Skocz do zawartości

Forester II (SG): pre- czy facelift


Guliwer

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chcę, żeby z tego wychodziła jakaś ankieta, ale:

- która buda jest ładniejsza ;)

- od strony mechanicznej, czy któraś wersja ma plusy.

Subiektywne opinie mile widziane :D

Clipboard01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam "po", ale podobają mi się na równi: "przed" i "po". W FL 2,5XT A/T jest bardziej zaawansowany napęd (chyba). Wygląd to kwestia gustu, więc nie dyskutuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę, żeby z tego wychodziła jakaś ankieta, ale:
- która buda jest ładniejsza 
- od strony mechanicznej, czy któraś wersja ma plusy.
Subiektywne opinie mile widziane 
Clipboard01.thumb.jpg.9a0feaadb7d93ffc06bdd56b34222be4.jpg
Podobno o gustach się nie dyskutuje ;)

Osobiście mam/wolę przedlifta XT, chociaż od strony mechanicznej ma przynajmniej o jeden katalizator za dużo (chory pomysł z katem przed turbina ), a częściowo dzięki temu polift 2,5 XT ma więcej mocy (230KM vs. 211KM).

Tylne lampy są z tego co kojarzę zamienne, więc można trochę tył odświeżyć ;) (jak komuś bardziej pasują lexus-look lampy)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie przedlift ma bardziej agresywny i ciekawy wygląd od przodu zaś polift ładniejszy tył (szczególnie lampy ala lexuslook).

"Problem" ;) zaczyna się w porównaniu jak zaczniemy porównywać jeszcze więcej szczegółów wnikając w poszczególne lata produkcji. Ja mam MY07 a to co stracił w porównaniu z MY06 (oba są już polifty) to wysuwany uchwyt na kubki obok radia w panelu środkowym (w MY06 radio było przesunięte o kilka cm w stronę kierowcy i dzięki temu było miejsce jeszcze na uchwyt) 

image.png.6697b57ad9aa854fbcdfa9c70f4a4d5e.png

Za to w MY07 jest już opcja elektrycznie składanych lusterek -więc jest to niby mały ale ładnie wyglądający gadżet.

 

Także żeby podjąć jednogłośną decyzję to trzeba dużo zbierać za i przeciw ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba mają swój urok, dla mnie najważniejsze żeby nie miały padniętych SLSów i miały dobrze dobrane felgi Poza tym poszczególne wersje kolorystyczne też sporo potrafią dodać lub odebrać z charakteru Forkowi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie przedlift ma bardziej agresywny i ciekawy wygląd od przodu zaś polift ładniejszy tył (szczególnie lampy ala lexuslook).
"Problem" zaczyna się w porównaniu jak zaczniemy porównywać jeszcze więcej szczegółów wnikając w poszczególne lata produkcji. Ja mam MY07 a to co stracił w porównaniu z MY06 (oba są już polifty) to wysuwany uchwyt na kubki obok radia w panelu środkowym (w MY06 radio było przesunięte o kilka cm w stronę kierowcy i dzięki temu było miejsce jeszcze na uchwyt) 
image.png.6697b57ad9aa854fbcdfa9c70f4a4d5e.png
Za to w MY07 jest już opcja elektrycznie składanych lusterek -więc jest to niby mały ale ładnie wyglądający gadżet.
 
Także żeby podjąć jednogłośną decyzję to trzeba dużo zbierać za i przeciw
 
Zawsze myślałem, że uchwytu na kubki nie mają USDMy... Ale to może we wcześniejszych tak było (przedlifty na pewno). Może ujednolicili ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, sender3 napisał:

Wg mnie przedlift ma bardziej agresywny i ciekawy wygląd od przodu zaś polift ładniejszy tył (szczególnie lampy ala lexuslook).

"Problem" ;) zaczyna się w porównaniu jak zaczniemy porównywać jeszcze więcej szczegółów wnikając w poszczególne lata produkcji. Ja mam MY07 a to co stracił w porównaniu z MY06 (oba są już polifty) to wysuwany uchwyt na kubki obok radia w panelu środkowym (w MY06 radio było przesunięte o kilka cm w stronę kierowcy i dzięki temu było miejsce jeszcze na uchwyt)  (...)

 

 

MY'07-08 ma tez dodatkowo fajniejsza kierownice - bez tego dwu-czesciowego przeszycia i jakby grubsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sender3 napisał:

wysuwany uchwyt na kubki obok radia w panelu środkowym (w MY06 radio było przesunięte o kilka cm w stronę kierowcy i dzięki temu było miejsce jeszcze na uchwyt)

To to coś o prawej stronie, jak wrzutka na kasety? :D Majstersztyk, po wysunięciu zapewne obrót o 90 stopni.

Oho, wydaje się, że trzeba rozwinąć rozważania do MY'2003 / MY'2004 / MY'2005 / MY'2006 /MY'2007 ;)

Na razie biję się z myślami pomiędzy 2004 a 2007, ale 2006 zabił mi ćwieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysuwanych uchwytów na kubki nie było nigdy w wersjach US (zarówno przedlift jak i polift) - za to były dwa w tunelu środkowym. W EU rozwiązanie to pojawiało się dopiero w poliftach i to też nie wszystkich (nie wiem dokladnie w których tak a w których nie, ale chyba wysuwany uchwyt był wtedy kiedy w wyposażeniu był reduktor - czyli 2.0 N/A manual only)

Edytowane przez raveout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, raveout napisał:

Wysuwanych uchwytów na kubki nie było nigdy w wersjach US (zarówno przedlift jak i polift) - za to były dwa w tunelu środkowym. W EU rozwiązanie to pojawiało się dopiero w poliftach i to też nie wszystkich (nie wiem dokladnie w których tak a w których nie, ale chyba wysuwany uchwyt był wtedy kiedy w wyposażeniu był reduktor - czyli 2.0 N/A manual only)

Miałem 06 (który niestety którejś pięknej nocy zniknął z pod domu) a potem 07, oba 2,5XT w wersji EU. Także z autopsji pamiętam co było a co nie ;)

Także uchwyt na kubki (przy radiu) był, a w 07 już nie ma. Są wprawdzie dwa miejsca na kubki w tunelu obok ręcznego ale to już nie to samo. Co do kierownicy to nie pamiętam jak było z jej grubością - ale w 06 była cała skóra "dziurkowana", która fajniej wyglądała a w 07 jest już gładka na której bardziej widać wytarcie i niestety ryski.

 

Podsumowując - wyliczankę różnic czas zacząć ;p - może ktoś zrobi tabelę dla potomnych by porównywać różnicę ;D 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem trochę przedliftem jak mój(MY07 LUN) był w warsztacie i bardzo NIEprzyjemnie mi się jeździło.

Ale może to kwestia dbania o auto. (całokształt)

 

Z tego co mi nie odpowiadało to siedzenia zupełnie inne i inaczej się siedziało (dla mnie gorzej).

Luterka :) - po lift ma olbrzymie gdzie nawet jak są zapadane to widoczność jest doskonała.

A przedlift ma malutkie(normalne).

 

Różnica w mocy też była spora (choć to pewnie kwestia czy dany egzemplarz jest zadbany))

Edytowane przez lewy87r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Guliwer napisał:

No to szukam z 2007 roku, ale wątek może się rozwijać :D

ja bym polecił przed lifta  z końca produkcji 04-05 2.0 turbo . Środek już z po lifta  a wygląd ma bardziej z  pazurem, i silnik trwalszy.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, tedimy99 napisał:

ja bym polecił przed lifta  z końca produkcji 04-05 2.0 turbo . Środek już z po lifta  a wygląd ma bardziej z  pazurem, i silnik trwalszy.

A gdzie te informacje siedzą w VIN? 5-ka na 10-tym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

MY'05 FXT MT - najfajniejszy wyglad ever, genialne fotele (trzymanie boczne + fajne podlokietniki)

Gwoli ścisłości: 2005-01, czy 2005-12?

 

Clipboard02.jpg

Clipboard01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele o których mowa były,niestety, wyłącznie w Foresterze MY05 przedlifcie (nie w takich,jak na fotkach) 2.5xt. W wersji EU biały kruk, nie do znalezienia na aukcjach :/

Edytowane przez Yanas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, sender3 napisał:

Wg mnie przedlift ma bardziej agresywny i ciekawy wygląd od przodu zaś polift ładniejszy tył (szczególnie lampy ala lexuslook).

"Problem" ;) zaczyna się w porównaniu jak zaczniemy porównywać jeszcze więcej szczegółów wnikając w poszczególne lata produkcji. Ja mam MY07 a to co stracił w porównaniu z MY06 (oba są już polifty) to wysuwany uchwyt na kubki obok radia w panelu środkowym (w MY06 radio było przesunięte o kilka cm w stronę kierowcy i dzięki temu było miejsce jeszcze na uchwyt) 

image.png.6697b57ad9aa854fbcdfa9c70f4a4d5e.png

Za to w MY07 jest już opcja elektrycznie składanych lusterek -więc jest to niby mały ale ładnie wyglądający gadżet....

 

W moim jet i wysuwany uchwyt na kubek i składanie lusterek, tak że to chyba faktycznie dotyczy amerykańców...
Co do wyglądu zgadzam się z kolegą. Polift ma ładniejszy tył. Głównie światła nadające modelowi świeżości. Natomiast przedlift ma hmmmm.... nie tyle ładniejszy przód co bardziej charakterny :) Niestety nie mam porównania co do wolnossących dwulitrówek ale jeśli moje 158 KM jest jedynie zadowalające to przedliftowe 125 KM pewnie byłoby słabiutkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najfajniejsze są jdm-y, wszystko jakieś takie lepzej jakości, z uturbionych motor zawsze 2.0 (nie licząc forka sti, który ma motor 2.5). Przyznam, że trochę bałem się przekładki ale fachowo zrobiona i po 2 latach i 30.000 km wszystko działa jak należy. Olbrzymim plusem aut z jap jest często wyśmienity stan blacharki (u nas forki sg to niestety w dużej mierze zgnilce), dobre silniki, ciekawe wersje. Sam mam wersję cross sports z fajnym seryjnym body kitem, zawieszeniem takim jak w forku sti i z automatem z tiptrokiem i manetkami na kierownicy i wszystko to z 2002 roku, a wszystko to w takim oto opakowaniu... szczerze polecam!

7A0E1552-A979-4376-A22C-5D9286A6E0CA.jpeg

  • Super! 4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...