerowane na kazdej oponie obok sniezynki! :D

Przykład kompletnie chybiony. Opony zimowe skracają drogę hamowania na śniegu. Napęd AWD nie. :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, GREGG napisał:

 

Ale przecież są mułowate silniki, to niby jak się szybciej jeździ? :P

Bo te mulowate silniki przemieniaja sie w demony predkosci w zimie dzieki lepszemu chlodzeniu. Swoisty overclocking.

 

Ogolnie to Subaru jest za wolne kiedy ja chce wyprzedzac ale za szybkie kiedy mnie wyprzedza...Taki kot Shrodingera i dualizm korpuskularno falowy w jednym :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, GREGG napisał:

 

Ale przecież są mułowate silniki, to niby jak się szybciej jeździ? :P

No i tu mamy pewien paradoks :biglol: Mimo, że XV jest dość mułowate i przecież nikt się nim nie ściga, to co chwilę czytam, że jest pierwsze na światłach, albo na zakrętach, albo śliskim.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Zyzol napisał:

, to co chwilę czytam, że jest pierwsze na światłach, albo na zakrętach, albo śliskim.

 

No cóż każdemu w oko wpada to co chce zobaczyć ;) Bo tutaj głównie można przeczytać, że nie jedzie, niebezpieczne, badziewne itd. 

Ale widać wygodnie jest powalczyć z nieistniejącymi tezami 

 

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Zyzol napisał:

No i tu mamy pewien paradoks :biglol: Mimo, że XV jest dość mułowate i przecież nikt się nim nie ściga, to co chwilę czytam, że jest pierwsze na światłach, albo na zakrętach, albo śliskim.

I, jak wiadomo, wypowiedzi jednej czy dwoch osob od razu uprawniaja do twierdzenia, ze "w kierowcach Subaru rodzi sie demon".

 

7 minut temu, Jaca68 napisał:

Ooo widzę nowe prawa fizyki pan odkrył. Może jeszcze pozwala szybciej pokonać zakręt na śliskiej drodze? :yahoo:

Jakie znowu nowe prawa fizyki? Jezeli zerwiesz przyczepnosc to rzeczywiscie po sprawie ale chyba nie powiesz mi, ze AWD zachowuje sie tak samo na sliskim jak FWD/RWD. Mowimy o sniegu a nie lodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, blejzu napisał:

Jakie znowu nowe prawa fizyki? Jezeli zerwiesz przyczepnosc to rzeczywiscie po sprawie ale chyba nie powiesz mi, ze AWD zachowuje sie tak samo na sliskim jak FWD/RWD. Mowimy o sniegu a nie lodzie.

Ja nie powiem. Filmik dla przypomnienia:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...