Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, peteres napisał:

Co do silników, tak wlasnie odpowiedziala @Dyrekcja w odpowiedzi na moje pytania w innym watku, ale co do cen trzeba poczekac. Niestety, wszystkie nowe modele ostatnio bardzo zdrożały (patrz Mazda 3, czy nowa Corolla). 

... a mowili w EU ze znosza clo i akcyze na wszystko z Japonii, widocznie nie zniesli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Blixten napisał:

Nie zawsze konsewentny ale jeden Pertyn vs cała motoryzacyjna prasa chwaląca rodzimy przemysł niemiecki w oparciu o "wiarygodne" testy i "obiektywną" ocenę to słaba równowaga. 

 

Przy okazji, przed chwilą trafiłem na facetów w szerokich nogawkach ;)

Wygląda trochę zabawkowo, ale mnie się podoba :)

Nice- ja kupuję ten design szczególnie koła. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, peteres napisał:

Co do silników, tak wlasnie odpowiedziala @Dyrekcja w odpowiedzi na moje pytania w innym watku, ale co do cen trzeba poczekac. 

 

Szkoda, bardzo szkoda, że nie będzie XV 2.0 tylko 2.0 hybryda. Nie wiadomo jaka będzie cena w EU i PL, ale wiadomo jaka jest cena w USA. Subaru Crosstrek Hybrid kosztuje 8000 $ więcej od najdroższej wersji 2.0. "Na oko" w PL to wychodzi 160 tyś zł :o:facepalm:

 

Przykro mi to napisać, ale ten wątek 'co zamiast ?', w takim wypadku nabiera nowego znaczenia.... A taki dobry samochód i forum dobre...

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, peteres napisał:

Ale @Dyrekcja juz mnie uprzejmie skorygowala, ze hybryda XV w US (plug-in) to nie to samo co e-Boxer na UE, wiec racezj trudno jest to porownywac. Pertyn w swoim tescie wspomina o wzrostach cen 10%.

 

Miejmy nadzieję że tak będzie, ale i tak.... A co z Imprezą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Michał W. napisał:

Pertyn może nie jest super obiektywny

Pewnie że nie jest. Jak testował RAV4 w Kaliforni to rozpływał się jakie super auto, wykończenie jak Lexus. Tylko on zapomniał dodać, że Japończycy zapomnieli dodać wygłuszenia i w RAVce huczy aż miło.

Test Forestera bezużyteczny - kręci się na torze z prędkościami do 70 km/h nic to nie mówi jak auto będzie sprawować się w trasie. Do 70-80 Km/h to i 2.0 NA sprawnie przyspiesza, dramat zaczyna się jak chcemy pojechać więcej. Tydzień temu miałem okazję przejechać się poza miastem  XV MY15 2.0 CVT - od Stegny do Nowego Dworu Gd jechałem sobie za betoniarką ok 80 km/h bo tym autem nie dało rady wyprzedzić, a ruch wcale tak duży nie był, Forkiem XT bym to pięć razy zrobił.

I mam nadzieje że nowy XV jest lepiej wygłuszony bo na S7 powyżej 120 km/h nie dało się tym jechać ze względu na hałas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, FanSub napisał:

Ciekawe,  jakie faktycznie jest zużycie paliwa w normalnej jeździe. A w eksploatacji i tak nie wyjdzie taniej - większą masa, to mocniejsze hamulce i szybsze zużycie tarcz, okładzin,  opon itd.

Dodanie silnika elektrycznego powinno  przynieść oszczędności w spalaniu /lepsze osiągi - inaczej po co to ta cała zabawa ? 

Jestem ciekaw co się okaże w praktyce, bo moja Mazda co rok starsza.... a gdyby jeszcze odświeżyli wygląd zewnętrzny Forka, to łatwiej byłoby podjąć decyzję :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Blixten napisał:

Dodanie silnika elektrycznego powinno  przynieść oszczędności w spalaniu /lepsze osiągi - inaczej po co to ta cała zabawa ? 

I pewnie tak będzie, że w specyficznych warunkach spalanie i osiągi będą trochę lepsze. Oznacza to, że da się w testach to wykazać a trudno osiągnąć w życiu codziennym bez zmiany stylu jazdy. ;)

6 godzin temu, Blixten napisał:

a gdyby jeszcze odświeżyli wygląd zewnętrzny Forka, to łatwiej byłoby podjąć decyzję :) 

Dla mnie to akurat atut, że Subaru nie wprowadza rewolucji stylistycznych. Nie wiem czy chciałbym żeby Forester zaczął wyglądać jak nowe Hondy czy Lexusy, które same w sobie podobają mi się ale jednak cenię tę klasyczną formę Subaru.

Edytowane przez Michał W.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Jaca68 napisał:

I mam nadzieje że nowy XV jest lepiej wygłuszony bo na S7 powyżej 120 km/h nie dało się tym jechać ze względu na hałas.

 

Jest wygłuszony lepiej - ale to nie oznacza wciąż, że dobrze :) Po wyjeździe z salonu nie dostaje na tym polu batów chyba tylko od Dacii :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Zyzol napisał:

No to ma przynieść - 11%. Czyli zamiast 10 miałbym 9 :dance:

Litr oszczędności to żadna rewolucja, ja wolałbym lepsze osiągi. 

22 minuty temu, Michał W. napisał:

Dla mnie to akurat atut, że Subaru nie wprowadza rewolucji stylistycznych. Nie wiem czy chciałbym żeby Forester zaczął wyglądać jak nowe Hondy czy Lexusy, które same w sobie podobają mi się ale jednak cenię tę klasyczna formę Subaru.

Pewnie - ja sam zdecydowałem się na XV bo nie chciałem jeździć nudnym autem jak te wszystkie VAGi ;) ale.... brałbym Forestera choćby jutro gdyby miał wnętrze jak w XV, silnik XT i wygląd jak niżej: 

for1.jpg

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

57 minut temu, peteres napisał:

Pertyn w swoim tescie wspomina o wzrostach cen 10%.

 

10% byloby spokojnie do przełknięcia, i tak wszystko dookoła drożeje w oczach więc dalej byłyby to umiarkowane ceny

 

Tylko czemu ten silniczek elektryczny wzięli z odkurzacza, żeby to kilkadziesiąt KM chociaż miało... I być może przy ruszaniu coś tam się odczuje na plus ale czy w trasie będzie cokolwiek lepiej, mając ponad 100 kg masy więcej a samą jednostkę benzynową słabsza niż obecna? Wątpliwe

 

Pewnie warto oczekać 2-3 lata jak dopracują to rozwiązanie i może dadzą coś mocniejszego na prąd - w końcu przy silniku elektrycznym już nie można zwalać problemu braku mocy na normy emisji... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, GREGG said:

 

 

10% byloby spokojnie do przełknięcia, i tak wszystko dookoła drożeje w oczach więc dalej byłyby to umiarkowane ceny

 

Tylko czemu ten silniczek elektryczny wzięli z odkurzacza, żeby to kilkadziesiąt KM chociaż miało... I być może przy ruszaniu coś tam się odczuje na plus ale czy w trasie będzie cokolwiek lepiej, mając ponad 100 kg masy więcej a samą jednostkę benzynową słabsza niż obecna? Wątpliwe

 

Pewnie warto oczekać 2-3 lata jak dopracują to rozwiązanie i może dadzą coś mocniejszego na prąd - w końcu przy silniku elektrycznym już nie można zwalać problemu braku mocy na normy emisji... 

A mnie zastanawia, po co w ogole wprowadzono tego e-boxera. Dodatkowa moc silnika elektrycznego i zasieg prawie zadne, zamiast tego waga wieksza o ponad 100kg. A w silniku i tak jest GPF. No chyba, ze walcza o kazdy gram emisji, aby wlaczyc do oferty turbo dla nowego OBK:unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, GREGG napisał:

Pewnie warto oczekać 2-3 lata jak dopracują to rozwiązanie i może dadzą coś mocniejszego na prąd

Biorąc pod uwagę ograniczenie wielkości tego silniczka, to nie spodziewam się cudów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Zyzol napisał:

Biorąc pod uwagę ograniczenie wielkości tego silniczka, to nie spodziewam się cudów

 

Nawiązując na chwilę do wątku obok :)  - w PHEV na rynek USA w to samo miejsce, do CVT, włożyli 118 KM - jakaś nadzieja jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, peteres napisał:

A mnie zastanawia, po co w ogole wprowadzono tego e-boxera. Dodatkowa moc silnika elektrycznego i zasieg prawie zadne, zamiast tego waga wieksza o ponad 100kg. A w silniku i tak jest GPF. No chyba, ze walcza o kazdy gram emisji, aby wlaczyc do oferty turbo dla nowego OBK:unsure:

 

Muszą to zrobić bo za kilka lat wylecą z rynku. Bo pewnie nawet w USA hybrydy i elektryki staną się coraz powszechniejsze. Można oczywiście tłuc dalej tylko wolnossące 2,5 i ciągnąć zyski z USA ale koncerny, które nie idą z prądem, kończą potem jak Nokia ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, peteres napisał:

A mnie zastanawia, po co w ogole wprowadzono tego e-boxera. Dodatkowa moc silnika elektrycznego i zasieg prawie zadne, zamiast tego waga wieksza o ponad 100kg. A w silniku i tak jest GPF. No chyba, ze walcza o kazdy gram emisji, aby wlaczyc do oferty turbo dla nowego OBK

 

silnik elektryczny jest po to żeby:

- poprawiać elastyczność całego zespołu napędowego, istotą jest nie tylko jego moc tylko jego siła czyli Nm 

- poprawić zużycie paliwa, czyli emisję CO2 co jest możliwe w wyniku rekuperacji/odzysku energii 

 

GPF w silniku benzynowym z wtryskiem bezpośrednim to kwestia cząstek stałych (sadzy) anie emisji CO2 samej w sobie czyli nacisku na zmniejszenie zużycia energii powstałej ze spalania paliw kopalnych

czym innym jest wymóg instalacji GPF a czym innym ograniczanie emisji CO2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...