Skocz do zawartości

Nowy XV e-boxer 2019


TomekNN

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, blejzu napisał:

Ale pozwala latwiej ominac przeszkode.

Ale tylko w sytuacji gdy w momencie omijania przeszkody będziesz przyspieszał. Czyżbyś próbował lansować nową szkołę jazdy polegającą na tym że gdy na śliskiej drodze wtargnie nam pieszy to nie zwalniamy tylko dodajemy gazu i omijamy? :yahoo:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jaca68 napisał:

Ale tylko w sytuacji gdy w momencie omijania przeszkody będziesz przyspieszał. Czyżbyś próbował lansować nową szkołę jazdy polegającą na tym że gdy na śliskiej drodze wtargnie nam pieszy to nie zwalniamy tylko dodajemy gazu i omijamy? :yahoo:

A, czyli jednak zachowuje sie inaczej i nie wymyslam zadnych nowych praw fizyki. Wszystko zalezy od sytuacji na drodze i jezeli lepszym rozwiazaniem bedzie dodanie gazu to wole dodac gazu. A w AWD bedzie to mialo wiekszy sens niz w FWD/RWD. Sa to sytuacje awaryjne ale na pewno AWD bardziej sie przyda niz np. dodatkowe 50KM w uturbionym silniku ktory nawet nie zdazy sie rozkrecic po naglym dodaniu gazu.

 

Teraz, Szürkebarát napisał:

Przypominam - przed dodaniem gazu włączamy wycieraczki ;)

Mozna tez probowac troche ekstremalnej metody promowanej przez kamerkowiczow na YT czyli trabienia :) Moze fale dzwiekowe odbijaja sie od obu aut i pozwalaja szybciej wytracic predkosc

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Że tak powiem w sprawie usypiania czujności... Wystarczy przed trasą, na trasie wcisnąć co jakiś czas na prostej w bezpiecznym miejscu mocniej pedał hamulca, jak ABS od razu "terkota" znaczy jest ślisko, może lód. Fakt, że taki nawyk sprawdzania stanu nawierzchni trzeba w sobie wyrobić, ale po kilkunastu próbach 'na ucho' wiadomo jaki jest stan jezdni :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, TomekNN napisał:

Fakt, że taki nawyk sprawdzania stanu nawierzchni trzeba w sobie wyrobić,

W 100% się zgadzam i stosuje jadąc Forkiem. Ale w ośce nic sobie wyrabiać nie trzeba. Na śliskim systemy ASR mrugają ostrzegawczo przy każdym dodaniu gazu. 

I przytaczając ten  prosty fakt, wcale nie twierdzę (jak niektórzy sugerują) że AWD jest gorsze/mniej bezpieczne zimą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2019 o 08:45, Jaca68 napisał:

To spróbuj na na obwodnicy trójmiasta w normalny dzień pracy zmienić pas na lewy jadąc Forkiem 2.0 NA. Powodzenia :thumbup:

Dokładnie to mam na myśli. Źle zidentyfikowałem problem. Kłopot jest nie w mocy a niskim momencie obrotowym. Nie mam kompleksów ani potrzeby brylowania na obwodnicy. Jeżdżąc motocyklem mam trochę inny pogląd na przyspieszenie. Piszecie dużo o bezpieczeństwie itp na którym mi również zależy. Średnio zwinny XV bywa mało bezpieczny zanim wkręci się na obroty i znajdzie galopujące konie w silniku. 

Edytowane przez MaMis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GREGG napisał:

 

Ale masz w nim groźne AWD, które uśpi Twoją czujność? ;)

 

Bardziej serio, co innego zabawki na weekend a co innego daily car i jęczenie, że AWD i systemy bezpieczeństwa są... niebezpieczne :huh:

A czy ja jęczę? ;) pewnie ze wolałbym żeby ta zabawka miała Znakomity EyeSIGHT. E-boxera już nie koniecznie. A s-AWD ma ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jaca68 napisał:

I przytaczając ten  prosty fakt, wcale nie twierdzę (jak niektórzy sugerują) że AWD jest gorsze/mniej bezpieczne zimą. 

To proponuje zastanowic sie nad tym jak przedstawiasz fakty. Pisanie, ze jazda zima Subaru generuje problem bo dobry naped AWD ukrywa sliska nawierzchnie jest absurdalne. Juz pomijam to, ze sprawdzenie nawierzchni w jednym miejscu nie chroni przed zamarznietym kawalkiem drogi (np. plachta lodu w cieniu) a wtedy Subaru ze swoim "problematycznym" napedem pomoze bardziej niz oska.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimę, ale taką ze śniegiem trzeba każdego roku 'wjeździć' się, zarówno na nartach jaki i samochodem, przypomnieć sobie nawyki, zachowania, co trzeba zrobić w danej sytuacji. Tak ze cztery miesiące mam z zimą  do czynienia.... - i dobrze zawsze mi o to w życiu chodziło, zima, śnieg, narty, tylko ta druga połowa jak prawie wszystkie kobitki wolała ciepło i palmy - i jak każdy, może raczej część miejscowych inaczej zachowuję się na drodze.

Spadnie śnieg i ktoś z Polski samochodem z awd i wszelką możliwą elektroniką jedzie na płaskiej drodze z Jeleniej do Karpacza 30 km/h. A tutaj jakiś miejscowy np. starą Corsą, kierunkowskaz i wyprzedza jadąc 60 km/h - nie ma co się unosić, tak już jest

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blejzu napisał:

To proponuje zastanowic sie nad tym jak przedstawiasz fakty.

Każdemu może zdarzyć się nieprecyzyjne sformułowanie. Nie ma co od razu za głowę się łapać. Luz.

I pamiętaj, pieszy wtargnął, to hamujemy nie przyspieszamy, bo jak się manewr ominięcia nie uda to ciężko będzie organom wytłumaczyć wyższość AWD i decyzje o przyspieszeniu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaca68 napisał:

Każdemu może zdarzyć się nieprecyzyjne sformułowanie. Nie ma co od razu za głowę się łapać. Luz.

Zdarzyc sie moze ale ty nie dosc, ze masz agende (patrz inne watki) to jeszcze nie potrafisz sie normalnie do bledu przyznac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zyzol napisał:

No i tu mamy pewien paradoks :biglol: Mimo, że XV jest dość mułowate i przecież nikt się nim nie ściga, to co chwilę czytam, że jest pierwsze na światłach, albo na zakrętach, albo śliskim.

 

Dalej wszystko się zgadza, bo iksfał iksfałowi nierówny - wszystko zależy od kierowcy :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że byłem dzisiaj zajęty i nie miałem wcześniej szansy wejść w tą często ...... dość ciekawą ;) dyskusję o napędzie. :biglol:

Kierowca bez wyobraźni zabije się wszystkim, ale w mojej ocenie uda mu się to szybciej w ośce.   

Wciąż czekam na śnieg. :yahoo: 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...