TomekNN Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 (edited) Zakładam nowy temat i od razu przedstawię pewne teoretyczne przemyślenia. Przy jazdach testowych XV 2.0 wyszedłem z założenia, że mam za mało czasu nauczyć się, wyczuć CVT. Dlatego przy umyślnie wyszukanych manewrach wyprzedzania od razu przechodziłem w tryb manualny - redukowałem bieg do minimum 4000 obr. silnika, 'rura' do 5000 i dopiero wrzucałem następny wirtualny bieg i było dość dobrze. Przy XV e-boxer mamy o około 60 Nm więcej w zakresie 0-3000 obr. silnika... jak po raz drugi posłuchałem Petryna nawet do 3500 obr. Przejście na manetki w tej sytuacji daje pewnie identyczne odczucia jak w 2.0. Ciekawi mnie jak w praktyce można wykorzystać owe dodatkowe 60 Nm, ze startu, toczenia się sprawa jest prosta, Aflinta opisał wrażenia wgniatania w fotel. Ale... teraz teoretyzuje, jedziemy 60, 80 czy 100 km/h tak żeby obroty silnika były w okolicach 2000 i ostro dajemy gazu. Teoretycznie będzie można uzyskać lepszego kopa do 3500 obr. przy manewrach wyprzedzania. Tyle teorii, a w praktyce się okaże Ps. ehhh najbardziej tragiczne jest to, że XV e-boxer będzie dopiero po zimie, marzec/kwiecień 2020, a od maja to ja głownie na motorze pomykam Edited September 13, 2019 by TomekNN Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 14 minut temu, TomekNN napisał: Aflinta opisał wrażenia wgniatania w fotel Wciskania, wgniatanie bym zostawił STI i mocniejszym Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekNN Posted September 13, 2019 Author Share Posted September 13, 2019 (edited) 23 minuty temu, aflinta napisał: Wciskania, wgniatanie bym zostawił STI i mocniejszym Szukałem, ale nie znalazłem tego wpisu, było coś o wciskaniu w fotel do 50 km/h. Karta stół, słowo się rzekło... napisało Edited September 13, 2019 by TomekNN Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Jest w wątku o e-boxer na głównym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 ... a mi przez myśl przeszło ile musiałbym dopłacić przy zamianie na e-boxera. Wyprzedzając złośliwości fanów vag’a, z obecnego XV jestem bardzo zadowolony, ale możliwe, że z e-boxera byłbym jeszcze bardziej 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
moominko Posted September 14, 2019 Share Posted September 14, 2019 @Blixten w pełni rozumiem, też podobne myśli nawiedzają moją głowę. Prawde powiedziawszy nie mogę się doczekać aby nim pojeździć i porównać do swojego 2.0 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 A to nie jest już odgrzany kotlet? albo próba sprzedaży w EU tego co jest w US od 2013. XV Hybrid miało 2.0i 150KM + 13KM eletrycznego (65Nm). Równiez to działa jako wspomaganie podczas przyspieszania. Bardziej ciekawą opcją wydaje się XV Plug in któy jest w US.:) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 5 godzin temu, bombelllooo napisał: A to nie jest już odgrzany kotlet? Oczywiście, że jest - być może z jakimiś drobnymi udoskonaleniami, ale koncepcja taka sama. 5 godzin temu, bombelllooo napisał: Bardziej ciekawą opcją wydaje się XV Plug in któy jest w US.:) To zależy czy jesteś gotów poświęcić bagażnik na większe akumulatory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaru23 Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 A jaką cenę przewidujecie za nowego 2020r XV 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 2 godziny temu, jaru23 napisał: A jaką cenę przewidujecie za nowego 2020r XV 2.0 Jak @Dyrekcja informowała plus 10% do ceny wersji bez e-boxer....hmmm, a może to Pertyn pisał. Poza tym wersji 2.0 nie będzie tylko 1.6 e-boxer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 1 godzinę temu, Snuff napisał: Poza tym wersji 2.0 nie będzie tylko 1.6 e-boxer. Ekskjuzmi, ale coś mi się wydaje że miał być 2,0 + silniczek elektryczny - taki sam zestaw jak w nowym Foresterze ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 11 minut temu, Blixten napisał: Ekskjuzmi, ale coś mi się wydaje że miał być 2,0 + silniczek elektryczny - taki sam zestaw jak w nowym Foresterze ? Dokładnie tak, jest to 2.0 + elektryk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 Dokładnie tak, jest to 2.0 + elektryk. Przepraszam mój błąd cos musiałem pokręcić sorki Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
moominko Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 58 minut temu, Blixten napisał: Ekskjuzmi, ale coś mi się wydaje że miał być 2,0 + silniczek elektryczny - taki sam zestaw jak w nowym Foresterze ? Ummm swoją drogą ciekawi mnie jak będzie z masą Forester vs XV skoro ten sam silnik będą pakować i tu i tam Link to comment Share on other sites More sharing options...
radix99 Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 7 godzin temu, jaru23 napisał: A jaką cenę przewidujecie za nowego 2020r XV 2.0 Stawiam na 125-130 tys. Oczywiście mowa o e-boxerze XV 2,0.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 3 godziny temu, moominko napisał: Ummm swoją drogą ciekawi mnie jak będzie z masą Forester vs XV skoro ten sam silnik będą pakować i tu i tam Za japońską stroną: https://www.subaru.jp/forester/forester/spec/spec.html Forester 2.5i - 1530kg Forester e-Boxer - 1640kg https://www.subaru.jp/xv/xv/spec/spec.html XV 2.0i - 1440kg XV e-Boxer - 1550kg Czyli elektryka waży 110kg a różnica w masie między Foresterem a XV to 90kg (w sumie może być nieco większa bo XV ma już w masie podane okno dachowe a w foresterze dojdzie 20kg). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekNN Posted November 7, 2019 Author Share Posted November 7, 2019 (edited) Dzisiaj zadzwonił uprzejmy pan z salonu Subaru, ponieważ są już ceny XV e-boxer. Mamy cztery wersje Trend, Exclusiv, E + i jeszcze jakaś. Cena najtańszego Trend 29 900 EUR, następny E 30 900 EUR, czyli tak jak przewidywałem, z lakierem najtaniej będzie 130 kzł ..... odbiór kwiecień. Ps. ..... tego, nie wiem czy mogę jeszcze tutaj pisać... nie ma takiego drugiego forum motoryzacyjnego, z takimi fajnymi ludźmi, Subaru to Subaru Edited November 7, 2019 by TomekNN 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radix99 Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Czyli nawet więcej, niż przewidywałem. To ja nie czekam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Ciekaw jestem czy e-boxer będzie miał lepsze przyspieszeni niż ... just a boxer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał W. Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 23 minuty temu, Blixten napisał: Ciekaw jestem czy e-boxer będzie miał lepsze przyspieszeni niż ... just a boxer Patrząc po przypadku Forestera, który przyspiesza tak samo w obu wersjach to pewnie i XV z dodatkowymi 110 kg wyraźnie się nie poprawi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Ciekaw jestem czy e-boxer będzie miał lepsze przyspieszeni niż ... just a boxer No przecież wiadomo - odczucie przyspieszenia będzie lepsze w wersji e ktoś o tym pisał...Dyrekcja ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Teraz, Snuff napisał: odczucie przyspieszenia Taka fajna nowa kategoria "statystyczna" Jedziesz coraz wolniej, ale odczucia coraz lepsze Oby w kolejnej generacji tego napędu przyspieszenie matematyczne też poprawili 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
moominko Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 Łomatkoboskosubarowsko... 130k+ w PLNach... już widzę te tłumy walące drzwami, oknami i klapą bagażnika... ugh Wersja Exclusive zaledwie 100€ tańsza do Forestera 2.0i Exclusive (31k€). Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 1 godzinę temu, moominko napisał: Łomatkoboskosubarowsko... 130k+ w PLNach... już widzę te tłumy walące drzwami, oknami i klapą bagażnika... ugh Wersja Exclusive zaledwie 100€ tańsza do Forestera 2.0i Exclusive (31k€). Przy obecnym rynku i cenach pędzących do góry to nie jest wcale tak drogo, Mazda 2 będzie tyle kosztowała... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 7 godzin temu, moominko napisał: Łomatkoboskosubarowsko... 130k+ w PLNach... już widzę te tłumy walące drzwami, oknami i klapą bagażnika... ugh Wersja Exclusive zaledwie 100€ tańsza do Forestera 2.0i Exclusive (31k€). Tyle to kosztował nowy Forek XT w 2015r. Ale jaka drożyzna, podwyżki...? Toż to czysta propaganda niesprzyjających mediów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now