Jump to content
Sign in to follow this  
TomekNN

Nowy XV e-boxer 2019

Recommended Posts

Zakładam nowy temat i od razu przedstawię pewne teoretyczne przemyślenia. Przy jazdach testowych XV 2.0 wyszedłem z założenia, że mam za mało czasu nauczyć się, wyczuć CVT. Dlatego przy umyślnie wyszukanych manewrach wyprzedzania od razu przechodziłem w tryb manualny - redukowałem bieg do minimum 4000 obr. silnika, 'rura' do 5000 i dopiero wrzucałem następny wirtualny bieg i było dość dobrze.

 

Przy XV e-boxer mamy o około 60 Nm więcej w zakresie 0-3000 obr. silnika... jak po raz drugi posłuchałem Petryna nawet do 3500 obr. Przejście na manetki w tej sytuacji daje pewnie identyczne odczucia jak w 2.0. Ciekawi mnie jak w praktyce można wykorzystać owe dodatkowe 60 Nm, ze startu, toczenia się sprawa jest prosta, Aflinta opisał wrażenia wgniatania w fotel. 

Ale... teraz teoretyzuje, jedziemy 60, 80 czy 100 km/h tak żeby obroty silnika były w okolicach 2000 i ostro dajemy gazu. Teoretycznie będzie można uzyskać lepszego kopa do 3500 obr. przy manewrach wyprzedzania. Tyle teorii, a w praktyce się okaże ;)

Ps. ehhh najbardziej tragiczne jest to, że XV e-boxer będzie dopiero po zimie, marzec/kwiecień 2020, a od maja to ja głownie na motorze pomykam;)

Edited by TomekNN

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, TomekNN napisał:

Aflinta opisał wrażenia wgniatania w fotel

Wciskania, wgniatanie bym zostawił STI i mocniejszym :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, aflinta napisał:

Wciskania, wgniatanie bym zostawił STI i mocniejszym :D

 

Szukałem, ale nie znalazłem tego wpisu,  było coś o wciskaniu w fotel do 50 km/h. Karta stół, słowo się rzekło... napisało :biglol:

Edited by TomekNN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest w wątku o e-boxer na głównym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a mi przez myśl przeszło ile musiałbym dopłacić przy zamianie na e-boxera. 

Wyprzedzając złośliwości fanów vag’a, z obecnego XV jestem bardzo zadowolony, ale możliwe, że z e-boxera byłbym jeszcze bardziej B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blixten w pełni rozumiem, też podobne myśli nawiedzają moją głowę. Prawde powiedziawszy nie mogę się doczekać aby nim pojeździć i porównać do swojego 2.0 ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie jest już odgrzany kotlet? albo próba sprzedaży w EU tego co jest w US od 2013. 

XV Hybrid miało 2.0i 150KM + 13KM eletrycznego (65Nm). Równiez to działa jako wspomaganie podczas przyspieszania.

Bardziej ciekawą opcją wydaje się XV Plug in któy jest w US.:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, bombelllooo napisał:

A to nie jest już odgrzany kotlet?

Oczywiście, że jest - być może z jakimiś drobnymi udoskonaleniami, ale koncepcja taka sama. 

 

5 godzin temu, bombelllooo napisał:

Bardziej ciekawą opcją wydaje się XV Plug in któy jest w US.:)

To zależy czy jesteś gotów poświęcić bagażnik na większe akumulatory. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...