Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

bylo pare osob w tym jedna zamienila GTeka na Octavie RS i byla zadowolona.Umowmy sie Subaru nigdy nie grzeszylo jakoscia wnetrza wrecz mozna powiedziec ze dorownywalo Skodzie wiec nie daleko spada jablko od jabloni

 

Ten RS zdziebko drogi jest.

 

Bardzo poważnie rozważałem RS-a tdi na początku tego roku i ostatecznie wziąłem Mondeo. Dlaczego, bo cena samochodu była niższa niż RS o 5kPLN, no i na RS-a kazali czekać 5mcy, a Mondziak w 2 miesiące gotowy do odbioru (faktycznie 6tyg)

Mondziak 163KM, diesel, Titanium z fajną koniakową skórką, ksenonami i wszystkim co było też w RS-ie. Osiągi dla tych aut zbliżone, komfort jednak znacznie wyższy w większym aucie, i fajnie bezpośrednio się prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupi wątek i temu podobne: "co lepiej kupić: dywan czy wykładzinę? Nic, lepiej zrobić porządne podłogi" - odpowiedział bezczelny sprzedawca :lol: . To tak jakby porównywać zebrę do hipopotama. I to zwierzę i to zwierzę. I to dzikie i to dzikie. To żre rośliny i to żre. Co za maniera porównywania Subaru z innymi markami. Wejdźciie na stronę www.nowe.mojeauto.pl tam są już porównania. Pogadajmy o tym jak się ma Subaru X do Subaru Y itd.

Nie rozumiem istoty tego wątku co mnie wkurza - tępy jakiś jestem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka, osobiscie szkoda by mi bylo dac ponad 100tys za skode to zadnaa marka zeby tyle kosztowała.

 

no widzisz a mi ponad 200 tys. za STI bo to tez zaden samochod zeby tyle kosztowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechcący ostatnio znalazłem - pycha = superbia i być może jestem małostkowy, ale "dziedzictwo" to chyba lepsza nazwa dla autka :wink: .Pozdrawiam bezkompromisowych fanów marki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka, realne spalanie silnika 1.2 TSI DSG w Skodzie Yeti FWD. Ostania kolumna jest interesująca ;) (dla przypomnienia to silnik 1.2 :idea:).

 

Dystans____Typ___________Paliwo_____Cena/litr____Koszt_______Zużycie

152 km____miasto__________14.75 l____ 5.05 zł_____74.49 zł_____9.7 l/100 km

467 km____mieszany________38.49 l____5.09 zł_____195.91 zł____8.24 l/100 km

423 km____trasa___________32.54 l____ 5.09 zł_____165.63 zł____7.69 l/100 km

504 km____ mieszany________43.52 l____5.15 zł_____224.13 zł____8.63 l/100 km

515 km____trasa___________38.27 l____ 5.19 zł_____198.62 zł____7.43 l/100 km

725 km____trasa___________44.78 l____ 5.15 zł_____230.62 zł____6.18 l/100 km

573 km____mieszany________43.64 l____5.11 zł_____223.00 zł____7.62 l/100 km

89 km_____miasto__________09.43 l____5.17 zł______48.75 zł____10.60 l/100 km

518 km____trasa___________51.48 l____ 5.22 zł_____268.73 zł____9.94 l/100 km

306 km____mieszany________27.85 l____5.30 zł_____147.61 zł____9.10 l/100 km

351 km____trasa___________30.60 l____5.32 zł_____162.79 zł____8.72 l/100 km

365 km____mieszany________38.58 l____5.60 zł_____216.05 zł____10.57 l/100 km

534 km____trasa___________58.19 l____ 5.21 zł_____303.17 zł____10.90 l/100 km

229 km____mieszany________20.24 l____5.20 zł_____105.25 zł____8.84 l/100 km

 

Źródło: Yeti w ciąży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOW, ale kierownik tego Yeti to ciężko nogi, czy taki normalny? Jak ja miałem styczność z 1,2TSI, to nie trzeba było go cisnąć na obrotach, żeby jechał. Na określenie spalania był za świeży model. Może ta aerodynamika, bezmózgiego śniegoluda tak wpływa na zużycie paliwa, hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem Superba z DSG - bo niestety oferta subaru bez skrzyni manualnej - mnie rozczarowała po jeździe próbnej. Jazda z DSG jest mega frajdą i bardzo mi odpowiada. Superb Combi to bardzo wygodne auto, posiadające fajne rozwiązania wewnątrz. Jest spokojne, ale do zabaw mam forka. Czasem przesiadam się tez to topowego superba z napędem na 4 koła, DSG i 260 konnym silnikiem i powiem Wam, że skoda nie ma się czego wstydzić. Subaru niestety nie potrafi zaoferować nic sensownego z mocniejszych silników w Legacy/Outbacku, diesel w outbacku mnie rozczarował - i kultura pracy i możliwościami, skrzynia linear - to tragedia w porównaniu z DSG. Dlatego kupiłem skodę. Szkoda tylko, że VW ją nieco blokuje i niedostępne są niektóre opcje wyposażenia, które są w VW czy Audi. Mnie to akurat nie przeszkadza. Lubię cichociemne auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siekla

pojezdzij ta skoda tak do 100 tkm i napisz ile wymiana DSG kosztuje bo mnie ciekawi. Sam jezdzilem Passatem 2TDI z DSG i nie powiem jedyny automat, ktory trawie. Auto samo w sobie proche przyciezkie ale DSG calkiem fajne. Pewnie skoda taka sama. Co do wnetrza sie nie wypowiadam dla mnie przynudnawe ale dobrze wykonczone z gumowymi plastikami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojezdzij ta skoda tak do 100 tkm i napisz ile wymiana DSG kosztuje

Ja jeździłem Jetta z DSG 1.9 TDI z 2005 roku jak sprzedawałem miała coś koło 100 tys km chyba nawet ponad i jedyne co zmieniłem to olej i filtry w skrzyni więc z tą awaryjnością bym nie przesadzał. Fakt dwumas wymieniłem ale ta wersja miała wadliwy z początku produkcji później już nie było problemu. Dwumase zamówiłem w USA za ułamek kwoty proponowanej przez Polskich dostawców i jeździła. Nie powiem że nie bałem się awarii skrzyni ale nic się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mowia ze 100 tys to granica pozniej zaczyna sie cos dziac. Winny jest mechanizm powodujacy przerzcanie biegow on sie wyrabia i zaczyna szarpac. To tak jak w Multitroniku podono sa przypadki ze ktos i 160 tkm przejezdzil. Niby zmienili na 7 wykladzinowe ale winny jest strownik jak sie psuje to zaczyna bez sensu przelanczac i szarpac az sie skrzynia posypie u nas koszt 4000 E. Jak nowy silnik. Sam sterownik cos 1000 € jezeli sie kierownik szybko zorienuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należę do miłośników Skody, ponieważ koncepcja VW + doklejony większy bagażnik zupełnie mi nie odpowiada. W większości przypadków jeżdżę sam lub z jednym pasażerem, żadnych dużych przedmiotów nie przewożę. Nie jest więc mi potrzebny większy bagażnik. Nie jestem też zwolennikiem silników diesla ani benzynowych downsizingowych, bo to moim zdaniem jedno wielkie oszustwo z tym downsizingiem. Koncepcja była taka, by silnik mógł pracować w 2 trybach. Jeden na ubogiej mieszance to oszczędny - mała moc, powolna jazda, niskie zużycie paliwa, niska emisja CO2 tak, by dane ładnie wyglądały w folderach. Drugi tryb to duża moc, dobre przyśpieszenie, paliwożerność, jak każde turbo. Nawet zachwyceni swoimi autami użytkownicy passatów, tiguanów przyznają że fabryczne dane o zużyciu paliwa są zupełnie księżycowe, nierealne i to o kilka litrów. Mają też podobno wadę, że na zaworach zbiera się nagar, co bywa przyczyną awarii. Z kolei diesle mimo common rail są głośne, z dużą turbo dziurą. Diesel z subaru jest o klasę lepszy. Oczywiście skody czy VW mają też swoje zalety:

 

- gęsta sieć dilerów, którzy są otwarci na negocjacje cenowe.

- łatwy dostęp do części zamiennych, co jest baaardzo ważne. Nikt nie czeka na boczne lusterko miesiącami czy na wtryski tygodniami. Ceny części też przeważnie są mniej księżycowe

- na widok skody raczej nikt w warsztatach nie robi miny jakby zobaczył UFO. Konkurencja wymusza też niższe ceny usług.

- dostęp do modeli z mocnymi silnikami w przystępnej cenie. Wielu się skusi na 210 KM zamiast 150 i będzie gotowy na daleko idące kompromisy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem Superba z DSG - bo niestety oferta subaru bez skrzyni manualnej - mnie rozczarowała po jeździe próbnej. Jazda z DSG jest mega frajdą i bardzo mi odpowiada. Superb Combi to bardzo wygodne auto, posiadające fajne rozwiązania wewnątrz. Jest spokojne, ale do zabaw mam forka. Czasem przesiadam się tez to topowego superba z napędem na 4 koła, DSG i 260 konnym silnikiem i powiem Wam, że skoda nie ma się czego wstydzić. Subaru niestety nie potrafi zaoferować nic sensownego z mocniejszych silników w Legacy/Outbacku, diesel w outbacku mnie rozczarował - i kultura pracy i możliwościami, skrzynia linear - to tragedia w porównaniu z DSG. Dlatego kupiłem skodę. Szkoda tylko, że VW ją nieco blokuje i niedostępne są niektóre opcje wyposażenia, które są w VW czy Audi. Mnie to akurat nie przeszkadza. Lubię cichociemne auta :)

 

 

i jak sie jezdzi starym passatem b6 bo bo to najbardziej rozczrywujace auto jakie mialem?? a superb i b6 to jeden ch.. jak b5 i pierwsza wersja superba zenada...

 

-- 4 kwi 2012, o 21:11 --

 

bylo pare osob w tym jedna zamienila GTeka na Octavie RS i byla zadowolona.Umowmy sie Subaru nigdy nie grzeszylo jakoscia wnetrza wrecz mozna powiedziec ze dorownywalo Skodzie wiec nie daleko spada jablko od jabloni

 

Nie wierze :shock:

Fakt, Subaru nie powala na kolana jakością wnętrza, przecież to typowy surowy Japoniec!

Ale GTka na Octavie RS, no to chyba ze względów ekonomicznych bo nie mogę sobie tego inaczej wytłumaczyć :?:

 

 

 

skoda ma dobrze wykonane wnetrze ?? o nie wiedzialem

 

-- 4 kwi 2012, o 21:13 --

 

Temat rzeka, osobiscie szkoda by mi bylo dac ponad 100tys za skode to zadnaa marka zeby tyle kosztowała.

 

no widzisz a mi ponad 200 tys. za STI bo to tez zaden samochod zeby tyle kosztowal.

 

przynajmniej w subaru nikt niepcha czesci z czegos tam w skode pchaja z starego vw w octawie z golfa trojki w tedeiku a w superba zardzewielca z passtucha b5 i b6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Umowmy sie Subaru nigdy nie grzeszylo jakoscia wnetrza wrecz mozna powiedziec ze dorownywalo Skodzie wiec nie daleko spada jablko od jabloni

Nie wierze :shock:

Fakt, Subaru nie powala na kolana jakością wnętrza, przecież to typowy surowy Japoniec!...

skoda ma dobrze wykonane wnetrze ?? o nie wiedzialem...

 

Nie...

To Subaru np. Impreza z 2007 roku ma gorsze wnętrze niż... europejskie samochody z przed 15 lat :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOW, ale kierownik tego Yeti to ciężko nogi, czy taki normalny? Jak ja miałem styczność z 1,2TSI, to nie trzeba było go cisnąć na obrotach, żeby jechał. Na określenie spalania był za świeży model. Może ta aerodynamika, bezmózgiego śniegoluda tak wpływa na zużycie paliwa, hmm...

 

Moja Octavia 1,4 TSI 122KM na oponach 225/45/17 w miescie pali 11 litrow i wiecej. Na baku robie ok 530-540km czyli tyle co Foresterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej w subaru nikt niepcha czesci z czegos tam w skode pchaja z starego vw w octawie z golfa trojki w tedeiku a w superba zardzewielca z passtucha b5 i b6

 

Matej, ile Ty masz lat? Zal bierze jak sie czyta takie wypowiedzi... takiego poziomu ignorancji (czyt. braku wiedzy) dawno nie widzialem na tym forum.

 

Skoda NIE JEST tania marka VW, tak jak jest w przypadku np Renault i Dacii. Komponenty dla VW i Skody sa zazwyczaj te same. Czasem nawet Skody maja lepsze komponenty (np fotele w UP! oraz CitiGo, w tym pierwszym z zintegrowanym zaglowkiem, w Skodzie z regulowanym).

 

W moim przypadku gdybym rozwazal np Legacy SBD i Superba TDI 4x4 bez wahania wybralbym Superba. Naped w Legacu, biorac pod uwage codzienna jazde, nie jest wcale duzo lepszy od Haldexa w Skodzie. A do naprawde dobrego napedu 4x4 z STI duuuzo mu brakuje :-) A walory praktyczne, typu wykonczenie i rozplanowanie wnetrza, przemawiaja za Superbem.

 

Inaczej sytuacja wyglada w przypadku samochodow pseudo sportowych - Skoda nie posiada odpowiednika STI, a majac do wyboru przednionapedowego RSa albo WRXa (ktory nie jest juz oczywiscie oferowany... bo i po co :-( ) wybralbym WRXa, nawet mimo sporo wyzszej ceny.

 

Skoda ma naprawde pare fajnych samochodow, podobnie jak i Subaru (Subaru mniej :twisted: ). I nie ma co sie z tej marki smiac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie przytoczyć małą anegdotkę z autopsji (i niekoniecznie zwłok :mrgreen:).

Parę ładnych lat temu pracowałem w Polkowicach w firmie Sitech, która jest własnością VW i robi dla koncernu fotele. Fotele z tej fabryki trafiają do całej gamy modeli vw, skody i seata, być może też do audi, ale pewności nie mam. Luz. Dosłownie na tym samym terenie znajduje się również słynna fabryka motorów tdi. No i ludzie z "motorów" sami mówili, iż, o ile silniki są takie same, co nie dziwi, to np. dla skody niektóre komponenty używane do produkcji tychże silników były kupowane u tańszych (w sensie słabszych) dostawców. Czyli jednak tak samo, ale nie do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuje dla innego producenta foteli, ale tez dostarczamy je do koncernu VAG :-) Same fotele, tzn materialy oraz sam projekt sa identyczne dla Skody oraz VW (roznia sie czasem w detalach, ale wynikajacych z funkcjonalnosci, a nie jakosci). Audi zazwyczaj ma wlasna, odzielna linie produktowa (dla modeli z klas ponad A3).

Widoczna degradacja jakosci jest w modelach przeznaczonych na rynek... rosyjski oraz oczywiscie rynki rozwijajace sie, typu Brazylia, Indie, Chiny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...