Jump to content
TomekNN

Nowy XV e-boxer 2019

Recommended Posts

Zakładam nowy temat i od razu przedstawię pewne teoretyczne przemyślenia. Przy jazdach testowych XV 2.0 wyszedłem z założenia, że mam za mało czasu nauczyć się, wyczuć CVT. Dlatego przy umyślnie wyszukanych manewrach wyprzedzania od razu przechodziłem w tryb manualny - redukowałem bieg do minimum 4000 obr. silnika, 'rura' do 5000 i dopiero wrzucałem następny wirtualny bieg i było dość dobrze.

 

Przy XV e-boxer mamy o około 60 Nm więcej w zakresie 0-3000 obr. silnika... jak po raz drugi posłuchałem Petryna nawet do 3500 obr. Przejście na manetki w tej sytuacji daje pewnie identyczne odczucia jak w 2.0. Ciekawi mnie jak w praktyce można wykorzystać owe dodatkowe 60 Nm, ze startu, toczenia się sprawa jest prosta, Aflinta opisał wrażenia wgniatania w fotel. 

Ale... teraz teoretyzuje, jedziemy 60, 80 czy 100 km/h tak żeby obroty silnika były w okolicach 2000 i ostro dajemy gazu. Teoretycznie będzie można uzyskać lepszego kopa do 3500 obr. przy manewrach wyprzedzania. Tyle teorii, a w praktyce się okaże ;)

Ps. ehhh najbardziej tragiczne jest to, że XV e-boxer będzie dopiero po zimie, marzec/kwiecień 2020, a od maja to ja głownie na motorze pomykam;)

Edited by TomekNN

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, TomekNN napisał:

Aflinta opisał wrażenia wgniatania w fotel

Wciskania, wgniatanie bym zostawił STI i mocniejszym :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, aflinta napisał:

Wciskania, wgniatanie bym zostawił STI i mocniejszym :D

 

Szukałem, ale nie znalazłem tego wpisu,  było coś o wciskaniu w fotel do 50 km/h. Karta stół, słowo się rzekło... napisało :biglol:

Edited by TomekNN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest w wątku o e-boxer na głównym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a mi przez myśl przeszło ile musiałbym dopłacić przy zamianie na e-boxera. 

Wyprzedzając złośliwości fanów vag’a, z obecnego XV jestem bardzo zadowolony, ale możliwe, że z e-boxera byłbym jeszcze bardziej B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blixten w pełni rozumiem, też podobne myśli nawiedzają moją głowę. Prawde powiedziawszy nie mogę się doczekać aby nim pojeździć i porównać do swojego 2.0 ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie jest już odgrzany kotlet? albo próba sprzedaży w EU tego co jest w US od 2013. 

XV Hybrid miało 2.0i 150KM + 13KM eletrycznego (65Nm). Równiez to działa jako wspomaganie podczas przyspieszania.

Bardziej ciekawą opcją wydaje się XV Plug in któy jest w US.:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, bombelllooo napisał:

A to nie jest już odgrzany kotlet?

Oczywiście, że jest - być może z jakimiś drobnymi udoskonaleniami, ale koncepcja taka sama. 

 

5 godzin temu, bombelllooo napisał:

Bardziej ciekawą opcją wydaje się XV Plug in któy jest w US.:)

To zależy czy jesteś gotów poświęcić bagażnik na większe akumulatory. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jaru23 napisał:

A jaką cenę przewidujecie za nowego 2020r  XV 2.0 

Jak @Dyrekcja informowała plus 10% do ceny wersji bez e-boxer....hmmm, a może to Pertyn pisał. Poza tym wersji 2.0 nie będzie tylko 1.6 e-boxer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Snuff napisał:

Poza tym wersji 2.0 nie będzie tylko 1.6 e-boxer.

Ekskjuzmi, ale coś mi się wydaje  że miał być 2,0 + silniczek elektryczny - taki sam zestaw jak w nowym Foresterze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Blixten napisał:

Ekskjuzmi, ale coś mi się wydaje  że miał być 2,0 + silniczek elektryczny - taki sam zestaw jak w nowym Foresterze ?

Dokładnie tak, jest to 2.0 + elektryk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dokładnie tak, jest to 2.0 + elektryk.

Przepraszam mój błąd cos musiałem pokręcić sorki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, Blixten napisał:

Ekskjuzmi, ale coś mi się wydaje  że miał być 2,0 + silniczek elektryczny - taki sam zestaw jak w nowym Foresterze ?

Ummm swoją drogą ciekawi mnie jak będzie z masą Forester vs XV skoro ten sam silnik będą pakować i tu i tam

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, jaru23 napisał:

A jaką cenę przewidujecie za nowego 2020r  XV 2.0 

Stawiam na 125-130 tys. Oczywiście mowa o e-boxerze XV 2,0..

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, moominko napisał:

Ummm swoją drogą ciekawi mnie jak będzie z masą Forester vs XV skoro ten sam silnik będą pakować i tu i tam

Za japońską stroną: https://www.subaru.jp/forester/forester/spec/spec.html

Forester 2.5i - 1530kg

Forester e-Boxer - 1640kg

https://www.subaru.jp/xv/xv/spec/spec.html

XV 2.0i - 1440kg

XV e-Boxer - 1550kg

 

Czyli elektryka waży 110kg a różnica w masie między Foresterem a XV to 90kg (w sumie może być nieco większa bo XV ma już w masie podane okno dachowe a w foresterze dojdzie 20kg).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zadzwonił uprzejmy pan z salonu Subaru, ponieważ są już ceny XV e-boxer.

Mamy cztery wersje Trend, Exclusiv, E + i jeszcze jakaś.

Cena najtańszego Trend 29 900 EUR, następny E 30 900 EUR,  czyli tak jak przewidywałem, z lakierem najtaniej będzie 130 kzł ;) ..... odbiór kwiecień.

 

Ps. ..... tego, nie wiem czy mogę jeszcze tutaj pisać... nie ma takiego drugiego forum motoryzacyjnego, z takimi fajnymi ludźmi, Subaru to Subaru :)

Edited by TomekNN
  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nawet więcej, niż przewidywałem. To ja nie czekam :P

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem czy e-boxer będzie miał lepsze przyspieszeni niż ...  just a boxer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Blixten napisał:

Ciekaw jestem czy e-boxer będzie miał lepsze przyspieszeni niż ...  just a boxer :D

Patrząc po przypadku Forestera, który przyspiesza tak samo w obu wersjach to pewnie i XV z dodatkowymi 110 kg wyraźnie się nie poprawi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciekaw jestem czy e-boxer będzie miał lepsze przyspieszeni niż ...  just a boxer 

No przecież wiadomo - odczucie przyspieszenia będzie lepsze w wersji e ktoś o tym pisał...Dyrekcja ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Snuff napisał:

odczucie przyspieszenia

 

Taka fajna nowa kategoria "statystyczna" :D

Jedziesz coraz wolniej, ale odczucia coraz lepsze ;)

Oby w kolejnej generacji tego napędu przyspieszenie matematyczne też poprawili 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łomatkoboskosubarowsko... 130k+ w PLNach... już widzę te tłumy walące drzwami, oknami i klapą bagażnika... ugh

Wersja Exclusive zaledwie 100€ tańsza do Forestera 2.0i Exclusive (31k€).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, moominko napisał:

Łomatkoboskosubarowsko... 130k+ w PLNach... już widzę te tłumy walące drzwami, oknami i klapą bagażnika... ugh

Wersja Exclusive zaledwie 100€ tańsza do Forestera 2.0i Exclusive (31k€).

 

Przy obecnym rynku i cenach pędzących do góry to nie jest wcale tak drogo, Mazda 2 będzie tyle kosztowała... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, moominko napisał:

Łomatkoboskosubarowsko... 130k+ w PLNach... już widzę te tłumy walące drzwami, oknami i klapą bagażnika... ugh

Wersja Exclusive zaledwie 100€ tańsza do Forestera 2.0i Exclusive (31k€).

Tyle to kosztował nowy Forek XT w 2015r. :facepalm:

Ale jaka drożyzna, podwyżki...? Toż to czysta propaganda niesprzyjających mediów :OO:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...