Jump to content

siekla

Użytkownik
  • Content Count

    3758
  • Joined

  • Last visited

About siekla

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..
  • Birthday August 20

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    SF5 - cichociemny ;)
  • Zainteresowania
    motoryzacja, prawo

Recent Profile Visitors

678 profile views
  1. Z tym jest kłopot - zmiana zderzaków na niehomologowane neguje dopuszczenie do ruchu ... Wykluczyłem zmianę zderzaków, a jedynie ich modyfikację. Odnosimy się tutaj nadal do Dz.U.2003.32.262 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) § 7.1.Zderzaki i klamki drzwi pojazdu nie mogą powodować niebezpieczeństwa zaczepienia innego uczestnika ruchu. 2.Daszek reflektora pojazdu albo krawędź wystającej części reflektora lub nadwozia, przykrywającej częściowo reflektor, powinny być zaokrąglone. 3.Przepisu ust. 2 nie stosuje się do pojazdu Sił Zbrojnych. 4.Pojazd, którego zwis tylny jest większy niż 600 mm i wzniesiony nad powierzchnię jezdni więcej niż 700 mm przy zachowanej masie własnej, powinien być wyposażony w tylny zderzak lub urządzenie ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, odpowiadające warunkom określonym w ust. 1 oraz następującym warunkom: 1)odległość dolnej krawędzi od powierzchni jezdni nie może przekraczać 550 mm przy zachowanej masie własnej pojazdu; 2)odległość od tylnego obrysu pojazdu nie może przekraczać 400 mm; 3)szerokość nie może przekraczać w żadnym miejscu największej szerokości tylnej osi, mierzonej na skrajnych zewnętrznych punktach kół (wyłączając odkształcenia opon występujące w pobliżu ich styku z jezdnią), i nie może być od niej mniejsza niż 100 mm z każdej strony; 4)końce nie powinny być wygięte w kierunku do tyłu oraz nie powinny mieć zewnętrznych ostrych krawędzi; 5)powinny być wytrzymałe i dobrze zamocowane; wysokość przekroju poprzecznego nie może być mniejsza niż 100 mm; 6)warunki określone w pkt 1-5 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1998 r. 5.Dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia 1966 r. do dnia 31 grudnia 1994 r. dopuszcza się, aby zderzak lub urządzenia ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, odpowiadały następującym warunkom: 1)odległość dolnej krawędzi od powierzchni jezdni nie może przekraczać 700 mm; 2)odległość od tylnego obrysu pojazdu nie może przekraczać 600 mm; 3)szerokość nie może być mniejsza od szerokości pojazdu o więcej niż 100 mm z każdej strony pojazdu; jeżeli składa się z więcej niż jednego elementu, dopuszcza się między elementami przerwę w kierunku poziomym o długości nieprzekraczającej 600 mm; 4)końce powinny być zaokrąglone w kierunku do przodu; 5)powinny mieć odpowiednią wytrzymałość i być dobrze zamocowane. 6.Dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia 1995 r. do dnia 31 grudnia 1998 r. dopuszcza się odległość zderzaka lub urządzenia ochronnego od tylnego obrysu pojazdu nieprzekraczającą 600 mm. 7.Zderzaka lub urządzenia ochronnego, o których mowa w ust. 4, nie wymaga się na: 1)pojeździe, którego konstrukcja uniemożliwia wjechanie pod niego innego pojazdu; 2)pojeździe i przyczepie samowyładowczej; 3)ciągniku siodłowym; 4)przyczepie dłużycowej. 8.Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające. 9.Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t powinien być wyposażony w homologowane osłony boczne zapobiegające dostaniu się niechronionego uczestnika ruchu drogowego między osie tego pojazdu. 10.Przepisu ust. 9 nie stosuje się do ciągnika siodłowego, przyczepy dłużycowej, pojazdu specjalnego o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 18 listopada 1999 r. i pojazdu Sił Zbrojnych. akcyza to najwieksze zlo, choc przy tych cenach raczej nie gra roli A co przemawia przeciwko skrzyni A/T...? Pytam z ciekawosci inaczej rozwiązane przeniesienie napędu. I robi się z tego w terenie Subaru Forester NO VA /hiszp. nie jedzie/
  2. Dzioba - ale te 3 cm to górna granica modyfikacji zawieszenia, która wpływa na prześwit, żeby nie było wyższych podkładek, tuleji itp. Oczywiście możemy ustalić górną granicę prześwitu auta kompleksowo.
  3. spokojnie, to przecież propozycja. Nie przemyślałem, że może się zdarzyć auto spoza PL.
  4. Forester Plejady. Co powiecie na coś takiego ? Mini Regulamin: 1. Dopuszcza się do startu pojazdy marki Subaru Forester SF5 – z rocznika 98-2002 włącznie, wyposażone wyłącznie w silnik wolnossący i posiadający skrzynię redukcyjną przy manualnej skrzyni biegów. Dopuszcza się stosowanie aut wyposażonych w instalację LPG a także hak holowniczy. 2. Pojazd musi być dopuszczony do ruchu i zarejestrowany na terenie Unii Europejskiej, przy czym samochód musi być przystosowany do ruchu prawostronnego. 3. W ramach modyfikacji dopuszcza się: a/ modyfikację układu zawieszenia – wyłącznie poprzez zastosowanie podkładek podwyższających lub sprężyn albo w połączeniu z amortyzatorami, przy czym modyfikacja ta nie może zwiększyć fabrycznego prześwitu pojazdu o więcej niż 3 /trzy/ centymetry/, dopuszcza się stosowanie amortyzatorów innych niż fabryczne. b/ modyfikację układu hamulcowego – poprzez zastosowanie innych klocków hamulcowych i tarcz niż fabryczne, przy czym bez możliwości modyfikacji średnicy tarcz hamulcowych. c/ modyfikację układu wydechowego – poprzez zastosowanie innego tłumika końcowego niż fabryczny, przy czym pozostałe elementy układu wydechowego, w tym w szczególności katalizator nie mogą zostać usunięte z pojazdu d/ modyfikację wnętrza pojazdu – poprzez zastosowanie przednich foteli innych niż fabryczne, z dopuszczeniem foteli sportowych /kubełkowych/ i pasów szelkowych, przy czym nie dopuszcza się demontażu tylnej kanapy / siedziska i oparć/, tylnych pasów bezpieczeństwa, elementów wnętrza, podłogi bagażnika. Dopuszcza się stosowanie klatki bezpieczeństwa lub jej pojedynczych elementów. e/ modyfikację silnika – poprzez zastosowanie tzw. sportowego wkładu filtra powietrza lub układu dolotowego w postaci stożka. Dopuszcza się przeniesienie zasysu powietrza do układu dolotowego na zewnątrz pojazdu f/ modyfikację kół – poprzez zastosowanie felg aluminiowych lub stalowych o średnicy nie większej niż 16 cali oraz opon pojazdu przystosowanych do jazdy w terenie / typu MT, AT/ - przy czym modyfikacja ta nie może spowodować wystawania kół pojazdu poza obrys samochodu g/ modyfikację karoserii pojazdu – poprzez skrócenie nakładek przedniej i tylnej zderzaków przy czym niedopuszczalny jest całkowity demontaż tych elementów. Niedopuszczalny jest demontaż drzwi, lusterek, klapy bagażnika, maski przedniej, szyb pojazdu lub zastępowanie tych elementów elementami wykonanymi z tworzyw sztucznych. h/ modyfikację układów bezpieczeństwa pojazdu – poprzez dezaktywację lub demontaż poduszek powietrznych wraz z komputerem sterującym i okablowaniem, jeżeli pojazd jest w nie wyposażony. g/ modyfikację osłon pojazdu - poprzez ich zastąpienie lub zamontowanie osłonami wykonanymi z trwalszych materiałów, przy czym dopuszca się jedynie stosowanie osłon silnika, skrzyni biegów i tylnego dyferencjału.
  5. W tym roku dane mi było spędzić na Plejadach jedynie połowę zaplanowanego czasu, ale i tak nie moglem sobie odpuścić, żeby nie przyjechać. Podziękowania dla Dyrekcji - za kolejną imprezę. Ukłony dla całego SIP. Lokalizacja i baza zlotu - rewelacyjna, bieszczadzkie anioły także się znalazły - niektóre miały na plecach napis organizator Podziękowania dla Bartkafi i Grzegorza za II dzień a także dla Bębna i Kasi - za fotel VIP w Range - Bęben Ty coś jedziesz ? Gratulacje dla zwycięzców w każdej klasie. I specjalne gratulacje dla Carlosa i Kosmita za zajęcie zaszczytnego VII miejsca w klasie terenowej - pomimo usilnych starań nie wyczytano Was panowie...- szkoda Mareczku - wiem że pojechałeś juz dzisiaj z fakturami dla Eneosa - pomysł na Eneos Forester Cup jest mega. Ja także z chęcią powrócę na trasę terenową - najmniej farmakologiczną i chyba najbardziej luzacką Jedyne zastrzeżenie mam do pory ogłoszenia oficjalnych wyników - szkoda że dopiero w okolicach północy, kiedy większość była już dawno poza salą konferencyjną - pewnie w poszukiwaniu kiełbaski Do zobaczenia za rok .... na terenowej Zaacząłem wklejać filmy w FB wątek, ale przeniosę je także tutaj do odpowiedniego działu
  6. No mam nadzieję Was zobaczyć w sobotę
  7. UWAGA: Konwoje planujące przejazd przez Lublin - od dzisiaj w związku z przebudową zamknięty częściowo został newralgiczny punkt trasy w środku miasta w kierunku na Biłgoraj. Dlatego na Waszym miejsu - przed wjazdem do Lublina - jeszcze na s17 - zjedźcie na nowa obowdnicę Lublina S12 - kierunek / ZAMOŚĆ, CHEŁM, PIASKI/ - i dojedźcie nią do samego końca, następnie na ostatnim węźle /PIASKI ZACHÓD/ zjeżdżacie na 836 BYCHAWA/837 ZÓŁKIEWKA i następnie na skrzyżowaniu lecicie na 836 BYCHAWA i na samym końcu skręcacie na skrzyżowaniu na 835 w kierunku PRZEMYŚL w ten sposób ominiecie newralgiczny punkt i zaoszczędzicie jakieś 40 minut krążenia
  8. To na tego "fackera" u Bebena - 200 wszyscy wiemy, że to ściema przed Plejadami, zeby zmylic wroga
  9. w pierwszej kolejności - zdejmij plastikowe oslony mocowania szyby dachowej / sa 4/ i sprawdz śruby. Szyba regulowana jest za pomocą metalowych wsuwaek - nr 6 na Twoim rysunku. W pozycji zamkniętego szyberdachu możesz wyregulować tymi wsuwkami połozenie szyby na wysokość.
  10. nie widzę tylko sensu takiego rzeźbienia, skoro można dostać rurę pasująca bez problemu praktycznie od ręki....
  11. zaopatrz sie w drewniany lub mocny plastkikowy noz. Kratki są zamontowane na zatrzaski po obu stronach LEWA I PRAWA i jezeli masz fabryczny schowek to są z nim razem zintegrowane. W schowku odkręcasz śruby, podważasz z boku zatrzaski i wszytko ładnie wysuwasz do siebie. Zatrzaski są mocno osadzone, więc zacznij podważać z prawej strony najpierw, mniej wiecej w środku kratki - wsuwasz noz, plastik w szczelinę i odginasz w stronę pasażera - lekko ciągnąc za kratkę.
  12. to jest listwa czołowa szyby przedniej - i ktoś ją najprawdopodobniej źle zamontował, ze odpadła. Swoją drogą to co pod spodem nie wygląda najlepiej. W aso ta część to 91013FC010 i do tego ida 4 klipsy montażowe 91017FA010. Poszukaj uzywanych, ale zwracaj uwagę, czy uchwyty na klipsy są w dobrym stanie, bo znowu odpadnie.
  13. standardowe śruby dadzą radę, ale jeżeli planujesz tak się poruszac na dłużej to na Twoim miejscu przestawiłbym geometrię na śrubach właśnie. Wiele forków ma lift na Plejady, ale po samych Plejadach wraca do serii, więc nikt się nie bawi w śruby.
  14. Tichy - ja się chyba do Ciebie wybiorę zobaczyć to na własne oczy, bo z pozycji którą masz na zdjęciach - nie wiem w jaki sposób potrafisz dotknąć wieńca nadgarstkiem, bez odrywania łopatek od siedzenia... Spróbuj dać fotel jeden ząbek do przodu, kierownicę max do góry, oparcie na pierwszym ząbku / czyli w pierwszej pozycji w której się blokuje/ - i moim zdaniem od tej pozycji zaczynaj ustawienia wszelkie - analizując Twoje zdjęcia/ Ci z SJS - co widać wyraźnie na filmie - mają dogłębną wiedzę na temat pozycji za kierownicą. Skoro - jak mówisz młody młokos Cię nie przekonuje, to polecam zerknąć na pozycję w trakcie jazdy kogoś bardziej doświadczonego .... zauważ, że zajmuja pozycję taką jaką proponuje ten "młokos".... Lewarek przerobi Ci każdy mający smykałkę i materiały do obróbki metalu - tylko nie wiem czy naprawdę ma to sens, skoro mógłbyś jednak zacząć od rzeczy prostszych, nie wymagających rzeźbienia, a jedynie chęci zmiany tego, co utrwaliłeś dotychczas, bo jak sam zdążyłeś zauważyć, jednak kilka osób zwróciło uwagę na Twoją możliwie niewłaściwą pozycję...
×
×
  • Create New...