Skocz do zawartości

Nowy XV e-boxer 2019


TomekNN

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, MaMis napisał:

Mam wrażenie, ze ilekroć ktoś podważy mizerne osiągi Subaru ( poza TX, STi, WRX) jest nazywany tuboonaniatą i posądzany o kompleksy:) 

Odkąd z oferty Subaru zniknęły ostatnie mocne auta, oficjalna ideologia lansowana na TF mówi.

Jazda samochodem składa się z:

a) stania w korkach

b) podróży ekspresówkami/autostradami z dostojną prędkością 110/120 km/h

 

Innych dróg i warunków jazdy w PL nie ma, dlatego też dynamiczny silnik jest gadżetem zbędnym.. Poza tym w obu powyższych wariantach (korków/ekspresówek) czyhają na nas non stop niebezpieczeństwa którym zaradzić może tylko niezawodny ES, podróż bez tego systemu to prawie próba samobójcza. :biglol:

 

45 minut temu, Xawery1939 napisał:

 jak konkurujesz z innymi w drodze do pracy o cenne sekundy to zmiana pojazdu nie za wiele pomoże...

I to napisał właściciel (tak się dziś pochwalił) STI i WRX.

Zmień auta, są za mocne. Polecam XV 1.6.  :thumbup:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jaca68 napisał:

I to napisał właściciel (tak się dziś pochwalił) STI i WRX.

Zmień auta, są za mocne. Polecam XV 1.6.  :thumbup:

Nie rozumiemy się...kupuję to co mi się podoba....dla mnie e-boxer ma sens, pozwolisz że jeszcze poczekam tylko na wersję STI :)  Nie stosuję za to niekonstruktywnej krytyki poprzez deprecjonowanie i negację szczególnie materii, której nie znam.  

Może dla Ciebie only horsepower at full throttle....dla mnie stając przez godzinę w porannym korku wybiorę coś z CVT :)

9 minut temu, Jaca68 napisał:

Odkąd z oferty Subaru zniknęły ostatnie mocne auta, oficjalna ideologia lansowana na TF mówi.

Jazda samochodem składa się z:

a) stania w korkach

b) podróży ekspresówkami/autostradami z dostojną prędkością 110/120 km/h

 

Innych dróg i warunków jazdy w PL nie ma, dlatego też dynamiczny silnik jest gadżetem zbędnym.. Poza tym w obu powyższych wariantach (korków/ekspresówek) czyhają na nas non stop niebezpieczeństwa którym zaradzić może tylko niezawodny ES, podróż bez tego systemu to prawie próba samobójcza. :biglol:

Nie chodzi o lansowanie tylko wpisanie się w realia, przepisy i prawo EU...i to wcale nie jest śmieszne, jeżdżąc po Polsce stwierdzam, że to czysta prawda...sprawdź proszę statystyki wypadków, raczej nie napawają optymizmem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka lat temu, jak dostałem pierwszego FXT MY13, też uważałem, że moc jest najważniejsza, przyśpieszenie, głównie jeździłem dwupasmówkami i przeważnie +20 km/h do ograniczeń. Po czasie jednak stwierdziłem, że na polskich drogach jest na prawdę bardzo niebezpiecznie ale ja też do tego się przyczyniam. Zwiększyłem świadomość, np. co do wyprzedzania na przejściach, gdy przeżyłem taką sytuację z dwóch stron ale też z wiekiem, nabrałem dystansu i mądrości i spokoju ducha. Teraz jeżdżę przepisowo poza terenem zabudowanym, a w mieście ciągle +10 km/h bo inaczej niestety w Warszawie jest się zawalidrogą. Czapka mi w kolejnym FXT MY18 nie spadła, nie czuję ujmy na honorze, przeważnie dojeżdżam w tym samym czasie (ewentualnie +5 minut), tam gdzie są światła dojeżdżam zawsze w tym samym czasie, mniej się stresuję, cieszę się drogą, mam więcej czasu na obserwację krajobrazów i cieszenie się najwspanialszym autem na świecie! Nie uważam już, że 2.0 DIT to minimum (aczkolwiek na pewno fajniej mieć), gdyż do przepisowej jazdy na prawdę nie trzeba potężnych silników, tylko większej kultury ruchu i przestrzegania przepisów. Mamy coraz więcej Autostrad i eSek, gdzie większa moc jest potrzebna tylko przy włączeniu się do ruchu, a potem to już constans. Tak, jedynym rozwiązaniem na eSkach w sytuacjach kryzysowych, nie jest tylko przyśpieszanie, ale też hamowanie. Na szczęście, coraz częściej obserwuję, że presja i prędkości na polskich drogach się zmniejszają a ludzie już na prawdę jeżdżą wolniej. Jednakże ta jazda środkowych pasem na 3 pasmowych drogach... :czerwona:

 

PS Na prawdę po FXT rozważamy w rodzinie Forestera e-boxer, bo chcemy mieć Subaru ale trochę bardziej eko.

Edytowane przez FilipBB
  • Super! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, FilipBB napisał:

Jednakże ta jazda środkowych pasem na 3 pasmowych drogach

Dałem ci apwota za całokształt jednak jeżdżenie środkowym pasem na drodze z trzema pasami ruchu to raczej konieczność niż bezmyślność, gdy prawym pasem sunie kilkanaście ciężarówek. Na prawdę jedziesz slalomem, ze środkowego na prawy i z powrotem, między ciężarówkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Skodziarz napisał:

Ceny są kształtowane przez SIP niezależnie z racji bycia, nomen omen, niezależnym importerem i zależą od fantazji p. Rogalskiego i spółki

 

ma Pan fantazję , Panie Skodziarz  :D no ale taka "wszystkowiedząca" osoba musi być na każdym forum....:puchar:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, FilipBB napisał:

Mamy coraz więcej Autostrad i eSek, gdzie większa moc jest potrzebna tylko przy włączeniu się do ruchu, a potem to już constans.

to chyba nie w Polsce. A jak w Polsce to w środku nocy, albo ten constans oscyluje wokół 80km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Dałem ci apwota za całokształt jednak jeżdżenie środkowym pasem na drodze z trzema pasami ruchu to raczej konieczność niż bezmyślność, gdy prawym pasem sunie kilkanaście ciężarówek. Na prawdę jedziesz slalomem, ze środkowego na prawy i z powrotem, między ciężarówkami?

Przyznam, że czasem (i głównie w weekendy) jeżdżąc A4 przez Górny Śląsk gdzie są trzy pasy, nie jest rzadkością gdy lewy i prawy są puste a środkiem jadą sennie samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aflinta napisał:

Przyznam, że czasem (i głównie w weekendy) jeżdżąc A4 przez Górny Śląsk gdzie są trzy pasy, nie jest rzadkością gdy lewy i prawy są puste a środkiem jadą sennie samochody.

Nie tylko w weekendy, nie tylko. Wystarczy pojechać po 20:00 i jest dokładnie tak samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....I właśnie za takie dyskusje, takich ludzi lubię to forum. 

W tej wczorajszej wymianie poglądów, jak mawiał klasyk, "jestem za, a nawet przeciw". Co do XV 2.0, odbyłem dwie jazdy próbne i moje zdanie jest takie, kiedy sytuacja na drodze lub nasze samopoczucie wymaga dynamicznego przyspieszenia.... to przejść na manetki, od tego są. Zredukować 2-3 wirtualne biegi, wkręcić do 4000 obrotów i rura, jako że próbowałem to wiem, jest dość dobrze. A jak ktoś chce z CVT jakimś tam przyciskaniem 30%, 50% itp. pedału gazu wykrzesać z 2.0 dynamikę... to nie wykrzesze i koniec;)

 

Druga sprawa, jak ktoś jeździ prawie wyłącznie w mieście i po autostradach i drogach szybkiego ruchu, to po kiego...... kupował SUV-a? Poza wyjątkami są to samochody, które nie mają startu do porównywalnych limuzyn, każdy porównywalny sedan, kombi będą szybsze.

W 95% jeżdżę po drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych, wiejskich i to w warunkach górskich, dlatego wybrałem SUV-a ze stosunkowo niezłą dynamiką:)

 

Ps. jeśliby w tym roku XV 2.0 comfort za 115 kzł było dostępne to bym je/go kupił, ale to już "gdyby babcia miała... itd."

Edytowane przez TomekNN
  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, FilipBB napisał:

cieszę się drogą, mam więcej czasu na obserwację krajobrazów

Taki slogan reklamowy mi się przyplątał:

 

Co robi kierowca subaru jak nie stoi w korku????

Kierowca Subaru obserwuje krajobraz bo nad jego bezpieczeństwem czuwa Eye Sight !!!!

 

14 godzin temu, FilipBB napisał:

Mamy coraz więcej Autostrad i eSek, gdzie większa moc jest potrzebna tylko przy włączeniu się do ruchu, a potem to już constans.

To spróbuj na na obwodnicy trójmiasta w normalny dzień pracy zmienić pas na lewy jadąc Forkiem 2.0 NA. Powodzenia :thumbup:

 

I na koniec, skoro ta dynamika jest taka nieznacząca do codziennej jazdy, to czemu Dyrekcja zadała sobie tyle kłopotu  be nakręcić filmik pokazujący jak to e-boxer jest dynamiczniejszy od 2.0 NA. Przecież ten ostatni jest wystarczająco dynamiczny do przepisowej jazdy i więcej nie potrzeba

To po co ten kłopot, te kamery, drony, wynajęcie toru, montaż filmu???

To wmawianie  że dynamika nie ma znaczenia  przypomniało mi definicje prawdy  Ks Tischnera. Ja to szło?

Są trzy prawdy: świento prawda, tys prawda i g...... prawda.  :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Jaca68 napisał:

To spróbuj na na obwodnicy trójmiasta w normalny dzień pracy zmienić pas na lewy jadąc Forkiem 2.0 NA. Powodzenia :thumbup:

 

 .. a potem spróbuj się na tym lewym pasie przy życiu utrzymać :biglol:

Jeśli nie siedzisz komuś parę cm na zderzaku przy prędkości >120 km/h, to trójmiejskim zwyczajem ktoś Cię wyprzedzi prawym pasem, wciśnie przed Tobą i na koniec pouczająco przyhamuje :superhero: 

 

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Jaca68 napisał:

To spróbuj na na obwodnicy trójmiasta w normalny dzień pracy zmienić pas na lewy jadąc Forkiem 2.0 NA. Powodzenia :thumbup:

Zastanawiam się jaki procent samochodów jeżdżących w tym kraju ma przyśpieszenie lepsze od wspomnianego wyżej Forestera i nie mam na myśli centrum stolicy ale wszystkie drogi w Polsce. Ja poruszając się po drogach mijam mnóstwo starych aut z bardzo słabą dynamiką i wszyscy jakoś sobie radzą z włączaniem się do ruchu i ze zmianami pasów, na obwodnicy trójmiasta też zapewne jeżdża stare i słabe pojazdy a nie tylko nowe z turbo. Co Ci biedni kierowcy według Ciebie robią gdy potrzebują zmienić pas, teleportują się czy nie dojeżdżają do celu? Szanuję inne zdanie od mojego ale Ty przedstawiasz swiat jako miejsce gdzie bez turbo i co najmniej 200KM nie ma jazdy, chyba że w korku. :cry:

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

(...) I na koniec, skoro ta dynamika jest taka nieznacząca do codziennej jazdy, to czemu Dyrekcja zadała sobie tyle kłopotu  be nakręcić filmik pokazujący jak to e-boxer jest dynamiczniejszy od 2.0 NA. Przecież ten ostatni jest wystarczająco dynamiczny do przepisowej jazdy i więcej nie potrzeba

To po co ten kłopot, te kamery, drony, wynajęcie toru, montaż filmu???

To wmawianie  że dynamika nie ma znaczenia  przypomniało mi definicje prawdy  Ks Tischnera. Ja to szło?

Są trzy prawdy: świento prawda, tys prawda i g...... prawda.  :P

 

przypomina mi to troche sytuacje, ktora byla po wprowadzeniu na polski rynek ostatniego FXT (SJ) - powrot legendy, rekordowa sprzedaz, etc. etc.

a jescze kilka lat wczesniej, kiedy na rynku europejskim byla proznia nowych mocnych / szybszych Subarakow (poza STI), to wmawiano nam, ze 2.0i w parze z 4EAT jest bardziej niz wystarczajacy... teraz znowu ta sama bajka z e-boxerem :facepalm:

 

 

 

p.s. e-boxer powiadacie? :biglol:

 

pozdrowienia od kapelusznikow z TMC :hi::yahoo:

 

https://autogaleria.pl/toyota-rav4-plug-in-hybrid

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

I na koniec, skoro ta dynamika jest taka nieznacząca do codziennej jazdy, to czemu Dyrekcja zadała sobie tyle kłopotu  be nakręcić filmik pokazujący jak to e-boxer jest dynamiczniejszy od 2.0 NA. Przecież ten ostatni jest wystarczająco dynamiczny do przepisowej jazdy i więcej nie potrzeba

To po co ten kłopot, te kamery, drony, wynajęcie toru, montaż filmu???

To wmawianie  że dynamika nie ma znaczenia  przypomniało mi definicje prawdy  Ks Tischnera. Ja to szło?

Są trzy prawdy: świento prawda, tys prawda i g...... prawda.  :P

Coś Ty się tak uczepił tego e-boxera. 

Jak chcesz kupić ....to negocjuj ale sugeruję nie przez negację....później może być niezręcznie jak ktoś Cię spotka siedzącego w e-boxerze :)

 

BTW Dyrekcja powinna poważnie rozważyć przyjęcie kolegi @Jaca68 na stanowisko PR lub CMO - Chief Marketing Officer w SIP.  :D

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Skodziarz napisał:

Wiem, że to niewygodna dla SIP prawda, musicie więc zaprzeczać :ph34r: :D

Napisz do UWAGI! lub Jaworowicz...koniecznie now 

ps. ja naiwny myślałem, że SIP to charytatywna organizacja non-profit utrzymująca się z datków właścicieli Škody Fabia :blink:

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

p.s. e-boxer powiadacie? :biglol:

 

pozdrowienia od kapelusznikow z TMC :hi::yahoo:

 

https://autogaleria.pl/toyota-rav4-plug-in-hybrid

Yeah .....

w sierpniu tego roku Subaru i Toyota zawiązały kooperację w celu opracowania ....nowych napędów pojazdów elektrycznych w segmencie C (BEV). 

Jeśli w przyszłości,....Subaru w USA zechce osiągnąć dodatkowy wolumen sprzedaży wsród SUVów  lub jeśli sprzedaż nieznacznie spadnie obecnego Forestera... istniej cień szansy, że na rynku pojawi mocniejszy Forek ...a na razie Subaru musi zachować duże zainteresowanie Legacy XT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc pogodzić wodę z ogniem, najlepszym wyborem SUV-a będzie Hummer V8  6.0 w kolorze czarny mat z hakiem z tyłu. Ręczę, że będziecie jeździć wyłącznie lewym pasem, nikt nie podskoczy,  wszyscy będą ustępować miejsca na drodze i uciekać na jego widok.

Z wyposażenia dodatkowego warto dokupić stację benzynową ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 18.11.2019 o 19:38, Lisek napisał:

Z całym szacunkiem dla marki i dla intencji autorów ale ten film obraza widza, przynajmniej mnie. Probuje się mi wmówić że nowy muł jest dużo szybszy od jeszcze większego muła z lat poprzednich.Nie kupuje tego ani samochodu

Jest mi niewymownie przykro, że poczuł się Pan obrażony.

Intencją filmu było, jak w tekście, sprawdzenie czy istotnie nowy Forester lepiej przyspiesza od aktualnej wersji N/A. Jako że na ten temat były też różne dywagacje ( wyższa masa własna nowego !) takie porównanie wydawało się też interesujące dla p.t. Forumowiczów. 

W samym filmiku nie ma żadnego komentarza, "wychwalania"  ani próby wmawiania czegokolwiek.

Czyli po prostu przedstawienie faktów oraz weryfikacja subiektywnych odczuć "popometru".

W związku z powyższym muszę przyznać, że nie mam pojęcia czym moglem Pana obrazić ?

Faktami ?

Ale fakty są obiektywne i jako takie nie mogą nikogo obrażać.

 

Za wyjaśnienie z góry dziękuję ( a jeżeli istotnie fakty Pana obrażają, to pozostaje mi tylko wyrazić współczucie - wobec masy faktów z którymi spotykamy się na co dzień  musiałby Pan być praktycznie bez przerwy na kogoś / na coś obrażony .... no chyba, że Pan tak właśnie lubi ).

 

Pozdrowienia 

 

Edytowane przez Dyrekcja
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Zyzol napisał:

O tych dynamicznych ;) Mocowo-przyspieszeniowo-prędkościowych

 

Aaaaa, ok! Myślałem, że o moim "wszystkowiedzeniu" - jakoś dużo osób mi tu to wypomina ostatnio :D

A ja w sprawach, o których nie mam pojęcia, staram się nie wypowiadać. Nie zawsze mi to wychodzi, inna sprawa :mrgreen:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...