Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Zyzol napisał:

Biorąc pod uwagę ograniczenie wielkości tego silniczka, to nie spodziewam się cudów

 

Coż trzeba go powiększyć a może dołożyć gdzieś drugi mały silniczek itp. Toyota ma już know-how na różne opcje trzeba poprosić większego brata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Skodziarz napisał:

Nawiązując na chwilę do wątku obok :)  - w PHEV na rynek USA w to samo miejsce, do CVT, włożyli 118 KM - jakaś nadzieja jest.

 

problemem nie jest wielkość silnika elektrycznego a zapewne ilość energi el. jaką taki silnik potrafi zużyć a to przekłada się na wielkość baterii ;-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ketivv napisał:

problemem nie jest wielkość silnika elektrycznego a zapewne ilość energi el. jaką taki silnik potrafi zużyć a to przekłada się na wielkość baterii ;-)

I musi być też jakiś inny, że cały zespół napędowy w PHEV mimo teoretycznej sumarycznej mocy grubo ponad 200KM dalej oferuje okolice 150KM do dyspozycji dla kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, aflinta napisał:

I musi być też jakiś inny, że cały zespół napędowy w PHEV mimo teoretycznej sumarycznej mocy grubo ponad 200KM dalej oferuje okolice 150KM do dyspozycji dla kierowcy.

 

pytanie jakie Nm ten hybrydowy zestaw oferuje w trakcje zwykłej jazdy bo moc sama w sobie to najczęściej nie jest wykorzystywana w naszych codziennych sposobach używania auta, niektórym jest potrzebna ale w przypadku XV rączka w górę kto nim jeździ 200 km/h lub więcej zresztą przesadziłem kto nim jeździ 160 km/h lub więcej a komu bardziej brakuje sprawności w szybkim rozpędzaniu w zakresie 60-120 km/h 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ketivv napisał:

pytanie jakie Nm ten hybrydowy zestaw oferuje w trakcje zwykłej jazdy bo moc sama w sobie to najczęściej nie jest wykorzystywana w naszych codziennych sposobach używania auta, niektórym jest potrzebna ale w przypadku XV rączka w górę kto nim jeździ 200 km/h lub więcej zresztą przesadziłem kto nim jeździ 160 km/h lub więcej a komu bardziej brakuje sprawności w szybkim rozpędzaniu w zakresie 60-120 km/h 

O Nm nie piszą niestety, niemniej ta nieco ociężała konstrukcja osiąga setkę o sekundę szybciej niż 2.0i - więc z pewnością jest odrobinę lepiej pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, OBK CVT napisał:

nawet nie mow - dwiescie???

 

7 minut temu, aflinta napisał:

Co ciekawe, widziałem też zapis z przelotu podobną prędkością nową imprezą 1,6i..... No ale to autostrada była, więc dało się też wyprzedzać :D

Tak :)  i miało to miejsce na A1. 

Przy prędkości 200 km/h  hałas był taki, że nie słyszałem  wcale silnika, którego obroty były bliskie 6000. 

Warto było to wytrzymać i zobaczyć miny kierowców uciekających w popłochu  na prawy pas - bezcenne :biglol: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OBK CVT napisał:

nawet nie mow - dwiescie???

popatrz, a jaca86 nie byl w stanie wyprzedzic przy 80, biedny mis ;)

Problem w tym, że osiągnięcie tej prędkości (licznikowej) można traktować jedynie jako ciekawostkę i przedmiot badań ;) Trwa to wieczność, silnik wyje jak w odrzutowcu, a olej osiąga 120 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ketivv napisał:

 

pytanie jakie Nm ten hybrydowy zestaw oferuje w trakcje zwykłej jazdy bo moc sama w sobie to najczęściej nie jest wykorzystywana w naszych codziennych sposobach używania auta, niektórym jest potrzebna ale w przypadku XV rączka w górę kto nim jeździ 200 km/h lub więcej zresztą przesadziłem kto nim jeździ 160 km/h lub więcej a komu bardziej brakuje sprawności w szybkim rozpędzaniu w zakresie 60-120 km/h 

ja od poniedzialku do piatku:)

8 godzin temu, Blixten napisał:

 

Tak :)  i miało to miejsce na A1. 

Przy prędkości 200 km/h  hałas był taki, że nie słyszałem  wcale silnika, którego obroty były bliskie 6000. 

Warto było to wytrzymać i zobaczyć miny kierowców uciekających w popłochu  na prawy pas - bezcenne :biglol: 

 

 

oj tam oj tam, mozna sie przyzwyczaic:), a zwiewac musze ja Subarakiem bo juz motocyklisci powyciagali maszyny a oni gnaja po autostradach srednio 300km/h wiec XV moze tylko pomachac wycieraczkami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aflinta napisał:

Co ciekawe, widziałem też zapis z przelotu podobną prędkością nową imprezą 1,6i..... No ale to autostrada była, więc dało się też wyprzedzać :D

Ta jak by tak w Gdańsku na A1 wcisnąć gaz do dechy, to już w Toruniu będzie te 200.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pod warunkiem że z wiatrem :yahoo:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jaca68 napisał:

Ta jak by tak w Gdańsku na A1 wcisnąć gaz do dechy, to już w Toruniu będzie te 200.

Zapewniam, że wyhamowałem przed bramkami ;) 

(Następnym razem zrobię zdjęcie dla niedowiarków)

W dniu 9.02.2019 o 14:09, Karas napisał:

nie wiem jak to teraz wygląda w Subaru - pisze na podstawie swojego XV czy forka obecnej generacji. Natomiast byłem dzisiaj w Hondzie - oglądałem nowe crv .Jakość wykończenia tego auta super  porównując z moim xv to tak jakbym nagle wszedł do jakiegoś mercedesa ;) - nie podobały mi się natomiast wstawki ala drewno ale wraz z pojawieniem się hybrydy będzie można to wymienić na srebrne.  Dotykałem , macałem , naciskałem kokpit i wszystkie elementy stabilne nie skrzypia nie pukaja , fotele mega wygodne , bagażnik jest monstrualny, nawiewy dla pasazerów z tunelu srodkowego i pamiec fotela jest. Zaliczka 2k pln i okres oczekiwania aż przypłynie z Japonii - tak nowy crv jest produkowany w JP a nie w GB   :) 

Naped zapewne gorszy niz w Subaru ale co z tego. W gorach nie mieszkam, zimy sa jakie sa na ryby czy potaplac się w błotku raz w roku da rade.

 

a obecny powoz mogą wziąć w rozliczeniu :)  Tak na wszelki wypadek poczekam jeszcze na nowego forka - jestem ciekaw co pokażą

IMG_1231.JPG

no i z zewnątrz ładna jest

Przejeżdżałem wczoraj obok salonu Hondy i wszedłem zobaczyć z ciekawości. 

Z zewnątrz ładna, wnętrze robi naprawdę dobre wrażenie, ma elegancki charakter, natomiast zaskoczyła mnie pozycja kierowcy i widoczność do  przodu. 

Dolna krawędź szyby  wydaje się być sporo wyżej , a maska silnika jest bardziej pozioma (w porównaniu do XV w którym siedziałem minutę wcześniej)  co pogarsza w moim odczuciu widoczność

Podwyższyłem fotel zostawiając sobie zaledwie parę cm nad głową żeby lepiej widzieć, ale nawet wtedy czułem się dziwnie ....  

Sytuacja przypomina trochę  widoczność z mostka załadowanego kontenerowca - wyobraźcie sobie jak zmienia się kąt widzenia gdy kontenerów jest więcej niż na poniższym rysunku ;) 

 

 

ToonAfbeelding.jpg

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Zyzol napisał:

osiągnięcie tej prędkości (licznikowej) można traktować jedynie jako ciekawostkę

 

zgadzam sie, pojechal tyle i nie rozpadl sie, nikt rozsadny nie jezdzi tak na co dzien

generalnie polemizuje z onanistami forestera xt, dla ktorych 150 koni plus cvt to smierc na drodze

mialem forka i xv (xv dosc krotko) w takiej konfiguracji i znam doskonale mozliwosci i ograniczenia tych aut i nie stawiam ich na rowno z sti

ale jak ktos poplakuje ze przy predkosciach zgodnych z prawem i rozsadkiem nie moze wyprzedzac to jest po prostu dupa jas ;)

 

tapatalked

Edytowane przez OBK CVT
  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

Dolna krawędź szyby  wydaje się być sporo wyżej , a maska silnika jest bardziej pozioma (w porównaniu do XV w którym siedziałem minutę wcześniej) 

To usiądź w Forku i porównaj, bo XV to maluch jest. ;)

 

A nawiązując do kontenerowca - trzeba hondzie trym na dziób zrobić będzie lepiej :yahoo:

 

50 minut temu, OBK CVT napisał:

ale jak ktos poplakuje ze przy predkosciach zgodnych z prawem i rozsadkiem nie moze wyprzedzac to jest po prostu dupa jas ;)

Forek i XV z 2.0 NA to idealne auta do Holandii lub Francji.

Tam na drogach poza obszarem zabudowanym jest ograniczenie do 80 km/h wszyscy tyle jadą i nikt nikogo nie wyprzedza - prawda?

Na autostradzie można się rozbujać do zawrotnej dozwolonej prędkości 120 km/h :yahoo:

 

W PL trochę inaczej to wygląda, poza miastem można 90, w praktyce licznikowe 100 jest bezkarne (błąd licznika + tolerancja władzy), i zawsze trafi się TIR lub Janusz który jedzie te 80 a za nim konwój osobówek czających się do wyprzedzania. W PL na autostradach (tak już są) limit jest 140 - w praktyce 150-160 na liczniku jest też bez sankcji. :coffee:

 

Edytowane przez Jaca68
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Jaca68 napisał:

 

W PL trochę inaczej to wygląda, poza miastem można 90, w praktyce licznikowe 100 jest bezkarne (błąd licznika + tolerancja władzy), i zawsze trafi się TIR lub Janusz który jedzie te 80 a za nim konwój osobówek czających się do wyprzedzania. W PL na autostradach (tak już są) limit jest 140 - w praktyce 150-160 na liczniku jest też bez sankcji

W 3 mieście wyciągają lizak po przekroczeniu 70 km/h... a z samego rana, kiedy policja jeszcze śpi, większość grzeje z prędkością bliską 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Blixten napisał:

Dolna krawędź szyby  wydaje się być sporo wyżej , a maska silnika jest bardziej pozioma (w porównaniu do XV w którym siedziałem minutę wcześniej)  co pogarsza w moim odczuciu widoczność

Podwyższyłem fotel zostawiając sobie zaledwie parę cm nad głową żeby lepiej widzieć, ale nawet wtedy czułem się dziwnie ....  

Sytuacja przypomina trochę  widoczność z mostka załadowanego kontenerowca - wyobraźcie sobie jak zmienia się kąt widzenia gdy kontenerów jest więcej niż na poniższym rysunku ;) 

 

 

ToonAfbeelding.jpg

 

Moim zdaniem, jedna z głównych zalet XV, to właśnie dobra widoczność i pozycja za kierownicą - taka nie za niska i nie za wysoka. Wsiadłem i nic mi nie przeszkadzało - ani lusterka w złym miejscu, ani słupki, ani maski ;) Wszystko na swoim miejscu. Zapewne wynika to też z kompaktowości XV

 

Jeżeli takiego da się ogarnąć, to i Hondę też ;) 

 

91FFCB0D-7E8A-4B18-B8B0-A274FE57DE02.jpeg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Zyzol napisał:

Moim zdaniem, jedna z głównych zalet XV, to właśnie dobra widoczność i pozycja za kierownicą - taka nie za niska i nie za wysoka. Wsiadłem i nic mi nie przeszkadzało - ani lusterka w złym miejscu, ani słupki, ani maski ;) Wszystko na swoim miejscu. Zapewne wynika to też z kompaktowości XV

 

Dokładnie tak. Jak czasami jeżdżę CX-5 Żony  (głównie na myjnię :biglol:), to mam wrażenie jakbym siedział na krześle  - nie jest źle, ale dzisiaj wolę  pozycję XV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

jest ograniczenie do 80 km/h wszyscy tyle jadą i nikt nikogo nie wyprzedza - prawda?

 

nieprawda

poza tym dyskutujemy nie o lamaniu prawa tylko o tym, czy da sie normalnie jezdzic i wyprzedzac w autach n/a plus cvt ;)

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

27 minut temu, Blixten napisał:

Dokładnie tak. Jak czasami jeżdżę CX-5 Żony  (głównie na myjnię :biglol:), to mam wrażenie jakbym siedział na krześle  - nie jest źle, ale dzisiaj wolę  pozycję XV

 

Tutaj o dziwo się zgodzę - taka pozycja jest najlepsza do jazdy. Ta krzesełkowa z kolei do przemieszczania się :) 

A, że XV jeździ nie najgorzej, to jest to optimum. W nowym X1 z tym właśnie miałem problem - niby świetne zawieszenie i układ kierowniczy (znacznie lepszy niż w XV), ale pozycja "na krześle" kompletnie do tego nie pasowała, stąd gdybym miał wybierać, to biorę X2, mimo znacznie gorszej praktyczności za tą samą cenę.

Edytowane przez Skodziarz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...