Skocz do zawartości

Nowy XV e-boxer 2019


TomekNN

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.11.2019 o 13:54, MaMis napisał:

Przyznam ze zaczynam popadać w kompleksy ponieważ dynamicznie wyglądający, nowoczesny kompakt marki uchodzącej za legendarną regularnie zbiera w d... od całej masy Vag-ów i PSA. Szczególnie obrywa przy przyspieszaniu z 50 lub 80 w górę. Mam odwagę przyznać ze osiągi auta bardzo mnie rozczarowały. W codziennej jeździe inne walory auta nie maja szansy się wykazać. 

 

Przekroczyłeś kiedyś 5000 obrotów? :dance:

 

Wiadomix, że 2.0 to nie demon prędkości, ale kurde - właśnie przy wyższych prędkościach fajnie się zbiera - zrzucasz kilka "biegów", obroty wysoko i fajnie jedzie. Ale trzeba troszkę pobawić się, to fakt. Tryb manualny też sporo zmienia, jak się utrzymuje obroty wysoko. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Michał W. napisał:

Zastanawiam się jaki procent samochodów jeżdżących w tym kraju ma przyśpieszenie lepsze od wspomnianego wyżej Forestera

Zapewniam że duży i nie jest to wiedza z internetu tylko z autopsji, jakieś 7 lat temu popełniłem ten błąd i kupiłem Forka 2.0 NA, wytrzymałem 2 lata i nigdy więcej. 

 

6 godzin temu, Michał W. napisał:

Szanuję inne zdanie od mojego ale Ty przedstawiasz swiat jako miejsce gdzie bez turbo i co najmniej 200KM nie ma jazdy, chyba że w korku. :cry:

I tu się z tobą zgodzę, w SUV tej wielkości 200 KM to minimum do komfortowej jazdy. Dziś rano po przeczytaniu twojego posta, musiałem na szybko wyskoczyć do Gdyni, to ok 90 km po S7 i obwodnicy trójmiasta, miła godzinna przejażdżka. Jechałem co prawda LISem a nie XTkiem, ale tu też jest 240 KM w dwulitrowej turbo benzynie  i zachowanie układu silnik skrzynia jest podobne. Więc jadę sobie ekspresówką (te 120 km/h +- 20) tempomat, automat, prawa noga odpoczywa, relaks. I tak się zastanawiam, po co mi ta moc. Jak dojechałem to już wiedziałem, przez całą drogę obroty silnika nie przekroczyły 3 tys, o przepraszam raz było wyżej jak na zjeździe z góry z Witomina do centrum Gdyni zredukowałem łopatkami żeby hamulca bez sensu nie dusić. A tak to zmieniałem pasy, wyprzedzałem i spokojnie jechałem a silnik mruczał w okolicy 2,4 tys obrotów.

Nie musiałem się zastanawiać, na wspomnianej tu obwodnicy, czy jadąc pod górę prawym pasem 90 km/h mogę zmienić pas i przyspieszyć sprawnie do tych 120 które tam jadą. Pierwsza luka, kierunek muśnięcie gazu i zanim zmieniłem pas już jadę tyle co reszta. Bez kombinacji zastanawiania się, rozbiegówki na swoim pasie. Czy dojechałbym w tym samym czasie jadąc 150 konnym Forkiem - TAK. Czy wykorzystałem pełnie mocy swojego auta - NIE.

Ale DLA MNIE to właśnie jest komfortową jazdą, bez wkręcania silnika na czerwone pole, bez odgłosów protestu napędu jadącego na 99% możliwości.

A skoro już ad personam, to ja też szanuję inne zdanie, ale od czasu jak kupiłeś Forka, codziennie zamieszczasz posty które można streścić następująco:

Forek słabo przyspiesza ale w zasadzie dobrze, mnie wystarcza, nic więcej nie potrzebuje, poza tym był tani i fajnie wyposażony. Sorki ale to mi wygląda na zaklinanie rzeczywistości, próbę uzasadnienia i racjonalizacji dokonanego zakupu. Tak jakbyś pisząc te posty próbował przekonać samego siebie że jest fajnie, gdy nie jest.

Dalszego zadowolenia z auta życzę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Coś Ty się tak uczepił tego e-boxera. 

Jak chcesz kupić ..

Nie chce :OO:

Dopóki Subaru nie wprowadzi hybrydy o fajnych parametrach, następnym autem będzie coś innego.

A Ty kupujesz? Zamienisz STI na wygodny automat do miasta? :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaca68 napisał:

musiałem na szybko wyskoczyć do Gdyni, to ok 90 km po S7 i obwodnicy trójmiasta, miła godzinna przejażdżka. Jechałem co prawda LISem a nie XTkiem, ale tu też jest 240 KM w dwulitrowej turbo benzynie  i zachowanie układu silnik skrzynia jest podobne. Więc jadę sobie ekspresówką (te 120 km/h +- 20) tempomat, automat, prawa noga odpoczywa, relaks.

 

Lexsusa nie miałem, ale BMW i MB  "ośka" w sumie sześć i owszem. Relaks powiadasz.... tak, jak spadnie śnieg, będzie gołoledź to XV 1.6 4x4 będzie Ci mrugać światłami czemu się tak wleczesz;)

Edytowane przez TomekNN
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, TomekNN napisał:

 

Lexsusa nie miałem, ale BMW i MB w sumie sześć i owszem. Relaks powiadasz.... tak, jak spadnie śnieg, będzie gołoledź to XV 1.6 będzie Ci mrugać światłami czemu się tak wleczesz;)

 

Właśnie wróciłem z Norwegii gdzie są już przymrozki i ...  właśnie potańczyliśmy sobie BMW na krętych drogach. :toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Blixten napisał:

 

Właśnie wróciłem z Norwegii gdzie są już przymrozki i ...  właśnie potańczyliśmy sobie BMW na krętych drogach. :toobad:

I gdy brak argumentów broniących osiągi 2.0 NA, zawsze padnie ten o zimie i wyższości legendarnego SAWD ;)

 

ps.

A kiedy w Gdyni zima była?

Trzeba było do Norwegii XV zabrać. Tam i tak max 80 km/h można :yahoo:

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy z tym „tańczeniem na drodze” jak nie ma AWD? Może opony były słabe?

Co do E-boxera... nie rozumiem po co cały ten hejt? Rozwiązanie w typie „mild-hybrid” jak w wielu autach, wymuszone normami emisji. Dynamika jaka jest każdy widzi. Mimo masy nie gorsza niż 2,0 bez zbędnego ciężaru, a nawet lepsza. Jeśli spalanie w mieście niższe to do takiego XV ma to sens. Ja bym nie kupił bo dla mnie za wolne, ale rozumiem ze komuś wystarcza. Z kierunkiem rozwoju marki Subaru w EU się pogodziłem i dlatego kupiłem ich auto z 2004. Hobbystycznie. Na codzień wozy innych marek.  Dopóki nie będzie sensownie dynamicznych silnikow na nowe Subaru się nie nastawiam. Ale jak widać sprzedaż idzie dobrze, wiec kierunek rozwoju widać słuszny.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaca68 napisał:

Więc jadę sobie ekspresówką (te 120 km/h +- 20) tempomat, automat, prawa noga odpoczywa, relaks. I tak się zastanawiam, po co mi ta moc. Jak dojechałem to już wiedziałem, przez całą drogę obroty silnika nie przekroczyły 3 tys,

Zupełnie jak w moim XV :D

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Tsunetomo napisał:

Co Wy z tym „tańczeniem na drodze” jak nie ma AWD? Może opony były słabe?

 

Pół żartem, pół serio, a w warunkach zimowych ruszałeś pod górkę, w zimie przyspieszałeś pod górę, na śniegu wyprzedzałeś pod górę?

Imho o to w takich samochodach chodzi, chociaż masz w pewnym sensie rację, bez dobrej, nowej opony to awd jest jak seks z wiadomo czym... na tym tam ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Co Wy z tym „tańczeniem na drodze” jak nie ma AWD? Może opony były słabe?

 

Wysiadając specjalnie spojrzałem, były to całkiem świeże Nokiany Hakkapeliitta, więc nie ma mowy o słabej oponie.  

Czy Wy faktycznie twierdzicie, że nie ma różnicy między SAWD a tylnym napędem na śliskiej nawierzchni ? :blink:

Wystarczył lekki zakręt i już dupsko BMW 5 leciało w kierunku rowu. 

 

Gdybym to czytał na forum Skody to ja rozumiem, ale tutaj ? Macie Subaru i nie doświadczyliście jeszcze jaka jest różnica ? 

 

 

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaca68 napisał:

I gdy brak argumentów broniących osiągi 2.0 NA, zawsze padnie ten o zimie i wyższości legendarnego SAWD ;)

 

ps.

A kiedy w Gdyni zima była?

Trzeba było do Norwegii XV zabrać. Tam i tak max 80 km/h można :yahoo:

 

Napęd to dla mnie zasadniczy powód posiadania Subaru. W samym 3mieście było niestety tylko kilka dni szklanki - szkoda, że tak mało :P - ale wystarczyło aby się o tym przekonać i porównać z innymi - nie w teorii, a w rzeczywistości. 

 

 

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja teoria jest taka, jak jest nie gołoledź, ale 'stary' przemarznięty śliski śnieg, to widać jakie ktoś ma umiejętności przede wszystkim w jeździe na nartach i oprócz tego..... samochodem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Blixten napisał:

Gdybym to czytał na forum Skody to ja rozumiem, ale tutaj ? Macie Subaru i nie doświadczyliście jeszcze jaka jest różnica ? 

 

wygląda na to , że część osób nie wie o co chodzi   :) szybkość i przyspieszenia całkowicie przesłoniły tą "drobną" różnicę  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaca68 napisał:

A skoro już ad personam, to ja też szanuję inne zdanie, ale od czasu jak kupiłeś Forka, codziennie zamieszczasz posty które można streścić następująco:

 

Nie wchodząc w meritum, zanim zaczniesz komuś wypominać, pomyśl, jakie sam zamieszczasz do znudzenia podobne posty :P

 

Czy jeżeli komuś wystarcza te 150 KM pod maską i o tym pisze to zaraz jest 'zaklinanie rzeczywistości'? :huh:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Blixten napisał:

 

Wysiadając specjalnie spojrzałem, były to całkiem świeże Nokiany Hakkapeliitta, więc nie ma mowy o słabej oponie.  

Czy Wy faktycznie twierdzicie, że nie ma różnicy między SAWD a tylnym napędem na śliskiej nawierzchni ? :blink:

Wystarczył lekki zakręt i już dupsko BMW 5 leciało w kierunku rowu. 

 

Gdybym to czytał na forum Skody to ja rozumiem, ale tutaj ? Macie Subaru i nie doświadczyliście jeszcze jaka jest różnica ? 

 

 

Widzimy... tez preferuje zimą 4x4 (może być 4matic) niż RWD, ale żeby zaraz do rowu na każdym zakręcie ciągnęło to bez przesady. Pewnie ze trzeba bardziej uważać ale teorie ze bez s-AWD nie da się zima jeździć to przesada. 

Poza tym ktoś tu słusznie pisał - gdzie te zimy? No i w mieście? Bo przecież z lektury TF wiadomo, ze E-boxer jest za słaby żeby w trasę wyjechać ;)

 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

wygląda na to , że część osób nie wie o co chodzi   :) szybkość i przyspieszenia całkowicie przesłoniły tą "drobną" różnicę  :D

Kiedyś lubił Pan szybkość i przyspieszenie :)

ale rozumiem ze potrzeby się zmieniają. Jak klienci marki Subaru :) 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Skodziarz napisał:

 

Wiem, że to niewygodna dla SIP prawda, musicie więc zaprzeczać :ph34r: :D

 

6 godzin temu, Skodziarz napisał:

A ja w sprawach, o których nie mam pojęcia, staram się nie wypowiadać. Nie zawsze mi to wychodzi, inna sprawa :mrgreen:

 

nie zaprzeczam :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tsunetomo napisał:

Widzimy... tez preferuje zimą 4x4 (może być 4matic) niż RWD, ale żeby zaraz do rowu na każdym zakręcie ciągnęło to bez przesady. Pewnie ze trzeba bardziej uważać ale teorie ze bez s-AWD nie da się zima jeździć to przesada. 

Poza tym ktoś tu słusznie pisał - gdzie te zimy? No i w mieście? Bo przecież z lektury TF wiadomo, ze E-boxer jest za słaby żeby w trasę wyjechać ;)

 

 

Naprawdę nie przesadzam, był lód, a ja modliłem się po drodze żeby jeszcze mieć szansę wsiąść do mojego XV, nawet o tak małej mocy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Blixten napisał:

 

Naprawdę nie przesadzam, był lód, a ja modliłem się po drodze żeby jeszcze mieć szansę wsiąść do mojego XV, nawet o tak małej mocy. :D

Wierze. Przy spadku drogi przy dużych mocach na RWD może być ból. Szczególnie jak z drogi się spadnie. Subi, bez względu na moc (może wykluczając BRZ) będzie miał przewagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Blixten napisał:

 

Naprawdę nie przesadzam, był lód, a ja modliłem się po drodze żeby jeszcze mieć szansę wsiąść do mojego XV, nawet o tak małej mocy. :D

 

A to działo się na płaskiej trasie, czy z przewyższeniami, pod górę, z góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Kiedyś lubił Pan szybkość i przyspieszenie :)

ale rozumiem ze potrzeby zmieniają. Jak klienci marki Subaru :) 

 

Zapomniał Pan o wieku ! To ma istotne znaczenia na postrzeganie świata :) Jeżeli chodzi o potrzeby to często wystarczy święty spokój a nie to co Pan sugeruje...;) Wszystkie własne "potrzeby" zrealizowałem  20 lat temu .. czyli dobrze Pan napisał , że "kiedyś"  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

Zapomniał Pan o wieku ! To ma istotne znaczenia na postrzeganie świata :) Jeżeli chodzi o potrzeby to często wystarczy święty spokój a nie to co Pan sugeruje...;) Wszystkie własne "potrzeby" zrealizowałem  20 lat temu .. czyli dobrze Pan napisał , że "kiedyś"  

Ja nic nie sugeruję. Cieszę się, że od 20 lat żyje Pan z zrealizowanymi potrzebami jako spełniony człowiek, mogąc cieszyć się - w pewnym sensie - "dojrzewaniem" marki Subaru wraz z Panem. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. I każdy kierowca powinien znaleźć właściwe auto dla siebie. Mimo, iż przy restrykcjach EU to coraz trudniejsze i część producentów rezygnuje (vide Infiniti i oferta silników marek pozaeuropejskich). 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...