Skocz do zawartości

Nowy XV e-boxer 2019


TomekNN

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

nie jeździłem ale słyszałem opinię , że szału nie ma  :) więc warto odbyć jazdę próbną....

Taaak.

Forester e-boxer - 11,8 sek do 100 km/h (dane z oficjalnej strony Subaru PL)

Rav4 hybryda - 8,1 sek do 100 km/h (dane z oficjalnej strony Toyota PL)

Szału nie ma, albowiem:

16 godzin temu, Dyrekcja napisał:

 subiektywne odczucia były takie, że e-boxer wyraźnie lepiej przyspiesza 

Ja rozumiem że trzeba sprzedawać co jest i dorabiać do tego ideologię, ale odnoszę nieodparte wrażenie że traktuje się  nas jak głupków. :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

SBD z CVT to zdecydowanie powinien być dostępny

 

podpisuje sie pod tym wszystkimi konczynami

cvt z dieslem robilo niesamowita robote w moim obk-u

 

12 minut temu, Karas napisał:

jako właściciel forka 2.0i cvt do my19 mogłbym się poczuc zmieszany

 

jako wlasciciel forka my18 nie poczulem sie zmieszany

wrocilem do najslabszej wersji z cvt bo chcialem miec osiolka roboczego koniecznie z es

w mojej opinii swietny stosunek ceny do jakosci z przewaga zalet nad wadami

wyprzedzajac kasliwe uwagi turboonanistow mam w zakamarach garazu niebieskie sti - najlepsze lekarstwo na kryzys wieku ;)

 

tapatalked

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodalem w innym watku, ale to chyba nardziej pasuje tu. 

W Austrii opublikowano ceny XV i Forester e-Boxer.
 

Ciekawe, jak ksztaltowac sie beda ceny w PL na tle EU? Mozna porownac - trzeba tylko zerknac na przedostatnia pozycje, bo ostatnia to cena sprzedazy z haraczem ekologicznym w Austrii - NoVA. 
 

1363923B-B029-4775-870A-892A0B704827.thumb.png.7f69ccada836ce8aa254d223e97f7ed2.png
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Christoph napisał:

 Mozna porownac - trzeba tylko zerknac na przedostatnia pozycje,

No u nas najbogatszy Forester 39 900 to tak pomiędzy cenami z przedostatniej a ostatniej pozycji.

A można w AU kupić na eksport do PL w cenie netto? To już jest z VAT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screenshot_20190821-140854.png.3eeca8ab295b4139bd1bf309980c7e66.png

 

Obraz pokazuje realne przyśpieszenie mojego powolnego Forestera na próbie improwizowanej wykonanej na lekko łukowatej drodze, z niewielkimi pagórkami i na najlepszych oponach do tego celu czyli sławnych Geolandar. Zapewne jest ten wynik do poprawy więc nie sugerujmy się za bardzo 11.8 z danych katalogowych podanych przez Forumowicza @Jaca68. Na przykładzie filmu widać wyraźnie, że nowy Forester przyśpiesza lepiej więc nie ma dramatu dla większości użytkowników (pomijam TurboFanów).

Podawanie tutaj jako konkurencji auta, które nie przechodzi testu łosia moim zdaniem jest nie na miejscu chyba, że kupujemy auto do sprintu na prostej ale jeśli już to też są inne szybsze opcje od RAV4. Sam nie mam nic do Toyoty, mam Yarisa i bardzo go lubię do miasta ale w 2019 roku by topowy SUV marki tracił kontakt z podłożem podczas szybkiego wymijania przeszkody to moim zdaniem wada skreślająca ten model na chwilę obecną.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Michał W. napisał:

ale w 2019 roku by topowy SUV marki tracił kontakt z podłożem podczas szybkiego wymijania przeszkody to moim zdaniem wada skreślająca ten model na chwilę obecną.

Masz prawo do swojego zdania, ale klienci głosują inaczej o czym świadczy chociażby cennik wyprzedaży rocznika Toyoty, na RAV4 hybrydę nie ma upustów. To chyba się sprzedaje. 

 

19 minut temu, Michał W. napisał:

Zapewne jest ten wynik do poprawy więc nie sugerujmy się za bardzo 11.8 z danych katalogowych podanych przez Forumowicza @Jaca68. Na przykładzie filmu widać wyraźnie, że nowy Forester przyśpiesza lepiej

To tylko źle świadczy o Subaru skoro nie potrafi na stronie podać prawdziwych danych. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 minuty temu, Jaca68 napisał:

Masz prawo do swojego zdania, ale klienci głosują inaczej o czym świadczy chociażby cennik wyprzedaży rocznika Toyoty, na RAV4 hybrydę nie ma upustów. To chyba się sprzedaje. 

Prawda, że Toyota nie rozpieszcza z rabatami bo na Yarisa mając poważne argumenty wywalczyłem 2% rabatu. :P

Ludzie patrzą na cyferki a nie jak auto jedzie dlatego Subaru jest mało popularne, zamiast odjąć 0.5 sekundy jak większość producentów od realnego wyniku to oni  dodają ponad sekundę ale kto podczas jazdy rozmyśla nad danymi z tabelki - marzyciele i nastolatki zbierające na skuter może. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

odnoszę nieodparte wrażenie że traktuje się  nas jak głupków. :thumbup:

 :superhero:

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

Proponuję wsiąść RAV4 na jazdę próbną od dealera z Kielc i nakręcić film: RAV4 kontra e-boxer :yahoo:

nie mam takiej potrzeby , przejechałem nowym Foresterem  20 km w warunkach w jakich użytkuję auta i odniosłem same pozytywne wrażenia , nie planuję jeżdżenia po torze …. a już na pewno nie Rav4 :facepalm:

4 minuty temu, Michał W. napisał:

kto podczas jazdy rozmyśla nad danymi z tabelki - marzyciele i nastolatki zbierające na skuter może. ;)

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
32 minuty temu, Jaca68 napisał:

Aaaa to ten filmik zapodany przez Dyrekcja to była "jazda po torze" nowym Forkiem.

W kontekście tematu, czyli porównani przyspieszenia aktualnej i nowej wersji Forestera w bezpiecznych warunkach ( to dla nas naturalne ) uważam powyższy wpis za klasyczny gol samobójczy :)

Natomiast na torze istotnie odbywają się szkolenia dla właścicieli Subaru w ramach SJS. I znowu - na torze - albowiem tam można to zrobić bezpiecznie.

Jak łatwo się domyślić kto jak kto, ale Pan Koper szkoleń nie potrzebuje :)

1 godzinę temu, Jaca68 napisał:

To tylko źle świadczy o Subaru skoro nie potrafi na stronie podać prawdziwych danych.

Z całym szacunkiem dla Pańskiej opinii - nie od dziś Subaru jest w podawaniu danych technicznych dość konserwatywne. Dotyczy to zarówno prędkości maksymalnej jak i przyspieszenia. Przyczyna jest dość prosta - nie chcą mieć reklamacji niezadowolonych klientów nawet wtedy, gdy samochód przyspieszał ( jechał ) z pełnym obciążeniem i do tego pod wiatr :) Każda ocena takiego podejścia do tematu będzie subiektywna, więc jako taka nie podlegająca krytyce.

 

Pozdrowienia   

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaca68 napisał:

No u nas najbogatszy Forester 39 900 to tak pomiędzy cenami z przedostatniej a ostatniej pozycji.

A można w AU kupić na eksport do PL w cenie netto? To już jest z VAT?


Druga pozycja od konca to cena bez Podatku i Nova, a wiec Netto. Ostatnia pozycja - to cena w salonie - Brutto. 
 

Cennik austriacki jest tylko dla porownania jak najbardziej OK - cena netto bedzie pewnie na EU zblizona, reszte stanowia roznice w podatku, oplatach ekologicznych i wersjach wyposazenia. 


Wystarczy do ceny netto doliczyc podatek, akcyza, by troche sie domyslec, na jakim pulapie uksztaltuja sie ceny w Polsce.
 

Dla porownania to lepsze, jak spekulacje wyliczane z proporcji miedzy starym i nowym modelem Forestera. 
 

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaca68 napisał:

Ja rozumiem że trzeba sprzedawać co jest i dorabiać do tego ideologię, ale odnoszę nieodparte wrażenie że traktuje się  nas jak głupków. :thumbup:

Proszę pisz za siebie....użytkuję STI i pożyczam od żony na codzień WRX z CVT .... i Subaru z e-boxerem zdaje się być świetnym rozwiązań do zakorkowanych miast ....a leczenie kompleksów w warunkach "stojącego" ruchu miejskiego przy pomocy czasu przyspieszeń jest co najmniej mało praktyczne jak nie niemożliwe.

 

2 godziny temu, Jaca68 napisał:

Taaak.

Forester e-boxer - 11,8 sek do 100 km/h (dane z oficjalnej strony Subaru PL)

Rav4 hybryda - 8,1 sek do 100 km/h (dane z oficjalnej strony Toyota PL)

Szału nie ma, albowiem

.... nie każdy musi jeździć "zwykłym" Subaru .... proszę pomyśl czy jeśli dla Ciebie jedyną kwestią jest wynik a=...s -100/km/h....to na cholerę zaprzątać sobie głowę e-boxerem.....szkoda czasu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lisek napisał:

np STI robi setkę powiedzmy w 4,5 s a nie katalogowe 5,2s

BTW z czystej ciekawości ...ile Twój egzemplarza robi do setki....bo zdaje się, że jesteś pewien, że robi to powtarzalnie ;) i dokładnie jak szwajcarski werk :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Xawery1939 napisał:

Proszę pisz za siebie....użytkuję STI i pożyczam od żony na codzień WRX z CVT .... i Subaru z e-boxerem zdaje się być świetnym rozwiązań do zakorkowanych miast ....a leczenie kompleksów w warunkach "stojącego" ruchu miejskiego przy pomocy czasu przyspieszeń jest co najmniej mało praktyczne jak nie niemożliwe.

 

.... nie każdy musi jeździć "zwykłym" Subaru .... proszę pomyśl czy jeśli dla Ciebie jedyną kwestią jest wynik a=...s -100/km/h....to na cholerę zaprzątać sobie głowę e-boxerem.....szkoda czasu.

Do zakorkowanych miast to najlepszy będzie smart electric, a latem skuter, bo jazda w takich warunkach STI to podchodzi pod masochizm.

Nie chodzi o leczenie kompleksów, nigdy mi do głowy nie przyszło (jak użytkownikom słabszych wersji) żeby mierzyć ile mój XT robi do setki. Bo i po co?

Natomiast ten parametr podawany przez wszystkich producentów pozwala (przynajmniej na papierze) porównać dynamikę różnych aut. A to że auto jest w stanie zrobić 5 czy 8 sek do 100, to nie znaczy że przy każdym starcie spod świateł trzeba tak cisnąć, ale znaczy że gdy jedziemy w normalnych ruchu to silnik będzie napędzał auto bez wysiłku, na wolnych obrotach, podczas gdy słabsze auta będą wyły silnikami. A ja hałasu w kabinie nie lubię. Wolę słuchać muzyki. :biglol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Jaca68 napisał:

Do zakorkowanych miast to najlepszy będzie smart electric, a latem skuter, bo jazda w takich warunkach STI to podchodzi pod masochizm.

Nie chodzi o leczenie kompleksów, nigdy mi do głowy nie przyszło (jak użytkownikom słabszych wersji) żeby mierzyć ile mój XT robi do setki. Bo i po co?

Natomiast ten parametr podawany przez wszystkich producentów pozwala (przynajmniej na papierze) porównać dynamikę różnych aut. A to że auto jest w stanie zrobić 5 czy 8 sek do 100, to nie znaczy że przy każdym starcie spod świateł trzeba tak cisnąć, ale znaczy że gdy jedziemy w normalnych ruchu to silnik będzie napędzał auto bez wysiłku, na wolnych obrotach, podczas gdy słabsze auta będą wyły silnikami. A ja hałasu w kabinie nie lubię. Wolę słuchać muzyki. :biglol:

 

To kupuj smarta lub skuter...wtedy na pewno w kabinie będziesz słuchał muzyki :D

Rozumiem, że chcesz zjeść ciastko i je jednocześnie mieć.....Twój sectio aurea to utopia przy dzisiejszej motoryzacji.

Nie wiem gdzie ten parametr jest podawany...może jeszcze w EU :) ktoś na to zwraca uwagę, a i tak stoi w jednym wielkim korku....dzisiaj kupując takiego kompaktowego SUVa autko, klient patrzy na jego cenę, zużycie paliwa, koszty utrzymania, pojemność i standard wyposażenia jak EyeSight.

BTW Tutaj w Europie lobby motoryzacyjne jest takie nielogiczne żeby nie napisać obłudne... plebsowi się serwuje, bez prawa wyboru hulajnogi, skutery i "tanie" elektryki, które wyglądają tak samo...a dla ludzi z pierwszych stron gazet i tych którzy sterują tym pierdolnikiem wytwarza się coś co zupełnie nie wpisuje się w politykę zrównoważonego rozwoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Christoph napisał:

Dla porownania to lepsze, jak spekulacje wyliczane z proporcji miedzy starym i nowym modelem Forestera. 

 

Niestety nie lepsze. Ceny są kształtowane przez SIP niezależnie z racji bycia, nomen omen, niezależnym importerem i zależą od fantazji p. Rogalskiego i spółki :) 

Więc obie metody są tylko zgadywaniem - mniej lub bardziej edukowanym (ale paskudny anglicyzm!), ale jednak.

 

Swoją drogą to porównanie cen forków jest bardzo zbliżone do różnicy w cenach XV w Austrii (w obu obliczeniach wychodzi 3-3,5 kEUR więcej niż było za 2.0i), więc... dyskusja dosyć jałowa ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Xawery1939 napisał:

leczenie kompleksów w warunkach "stojącego" ruchu miejskiego przy pomocy czasu przyspieszeń jest co najmniej mało praktyczne jak nie niemożliwe.

Mam wrażenie, ze ilekroć ktoś podważy mizerne osiągi Subaru ( poza TX, STi, WRX) jest nazywany tuboonaniatą i posądzany o kompleksy:) 

W moim przypadku droga do pracy i do domu w 80% składa się z drogi ekspresowej a ogół przejezdnej. Przyznam ze zaczynam popadać w kompleksy ponieważ dynamicznie wyglądający, nowoczesny kompakt marki uchodzącej za legendarną regularnie zbiera w d... od całej masy Vag-ów i PSA. Szczególnie obrywa przy przyspieszaniu z 50 lub 80 w górę. Mam odwagę przyznać ze osiągi auta bardzo mnie rozczarowały. W codziennej jeździe inne walory auta nie maja szansy się wykazać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Xawery1939 napisał:

dzisiaj kupując takiego kompaktowego SUVa autko, klient patrzy na jego cenę, zużycie paliwa, koszty utrzymania, pojemność i standard wyposażenia jak EyeSight.

I w tych wymienionych przez Ciebie kategoriach nowy Forester e-boxer wypada słabo na tle konkurencji. Cena - znana. Zużycie paliwa - według info z forum 1-2 litry mniej w jeździe miejskiej niż 2.0 NA, czyli i tak okolice dychy. A systemy jak ES są też już dostępne u konkurencji a za chwilę będą obowiązkowym wyposażeniem. Ale kupuj e-boxera. Podzielisz się wrażeniami. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MaMis napisał:

Mam wrażenie, ze ilekroć ktoś podważy mizerne osiągi Subaru ( poza TX, STi, WRX) jest nazywany tuboonaniatą i posądzany o kompleksy:) 

Brak osiągów najbardziej chwalą ci, którzy takiego auta nie kupią w ogóle, lub kupią jako trzecie, czwarte, piąte do garażu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, MaMis napisał:

Mam wrażenie, ze ilekroć ktoś podważy mizerne osiągi Subaru ( poza TX, STi, WRX) jest nazywany tuboonaniatą i posądzany o kompleksy:) 

W moim przypadku droga do pracy i do domu w 80% składa się z drogi ekspresowej a ogół przejezdnej. Przyznam ze zaczynam popadać w kompleksy ponieważ dynamicznie wyglądający, nowoczesny kompakt marki uchodzącej za legendarną regularnie zbiera w d... od całej masy Vag-ów i PSA. Szczególnie obrywa przy przyspieszaniu z 50 lub 80 w górę. Mam odwagę przyznać ze osiągi auta bardzo mnie rozczarowały. W codziennej jeździe inne walory auta nie maja szansy się wykazać. 

Nie trzeba posądzać....sam piszesz, że w nie popadłeś.

XV Cię rozczarował to się go pozbądź...choć nie mam zamiaru bawić się w psychoanalizę... jak konkurujesz z innymi w drodze do pracy o cenne sekundy to zmiana pojazdu nie za wiele pomoże...zawsze ktoś będzie przed Tobą. Zalecam zmianę dyscypliny ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...