dirkdiggler Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 bylo pare osob w tym jedna zamienila GTeka na Octavie RS i byla zadowolona.Umowmy sie Subaru nigdy nie grzeszylo jakoscia wnetrza wrecz mozna powiedziec ze dorownywalo Skodzie wiec nie daleko spada jablko od jabloni Ten RS zdziebko drogi jest. Bardzo poważnie rozważałem RS-a tdi na początku tego roku i ostatecznie wziąłem Mondeo. Dlaczego, bo cena samochodu była niższa niż RS o 5kPLN, no i na RS-a kazali czekać 5mcy, a Mondziak w 2 miesiące gotowy do odbioru (faktycznie 6tyg) Mondziak 163KM, diesel, Titanium z fajną koniakową skórką, ksenonami i wszystkim co było też w RS-ie. Osiągi dla tych aut zbliżone, komfort jednak znacznie wyższy w większym aucie, i fajnie bezpośrednio się prowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Głupi wątek i temu podobne: "co lepiej kupić: dywan czy wykładzinę? Nic, lepiej zrobić porządne podłogi" - odpowiedział bezczelny sprzedawca . To tak jakby porównywać zebrę do hipopotama. I to zwierzę i to zwierzę. I to dzikie i to dzikie. To żre rośliny i to żre. Co za maniera porównywania Subaru z innymi markami. Wejdźciie na stronę www.nowe.mojeauto.pl tam są już porównania. Pogadajmy o tym jak się ma Subaru X do Subaru Y itd. Nie rozumiem istoty tego wątku co mnie wkurza - tępy jakiś jestem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Bardzo poważnie rozważałem RS-a tdi Ale jak RS to raczej tylko ten turbo-benzynowy 200KM... Co to za RS co ma mniej koni? Na dodatek diesel? Takie żerowanie marketingowców na znaczku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Temat rzeka, osobiscie szkoda by mi bylo dac ponad 100tys za skode to zadnaa marka zeby tyle kosztowała. no widzisz a mi ponad 200 tys. za STI bo to tez zaden samochod zeby tyle kosztowal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nerqo Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Niechcący ostatnio znalazłem - pycha = superbia i być może jestem małostkowy, ale "dziedzictwo" to chyba lepsza nazwa dla autka :wink: .Pozdrawiam bezkompromisowych fanów marki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Niechcący ostatnio znalazłem - pycha = superbia i być może jestem małostkowy, ale "dziedzictwo" to chyba lepsza nazwa dla autka :wink: .Pozdrawiam bezkompromisowych fanów marki Ja się pod tym podpiszę i to czterema łapami :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Ciekawostka, realne spalanie silnika 1.2 TSI DSG w Skodzie Yeti FWD. Ostania kolumna jest interesująca (dla przypomnienia to silnik 1.2 ). Dystans____Typ___________Paliwo_____Cena/litr____Koszt_______Zużycie 152 km____miasto__________14.75 l____ 5.05 zł_____74.49 zł_____9.7 l/100 km 467 km____mieszany________38.49 l____5.09 zł_____195.91 zł____8.24 l/100 km 423 km____trasa___________32.54 l____ 5.09 zł_____165.63 zł____7.69 l/100 km 504 km____ mieszany________43.52 l____5.15 zł_____224.13 zł____8.63 l/100 km 515 km____trasa___________38.27 l____ 5.19 zł_____198.62 zł____7.43 l/100 km 725 km____trasa___________44.78 l____ 5.15 zł_____230.62 zł____6.18 l/100 km 573 km____mieszany________43.64 l____5.11 zł_____223.00 zł____7.62 l/100 km 89 km_____miasto__________09.43 l____5.17 zł______48.75 zł____10.60 l/100 km 518 km____trasa___________51.48 l____ 5.22 zł_____268.73 zł____9.94 l/100 km 306 km____mieszany________27.85 l____5.30 zł_____147.61 zł____9.10 l/100 km 351 km____trasa___________30.60 l____5.32 zł_____162.79 zł____8.72 l/100 km 365 km____mieszany________38.58 l____5.60 zł_____216.05 zł____10.57 l/100 km 534 km____trasa___________58.19 l____ 5.21 zł_____303.17 zł____10.90 l/100 km 229 km____mieszany________20.24 l____5.20 zł_____105.25 zł____8.84 l/100 km Źródło: Yeti w ciąży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nerqo Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 WOW, ale kierownik tego Yeti to ciężko nogi, czy taki normalny? Jak ja miałem styczność z 1,2TSI, to nie trzeba było go cisnąć na obrotach, żeby jechał. Na określenie spalania był za świeży model. Może ta aerodynamika, bezmózgiego śniegoluda tak wpływa na zużycie paliwa, hmm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Na pewno masa i aerodynamika ma znaczenie, poza tym turbina nic nie daje za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Zakupiłem Superba z DSG - bo niestety oferta subaru bez skrzyni manualnej - mnie rozczarowała po jeździe próbnej. Jazda z DSG jest mega frajdą i bardzo mi odpowiada. Superb Combi to bardzo wygodne auto, posiadające fajne rozwiązania wewnątrz. Jest spokojne, ale do zabaw mam forka. Czasem przesiadam się tez to topowego superba z napędem na 4 koła, DSG i 260 konnym silnikiem i powiem Wam, że skoda nie ma się czego wstydzić. Subaru niestety nie potrafi zaoferować nic sensownego z mocniejszych silników w Legacy/Outbacku, diesel w outbacku mnie rozczarował - i kultura pracy i możliwościami, skrzynia linear - to tragedia w porównaniu z DSG. Dlatego kupiłem skodę. Szkoda tylko, że VW ją nieco blokuje i niedostępne są niektóre opcje wyposażenia, które są w VW czy Audi. Mnie to akurat nie przeszkadza. Lubię cichociemne auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Zakupiłem Superba z DSG (...) zapodaj jakies normalne foty - niech zaslepieni fani zobacza, ze takie Legacy/OBK to przedpotopowa jaskinia/recyclingowy kontener na 4 kolach w porownaniu do Skody Superb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Lubię cichociemne auta No fajnie....ale czym hamujesz ? :shock: 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 jeszcze otwarte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Siekla pojezdzij ta skoda tak do 100 tkm i napisz ile wymiana DSG kosztuje bo mnie ciekawi. Sam jezdzilem Passatem 2TDI z DSG i nie powiem jedyny automat, ktory trawie. Auto samo w sobie proche przyciezkie ale DSG calkiem fajne. Pewnie skoda taka sama. Co do wnetrza sie nie wypowiadam dla mnie przynudnawe ale dobrze wykonczone z gumowymi plastikami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 pojezdzij ta skoda tak do 100 tkm i napisz ile wymiana DSG kosztuje Ja jeździłem Jetta z DSG 1.9 TDI z 2005 roku jak sprzedawałem miała coś koło 100 tys km chyba nawet ponad i jedyne co zmieniłem to olej i filtry w skrzyni więc z tą awaryjnością bym nie przesadzał. Fakt dwumas wymieniłem ale ta wersja miała wadliwy z początku produkcji później już nie było problemu. Dwumase zamówiłem w USA za ułamek kwoty proponowanej przez Polskich dostawców i jeździła. Nie powiem że nie bałem się awarii skrzyni ale nic się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 no mowia ze 100 tys to granica pozniej zaczyna sie cos dziac. Winny jest mechanizm powodujacy przerzcanie biegow on sie wyrabia i zaczyna szarpac. To tak jak w Multitroniku podono sa przypadki ze ktos i 160 tkm przejezdzil. Niby zmienili na 7 wykladzinowe ale winny jest strownik jak sie psuje to zaczyna bez sensu przelanczac i szarpac az sie skrzynia posypie u nas koszt 4000 E. Jak nowy silnik. Sam sterownik cos 1000 € jezeli sie kierownik szybko zorienuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Nie należę do miłośników Skody, ponieważ koncepcja VW + doklejony większy bagażnik zupełnie mi nie odpowiada. W większości przypadków jeżdżę sam lub z jednym pasażerem, żadnych dużych przedmiotów nie przewożę. Nie jest więc mi potrzebny większy bagażnik. Nie jestem też zwolennikiem silników diesla ani benzynowych downsizingowych, bo to moim zdaniem jedno wielkie oszustwo z tym downsizingiem. Koncepcja była taka, by silnik mógł pracować w 2 trybach. Jeden na ubogiej mieszance to oszczędny - mała moc, powolna jazda, niskie zużycie paliwa, niska emisja CO2 tak, by dane ładnie wyglądały w folderach. Drugi tryb to duża moc, dobre przyśpieszenie, paliwożerność, jak każde turbo. Nawet zachwyceni swoimi autami użytkownicy passatów, tiguanów przyznają że fabryczne dane o zużyciu paliwa są zupełnie księżycowe, nierealne i to o kilka litrów. Mają też podobno wadę, że na zaworach zbiera się nagar, co bywa przyczyną awarii. Z kolei diesle mimo common rail są głośne, z dużą turbo dziurą. Diesel z subaru jest o klasę lepszy. Oczywiście skody czy VW mają też swoje zalety: - gęsta sieć dilerów, którzy są otwarci na negocjacje cenowe. - łatwy dostęp do części zamiennych, co jest baaardzo ważne. Nikt nie czeka na boczne lusterko miesiącami czy na wtryski tygodniami. Ceny części też przeważnie są mniej księżycowe - na widok skody raczej nikt w warsztatach nie robi miny jakby zobaczył UFO. Konkurencja wymusza też niższe ceny usług. - dostęp do modeli z mocnymi silnikami w przystępnej cenie. Wielu się skusi na 210 KM zamiast 150 i będzie gotowy na daleko idące kompromisy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Zakupiłem Superba z DSG - bo niestety oferta subaru bez skrzyni manualnej - mnie rozczarowała po jeździe próbnej. Jazda z DSG jest mega frajdą i bardzo mi odpowiada. Superb Combi to bardzo wygodne auto, posiadające fajne rozwiązania wewnątrz. Jest spokojne, ale do zabaw mam forka. Czasem przesiadam się tez to topowego superba z napędem na 4 koła, DSG i 260 konnym silnikiem i powiem Wam, że skoda nie ma się czego wstydzić. Subaru niestety nie potrafi zaoferować nic sensownego z mocniejszych silników w Legacy/Outbacku, diesel w outbacku mnie rozczarował - i kultura pracy i możliwościami, skrzynia linear - to tragedia w porównaniu z DSG. Dlatego kupiłem skodę. Szkoda tylko, że VW ją nieco blokuje i niedostępne są niektóre opcje wyposażenia, które są w VW czy Audi. Mnie to akurat nie przeszkadza. Lubię cichociemne auta i jak sie jezdzi starym passatem b6 bo bo to najbardziej rozczrywujace auto jakie mialem?? a superb i b6 to jeden ch.. jak b5 i pierwsza wersja superba zenada... -- 4 kwi 2012, o 21:11 -- bylo pare osob w tym jedna zamienila GTeka na Octavie RS i byla zadowolona.Umowmy sie Subaru nigdy nie grzeszylo jakoscia wnetrza wrecz mozna powiedziec ze dorownywalo Skodzie wiec nie daleko spada jablko od jabloni Nie wierze :shock: Fakt, Subaru nie powala na kolana jakością wnętrza, przecież to typowy surowy Japoniec! Ale GTka na Octavie RS, no to chyba ze względów ekonomicznych bo nie mogę sobie tego inaczej wytłumaczyć :?: skoda ma dobrze wykonane wnetrze ?? o nie wiedzialem -- 4 kwi 2012, o 21:13 -- Temat rzeka, osobiscie szkoda by mi bylo dac ponad 100tys za skode to zadnaa marka zeby tyle kosztowała. no widzisz a mi ponad 200 tys. za STI bo to tez zaden samochod zeby tyle kosztowal. przynajmniej w subaru nikt niepcha czesci z czegos tam w skode pchaja z starego vw w octawie z golfa trojki w tedeiku a w superba zardzewielca z passtucha b5 i b6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azmadan Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 ....Umowmy sie Subaru nigdy nie grzeszylo jakoscia wnetrza wrecz mozna powiedziec ze dorownywalo Skodzie wiec nie daleko spada jablko od jabloni Nie wierze :shock: Fakt, Subaru nie powala na kolana jakością wnętrza, przecież to typowy surowy Japoniec!... skoda ma dobrze wykonane wnetrze ?? o nie wiedzialem... Nie... To Subaru np. Impreza z 2007 roku ma gorsze wnętrze niż... europejskie samochody z przed 15 lat :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Mam wniosek racjonalizatorski. Może by tak engine forum zamieniał "Skoda" na "nie-Subaru"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Matej - dużo lepiej niż passatem, którego ma szwagier. To są wbrew pozorom i temu co piszesz inne auta, mimo że powstają w ramach jednego koncernu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 WOW, ale kierownik tego Yeti to ciężko nogi, czy taki normalny? Jak ja miałem styczność z 1,2TSI, to nie trzeba było go cisnąć na obrotach, żeby jechał. Na określenie spalania był za świeży model. Może ta aerodynamika, bezmózgiego śniegoluda tak wpływa na zużycie paliwa, hmm... Moja Octavia 1,4 TSI 122KM na oponach 225/45/17 w miescie pali 11 litrow i wiecej. Na baku robie ok 530-540km czyli tyle co Foresterem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 przynajmniej w subaru nikt niepcha czesci z czegos tam w skode pchaja z starego vw w octawie z golfa trojki w tedeiku a w superba zardzewielca z passtucha b5 i b6 Matej, ile Ty masz lat? Zal bierze jak sie czyta takie wypowiedzi... takiego poziomu ignorancji (czyt. braku wiedzy) dawno nie widzialem na tym forum. Skoda NIE JEST tania marka VW, tak jak jest w przypadku np Renault i Dacii. Komponenty dla VW i Skody sa zazwyczaj te same. Czasem nawet Skody maja lepsze komponenty (np fotele w UP! oraz CitiGo, w tym pierwszym z zintegrowanym zaglowkiem, w Skodzie z regulowanym). W moim przypadku gdybym rozwazal np Legacy SBD i Superba TDI 4x4 bez wahania wybralbym Superba. Naped w Legacu, biorac pod uwage codzienna jazde, nie jest wcale duzo lepszy od Haldexa w Skodzie. A do naprawde dobrego napedu 4x4 z STI duuuzo mu brakuje :-) A walory praktyczne, typu wykonczenie i rozplanowanie wnetrza, przemawiaja za Superbem. Inaczej sytuacja wyglada w przypadku samochodow pseudo sportowych - Skoda nie posiada odpowiednika STI, a majac do wyboru przednionapedowego RSa albo WRXa (ktory nie jest juz oczywiscie oferowany... bo i po co :-( ) wybralbym WRXa, nawet mimo sporo wyzszej ceny. Skoda ma naprawde pare fajnych samochodow, podobnie jak i Subaru (Subaru mniej ). I nie ma co sie z tej marki smiac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Pozwolę sobie przytoczyć małą anegdotkę z autopsji (i niekoniecznie zwłok ). Parę ładnych lat temu pracowałem w Polkowicach w firmie Sitech, która jest własnością VW i robi dla koncernu fotele. Fotele z tej fabryki trafiają do całej gamy modeli vw, skody i seata, być może też do audi, ale pewności nie mam. Luz. Dosłownie na tym samym terenie znajduje się również słynna fabryka motorów tdi. No i ludzie z "motorów" sami mówili, iż, o ile silniki są takie same, co nie dziwi, to np. dla skody niektóre komponenty używane do produkcji tychże silników były kupowane u tańszych (w sensie słabszych) dostawców. Czyli jednak tak samo, ale nie do końca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Ja pracuje dla innego producenta foteli, ale tez dostarczamy je do koncernu VAG :-) Same fotele, tzn materialy oraz sam projekt sa identyczne dla Skody oraz VW (roznia sie czasem w detalach, ale wynikajacych z funkcjonalnosci, a nie jakosci). Audi zazwyczaj ma wlasna, odzielna linie produktowa (dla modeli z klas ponad A3). Widoczna degradacja jakosci jest w modelach przeznaczonych na rynek... rosyjski oraz oczywiscie rynki rozwijajace sie, typu Brazylia, Indie, Chiny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się