Skocz do zawartości

sender3

Użytkownik
  • Zawartość

    111
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O sender3

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 30.11.1982

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Forester MY07 2,5XT AT

Ostatnie wizyty

175 wyświetleń profilu
  1. Forester II a BMW E34 Touring - kilka pytań przed zakupem

    Przy wyborze i zakupie nowego auta miało znaczenie cena - tj różnica pomiędzy Forkiem i Outbackiem/Legacy kombi była spora. Do tego miały inne silniki: Outback/Legacy kombi wolnossące 2,0 i 3,0, a Forek wolnossące 2,0 i 2,5 z turbo. Przy słabszych silnikach w połączeniu z automatem szału nie było, zaś mocniejsze odmiany różniły się o ok 10k ojro Forek/Legacy, także sporo. Wszystkie powyższe uwagi dotyczą modeli 06-07 więc już ok 10 letnich gdzie różnica cen nie jest tak odczuwalna a za to wielkość i komfort dla pasażerów szczególnie na tylnej kanapie jest odczuwalna.
  2. Forester II (SG): pre- czy facelift

    Miałem 06 (który niestety którejś pięknej nocy zniknął z pod domu) a potem 07, oba 2,5XT w wersji EU. Także z autopsji pamiętam co było a co nie Także uchwyt na kubki (przy radiu) był, a w 07 już nie ma. Są wprawdzie dwa miejsca na kubki w tunelu obok ręcznego ale to już nie to samo. Co do kierownicy to nie pamiętam jak było z jej grubością - ale w 06 była cała skóra "dziurkowana", która fajniej wyglądała a w 07 jest już gładka na której bardziej widać wytarcie i niestety ryski. Podsumowując - wyliczankę różnic czas zacząć ;p - może ktoś zrobi tabelę dla potomnych by porównywać różnicę ;D
  3. Podgrzewanie foteli - podświetlenie

    Dzięki za wskazówki Postaram się w wolnej chwili i po dłuższym nagrzaniu auta (żeby nie połamać zmarzniętych plastików) podejść do tematu.
  4. Forester II (SG): pre- czy facelift

    Wg mnie przedlift ma bardziej agresywny i ciekawy wygląd od przodu zaś polift ładniejszy tył (szczególnie lampy ala lexuslook). "Problem" zaczyna się w porównaniu jak zaczniemy porównywać jeszcze więcej szczegółów wnikając w poszczególne lata produkcji. Ja mam MY07 a to co stracił w porównaniu z MY06 (oba są już polifty) to wysuwany uchwyt na kubki obok radia w panelu środkowym (w MY06 radio było przesunięte o kilka cm w stronę kierowcy i dzięki temu było miejsce jeszcze na uchwyt) Za to w MY07 jest już opcja elektrycznie składanych lusterek -więc jest to niby mały ale ładnie wyglądający gadżet. Także żeby podjąć jednogłośną decyzję to trzeba dużo zbierać za i przeciw
  5. Podgrzewanie foteli - podświetlenie

    Mógłbyś napisać jak się do tego dostałeś? U mnie czasem działa czasem nie ;( - także coś musiało się poluzować. Masz może jakieś zdjęcia albo może napisać jak się do tego dostać? - trzeba demontować cały tunel żeby wypchnąć do góry?
  6. Niedziałające podgrzewanie foteli

    Podłącze się pod temat. Podgrzewanie foteli działa u mnie ok ale od kilku tygodni nie świeci się podświetlenie przycisku podgrzewania fotela kierowcy. Parę dni temu znów zaświeciło ale następnego dnia znów ciemność. Rozbierał ktoś ten przycisk? Co może nie kontaktować? Jak się do niego dostać?-tylko przez odkręcenie całego tunelu środkowego? Z góry dzięki za pomoc.
  7. [Warszawa] - Spoty Forumowe

    10 lat jeżdżenia Forkiem i ciągle obiecuje sobie pojawić się na jakimś spocie i choć wstyd przyznać ani razu mi się nie udało. Ale może tym razem dam radę trafić w dzień i godzinę spotkania - może ktoś podrzucić kiedy i gdzie w Warszawie najbliższy termin? Ja niestety nie istnieje w świecie wirtualnym tj faceksiążki nie mam i mieć nie będę więc jedyne źródło informacji o spotach to forum.
  8. Forester II wyposażenie

    2,5xt w automacie pali wszystko co wlejesz Przy krótkich odcinkach w mieście (tj do kilku km w jedną stronę) spalanie może skoczyć do 15, ale przy normalnej spokojnej miejskiej jeździe ok13 wychodzi zawsze . Chyba że każde światła to początek nowego wyścigu i wtedy robi się 14-15 . Więc różnicy w spalaniu nie ma wielkiej w stosunku do 2,5NA.
  9. uszkodzony panel/przełącznik szyb Forester SG

    Idealnie plug&play pasują przełączniki z nissana almery n16 (czasem opisywane na aukcjach alledrogo jako nissan tino) z roczników 2000-2004. W zależności od stanu cały panel jak zamieściłeś na zdjęciach tj 6 przycisków można kupić za 30-80zł. Jedyna różnica jest taka że oryginalne od Forestera mają diody z podświetleniem, a te z almery albo nie mają żadnego albo ma tylko przycisk kierowcy i to w innym kolorze niż w Forku (tj żółte zamiast zielonego). Uważaj na egzemplarze z angielskich wersji - oprócz tego że przycisk auto będzie obsługiwać szybę pasażera, a nie kierowcy to jeszcze na odwrót jest umiejscowiony przycisk zamykania centralnego zamka - więc nie będzie pasować w ramkę. Przy okazji - czy ktoś kiedyś naprawiał/przywracał do życia zepsuty przełącznik? Próbowałem go rozebrać ale wydaje mi się że płytka z układem jest przyklejona do pozostałej części obudowy i bałem się się uszkodzić przy odrywaniu. Mam w tej chwili w piwnicy dwa stare przełączniki - jeden nie działającym sterowaniem szyby kierowcy a drugi z szyby pasażera i może da się z tego zrobić jeden sprawny w całości ;)?
  10. Grzanie się tylnich piast - Forester SG

    U mnie z tyłu fabrycznie są tarczo-bębny -tarcze od hamulca nożnego i bęben jako hamulec ręczny. Więc obaj pewnie mówicie o tym samym.
  11. Forester 02-08 na felgach AST StreetRallye 17" ? ? ?

    Ja od pół roku rozglądam się za nowymi felgami. Przeglądałem różne konfiguratory z polskich i zagranicznych stron i uważam tak jak @Malyboss Jeżeli nie obniżasz Forka by uzyskać efekt Imrezy Combi (mam nadziej,e że nikogo nie uraziłem, ale tak to widzę jak ktoś kupuje SUVa, żeby zabić jego właściwości terenowe) i nie wstawiasz felg 18" to najlepiej wygląda na oryginalnych alusach
  12. Forester - co to za ustrojstwa? (podszybie, drzwi boczne)

    Automatyczna klima w Forkach jest specyficzna, ale jak się człowiek nauczy z niej korzystać to nie jest taka zła . To o czym piszecie - dmucha jak oszalała jak chce - jeżeli na zewnątrz (a raczej nagrzanym wnętrzu) jest np 30 st a ustawiacie pokrętła w tryb auto i wybieracie ok 20st to komputer stara się spełnić wasze wytyczne i wali mocno zimnym powietrzem by jak najszybciej wychłodzić wnętrze o 10 stopni. Więc system działa ok. Wystarczy ustawić temperaturę na np ok 24st i będzie dmuchać delikatnie. Zasada automatycznej klimy w Foresterze jest taka, że przy mocnych różnicach temperatur (obecna/oczekiwana) dmucha nawiewami na twarz, a gry uzyska już właściwą temp nadmuch jest tylko na nogi, żeby utrzymać stałą temperaturę w kabinie. Co do Climatronica - bardziej zaawansowanej opcji automatycznej klimatyzacji - by ją odpalić nie wystarczy ustawić pokręteł kierunku i mocy nawiewu na auto. By to zrobić trzeba po ustawieniu obu w/w pokręteł na auto, jednocześnie wcisnąć i przytrzymać przyciski wewnątrz pokręteł - ac i obieg wewnętrzny. Trzymamy do momentu, aż migną kontrolki (po ok 3-5 sekundach). Po tym mamy w pełni automat, tj komputer sam decyduje kiedy załączyć klimę (u mnie wyłącza ją dopiero przy ustawieniu temp ok 30st) oraz kiedy zamknąć obieg (żeby szybciej wychłodzić/ nagrzać wnętrze). p.s. Po ręcznym załączeniu/wyłączeniu ac lub obiegu zamkniętego opisana wyżej opcja się dezaktywuje i by znów działało w pełnym automacie trzeba powtórzyć zabieg
  13. SWIST W BOCZNYCH DRZWIACH

    Dzięki za uwagę. Ktoś może w takim razie doradzić gdzie szukać takich uszczelek? Kiedyś nawet zwykłe uszczelki do okien można było kupić w różnych rozmiarach i kolorach a teraz wszędzie tylko 3-5 najbardziej popularnych modeli i tyle ;(
  14. SWIST W BOCZNYCH DRZWIACH

    U mnie niestety też jest identyczne uszkodzenie trójkąta jak na zdjęciu a oprócz tego szum z szyby/drzwi kierowcy. Ponieważ nie mogłem nigdzie zdobyć gumowej taśmy jak na filmie to spróbowałem sznurka nylonowego z castoramy. Efekt mega pozytywny. Jest jeszcze wprawdzie lekki szum (prawdopodobnie z pękniętego trójkąta) ale i tak Forek ma aerodynamiczny kształt jak lodówka, że szumu z innych elementów jest na tyle że nie będzie już większej różnicy. Z sznurkiem jedyna uwaga - próbowałem wpierw grubości 4mm i było ok ale drzwi trzeba było mocno trzepnąć by je zamknąć, więc spróbowałem 3mm i jest już ok. Koszt całej zabawy 1,58zł x 2mb = ok 3 zł
  15. Forester na śnieg: A/T czy jednak M/T

    Tematy były już wielokrotnie poruszane i komentowane zarówno przez szanowną Dyrekcję jak i zagraniczne strony Subaru. Po prawie 10 latach jeżdżenia Forkiem i ok 5 latach czytania forum mogę napisać: ESP w Foresterze - występowało tylko razem z skrzynią A/T. Da się go wyłączyć przyciskiem, który jest obok włącznika świateł przeciwmgielnych i podgrzewaniu szyby/piór wycieraczek. Przy wpakowaniu/zaparkowaniu w większych zaspach bez wyłączenia ESP ciężko było się z nich wydostać, nie wspominając o lataniu bokiem na zaśnieżonych placach. Wg różnych teorii z forum ;p i innych źródeł, które najczęściej się pojawiały w Forestrze z A/T jest sprzęgło wielopłytkowe, które na 1 i 2 biegu trzyma napęd na osie ok 50:50 a na 3 i 4 (tj przy prędkościach od ok 100km/h wzwyż) przechodzi na ok 90:10 (przód:tył) co skutkuje m.in mniejszym spalaniem paliwa w Forkach z A/T w stosunku do M/T (w większości marek AT starego typu mają o ok litr większe spalanie katalogowe niż skrzynie MT). Kręcenie bączków tj przednia oś praktycznie znajduje się w jednym miejscu (środek okręgu) a tył lata po obwodzie na zaśnieżonym/oblodzonym placu jest bardzo łatwe do wykonania przez pulsacyjne dociskanie gazu (oczywiście przy wyłączonym ESP). Jeżeli chodzi o jazdę w terenie i hamowanie biegami - Forek w wersji europejskiej ma sportshift'a czyli możliwość przerzucania biegów ręcznie dźwignią +/-. Dzięki temu niezależnie czy jedziemy górską serpentyną czy chcemy trochę wytracić prędkość przed skrzyżowaniem możemy bardzo łatwo to robić bez grzania i ścierania klocków (przednie pomimo jazdy głównie po mieście wystarczają mi na ok 30 a tylne 50-60 k km). Ogólnie Forek z A/T to fajna sprawa jedynie trzeba się nauczyć specyfiki ESP, które w razie wykrycia poślizgu dość mocno spowalnia auto i aż komputer nie stwierdzi uzyskania pełnej kontroli dociskanie gazu nie powoduje żadnej reakcji auta (Forki mają pedał gazu w systemie drivebywire czyli nie ma starodawnej linki która otwiera przepustnicę tylko komputer sam decyduje czy pozwolić kierowcy przyspieszać czy nie) W AT A ja tak. Za każdym razem na śliskiej nawierzchni, gdy mocniej dodaję gazu, czuję sprzęgnięcie tyłu. Od razu zaczyna lepiej iść. Szperałem w swoim Subaraku i okazało się, że mam wstawiony inny TCM, z nowszego modelu i może tu jest problem, bo Subaru załącza tył na podstawie różnych danych min. wciśnięcia pedału gazu itp. U mnie pozostał tylko wyczuwanie różnicy prędkości obrotowej wałów. Kiedyś gdy padł mi przedni lewy przegub, dojechałem do mechanika, ale wyglądało to tak: dodaję gazu i przy obrotach coś 2500 załącza mi tył. Ruszam. Obroty wałów się zrównują i następuje rozłączenie. Gdy chciałem przyśpieszyć, dodawałem gazu i znów następowało załączenie tyłu i samochód przyśpieszał. Pogłębianie się poślizgu oznacza właśnie rozłączenie tyłu. Przednie koła są napędzane cały czas i ślizgają się, zaś tylne zaczynają się toczyć się swobodnie i łąpią przyczepność. Samochód wynosi z zakrętu. Podczas zabaw wielokrotnie tak miałem: kręcę bokiem, puszczam gaz i przód leci prosto. Swoją drogą trzeba mieć dużo wprawy i nerwów w takim momencie, gdy samochód wynosi na zewnątrz, a ty nie powinieneś puszczać gazu. W Forku w manualu nie ma tego problemu, bo tam nie ma rozpinania tyłu. Przy napędzie 4x4 nie ma prawa obrócić. To wbrew prawom fizyki. Obrócić to można tylnonapędowcem, beemką lub mercem, ale u mnie dodanie gazu na zakręcie, powoduję załączenie tyłu i chwilowe, dość nieprzyjemne wahnięcie tyłu. Po chwili wszystko wraca do normy. Przy wykopywaniu się ze śniegu, to w zasadzie to samo. Jedyna problem w AT, to niemożność rozbujania przód/tył. W automacie nie da się tak szybko przełączać, a ponadto to ponoć zabójstwo dla skrzyni, choć mi raz pomogło, gdy zakopałem się po osie w głębokim śniegu, a pod spodem lód.
×