Skocz do zawartości

Forester II (SG): pre- czy facelift


Guliwer

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tylko górne będę zakładał, ale to jak się trochę odkuję finansowo bo trochę poszło kasy na cały zestaw Brembo. Najpierw wydech (DP leży i czeka), turbo (na dniach będzie) i strojenie, jeszcze DW200 leży i czeka na montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kierownicy, to z wersji my04 jako włącznik automatycznego natrysku na IC

ten po lewej to ręczny natrysk na IC. Oczywiście podłączony z modułem natrysku z my05 który po wyzwoleniu podtrzymuje chwilowe psikanie tak jak na lampach w my05 :)

 

mam kurnik z sti, splitter z sti z natryskiem z Buga.

IC z sti leży w garage od roku - brak czasu w właściwie modów rurek klimy które mam czyli gruba tylna rurka od imprezy my06 sti bo mija caly ic i nie koliduje z tą forkowska rurką, plus fokowska ruraka jako przyłącze do kompresora forka.

ja tam jestem cierpliwy, Forele kupiłęm po 5 latach czekania na ofertę, cusco po 7 latach :)

3 minuty temu, skwaro napisał:

bo trochę poszło kasy na cały zestaw Brembo

ja to odpuściłem ze względu na problem 16" na zimę. RC5+dają radę w 4pot@295mm+2pot@290mm z WRX

p.s.

moja żona uważa, że facet powinien mieć zabawki więc cały czas się bawię :) auto raczej rzadko używam ale regularnie. Pewnie będzie gorzej ja już kupię OBKale to nie zmienia niczego. To bardzo fajne, proste auto dające frajdę. Jakoś nie wierzę, abym pojechał OBK poślizgać się na parkingu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kurnik się własnie maluje a splitter czeka na montaż, IC z STI też chcę kupić ale czekam jak się coś trafi fajnego, jak nie to sobie z JP ściągnę, raz że taniej, dwa że w lepszym stanie. Rurki od klimy da się podgiąć zamiast wymieniać ;-)

A z hamulcami to niedawno sprzedałem 16" i kupiłem 17 na zimę. Brembo robi robotę bo przód mam 330mm DBA 4000XS + CL5+ a tył dwutłok Brembo 313mm DBA Street + DS Preformance. Auto staje w miejscu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, skwaro napisał:

Ja tylko górne będę zakładał, ale to jak się trochę odkuję finansowo bo trochę poszło kasy na cały zestaw Brembo. Najpierw wydech (DP leży i czeka), turbo (na dniach będzie) i strojenie, jeszcze DW200 leży i czeka na montaż.

ja ostatecznie nie zdecydowałem się na 6mt chociaż nie wykluczam ze spec.b ale mam wzmocnioną 5mt. Silnik też przygotowany u carfita pod chip ale jakoś nie widzę szczególej potrzeby, może kiedyś...ale to już z przełożeniem wtrysków i turbo z wrx sti my06 bo inaczej nie widzą sensu, będzie dłuzej płaskimoment 420Nm niż w typowym chipniętym forku

Cel to wykres seryjnego STI my06 bo wzmocniona 5MT skrzynia powinna to spokojnie wytrzymać ALE mam zero presji.

9 minut temu, skwaro napisał:

A z hamulcami to niedawno sprzedałem 16" i kupiłem 17 na zimę. Brembo robi robotę bo przód mam 330mm DBA 4000XS + CL5+ a tył dwutłok Brembo 313mm DBA Street + DS Preformance. Auto staje w miejscu ;-)

czyż nie mamy super aut? :) zestaw super :) i nadal pełno możliwości

i weź tu kup imprezę sti my06 która nawet zagłówków nie ma regulowanych na tylnej kanapie :) a przewiezienie fotela z makro jest nie możliwe.

do dzisiaj jestem wdzięczny babce z salonu która wybiła mi z głowy wrx kombi i przekonała do forestera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też szkoda kasy na 6MT, ale kto wie co wymyślę, generalnie z mocą podobny plan, coś jak seryjne STI ma być bo do codziennej jazdy mi tyle wystarczy. A do grubego dłubania mam inne auto ;-)

 

Moim skromnym zdaniem to ciężko znaleźć bardziej uniwersalne auto niż Forester. Ja dodatkowo w swoim mam zawias z STI z KYB AGX z regulacją twardości i tylny stab też z STI, przez co auto po zakrętach lata jak głupie a ludzie robią wielkie oczy jak ten kwadrat się trzyma drogi ;-)

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, skwaro napisał:

Ja dodatkowo w swoim mam zawias z STI z KYB AGX z regulacją twardości

ja z forestera sti plus system SLS i oczywiście staby od sti ale 02 bo były grubsze i tak jak mówisz, mega się trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, AdaSch napisał:

ja z forestera sti plus system SLS i oczywiście staby od sti ale 02 bo były grubsze i tak jak mówisz, mega się trzyma.

Też mam ten grubszy, 20mm tył. Przód zostawiłem serię bo lubię jak auto jest delikatnie nadsterowne ;-) A, i jeszcze śruby regulacji kątów z tyłu dołożyłem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też kupiłem ale w serii mam negatyw -0,5 więc nic nie trzeba było ruszać :) ot takie szczęście i buda nadal prosta

wracając do sedna to Ty masz MY05 ale z roku 2004. MY to rok modelowy wprowadzany w sierpniu czy jakoś tak. JA mam MY06  kupiony w 2005 roku jako pierwszy rzut z ksenonami (czekałem specjalnie na nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak kupowałem nie grało mi wyposażenie trochę bo wyglądało na MY05, a auto 04. Dobrze wiedzieć że to model MY05 ;-) Ksenon fajna sprawa ale mi w polifcie lampy i lusterka nie pasują. Natomiast tylne lampy chce z polifta włożyć, ale z wersji Cross Sport:

28208d1295025962-2008-black-forester-spo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, szersze koło zębate sławnej dwójki

dodatkowo, wersja EC miała pompę oleju na częściach z STI

tutaj szczegóły illustration_3

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_9/manual_transmission/mt_transfer_and_extension/illustration_3/

Wiem z ASO, że jak klientowi wymienili skrzynię to dostał z MY07 z zaślepionymi kanałami olejowymi.

i teraz

 

Rotor set-oil pump, 15008AA090


Europe
FORESTER S11

Usage information
Date     Body     Engine     Train     Transmission     Grade     Suspension     Destination
'02, January — '05, May     WAGON     2.0L EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     Manual transmission     2.0XT     Normal suspension     Left-hand drive
'04, April — '05, May     WAGON     2.5L EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     Manual transmission     2.5XT     Normal suspension     Left-hand drive
'05, March —     WAGON     2.5L EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     Manual transmission     2.5XT     Normal suspension     Left-hand drive
'02, January — '05, May     WAGON     2.0L EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     Manual transmission     2.0XT     Normal suspension     Right-hand drive
'03, July — '05, May     WAGON     2.5L EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     Manual transmission     2.5XT     Normal suspension     Right-hand drive
'05, March —     WAGON     2.5L EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     Manual transmission     2.5XT     Normal suspension     Right-hand drive

 

IMPREZA G11 - nie mają tego WRX-y

Usage information
Date     Body     Engine     Train     Transmission     Grade     Suspension     Destination
'01, October — '05, July     SEDAN     2000CC DOHC H-POWER TURBO     FULLTIME 4WD     6SP Manual transmission     STI     Normal suspension     Left-hand drive
'01, October — '02, October     SEDAN     2000CC DOHC H-POWER TURBO     FULLTIME 4WD     6SP Manual transmission     STI PRODRIVE     Normal suspension     Left-hand drive
'01, October — '05, July     SEDAN     2000CC DOHC H-POWER TURBO     FULLTIME 4WD     6SP Manual transmission     STI     Normal suspension     Right-hand drive
'01, October — '02, October     SEDAN     2000CC DOHC H-POWER TURBO     FULLTIME 4WD     6SP Manual transmission     STI PRODRIVE     Normal suspension     Right-hand drive
'05, June —     SEDAN     2500CC EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     6SP Manual transmission     STI     Normal suspension     Left-hand drive
'05, June —     SEDAN     2500CC EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     6SP Manual transmission     STI     Normal suspension     Right-hand drive
'05, June —     SEDAN     2500CC EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     6SP Manual transmission     STI-S     Normal suspension     Left-hand drive
'05, June —     SEDAN     2500CC EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     6SP Manual transmission     STI-S     Normal suspension     Right-hand drive
LEGACY B13

Usage information
USA w ogóle nie montowali w foresterach
IMPREZA G11

Usage information
Date     Body     Engine     Train     Transmission     Grade     Suspension
'02, October —     SEDAN     2500CC EMPI DOHC TURBO     Fulltime 4WD     6SP Manual transmission     STI     Normal suspension
'06, June —     SEDAN     2500CC EMPI DOHC TURBO     Fulltime 4WD     6SP Manual transmission     STI LIMITED     Normal suspension
LEGACY B13

Usage information
Date     Body     Engine     Train     Transmission     Grade
'05, November —     SEDAN     2500CC EMPI DOHC TURBO     FULLTIME 4WD     6SP Manual transmission     25GT-B

2 godziny temu, respect napisał:

Ale obudowy chyba standart.

przez kanały olejowe już nie. Mam taką powypadkową z uszkodzona5-tka w garażu. Widziałem jak to wygląda dlatego wolę my06 z pompą oleju. Pompa oleju pomuje olej do chłodnicy gdzie zimą olej szybciej się nagrzewa a latem być może chłodzi ale nie sądzę aby z tym był problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja dorzucę swoje 3grosze odnośnie lamp tylnych ;) Moja pierwsza modyfikacja po kupnie auta to była zmiana lamp na przedliftowe gdyż uważam, że tamte wyglądają mega tandetnie jak w tuningowanym golfie IV , albo clio B :D

Teraz uważam, że jest idealnie ;)

IMG_20171219_112431.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, raveout napisał:

 


A ja uważam, że wypadałoby jeszcze wymienić przód ;)

to samo uważam i gdyby to była kwestia lamp, grilla i maski to pewnie bym się porwał na to, ale trzeba by wymienić jeszcze zderzak, błotniki, a jak błotniki to i drzwi, więc mija się to z celem, a ten polift nie jest wcale taki brzydki, tylko mniej drapieżny ;)

A aktualnie to obstawiam, że tylko forumowicze by powiedzieli, że coś było kombinowane z lampami, że pewnie bity itp ;) Ale tamte lampy mi się aż tak nie podobały że już przy kupnie powiedziałem do sprzedawcy (nie wiedząc że to seria) , że auto fajne, ale niepotrzebnie ktoś sobie wymienił lampy na takie wieśniackie tuningi :D a ziomek odpowiada, że tak wyjechał z fabryki... no są gusta i guściki, ale dzięki temu może komuś z innym gustem pomogę, bo planuje sprzedać te poliftowe haha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kezor napisał:

Ja dorzucę swoje 3grosze odnośnie lamp tylnych ;) Moja pierwsza modyfikacja po kupnie auta to była zmiana lamp na przedliftowe gdyż uważam, że tamte wyglądają mega tandetnie jak w tuningowanym golfie IV , albo clio B :D

Teraz uważam, że jest idealnie ;)

 

Też tak uważam. Robiłem taki sam mod po zakupie XT MY07.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...