Skocz do zawartości

Nowy XV e-boxer 2019


TomekNN

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy temat i od razu przedstawię pewne teoretyczne przemyślenia. Przy jazdach testowych XV 2.0 wyszedłem z założenia, że mam za mało czasu nauczyć się, wyczuć CVT. Dlatego przy umyślnie wyszukanych manewrach wyprzedzania od razu przechodziłem w tryb manualny - redukowałem bieg do minimum 4000 obr. silnika, 'rura' do 5000 i dopiero wrzucałem następny wirtualny bieg i było dość dobrze.

 

Przy XV e-boxer mamy o około 60 Nm więcej w zakresie 0-3000 obr. silnika... jak po raz drugi posłuchałem Petryna nawet do 3500 obr. Przejście na manetki w tej sytuacji daje pewnie identyczne odczucia jak w 2.0. Ciekawi mnie jak w praktyce można wykorzystać owe dodatkowe 60 Nm, ze startu, toczenia się sprawa jest prosta, Aflinta opisał wrażenia wgniatania w fotel. 

Ale... teraz teoretyzuje, jedziemy 60, 80 czy 100 km/h tak żeby obroty silnika były w okolicach 2000 i ostro dajemy gazu. Teoretycznie będzie można uzyskać lepszego kopa do 3500 obr. przy manewrach wyprzedzania. Tyle teorii, a w praktyce się okaże ;)

Ps. ehhh najbardziej tragiczne jest to, że XV e-boxer będzie dopiero po zimie, marzec/kwiecień 2020, a od maja to ja głownie na motorze pomykam;)

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aflinta napisał:

Wciskania, wgniatanie bym zostawił STI i mocniejszym :D

 

Szukałem, ale nie znalazłem tego wpisu,  było coś o wciskaniu w fotel do 50 km/h. Karta stół, słowo się rzekło... napisało :biglol:

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest już odgrzany kotlet? albo próba sprzedaży w EU tego co jest w US od 2013. 

XV Hybrid miało 2.0i 150KM + 13KM eletrycznego (65Nm). Równiez to działa jako wspomaganie podczas przyspieszania.

Bardziej ciekawą opcją wydaje się XV Plug in któy jest w US.:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bombelllooo napisał:

A to nie jest już odgrzany kotlet?

Oczywiście, że jest - być może z jakimiś drobnymi udoskonaleniami, ale koncepcja taka sama. 

 

5 godzin temu, bombelllooo napisał:

Bardziej ciekawą opcją wydaje się XV Plug in któy jest w US.:)

To zależy czy jesteś gotów poświęcić bagażnik na większe akumulatory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
58 minut temu, Blixten napisał:

Ekskjuzmi, ale coś mi się wydaje  że miał być 2,0 + silniczek elektryczny - taki sam zestaw jak w nowym Foresterze ?

Ummm swoją drogą ciekawi mnie jak będzie z masą Forester vs XV skoro ten sam silnik będą pakować i tu i tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, moominko napisał:

Ummm swoją drogą ciekawi mnie jak będzie z masą Forester vs XV skoro ten sam silnik będą pakować i tu i tam

Za japońską stroną: https://www.subaru.jp/forester/forester/spec/spec.html

Forester 2.5i - 1530kg

Forester e-Boxer - 1640kg

https://www.subaru.jp/xv/xv/spec/spec.html

XV 2.0i - 1440kg

XV e-Boxer - 1550kg

 

Czyli elektryka waży 110kg a różnica w masie między Foresterem a XV to 90kg (w sumie może być nieco większa bo XV ma już w masie podane okno dachowe a w foresterze dojdzie 20kg).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj zadzwonił uprzejmy pan z salonu Subaru, ponieważ są już ceny XV e-boxer.

Mamy cztery wersje Trend, Exclusiv, E + i jeszcze jakaś.

Cena najtańszego Trend 29 900 EUR, następny E 30 900 EUR,  czyli tak jak przewidywałem, z lakierem najtaniej będzie 130 kzł ;) ..... odbiór kwiecień.

 

Ps. ..... tego, nie wiem czy mogę jeszcze tutaj pisać... nie ma takiego drugiego forum motoryzacyjnego, z takimi fajnymi ludźmi, Subaru to Subaru :)

Edytowane przez TomekNN
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Blixten napisał:

Ciekaw jestem czy e-boxer będzie miał lepsze przyspieszeni niż ...  just a boxer :D

Patrząc po przypadku Forestera, który przyspiesza tak samo w obu wersjach to pewnie i XV z dodatkowymi 110 kg wyraźnie się nie poprawi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, moominko napisał:

Łomatkoboskosubarowsko... 130k+ w PLNach... już widzę te tłumy walące drzwami, oknami i klapą bagażnika... ugh

Wersja Exclusive zaledwie 100€ tańsza do Forestera 2.0i Exclusive (31k€).

 

Przy obecnym rynku i cenach pędzących do góry to nie jest wcale tak drogo, Mazda 2 będzie tyle kosztowała... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, moominko napisał:

Łomatkoboskosubarowsko... 130k+ w PLNach... już widzę te tłumy walące drzwami, oknami i klapą bagażnika... ugh

Wersja Exclusive zaledwie 100€ tańsza do Forestera 2.0i Exclusive (31k€).

Tyle to kosztował nowy Forek XT w 2015r. :facepalm:

Ale jaka drożyzna, podwyżki...? Toż to czysta propaganda niesprzyjających mediów :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...